m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haatainen
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Minkähän tyyppisiä muutoksia moottorin ohjelmaan yleensä tarvitaan, kun siirrytään yhdestä kaasuläpästä erillisiin läppärunkoihin?
    Järkeni mukaan ainoastaan kiihdytysrikastusta tai vastaavaa toimintoa voisi joutua säätämään reilummaksi/nopeammaksi moottorin nopeamman reagoinnin vuoksi. Hitaissa muutoksissahan ja tasakaasuajossa säätö tapahtuu ilmamassan ja lambdan mukaan joihin kumpaankaan ei vaikuta, missä kohtaa imuputkistoa säätökuristus tapahtuu

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Minkähän tyyppisiä muutoksia moottorin ohjelmaan yleensä tarvitaan, kun siirrytään yhdestä kaasuläpästä erillisiin läppärunkoihin?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Kokeile nyt vaihtaa pelkkä bensapumppu jos se olisi ollut sittenkin se koko vian ydin. Minusta kun S52B32 m coupeihin on jenkeissä M50-imusarja laitettu niin ei ole maffia heti tarvinnut muuttaa. Ja niissä kuitenkin vakiona luonnollisesti sama
    imunokka ja enemmän tilavuutta joten varmaan tehoakin.
    Ei se bensapumppu selitä noita logeja, mutta joka tapauksessa en nyt tee yhtään mitään ennenkuin saan sen uuden pumpun. Meni ihan luotto tuohon, vaikka nyt taas pelaa ihan ok. Raportoin tosiaan sitten, kun saan jotain aikaseksi.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Kokeile nyt vaihtaa pelkkä bensapumppu jos se olisi ollut sittenkin se koko vian ydin. Minusta kun S52B32 m coupeihin on jenkeissä M50-imusarja laitettu niin ei ole maffia heti tarvinnut muuttaa. Ja niissä kuitenkin vakiona luonnollisesti sama
    imunokka ja enemmän tilavuutta joten varmaan tehoakin.

    Leave a comment:


  • mrrk
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Sepä selviää tässä kohta. Toki taitaa pikkusen viivästyä koko homma, kun rupes kone kenkkuileen tossa aamulla. Ei tahtonut lähtä käyntiin, vedot uupuu kokonaan ja ei kiertänyt oikeen korkealle. Vissiin bensapumppu tulossa tiensä päähän. Kaupassa käynnin jälkeen pelas taas kuten pitään. No onhan se jo 20 vuotta siellä pyörinyt ja viimevuosina on tosiaan viinallakin ajeltu...

    EDIT walbro 255 e36 sovitteella tilattu.
    Voi olla myöhäistä mutta lisää 2-tahtiöljyä tankkiin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    No hei toki sitten, BMW:n orkkiskotelohan sekin. Se kyllä ottaa ilman eripaikasta M coupessa, mutta ei varmaankaan tekemätön paikka.
    Vähän vaan harmittaa että laitoin uuden MAF:in muutama vuosi vain varmuuden vuoksi. Jos nyt joutuu laittamaan uuden, maksaa niin pirusti.

    Riittääkö suuttimet? Vähän pelottaa paljonko menee taas uusiksi. Mulla on vielä ihan sama setuppi oheiskilkkeiden suhteen kuin Pazi88:lla. Joten tulee varmaan samat ongelmatkin.
    Sepä selviää tässä kohta. Toki taitaa pikkusen viivästyä koko homma, kun rupes kone kenkkuileen tossa aamulla. Ei tahtonut lähtä käyntiin, vedot uupuu kokonaan ja ei kiertänyt oikeen korkealle. Vissiin bensapumppu tulossa tiensä päähän. Kaupassa käynnin jälkeen pelas taas kuten pitään. No onhan se jo 20 vuotta siellä pyörinyt ja viimevuosina on tosiaan viinallakin ajeltu...

    EDIT walbro 255 e36 sovitteella tilattu.

    Minä taidan eka kokeilla vastuksella lisätä MAF:n aluetta, kun tuo on kummiskin niin vähästä kiinni. Ei tarvis uutta MAF:ia hommata + muita kilkkeitä. Väsäsin jo softan valmiiksi, kun vaan lataa sisään vastuksen tinauksen jälkeen. 470 ohmin vastuksella maksimi virtaus asettuu samaan kuin s50 maffille, että sit kun saan bensa ja sytkäkartat hierottua, niin samoja voi käyttä sit s50 maffinkin kanssa, kun vaan vaihtaa maf kartan.
    Last edited by Pazi88; 21-10-2016, 08:49.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    S50 kotelohan siihen menee suoraan paikalleen, miksi ei vois alkuperäisestä luopua?
    No hei toki sitten, BMW:n orkkiskotelohan sekin. Se kyllä ottaa ilman eripaikasta M coupessa, mutta ei varmaankaan tekemätön paikka.
    Vähän vaan harmittaa että laitoin uuden MAF:in muutama vuosi vain varmuuden vuoksi. Jos nyt joutuu laittamaan uuden, maksaa niin pirusti.

    Riittääkö suuttimet? Vähän pelottaa paljonko menee taas uusiksi. Mulla on vielä ihan sama setuppi oheiskilkkeiden suhteen kuin Pazi88:lla. Joten tulee varmaan samat ongelmatkin.
    Last edited by Remotion; 20-10-2016, 23:54.

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Öh en siis vaan lyönyt vakio koneeseen viinaa tankkiin ja antanu mennä.
    Lähinnä tuota 'suuttimet tappiin' mainintaa tarkoitin tässä tapauksessa.

    Ja yleisesti sitten molempia (kun kaikki eivät edes ruiskun säätöihin millään tavalla puutu.. toki silloin auton käyttötarkoitus useimmiten ihan vain kaupungissa ajelua tai maantiellä, ja ideana saada vaan ajelu edullisemmaksi).

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    En vastaa seurauksista, jos joku romuttaa koneensa kun vetää suuttimet tappiin
    Viinan ihanuuksia on että mitään vaaraa paskoa kone ei ole vaikka vetääkin suuttimet tappiin.....

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Juho_ View Post

    Ahaa, eli niissä onkin eroa B20 vs. B25 kansissa myös kanavissa..
    Olin joskus semmoista tietoa saanut, että suunnilleen samanlaiset kannet olisivat keskenään.

    Ihan mielenkiinnosta kysyn, että oliko tehoa tullut lisää myös huipputehon alueelle? Ja olitko sattunut käyttämään kansia virtauspenkissä?
    B20 kannessa on 2cc pienemmät palotilat, 30mm vs 33mm imuventtiilit ja pienempi imukanava.

    Ite on näprännyt kannen, ei ole virtauspenkissä käytetty. Vakionokat on niin miedot että tokihan nyt huipputehon alueelle saa lisää paukkuja, nyt vähän ahdistavalla putkistollakin täytös pysyy 10% sisällä maksimista 3500-7000 alueen, vakionokilla täytös romahtaa 5500:n jälkeen.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Juho_ View Post
    Siinäpä se syy, miksi useimmat sanoo ettei huomannut tehoeroa E98 vs. E85.

    Itelläkin oli n. 200cc/min@3bar suuttimet bensalla, 310cc/min@3bar E85:lla jolloin alkoi vetämään selvästi paremmin (joka näkyy tuloksissakin).

    Olin siis ensin tietenkin kokeillut samoilla suuttimilla, jolloin ero oli +/-0.
    Öh en siis vaan lyönyt vakio koneeseen viinaa tankkiin ja antanu mennä. Ohjelmasta oli suuttimiin lisätty 30% lisää aukioloaikaa ja ennakkokartan säädin järkevästi. Annoin moottorinohjauksen sit oppia viinalle ja se vielä laihenti seosta jonkin verran. Jos ois täyskaasukiihdytyksen tehnyt tuollai, niin suuttimet ois kyllä loppunut kesken. Mut normiajossa tuotto riittää kyllä hyvin. En huomannut että kone ois tullut mitenkään pirteämmäksi. Lähinnä tyhjäkäyntiä kävi "puhtaammin".

    Mut en jaksa asiasta ruveta inttämään enempää kokeilkaa itse, ja kertokaa mikä oli vaikutus. Voin vaikka pistää sähköpostilla tuon käyttämäni softan b28 koneelle. Ei mee montaa minuuttia, kun laittaa sisään. En vastaa seurauksista, jos joku romuttaa koneensa kun vetää suuttimet tappiin

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Joo en tosiaan oo jaksanu sen kummemmin säätää viinalle, kun vakio suuttimet loppuu kesken
    Siinäpä se syy, miksi useimmat sanoo ettei huomannut tehoeroa E98 vs. E85.

    Itelläkin oli n. 200cc/min@3bar suuttimet bensalla, 310cc/min@3bar E85:lla jolloin alkoi vetämään selvästi paremmin (joka näkyy tuloksissakin).

    Olin siis ensin tietenkin kokeillut samoilla suuttimilla, jolloin ero oli +/-0.

    M52-imukanavat on aika anaalista ja hyvään lopputulokseen tarvii reippaasti alkuperäistä suuremmat venttiilit tai kanavien reilua täyttämistä. B20-kantta kannattaa käyttää aihiona, itellä on se B25:ssä ihan vakiokokoisten venojen kanssa käytössä eikä varsinaisesti ahdista
    Ahaa, eli niissä onkin eroa B20 vs. B25 kansissa myös kanavissa..
    Olin joskus semmoista tietoa saanut, että suunnilleen samanlaiset kannet olisivat keskenään.

    Ihan mielenkiinnosta kysyn, että oliko tehoa tullut lisää myös huipputehon alueelle? Ja olitko sattunut käyttämään kansia virtauspenkissä?

    Kun sitäkin on nähty, että virtauspenkissä tosiaan se suurempi virtaus ei meinaa todellisuudessa lisävoimaa.. että reilusti pienemmillä imukanavilla saatu huonompi tulos virtauspenkissä, mutta todellisuudessa tullutkin voimaa koko kierrosalueelle (myös huipputehon alueelle).

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Joo en tosiaan oo jaksanu sen kummemmin säätää viinalle, kun vakio suuttimet loppuu kesken enkä ole raskinu ostaa isompia. Mut tommoset parin prosentin muutokset on niin pieniä, ettei niitä pers dynolla kyllä huomaa
    No joo mutta väitit että teho laskee, viinalla on erittäin vaikea saada teho laskemaan bensasta jos soppaa riittää edes jotenkin, viinalla seos voi olla sairaan laihalla tai rikkaalla, ennakkoa sairaasti liikaa tai liian vähän ja kone toimii aina nätisti, tekee säätämisestä toisaalta hankalampaa vrt bensa jolla kone ei laula ellei seokset ja ennakot ole just kohdillaan.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Jotain on pielessä jos laskee. Koneen täytös paranee puoltoista prosenttia ja itse palotapahtuma hyötysuhde nousee puolisen prosenttia eli kaksi prosenttia pitäisi tehon nousta bensa->E85 päivityksessä vaikkei oltaisi bensallakaan nakurajoitteisia.
    Joo en tosiaan oo jaksanu sen kummemmin säätää viinalle, kun vakio suuttimet loppuu kesken enkä ole raskinu ostaa isompia. Mut tommoset parin prosentin muutokset on niin pieniä, ettei niitä pers dynolla kyllä huomaa

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jep ei taida juuri muuta hyötyä vakio koneessa olla. Mitä ite oon kokeillut vakio koneessa, niin ennemmin se teho laskee kuin nousee viinaa käytettäessä.
    Jotain on pielessä jos laskee. Koneen täytös paranee puoltoista prosenttia ja itse palotapahtuma hyötysuhde nousee puolisen prosenttia eli kaksi prosenttia pitäisi tehon nousta bensa->E85 päivityksessä vaikkei oltaisi bensallakaan nakurajoitteisia.

    Leave a comment:

Working...
X