Originally posted by r1tzt0u
View Post
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostNo kerro nyt mitä sille on tehtyHyvin kuullostaa naukuvan
Leave a comment:
-
Originally posted by r1tzt0u View Posthttps://youtu.be/ADDfWa6jjn8 tuossa on omasta romusta videon pätkä. Tuollanen halvalla tehty moottori vielä tässä vaiheessa.Hyvin kuullostaa naukuvan
Leave a comment:
-
https://youtu.be/ADDfWa6jjn8 tuossa on omasta romusta videon pätkä. Tuollanen halvalla tehty moottori vielä tässä vaiheessa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostPs. Siellä Siemensin koodissa on sitten vähän helvetin paljon enemmän kaikkea jotka vaikuttaa eri asioihin. Meinasi dynossa olla kynnet tikkuja täynnä kun joutui raapimaan päätä mitkä asiat koodissa vaikuttaa mihinkin. Senverran voi todeta että esim. ralliautossa joutuu ottamaan (lambdan) takaisinkytkennän pois.
Ja siis kun purkki on closed-loop moodissa polttoainekartalla ei säädetä seoksia, se on vain ja ainoastaan 14,7:1 kartta. Sen kun tunnustaa niin seosten säätämien on naurettavan helppoa, PALJON helpompaa kuin jollain megaruutalla.
Ja kyllä vaan on säätäminen nykyaikana aivan naurettavan helppoa vrt mekaaniset jakajat ja tuplalortot, ihan vaan nostalgian puolesta pitää välillä rakennella ihan old school vinkkeli ettei kaikki tunnu aina liian helpolta.....Last edited by naukkis; 10-12-2016, 09:54.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostMutta väsäsin siinä samalla obd portin auton sisälle, jos vaikka tuolla sais loggauksen pelaamaan luotettavasti:
Olen monelta muultakin kuullut, että se konehuoneen pyöreä pistoke on ongelmallinen paikka loggaukseen ajon aikana.Originally posted by Pazi88 View PostTuo hanskalokeron obd porttikaan ei pelannut ollenkaan, niin en vieläkään saa logattua kunnolla. Ilmeisesti jokin kytkentävirhe sattu.
Ei ollut kytkentävirhe kyseessä. Tutkiskelin sähkökaavioita, niin niissä näky olevan että US malleissa menee konehuoneen pyöreän pistokkeen kautta K-linja OBDII liittimelle ihan omaa piuhaa pitkin. EU malleissa tämä piuha puuttuu kokonaan. Liekkö sit EU malleissa joku terminointi tuolla pyöreän pistokkeen korkissa K-linjalle, nimittäin kun korkin ottaa pois pelaa tuo minun sisälle tekemä OBDII pistoke. Nyt saa logattua ongelmitta ilman yhteyden pätkimistä, ja pääsee eteenpäin säätöhommissa.
Jos joku haluaa/joutuu tehdä vastaavan, niin hanskalokeron takana EWS boksin keltaisessa liittimessä on 3 tarpeellista johtoa. Puna-vihreä +12v, ruskea - maa ja valko-violetti - K-linja. +16 OBDII liittimen nastaan 16, maa nastoihin 4 ja 5 ja K-linja nastaan 7. OBD naaras liittimiä saa ebaystä parilla eurolla.Last edited by Pazi88; 09-12-2016, 13:31.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostEDIT2 jos kerta olet jotain ralliautoa säädelly siemenssille, niin eikö voi kertoa mitä moottorille oli tehty, mitä moottorinohjaukseen piti tehdä ja millasia tuloksia saatiin? Kummiskin kuulostaa varsin topikkiin kuuluvalta tiedolta.
Senverran nyt on tutustuttu laitteeseen että norjanpojan softalla saa vaihdettua koodia ja ews:n pois sekä kierrostenrajoittajan nostettua ilman suurempaa tuskaa. Se loppu säätäminen on sitten enemmän ja vähemmän tapauskohtaista. Ei missään mielessä helppoa, mutta mahdollista.
Vasta-alkajille voisin sanoa neuvoksi että kannattaa vielä perehtyä vaikkapa megasquirtiin tai yleisesti ruiskujärjestelmien toimintaan ennen suurempia Siemensin puukotuksia.
Leave a comment:
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostIhan vaan kysyn, että on jo luettuna tämä:
http://www.romraider.com/forum/viewt...p?f=42&t=11393
Ja että koodina 41.2?koodina 41.0
EDIT niin ja noista nissanin maffeista esim. on tuolla topikissa vakuuttavaa tietoa
"Found the what i believe to be the MAF table in a Nissan 350z rom dump.
From what i've read, the stock MAF tube appears to be around 72mm,"
EDIT2 jos kerta olet jotain ralliautoa säädelly siemenssille, niin eikö voi kertoa mitä moottorille oli tehty, mitä moottorinohjaukseen piti tehdä ja millasia tuloksia saatiin? Kummiskin kuulostaa varsin topikkiin kuuluvalta tiedolta.Last edited by Pazi88; 08-12-2016, 21:35.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View Postkierrosten leijunnan kaasun noston jälkeen pois
http://www.romraider.com/forum/viewt...p?f=42&t=11393
Ja että koodina 41.2?
Leave a comment:
-
Modet voisitteko poistaa offtopikkia tästä ketjusta. Kaikki viestit joissa ei tule uutta informaatiota joutaa minusta poistaa.
Tulee pian toi 1000 viestiä täyteen ja sitten se on kehno homma jos täytyisi jatkaa toisessa topikissa.Last edited by Remotion; 08-12-2016, 21:47.
Leave a comment:
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostPs. Siellä Siemensin koodissa on sitten vähän helvetin paljon enemmän kaikkea jotka vaikuttaa eri asioihin. Meinasi dynossa olla kynnet tikkuja täynnä kun joutui raapimaan päätä mitkä asiat koodissa vaikuttaa mihinkin. Senverran voi todeta että esim. ralliautossa joutuu ottamaan (lambdan) takaisinkytkennän pois.
Leave a comment:
-
Originally posted by Remotion View PostLaita toki teko-ohje kun se noin helppoa on. parilla kympillä toimintaan Ecun kanssa, miten ne kartat sinne tulee, itsestään?
Onko toi "alumiini tai muoviputkenpätkä" ihan randomina valitun kokoinen ja aina kartat toimii vai kuinka. Melkoisia heittoja jälleen.
http://www.romraider.com/forum/viewt...p?f=42&t=12453
Leave a comment:
-
Originally posted by Remotion View PostLaita toki teko-ohje kun se noin helppoa on. parilla kympillä toimintaan Ecun kanssa, miten ne kartat sinne tulee, itsestään?
Onko toi "alumiini tai muoviputkenpätkä" ihan randomina valitun kokoinen ja aina kartat toimii vai kuinka. Melkoisia heittoja jälleen.
Leave a comment:
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostEikö kannattaisi vaan hommata Fordin tai Nissanin massamittarin anturi, joihin on olemassa kartat? Liian helppoa vai? Hintaa kuitenkin vain muutaman kympin.
Onko toi "alumiini tai muoviputkenpätkä" ihan randomina valitun kokoinen ja aina kartat toimii vai kuinka. Melkoisia heittoja jälleen.
Leave a comment:
-
Ps. Siellä Siemensin koodissa on sitten vähän helvetin paljon enemmän kaikkea jotka vaikuttaa eri asioihin. Meinasi dynossa olla kynnet tikkuja täynnä kun joutui raapimaan päätä mitkä asiat koodissa vaikuttaa mihinkin. Senverran voi todeta että esim. ralliautossa joutuu ottamaan (lambdan) takaisinkytkennän pois.
Leave a comment:
Leave a comment: