Originally posted by Skarpa
View Post
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Minkähän tyyppisiä muutoksia moottorin ohjelmaan yleensä tarvitaan, kun siirrytään yhdestä kaasuläpästä erillisiin läppärunkoihin?
Leave a comment:
-
Originally posted by Remotion View PostKokeile nyt vaihtaa pelkkä bensapumppu jos se olisi ollut sittenkin se koko vian ydin. Minusta kun S52B32 m coupeihin on jenkeissä M50-imusarja laitettu niin ei ole maffia heti tarvinnut muuttaa. Ja niissä kuitenkin vakiona luonnollisesti sama
imunokka ja enemmän tilavuutta joten varmaan tehoakin.
Leave a comment:
-
Kokeile nyt vaihtaa pelkkä bensapumppu jos se olisi ollut sittenkin se koko vian ydin. Minusta kun S52B32 m coupeihin on jenkeissä M50-imusarja laitettu niin ei ole maffia heti tarvinnut muuttaa. Ja niissä kuitenkin vakiona luonnollisesti sama
imunokka ja enemmän tilavuutta joten varmaan tehoakin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostSepä selviää tässä kohta. Toki taitaa pikkusen viivästyä koko homma, kun rupes kone kenkkuileen tossa aamulla. Ei tahtonut lähtä käyntiin, vedot uupuu kokonaan ja ei kiertänyt oikeen korkealle. Vissiin bensapumppu tulossa tiensä päähän. Kaupassa käynnin jälkeen pelas taas kuten pitään. No onhan se jo 20 vuotta siellä pyörinyt ja viimevuosina on tosiaan viinallakin ajeltu...
EDIT walbro 255 e36 sovitteella tilattu.
Leave a comment:
-
Originally posted by Remotion View PostNo hei toki sitten, BMW:n orkkiskotelohan sekin. Se kyllä ottaa ilman eripaikasta M coupessa, mutta ei varmaankaan tekemätön paikka.
Vähän vaan harmittaa että laitoin uuden MAF:in muutama vuosi vain varmuuden vuoksi. Jos nyt joutuu laittamaan uuden, maksaa niin pirusti.
Riittääkö suuttimet? Vähän pelottaa paljonko menee taas uusiksi. Mulla on vielä ihan sama setuppi oheiskilkkeiden suhteen kuin Pazi88:lla. Joten tulee varmaan samat ongelmatkin.
EDIT walbro 255 e36 sovitteella tilattu.
Minä taidan eka kokeilla vastuksella lisätä MAF:n aluetta, kun tuo on kummiskin niin vähästä kiinni. Ei tarvis uutta MAF:ia hommata + muita kilkkeitä. Väsäsin jo softan valmiiksi, kun vaan lataa sisään vastuksen tinauksen jälkeen. 470 ohmin vastuksella maksimi virtaus asettuu samaan kuin s50 maffille, että sit kun saan bensa ja sytkäkartat hierottua, niin samoja voi käyttä sit s50 maffinkin kanssa, kun vaan vaihtaa maf kartan.Last edited by Pazi88; 21-10-2016, 08:49.
Leave a comment:
-
Originally posted by JJT View PostS50 kotelohan siihen menee suoraan paikalleen, miksi ei vois alkuperäisestä luopua?
Vähän vaan harmittaa että laitoin uuden MAF:in muutama vuosi vain varmuuden vuoksi. Jos nyt joutuu laittamaan uuden, maksaa niin pirusti.
Riittääkö suuttimet? Vähän pelottaa paljonko menee taas uusiksi. Mulla on vielä ihan sama setuppi oheiskilkkeiden suhteen kuin Pazi88:lla. Joten tulee varmaan samat ongelmatkin.Last edited by Remotion; 20-10-2016, 23:54.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostÖh en siis vaan lyönyt vakio koneeseen viinaa tankkiin ja antanu mennä.
Ja yleisesti sitten molempia (kun kaikki eivät edes ruiskun säätöihin millään tavalla puutu.. toki silloin auton käyttötarkoitus useimmiten ihan vain kaupungissa ajelua tai maantiellä, ja ideana saada vaan ajelu edullisemmaksi).
Leave a comment:
-
Originally posted by Juho_ View Post
Ahaa, eli niissä onkin eroa B20 vs. B25 kansissa myös kanavissa..
Olin joskus semmoista tietoa saanut, että suunnilleen samanlaiset kannet olisivat keskenään.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että oliko tehoa tullut lisää myös huipputehon alueelle? Ja olitko sattunut käyttämään kansia virtauspenkissä?
Ite on näprännyt kannen, ei ole virtauspenkissä käytetty. Vakionokat on niin miedot että tokihan nyt huipputehon alueelle saa lisää paukkuja, nyt vähän ahdistavalla putkistollakin täytös pysyy 10% sisällä maksimista 3500-7000 alueen, vakionokilla täytös romahtaa 5500:n jälkeen.
Leave a comment:
-
Originally posted by Juho_ View PostSiinäpä se syy, miksi useimmat sanoo ettei huomannut tehoeroa E98 vs. E85.
Itelläkin oli n. 200cc/min@3bar suuttimet bensalla, 310cc/min@3bar E85:lla jolloin alkoi vetämään selvästi paremmin (joka näkyy tuloksissakin).
Olin siis ensin tietenkin kokeillut samoilla suuttimilla, jolloin ero oli +/-0.
Mut en jaksa asiasta ruveta inttämään enempää kokeilkaa itse, ja kertokaa mikä oli vaikutus. Voin vaikka pistää sähköpostilla tuon käyttämäni softan b28 koneelle. Ei mee montaa minuuttia, kun laittaa sisään. En vastaa seurauksista, jos joku romuttaa koneensa kun vetää suuttimet tappiin
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostJoo en tosiaan oo jaksanu sen kummemmin säätää viinalle, kun vakio suuttimet loppuu kesken
Itelläkin oli n. 200cc/min@3bar suuttimet bensalla, 310cc/min@3bar E85:lla jolloin alkoi vetämään selvästi paremmin (joka näkyy tuloksissakin).
Olin siis ensin tietenkin kokeillut samoilla suuttimilla, jolloin ero oli +/-0.
M52-imukanavat on aika anaalista ja hyvään lopputulokseen tarvii reippaasti alkuperäistä suuremmat venttiilit tai kanavien reilua täyttämistä. B20-kantta kannattaa käyttää aihiona, itellä on se B25:ssä ihan vakiokokoisten venojen kanssa käytössä eikä varsinaisesti ahdista
Olin joskus semmoista tietoa saanut, että suunnilleen samanlaiset kannet olisivat keskenään.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että oliko tehoa tullut lisää myös huipputehon alueelle? Ja olitko sattunut käyttämään kansia virtauspenkissä?
Kun sitäkin on nähty, että virtauspenkissä tosiaan se suurempi virtaus ei meinaa todellisuudessa lisävoimaa.. että reilusti pienemmillä imukanavilla saatu huonompi tulos virtauspenkissä, mutta todellisuudessa tullutkin voimaa koko kierrosalueelle (myös huipputehon alueelle).
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostJoo en tosiaan oo jaksanu sen kummemmin säätää viinalle, kun vakio suuttimet loppuu kesken enkä ole raskinu ostaa isompia. Mut tommoset parin prosentin muutokset on niin pieniä, ettei niitä pers dynolla kyllä huomaa
Leave a comment:
-
Originally posted by naukkis View PostJotain on pielessä jos laskee. Koneen täytös paranee puoltoista prosenttia ja itse palotapahtuma hyötysuhde nousee puolisen prosenttia eli kaksi prosenttia pitäisi tehon nousta bensa->E85 päivityksessä vaikkei oltaisi bensallakaan nakurajoitteisia.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostJep ei taida juuri muuta hyötyä vakio koneessa olla. Mitä ite oon kokeillut vakio koneessa, niin ennemmin se teho laskee kuin nousee viinaa käytettäessä.
Leave a comment:
Leave a comment: