m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EMP
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Oman tietoni kaivoin täältä:


    Ärsyttävää, kun Boschin omilta sivuilta ei löydy suuttimien tietoja. Tietäisi tiedon luotettavaksi. Pari ristiriitaista arvoa löysin verkosta.
    Tuossa listassa näyttää olevan nuo m42 suuttimetkin vain 200cc kun finjector ilmottaa niihinkin 214cc. :think

    Tuo on kyllä ikävä kun monessapaikassa eri tietoa. No omat b32 suuttimet menee huoltoon lähiaikoina, niin sitten sen näkee mikä niiden todellinen tuotto on.

    Edit: Ilmoitetut g/min arvot tuntuu olevan sentää useemmin samat eli: 0280150440 150,0g/min/3bar, 0280150701 182,9G/min/3bar ja 0280150792 191,1g/min/3bar
    Last edited by EMP; 25-11-2016, 15:30.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by EMP View Post
    Oman tietoni kaivoin täältä:


    Ärsyttävää, kun Boschin omilta sivuilta ei löydy suuttimien tietoja. Tietäisi tiedon luotettavaksi. Pari ristiriitaista arvoa löysin verkosta.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Sori m52/m50 topikin sotkemisesta. Mutta kun ei sulla ole vielä omaa projektitopikkia auki, niin kysyn tässä. Miks Bemu z3 et harkinnut v8:ia sinne zetan pellin alle? Olisipahan omanlainen ratkaisu ja 4l tai 4.4l saisi pienellä virillä yli 300hp ja vääntö aivan eri kuin M5x moottoreissa ja enemmän virittämällä vaparinakin saisi nokilla yms sen 350hp.

    Tekemisen meininkiä näkyy olevan kirjoitusten perusteella ja budjettia, niin samoilla höyryillä se kasi sinne olisi leivottu. Katsastus kolmelitraisena. Vaikka sinne suuremman lohkon laittaa oikeesti, niin ihan sama tilanne pykälien mukaan on jos tehot menee yli %-rajan kutosmoottorin virityksessä.
    Last edited by bemmeri; 25-11-2016, 15:03.

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    Pakosarjat ja Eisenmann rst putkisto on laitettu, sekä M50b25 imusarja ja perässä Quaife kitkalukko. Muutenkin alusta tehty vakaammaksi ja jäykemmäksi.

    Luki mun ekassa postauksissani, eli tuo M50 imusarja on jo kiinni. Siihen mietin vaan isompaa kaasuläppää ja S50 Maffia ja isompia suuttimia.

    En viitsi ostaa 2000e ( kuluineen ) , Raceheadin imarisettiä, jos siitä ei ole juuri tuota M50 isompaa hyötyä.
    Last edited by Bemu Z3; 25-11-2016, 20:16.

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Ja B32 suuttimet 254 cc/min @ 3,0 bar = 274 cc/min @ 3,5 bar ellen ihan metsässä ole.
    Mihin asti nuo riittää antamaan kakkua.

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Laittakaa sitten rakennusohjeita kun olette soveltaneet isomman IMM:n vakio suodatinkotelon ja imusarjan väliin.

    TU koneeseen voi modata M54B30 imusarjan, se ei ole ihan yksinkertaista.
    Tässä ohje sellaista harkitseville: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...ed-M52TU-Coupe

    Mä oon sen raceheadin kaasuläpän jo viidesti linkannut en jaksa enää linkata. Se on näihin tehty ja bolt on ja virtaa parhaiten.
    Se kuten M50 imusarjakin hyötyy siitä että tekee muita muutoksia.
    Tätäkö tarkoitat...

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Finjector ainakin ilmottaa noille tollaset:




    Ja ymmärtääkseni tuo ilmoitettu tuotto on 3bar paineella.

    Edit: En ole nyt ihan varma oliko tuo b30 suuttimen numero varmasti oikea.
    Last edited by EMP; 25-11-2016, 13:25.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Busch View Post
    s50b30 suuttimet 3.5bar = 245cc/min
    Ja B32 suuttimet 254 cc/min @ 3,0 bar = 274 cc/min @ 3,5 bar ellen ihan metsässä ole.

    Leave a comment:


  • Busch
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Täällä olis S50B32 suuttimet ylimääräisenä. Tuotosta 3,5 bar paineella en osaa sanoa kun ämmässä on 5 bar säädin.
    s50b30 suuttimet 3.5bar = 245cc/min

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Bemu Z3 View Post

    S50 Maf löyty. Enää S50 suuttimet ja tuo kaasuläppä ?
    Täällä olis S50B32 suuttimet ylimääräisenä. Tuotosta 3,5 bar paineella en osaa sanoa kun ämmässä on 5 bar säädin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    TU koneeseen voi modata M54B30 imusarjan, se ei ole ihan yksinkertaista.
    Tässä ohje sellaista harkitseville: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...ed-M52TU-Coupe
    Itse molemmat tehneenä tuo m54b30 imusarjan laitto m52tu koneeseen on huomattavasti nätimpi homma, mitä m50 imusarjan laitto m52:een. Tuo m54 imusarjan vaihto on kuitenkin vaan pultti auki - pultti kiinni jumppaa. M50 imusarjan kanssa saa patentoida ihan urakalla että saa m52 huohottimet jollain tapaa toimimaan sen kanssa järkevästi sekä imuilman lämpötila-anturin jne.

    Mutta pers dynon perusteella m54 imusarjan hyöty tu-koneessa on lähes olematon. Vaikka ne vammaiset vakio pakosarjatkin ois vaihdettu parempiin. Kyllä niitä nokkia pitää vaihdella, jos oikeasti haluaa että alkaa ilma liikkumaan koneen läpi.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Laittakaa sitten rakennusohjeita kun olette soveltaneet isomman IMM:n vakio suodatinkotelon ja imusarjan väliin.

    TU koneeseen voi modata M54B30 imusarjan, se ei ole ihan yksinkertaista.
    Tässä ohje sellaista harkitseville: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...ed-M52TU-Coupe

    Mä oon sen raceheadin kaasuläpän jo viidesti linkannut en jaksa enää linkata. Se on näihin tehty ja bolt on ja virtaa parhaiten.
    Se kuten M50 imusarjakin hyötyy siitä että tekee muita muutoksia.
    Last edited by Remotion; 24-11-2016, 20:46.

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    On single Vanos

    Yx tyhmä kysymys jälleen. Mikä noista olisi paras ratkaisu... tai käykö noista mikään M50b28 imariin. Mikä on vakiota parempi TOIMIVA kaasuläppä. Ps. Edelleen tavoite se 300hp vaparina



    S50 Maf löyty. Enää S50 suuttimet ja tuo kaasuläppä ?
    Last edited by Bemu Z3; 24-11-2016, 20:29.

    Leave a comment:


  • Midas
    replied
    Mikäli Bemun autossa on tuo imusarja modattu, niin kone on oltava singlevanos. Omaani tu koneiseen kyselin aikanaan samaa modia, niin ei ollut saatavana. Tu kone tuli jossain vuoden 99 puolivälissä.

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    :think "varalohko" sellainen, kyllä

    Leave a comment:

Working...
X