Originally posted by petrolhead
View Post
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Juu, ei se vaparin turbotuskaan tietysti halpaa ole. Lähinnä vertasin vakiona turbolla varustettuun. No, se offtopikista.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
-
kannattais varmaan säädättää kone kohilleen... on pikkusen voimaa hukas...Originally posted by pazq View Post212hp ja 288nm m50nv m54b30 sisuskaluilla, 328 pinkit suuttimet ja joku "tuninki"lastu. 240nm raja rikki about 1500rpmE30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
Luulis enemmän tulevan kumminkin, m52b28 surullisen kuuluisalla m50 imusarjalla antaa yleensä 210-220hp ja 280-290nm, samat tulee kyllä normisarjallakin yleensä
Tuossa omassa m52b28:ssa eli HarriG:n entisessä tuo 240nm menee rikki noin 2000rpm, vakio imusatsilla menis varmaan alempana.
Comment
-
yksi sanaOriginally posted by jukkae View PostLuulis enemmän tulevan kumminkin, m52b28 surullisen kuuluisalla m50 imusarjalla antaa yleensä 210-220hp ja 280-290nm, samat tulee kyllä normisarjallakin yleensä
Tuossa omassa m52b28:ssa eli HarriG:n entisessä tuo 240nm menee rikki noin 2000rpm, vakio imusatsilla menis varmaan alempana.
VANOS
jep. vapaavirtaus suodatin ja lastu, niin eikö tuo viritys ole nyt onnistunut?Originally posted by pekka_hirvonen View PostPaljonkos siel pitäis sit olla? Vakiossa m54b30 joku 230Last edited by Tonton; 04-10-2015, 20:41.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Ihan on kuule uusi oem suodatin koteloineen. Ja vakio lastulla ei vetäny totakaan vähää. 20L retkua lähes täydessä tankissa saattoi hitusen rokottaa muttei mainittavasti. Lambda on vuoden vanha bossilainen, maf toki 200 tonnii työnnetty. Kannessa uudet venttiilit ja männissä uudet m50 renkaat. Pelaa kyllä todella hienosti eikä puutumista ole missään kierrosalueella ja kaasuunvastaavuuskin herkkä. Tiedä sitten mitä muiden autoista tommosilla tulee muttei ole penkkilappuja paljon näkynyt..Originally posted by Tonton View Postyksi sana
VANOS
jep. vapaavirtaus suodatin ja lastu, niin eikö tuo viritys ole nyt onnistunut?
Comment
-
Onhan näitä velhoja mutta sitten huudellaan "ylhäältä" eikä kukaan halua laittaa suoraan sitä reseptiä miten se tehdään. Siis tarkoitan ihan numeroina ja tarkkoian osina.Originally posted by Joba View PostSiis moni kun aloittaisi sen virittämisen ja lopettaisi murehtimisen puristusten tippumisesta 10,5:stä 10,2:een. Ei vakio moottorilla tarvii odottaa mitään suurta lukemaa. M50-imusarja vielä mikään viritys ole, saati sitten kiina rst-peltisarja lastulla. Eikä ilmaiseksi sitä tehoa saa.
260hp tuosta m52:sta saa varmasti helposti, vaatii varmasti pientä kannen työstöä, puristusten nostamista 11,5-12 tasolle ja nokat puristusten mukaisesti.
100hp/litra ja 110nm/litra varmasti saatavilla edellä mainituilla virityksillä.
Itsellä ainakin kun samaa autoa on tarkoitus pitää siihen asti kun henki pihisee, on vaakakupissa se järkikin eli kestävyys edustettuna sekä rahankäyttö.
Jos tietäisi tarkalleen hilut ja kaavan millä se kestää sekä viritystä että ajokilometrejä ja tietäisi tekijän tai ainakin jonkun opastajan ja hintaluokan niin olisi helpompi edetä.
Miksei esim. petrolheadikin opasta meitä tarkasti vaan katselee jumalperspektiivistä mitä hassutuksia seuraavaksi joku tunari puuhaa.
Comment
-
Ei ole realistiset lukemat vakio hiluilla ja M50 noi sun postaamat.Originally posted by jukkae View PostLuulis enemmän tulevan kumminkin, m52b28 surullisen kuuluisalla m50 imusarjalla antaa yleensä 210-220hp ja 280-290nm, samat tulee kyllä normisarjallakin yleensä
Tuossa omassa m52b28:ssa eli HarriG:n entisessä tuo 240nm menee rikki noin 2000rpm, vakio imusatsilla menis varmaan alempana.
Saa olla aika optimistinen penkki että saa lukemat näyttämään noilta.
Comment
-
Opiskelua, opiskelua, opiskelua jos meinaa itse olla mukana tekemässä. Muussa tapauksessa pinkka kuntoon ja viripajalle esittelemään toivomuksia. Itsekin menen sen mukaan mitä "tiedän" ja loput tulee tekemällä ja kysymällä neuvoa. Esim kanavien ja palotilojen muodoista ei liiemmin ole tietoa niin jätän ne niille ketkä sen osaavat. Osien vaihtelu ja ajoitukset menee vaikka pienessä krapulassa..pointti oli nyt se että muuttuvia tekijöitä on niin paljon ettei valmista reseptiä olekaan. Jos haluat hitusen lisää, käytä kansi koneistamolla seetien ja venttiilien lisäkulmien teossa ja miedot nokat niin saat suht halvalla muutamat heposet siihen kikkareesees.Originally posted by Remotion View PostOnhan näitä velhoja mutta sitten huudellaan "ylhäältä" eikä kukaan halua laittaa suoraan sitä reseptiä miten se tehdään. Siis tarkoitan ihan numeroina ja tarkkoian osina.
Itsellä ainakin kun samaa autoa on tarkoitus pitää siihen asti kun henki pihisee, on vaakakupissa se järkikin eli kestävyys edustettuna sekä rahankäyttö.
Jos tietäisi tarkalleen hilut ja kaavan millä se kestää sekä viritystä että ajokilometrejä ja tietäisi tekijän tai ainakin jonkun opastajan ja hintaluokan niin olisi helpompi edetä.
Miksei esim. petrolheadikin opasta meitä tarkasti vaan katselee jumalperspektiivistä mitä hassutuksia seuraavaksi joku tunari puuhaa.
Comment
Comment