m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by r1tzt0u View Post
    Tää on ihan tämmönen budjetti luokan moottori eli ihan vakio männät kanget. Kansi on luonnollisesti tehty ja vakio nokista hiottu niin rajut kun sai. M3 läpät ja pakosarjat. Ap racing 184mm kytkin ja sillä kaverina 3.5kg teräsvauhtipyörä. Hestec mottorin ohjaus.
    Budjetti vehkeet kai ne kaikkein mielenkiintoisimpia on. Onko nokkien speksit tiedossa?

    Leave a comment:


  • r1tzt0u
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    No kerro nyt mitä sille on tehty Hyvin kuullostaa naukuvan
    Tää on ihan tämmönen budjetti luokan moottori eli ihan vakio männät kanget. Kansi on luonnollisesti tehty ja vakio nokista hiottu niin rajut kun sai. M3 läpät ja pakosarjat. Ap racing 184mm kytkin ja sillä kaverina 3.5kg teräsvauhtipyörä. Hestec mottorin ohjaus.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by r1tzt0u View Post
    https://youtu.be/ADDfWa6jjn8 tuossa on omasta romusta videon pätkä. Tuollanen halvalla tehty moottori vielä tässä vaiheessa.
    No kerro nyt mitä sille on tehty Hyvin kuullostaa naukuvan

    Leave a comment:


  • r1tzt0u
    replied
    https://youtu.be/ADDfWa6jjn8 tuossa on omasta romusta videon pätkä. Tuollanen halvalla tehty moottori vielä tässä vaiheessa.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Ps. Siellä Siemensin koodissa on sitten vähän helvetin paljon enemmän kaikkea jotka vaikuttaa eri asioihin. Meinasi dynossa olla kynnet tikkuja täynnä kun joutui raapimaan päätä mitkä asiat koodissa vaikuttaa mihinkin. Senverran voi todeta että esim. ralliautossa joutuu ottamaan (lambdan) takaisinkytkennän pois.
    Tottakai, nykyaikainen saasteboksi sisältää vähän kaikkea. MS41 on kuitenkin vielä kohtuullisen simppeli. Ja lambdan takaisinkytkennän poistaminen ei ole pakollista, säätö vain tapahtuu erilailla closed-loopissa kuin open-loopissa eli jos ralliautoon halutaan omat säädöt closed-loopin tilalle niin tottakai purkki pitää laittaa open looppiin. Normi harrastaja joka ei pääse säätämään dynossa pakokaasuanalysaattorin kera saa helpoimmin säätöihin pitäytymällä closed-loopissa, seosten säätöhän on sen avulla MAF systeemissä just niin helppoa kuin pystyy olemaan ilman autotunea.

    Ja siis kun purkki on closed-loop moodissa polttoainekartalla ei säädetä seoksia, se on vain ja ainoastaan 14,7:1 kartta. Sen kun tunnustaa niin seosten säätämien on naurettavan helppoa, PALJON helpompaa kuin jollain megaruutalla.

    Ja kyllä vaan on säätäminen nykyaikana aivan naurettavan helppoa vrt mekaaniset jakajat ja tuplalortot, ihan vaan nostalgian puolesta pitää välillä rakennella ihan old school vinkkeli ettei kaikki tunnu aina liian helpolta.....
    Last edited by naukkis; 10-12-2016, 09:54.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mutta väsäsin siinä samalla obd portin auton sisälle, jos vaikka tuolla sais loggauksen pelaamaan luotettavasti:


    Olen monelta muultakin kuullut, että se konehuoneen pyöreä pistoke on ongelmallinen paikka loggaukseen ajon aikana.
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tuo hanskalokeron obd porttikaan ei pelannut ollenkaan, niin en vieläkään saa logattua kunnolla. Ilmeisesti jokin kytkentävirhe sattu.
    Success!!

    Ei ollut kytkentävirhe kyseessä. Tutkiskelin sähkökaavioita, niin niissä näky olevan että US malleissa menee konehuoneen pyöreän pistokkeen kautta K-linja OBDII liittimelle ihan omaa piuhaa pitkin. EU malleissa tämä piuha puuttuu kokonaan. Liekkö sit EU malleissa joku terminointi tuolla pyöreän pistokkeen korkissa K-linjalle, nimittäin kun korkin ottaa pois pelaa tuo minun sisälle tekemä OBDII pistoke. Nyt saa logattua ongelmitta ilman yhteyden pätkimistä, ja pääsee eteenpäin säätöhommissa.

    Jos joku haluaa/joutuu tehdä vastaavan, niin hanskalokeron takana EWS boksin keltaisessa liittimessä on 3 tarpeellista johtoa. Puna-vihreä +12v, ruskea - maa ja valko-violetti - K-linja. +16 OBDII liittimen nastaan 16, maa nastoihin 4 ja 5 ja K-linja nastaan 7. OBD naaras liittimiä saa ebaystä parilla eurolla.
    Last edited by Pazi88; 09-12-2016, 13:31.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    EDIT2 jos kerta olet jotain ralliautoa säädelly siemenssille, niin eikö voi kertoa mitä moottorille oli tehty, mitä moottorinohjaukseen piti tehdä ja millasia tuloksia saatiin? Kummiskin kuulostaa varsin topikkiin kuuluvalta tiedolta.
    Kun ei ole omia laitteita eikä auton omistaja BTCF-jäsen niin en ilman lupaa kerro mitään olennaista.

    Senverran nyt on tutustuttu laitteeseen että norjanpojan softalla saa vaihdettua koodia ja ews:n pois sekä kierrostenrajoittajan nostettua ilman suurempaa tuskaa. Se loppu säätäminen on sitten enemmän ja vähemmän tapauskohtaista. Ei missään mielessä helppoa, mutta mahdollista.

    Vasta-alkajille voisin sanoa neuvoksi että kannattaa vielä perehtyä vaikkapa megasquirtiin tai yleisesti ruiskujärjestelmien toimintaan ennen suurempia Siemensin puukotuksia.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Ihan vaan kysyn, että on jo luettuna tämä:

    http://www.romraider.com/forum/viewt...p?f=42&t=11393

    Ja että koodina 41.2?
    Joo on luettuna useaan kertaan, mutta kyllä sitä silti joutuu menemään ihan yritys erehdys menetelmällä, että saa sopivan balanssin siihen ettei kone mene moottorijarrulle pikku kaasunlöysäksestä, mutta kuitenkin ettei kierrokset jää leijumaan kun vaihdetta vaihtaa. Mutta sopivasta paikkaa kun muutat esim. kuorma arvoja pienemmäksi, niin pysy enään edes koko vehje käynnissä koodina 41.0

    EDIT niin ja noista nissanin maffeista esim. on tuolla topikissa vakuuttavaa tietoa

    "Found the what i believe to be the MAF table in a Nissan 350z rom dump.
    From what i've read, the stock MAF tube appears to be around 72mm,"

    EDIT2 jos kerta olet jotain ralliautoa säädelly siemenssille, niin eikö voi kertoa mitä moottorille oli tehty, mitä moottorinohjaukseen piti tehdä ja millasia tuloksia saatiin? Kummiskin kuulostaa varsin topikkiin kuuluvalta tiedolta.
    Last edited by Pazi88; 08-12-2016, 21:35.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    kierrosten leijunnan kaasun noston jälkeen pois
    Ihan vaan kysyn, että on jo luettuna tämä:

    http://www.romraider.com/forum/viewt...p?f=42&t=11393

    Ja että koodina 41.2?

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Modet voisitteko poistaa offtopikkia tästä ketjusta. Kaikki viestit joissa ei tule uutta informaatiota joutaa minusta poistaa.
    Tulee pian toi 1000 viestiä täyteen ja sitten se on kehno homma jos täytyisi jatkaa toisessa topikissa.
    Last edited by Remotion; 08-12-2016, 21:47.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Ps. Siellä Siemensin koodissa on sitten vähän helvetin paljon enemmän kaikkea jotka vaikuttaa eri asioihin. Meinasi dynossa olla kynnet tikkuja täynnä kun joutui raapimaan päätä mitkä asiat koodissa vaikuttaa mihinkin. Senverran voi todeta että esim. ralliautossa joutuu ottamaan (lambdan) takaisinkytkennän pois.
    Joo niin siellä on. Siksi on tärkeätä.että MAF käppyrän on oikein ja kuorman laskentaa pelaa kuten pitää. Olen Tässä koittanut kaiken muun ohella saada kierrosten leijunnan kaasun noston jälkeen pois ja se ei ihan mikään yksinkertainen juttu ookkaan. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Laita toki teko-ohje kun se noin helppoa on. parilla kympillä toimintaan Ecun kanssa, miten ne kartat sinne tulee, itsestään?
    Onko toi "alumiini tai muoviputkenpätkä" ihan randomina valitun kokoinen ja aina kartat toimii vai kuinka. Melkoisia heittoja jälleen.
    Jos aiheeseen on jo perehtynyt ja lukenut RomRaider-foorumia niin on aika varmasti löytänyt aiheesta käydyn keskustelun:

    http://www.romraider.com/forum/viewt...p?f=42&t=12453

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Laita toki teko-ohje kun se noin helppoa on. parilla kympillä toimintaan Ecun kanssa, miten ne kartat sinne tulee, itsestään?
    Onko toi "alumiini tai muoviputkenpätkä" ihan randomina valitun kokoinen ja aina kartat toimii vai kuinka. Melkoisia heittoja jälleen.
    Tuleeko ne kartat sinne itsekseen sen vastus kikkailun kanssa? Ja kai sen putken koon voi valita oman mielensä tai vaikka naapurin mielen mukaan, tokihan noin näppäränä netin käyttäjänä saat pähkäiltyä mikä olisi juuri se optimaallisin koko? Vertaa vaikka siihen s50 maffin kokoon niin todennäköisesti jo siellä metällä on koko

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Eikö kannattaisi vaan hommata Fordin tai Nissanin massamittarin anturi, joihin on olemassa kartat? Liian helppoa vai? Hintaa kuitenkin vain muutaman kympin.
    Laita toki teko-ohje kun se noin helppoa on. parilla kympillä toimintaan Ecun kanssa, miten ne kartat sinne tulee, itsestään?
    Onko toi "alumiini tai muoviputkenpätkä" ihan randomina valitun kokoinen ja aina kartat toimii vai kuinka. Melkoisia heittoja jälleen.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Ps. Siellä Siemensin koodissa on sitten vähän helvetin paljon enemmän kaikkea jotka vaikuttaa eri asioihin. Meinasi dynossa olla kynnet tikkuja täynnä kun joutui raapimaan päätä mitkä asiat koodissa vaikuttaa mihinkin. Senverran voi todeta että esim. ralliautossa joutuu ottamaan (lambdan) takaisinkytkennän pois.

    Leave a comment:

Working...
X