m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ardi00
    replied
    Originally posted by Bemu Z3 View Post
    Kansi lähtee maailmalle ja siihen tehdään...

    Kanavien vingutus, seetien koneistus/miraus, plaanaus, venttiilien muotoilu/hionta ja kovat nostajat välykset säädettynä näillä nokilla.

    imu 270 astetta 1mm. pako 260 astetta 1mm. nostoo molemmissa 11.7mm. ajotukset imu 4.5mm pako 3.6mm ja muokatut nokkapukit.

    Pakosarjat tulee M3 S50 bemusta 2 osaiset.

    Ohjelmasta joka palikat saa toimimaan keskenään ei vielä tarpeeksi tietoa ( minulla )
    Mutta on tässä jo viikossa oppinut taas jotain uutta.
    Mitä jos samalla löisi ylikokoon ja takomäntää? :think

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    Kiitos teille kahdelle vastauksista

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Bemu Z3 View Post
    Tästä...

    "M50b25 Imariin ja siihen kun laittaa isomman kaasuläpän ja S50 maffin, sekä S50 suuttimet"

    Verrattuna muuhun vaihtoehtoon saa mielellään antaa neuvoja / kommentteja. Meinasin M3 läppäsydeemejä, mutta jätän sen nyt laippojen takia mitä tarvittaisiin kannen ja setin väliin ( E36 M3 läppärunko adapteri ).

    Harisella tehdään ( ohjelma ) säätö. Ei varmaan onnistu enää omalla Siemensin laatikolla. En ole ollut näin alkuvaiheessa Hariseen vielä yhteydessä, mutta tekeekö hän kaiken ohjelmointiin / boxiin liittyvän, vai tarvitseeko minun hommata boksi / ECU ???
    Heittämällä menee vakio boksilla, jos vaan tekijä osaa. Niitä käytetään vielä +500hp turbovehkeissäkin ongelmitta. Nykyään säätö onnistuu ihan vaikka perus harrastajaltakin.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Bemu Z3 View Post
    Tästä...

    "M50b25 Imariin ja siihen kun laittaa isomman kaasuläpän ja S50 maffin, sekä S50 suuttimet"

    Verrattuna muuhun vaihtoehtoon saa mielellään antaa neuvoja / kommentteja. Meinasin M3 läppäsydeemejä, mutta jätän sen nyt erillaisten laippojen takia mitä tarvittaisiin kannen ja setin väliin.

    Harisella tehdään ( ohjelma ) säätö. Ei varmaan onnistu enää omalla Siemensin laatikolla. En ole ollut näin alkuvaiheessa Hariseen vielä yhteydessä, mutta tekeekö hän kaiken ohjelmointiin / boxiin liittyvän, vai tarvitseeko minun hommata boksi / ECU ???
    Kyllä noi muutokset pitäisi mennä ihan vakioeculla. Suuttimien koko pitää korjata karttoihin laskemalla uudet arvot aukioloajoille, koska vakioboksissa ei voi erikseen vaihtaa parametriä suuttimen koolle. Kiihdytysrikastusarvoja ja vanoksen kytkeytymiskohtaa pitää tietysti muuttaa myös. Siemensin MS41 on ohjelmoitavissa uudelleen lukuunottamatta ihan vanhimpia bokseja, jotka eivät ole uudelleen kirjoitettavissa. Joku, jolla on vankempi kokemus asiaan voi vielä ottaa kantaa.
    Last edited by Skarpa; 24-11-2016, 09:27.

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    Tästä...

    "M50b25 Imariin ja siihen kun laittaa isomman kaasuläpän ja S50 maffin, sekä S50 suuttimet"

    Verrattuna muuhun vaihtoehtoon saa mielellään antaa neuvoja / kommentteja. Meinasin M3 läppäsydeemejä, mutta jätän sen nyt laippojen takia mitä tarvittaisiin kannen ja setin väliin ( E36 M3 läppärunko adapteri ).

    Harisella tehdään ( ohjelma ) säätö. Ei varmaan onnistu enää omalla Siemensin laatikolla. En ole ollut näin alkuvaiheessa Hariseen vielä yhteydessä, mutta tekeekö hän kaiken ohjelmointiin / boxiin liittyvän, vai tarvitseeko minun hommata boksi / ECU ???
    Last edited by Bemu Z3; 24-11-2016, 09:15.

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    Kansi lähtee maailmalle ja siihen tehdään...

    Kanavien vingutus, seetien koneistus/miraus, plaanaus, venttiilien muotoilu/hionta ja kovat nostajat välykset säädettynä näillä nokilla.

    imu 270 astetta 1mm. pako 260 astetta 1mm. nostoo molemmissa 11.7mm. ajotukset imu 4.5mm pako 3.6mm ja muokatut nokkapukit.

    Pakosarjat tulee M3 S50 bemusta 2 osaiset.

    Ohjelmasta joka palikat saa toimimaan keskenään ei vielä tarpeeksi tietoa ( minulla )
    Mutta on tässä jo viikossa oppinut taas jotain uutta.
    Last edited by Bemu Z3; 23-11-2016, 21:48.

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    Tässä taitaa mennä rahat vaan savuna ilmaan, jos hyöty on +2 hp



    verrattuna M50b25 Imariin ja siihen kun laittaa isomman kaasuläpän ja S50 maffin, sekä S50 suuttimet.

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    Onx tästä muuhun ku verkon painoksi

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Originally posted by Juho_ View Post
    Youtubesta löytyy eräs video, jossa muistaakseni m50b25 koneessa testattiin erillisiä läppärunkoja.. niin +37hv@6,000rpm oli erillisten läppärunkojen eduksi.

    En muista, mitkä läppärungot oli.. tod.näköisesti dbilas tai vastaavat..

    Ite oon ainakin vähän sitä mieltä, että kannattaisi harkita esim. supersprintin pakosarjoja tai s50b32 pakosarjoja schiedmannin sijaan.
    Itellä s50b32 pakosarjoista kokemusta, ja on läpi kierrosalueen paremmat mitä m50/m52 pakosarjoja vastaavat.

    Dynossa tehdyt testit/vertailut auttaa paremmin valitsemaan.
    Läppärungot itsessään ei kaasu auki anna varmasti mitään mitattavissa olevaa tehoeroa, niiden juttu on rivakka kaasuvaste.

    Se mikä on se juttu täyskaasuvedossa on imukanavan pituus, tilavuus ja muoto pleenumilta/imusarjan kammiolta venttiilille ja kammion koko. Kaasuläpän/läppien sijainnilla ei ole tässä täysin avoimena ollessaan juuri osaa eikä arpaa.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Juho_ View Post
    Itellä s50b32 pakosarjoista kokemusta, ja on läpi kierrosalueen paremmat mitä m50/m52 pakosarjoja vastaavat.
    Siihen päädyin itsekin, kun kattelin dynotuloksia eri projekteista. Siispä S50 pakosarjat tulossa.

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Supa tuli siihen tulokseen, ettei S50B30 läppiksillä ainakaan vakioilla imutorvilla ollut muuta viritysvaikutusta kuin nopeampi vastaus kaasuun.
    ....
    Schmiedmannin pakosarjat on käsittääkseni ihan samoja kiinalaisia perus virisarjoja kuin ebayssa ilman nimeä myytävätkin
    Youtubesta löytyy eräs video, jossa muistaakseni m50b25 koneessa testattiin erillisiä läppärunkoja.. niin +37hv@6,000rpm oli erillisten läppärunkojen eduksi.

    En muista, mitkä läppärungot oli.. tod.näköisesti dbilas tai vastaavat..

    Ite oon ainakin vähän sitä mieltä, että kannattaisi harkita esim. supersprintin pakosarjoja tai s50b32 pakosarjoja schiedmannin sijaan.
    Itellä s50b32 pakosarjoista kokemusta, ja on läpi kierrosalueen paremmat mitä m50/m52 pakosarjoja vastaavat.

    Dynossa tehdyt testit/vertailut auttaa paremmin valitsemaan.

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    En ole koko topikkia vielä lukenut ( olen siv 60 ) en muista lukeneeni onko tämän imusarjan tehohyöty testattu, dynotettu verrattuna siihen mikä tuossa 2.8l on vakiona.

    Eli tämä M50b25 imusarja vastaan vakio.

    Ps. On single Vanos.
    Last edited by Bemu Z3; 21-11-2016, 18:37.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    dbilas dynamics, mainitsemiesi nokka-akselien valmistaja



    Toi ebay -kansi on kahdella vanoksella olevasta M52tu -koneesta. Z3:ea on tehty sekä yhdellä, että kahdella vanoksella, joten suoraan ei voi tietää, sopiiko toi sulle vai ei. Varmimmin näkee, kun panet kuvan konehuoneesta. Jos venakopan etuosassa on pahka kuskin puolella, moottori on single vanos, jos taas venakopan etuosa on symmetrinen, moottori on kahdella vanoksella. Koneen malli pitää tietää myös nokka-akseleita ostaessa. Mainitsemasi nokat ovat single vanos -koneeseen. Todennäköisesti läppisten myyjä on myös kiinnotunut koneen mallista, koska mielestäni imuaukkojen muoto eroaa näiden välillä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Eikai siinä kuin tilaukseen, jos vaan massia on Puristuksen reilu nosto, ne nokat ja re85:llä käymään, niin kai siitä jotain saa irti.

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    M52 konetta on yhdellä ja kahdella vanoksella (M52 ja M52tu) niiden kannet eivät käy ristiin, mutta jos vanosten määrä täsmää, niin kansi sopii kyllä sulle. Arvelisin lukujen perusteella, että noi nokat toimii vielä hydraulisten nostajien ja vakiojousten kanssa, mutta kannattaa tarkistaa dbilakselta. M52 venttiilikoneisto on aika kevyt ja hyvillä jousilla.

    Pakosarjasta ei kokemusta, mutta varmaan toimii. Eisenmannin tarjonnan vilkaisisin myös, kun Remotion kerran kehaisi, että on tarjouksia. Eisenmann todennäköisesti optimoidumpi.

    Dbilalksen läppisten laatua olen kuullut moitittavan (takerteleva vivusto ja tiivistämättömät akselit), mutta omakohtaista kokemusta ei ole. Liittämäsi linkki ei avaudu, mutta jos sen takana on RHD:n läppikset, niin niistä olen vastaavasti kuullut hyvää.

    Ilmamäärämittariksi vaihtaisin S50 version 3,5" halkaisijalla ja sille kuuluvan ilmansuodatinkotelon. Suuttimet mennee vaihtoon, B28 suuttimet alkaa todennäköisesti jäädä pieniksi sun tehotavoitteella. S50 suuttimien pitäisi toimia.

    Puristussuhdetta lisäisin tuohon komboon. Nikasil -lohko on vähän ongelmallinen jyrsiä, koska jyrsinterä voi lohkoa sylinterien reunasta pinnoitetta irti. Jyrsintä voisi mennä, jos pinnoitteen hioo ensin pois sylinteristä jyrsittävältä syvyydeltä. Helppo tapa korottaa puristussuhdetta vähän on vaihtaa 1,75mm massapahvi 0,7 mm MLS-tiivisteeseen. Muutoksen myötä venttiilien ja mäntien välys on syytä tarkistaa, mutta sulla kun on kansi menossa työstettäväksi, niin venttileitä voisi istuttaa kanteen vähän syvemmälle.
    Tämä pitäisi aueta.



    Kuka, mikä on mainitsemasi dbilakselta !

    Kansi oisi tämä... Oisko tuosta hyvä lähtee tekeen KANTTA ;-)




    KIITOS asiallisesta vastauksesta
    Last edited by Bemu Z3; 21-11-2016, 15:34.

    Leave a comment:

Working...
X