m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Juho_ View Post
    Mites ihan S50Bxx läppärungot adapterilla?
    Olisi hiukan edullisempi vaihtoehto, ja taitaa olla myös yhtä yksinkertainen asentaa mitä dbilaksen?

    Onko nuo Schiedmannin myymät pakosarjat muuten niitä ebay sarjoja vastaavanlaisia..?
    Jotenkin vaan näyttäisi samankaltaiselta.
    S50 läppisten sovittamisesta M52 kylkeen voi lukea mun tai Supan projektitopicista. Vaatii vähän muokkailua kaasun asentoanturin, ykköspytyn kaasuvivun ja koneen huohotuksen suhteen, muttei se Dbilaskaan taida mennä paikalleen ihan ilman muutoksia. Supa tuli siihen tulokseen, ettei S50B30 läppiksillä ainakaan vakioilla imutorvilla ollut muuta viritysvaikutusta kuin nopeampi vastaus kaasuun. Itse asentelen läppikset ihan muuten vain askartelun ilosta ja kaasuun vastaavuuden ja fiiliksen vuoksi.

    Schmiedmannin pakosarjat on käsittääkseni ihan samoja kiinalaisia perus virisarjoja kuin ebayssa ilman nimeä myytävätkin, mutta välissä on kuitenkin Schmiedmannin laadunvalvonta, joten laatu on todennäköisesti parempi kuin huonoimmissa ebay-sarjoissa.
    Last edited by Skarpa; 21-11-2016, 14:52.

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Mites ihan S50Bxx läppärungot adapterilla?
    Olisi hiukan edullisempi vaihtoehto, ja taitaa olla myös yhtä yksinkertainen asentaa mitä dbilaksen?

    Onko nuo Schiedmannin myymät pakosarjat muuten niitä ebay sarjoja vastaavanlaisia..?
    Jotenkin vaan näyttäisi samankaltaiselta.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Bemu Z3 View Post
    Tässä viimeisin...

    Eikös tämä kansi käy Zetorini alakertaan.

    BMW 328 / 528 2.8i M52 B28

    Jos ni tilaan ja vien portattavaksi ja mietin, että tekisivät venttiili ja jousi ym työt näille Schmiedmann nokille. Vai pitäisikö olla astetta miedommilla arvoilla.

    Camshaft sport dbilas M50/M52 264GR exhaust side

    Sport nokka-akseli dbilas M50/M52 272GR - imupuoli

    Sit tämä kärmeenpesä. Eisenmann putkisto on jo.

    Sport pakosarja Schmiedmann S-Tech M50/M52

    Imu puolelle tämä.

    Page not found - Racehead Engineering | Racing Hardware Developments


    Tai tämä Schmiedmann

    Sport intake-manifold dbilas with separate throttle housings
    Tuotenumero: 10.010.017


    Mikä ilmamassamittari oisi ok.

    Tyhmät kommentit voi jättää nolaamatta itseään.

    Tallissa on + 500 hp Malibu V8 vapari.
    Sekä Yrityksen nimissä on SLK55 joka on erään Tanskalaiset firman ( Kleemann ) virittämä -600 hp.
    Oli enemmänkin, mutta 100 km vauhdissa löi niin rajusti tyhjää, että ahtimen siipipyörää piti muuttaa, jotta saatiin tiputettua +700 hp tuohon noin 560 hp.
    Pihalla on myös Hummer H2 josta ahdettuna otettu 600hp.

    Voisin ostaa M3 tai ahtaa tuon Zetorin, miksi. Haluan tehdä jotain muuta ja erilaista.

    SAA ANTAA ASIALLISIA VINKKEJÄ... Tyhmät kommentit jätän omaan arvoonsa.
    M52 konetta on yhdellä ja kahdella vanoksella (M52 ja M52tu) niiden kannet eivät käy ristiin, mutta jos vanosten määrä täsmää, niin kansi sopii kyllä sulle. Arvelisin lukujen perusteella, että noi nokat toimii vielä hydraulisten nostajien ja vakiojousten kanssa, mutta kannattaa tarkistaa dbilakselta. M52 venttiilikoneisto on aika kevyt ja hyvillä jousilla.

    Pakosarjasta ei kokemusta, mutta varmaan toimii. Eisenmannin tarjonnan vilkaisisin myös, kun Remotion kerran kehaisi, että on tarjouksia. Eisenmann todennäköisesti optimoidumpi.

    Dbilalksen läppisten laatua olen kuullut moitittavan (takerteleva vivusto ja tiivistämättömät akselit), mutta omakohtaista kokemusta ei ole. Liittämäsi linkki ei avaudu, mutta jos sen takana on RHD:n läppikset, niin niistä olen vastaavasti kuullut hyvää.

    Ilmamäärämittariksi vaihtaisin S50 version 3,5" halkaisijalla ja sille kuuluvan ilmansuodatinkotelon. Suuttimet mennee vaihtoon, B28 suuttimet alkaa todennäköisesti jäädä pieniksi sun tehotavoitteella. S50 suuttimien pitäisi toimia.

    Puristussuhdetta lisäisin tuohon komboon. Nikasil -lohko on vähän ongelmallinen jyrsiä, koska jyrsinterä voi lohkoa sylinterien reunasta pinnoitetta irti. Jyrsintä voisi mennä, jos pinnoitteen hioo ensin pois sylinteristä jyrsittävältä syvyydeltä. Helppo tapa korottaa puristussuhdetta vähän on vaihtaa 1,75mm massapahvi 0,7 mm MLS-tiivisteeseen. Muutoksen myötä venttiilien ja mäntien välys on syytä tarkistaa, mutta sulla kun on kansi menossa työstettäväksi, niin venttileitä voisi istuttaa kanteen vähän syvemmälle.
    Last edited by Skarpa; 21-11-2016, 14:03.

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    Tässä viimeisin...

    Eikös tämä kansi käy Zetorini alakertaan.

    BMW 328 / 528 2.8i M52 B28

    Jos ni tilaan ja vien portattavaksi ja mietin, että tekisivät venttiili ja jousi ym työt näille Schmiedmann nokille. Vai pitäisikö olla astetta miedommilla arvoilla.

    Camshaft sport dbilas M50/M52 264GR exhaust side

    Sport nokka-akseli dbilas M50/M52 272GR - imupuoli

    Sit tämä kärmeenpesä. Eisenmann putkisto on jo.

    Sport pakosarja Schmiedmann S-Tech M50/M52

    Imu puolelle tämä.

    Page not found - Racehead Engineering | Racing Hardware Developments


    Tai tämä Schmiedmann

    Sport intake-manifold dbilas with separate throttle housings
    Tuotenumero: 10.010.017


    Mikä ilmamassamittari oisi ok.

    Tyhmät kommentit voi jättää nolaamatta itseään.

    Tallissa on + 500 hp Malibu V8 vapari.
    Sekä Yrityksen nimissä on SLK55 joka on erään Tanskalaiset firman ( Kleemann ) virittämä -600 hp.
    Oli enemmänkin, mutta 100 km vauhdissa löi niin rajusti tyhjää, että ahtimen siipipyörää piti muuttaa, jotta saatiin tiputettua +700 hp tuohon noin 560 hp.
    Pihalla on myös Hummer H2 josta ahdettuna otettu 600hp.

    Voisin ostaa M3 tai ahtaa tuon Zetorin, miksi. Haluan tehdä jotain muuta ja erilaista.

    SAA ANTAA ASIALLISIA VINKKEJÄ... Tyhmät kommentit jätän omaan arvoonsa.

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    Siirrytääs tänne. On tuo mun ( Z3 2.8l koneen virittäminen ) Zetorin viritys kysely tuolla Z sivuilla, mutta jatketaan täällä.

    Tässä mun eka postaus...

    Z3 2.8l koneen virittäminen.
    BMW Z3 2.8 Roadster vm. 1997
    Tällainen Z3 on jo tavallaan ostettu. Pitäisi vaan hakea.

    Pakosarjat ja Eisenmann rst putkisto on laitettu, sekä M50b25 imusarja ja perässä Quaife kitkalukko. Muutenkin alusta tehty vakaammaksi ja jäykemmäksi. Kytkin vahvempaa sorttia.

    Jokin verran AUTOJA rakentaneena, lähinnä V8 koneita, niin on jo jonkin verran tietoa vaparien virittämisestä. Turbo Kittiä en suunnittele, vaan tehot pitää ottaa vapaasti hengittämällä.
    Tietääkseni tuohon käy 3.0l M3 kansi ja samalla siinä M3 imusarja ja kaasuläpät.
    Onko kansi rintamalla muuta vaihtoehtoa ja mitkä nokat ovat ok alaväännön kärsimättä.
    Alakerta käsittääkseni kestää helposti, jos 300hp on tehotavoitteeni. Mitä muuta pitää huomioida, tai olisi hyvä tietää.

    YLEENSÄKIN OLEN KIINNOSTUNUT, ETTÄ MITÄ / MILLAINEN YLÄKERTA ON PARAS. Nyt en ole ihan muutaman satasen osia ostamassa, vaan palikat JOILLA SAA TEHOA.

    Linkkejä voi laittaa mistä ja mitä voi ostaa, esim Ebay. Tai jos jollakulla foorumilaisella on sopivaa kamaa myynnissä, niin tänne tai YV:hen viestiä.

    Älkää laittako, että googlaamalla löytyy. Olen 383 V8 Stroukki koneita ( yli 500 hp vapareita ) tehneenä hakenut yleensä tietoa henkilöiltä, jotka TODELLA tietää ja haluaa auttaa.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Miksi haluta just teräsputkitetun alulohkon? Rautapytyt saa M50-lohkolla ja kestää porata paremmin ylikokoon, pinnoitetulla alumiinisylinterillä taas saa kaikki alumiinin lämpöedut, rautaputkitetulla alublokilla ei saa mitään etua mikä puoltaisi just sen käyttöä noiden vaihtoehtojen sijaan.
    M50 lohko painaa enemmän, eikä siitä vaparikäytössä ole muuta iloa kuin tuo ylikokoon poraus, joka ei ollut itellä suunnitelmissa. Rautaputkitettua lohkoa voi höylätä ongelmitta matalammaksi puristusten nostamiseksi. M54 männänrenkaat sopivat rautaputkitettuun lohkoon, jolloin rengasuria ei tarvitse sorvata M52 renkaille sopiviksi.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Miksi haluta just teräsputkitetun alulohkon? Rautapytyt saa M50-lohkolla ja kestää porata paremmin ylikokoon, pinnoitetulla alumiinisylinterillä taas saa kaikki alumiinin lämpöedut, rautaputkitetulla alublokilla ei saa mitään etua mikä puoltaisi just sen käyttöä noiden vaihtoehtojen sijaan.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Tossa olis halukkaalle teräsputkitettu lohko sopuhintaan. Sisältää kampuran, kiertokanget ja männät. Toimitus Suomeen n. 250e (kysyin). Houkuttelis ostaa ite, mut nyt ei perse kestä. Jos sais Suomeen kulkeutumaan halvemmalla, niin ostaisin saman tien.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Remotion View Post

    ps. Mielestäni M52B25 ilmoitettu teho on 18 eikä 170. Pilk nus.
    Nusnus, on se ilmoitettu 170.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Maksaako edes vaivaa vaihtaa M54B30:n 240-asteinen keppi 228-asteisen tilalle, ei juuri tilanne muutu?

    Ja katsastuksesta saa läpi ongelmitta paljon rajummillakin nokilla kuin M3US:n 256-asteisilla, nokat voi ajoittaa vakiota myöhäisemmälle/ tyhjäkäyntisyttyennakoita pudottaa jolloin tyhjäkäyntitäytös suurenee ja palamattomat hiilivedyt menevät alas.
    Ehdottomasti kannattaa. Multa vapautuu erinomainen M54B30 nokka jos hankin nuo M3 nokat tai muut siihen. Mutta koneesta tuli sellainen kun sen olisi aina pitänyt olla. Nyt tietysti seuraava askel on tehdä sitten moottorista pykälää vielä parempi, muutoksiahan siinä taas tulee sitten. M54B30 on bolton ja dynossa säädön jälkeen muutokset huomattavat. Itsellä tuli väsyneellä vanoksella, neliskulmaisilla kiinankumeilla ja rikkinäisellä nokan tunnistimella 216HP dynossa, ja varmaan nyt kun kaikki on iskussa niin enemmänkin.

    ps. Mielestäni M52B25 ilmoitettu teho on 18 eikä 170. Pilk nus.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Jarspi View Post
    Milläs tuo M52b25 on kuristettu vrt m50b25, kun tehot ovat laskenee 192->170?

    Tuli luettua topikki läpi, mutta ehkä liianmonta muutakin topikkia, nii pää aivan pyörällä.
    Muistelisin että jollain oli ongelmia b28 koneella saada noilla m3 nokilla tyhjäkäyntiä kuntoon/katsastus lailliseksi päästöt.
    Nyt vähän mietinnässä etttä ostaako m54b30 imunokan tuohon vai m3sen hieman rajumman.
    Koneena olisi m52b25.
    Maksaako edes vaivaa vaihtaa M54B30:n 240-asteinen keppi 228-asteisen tilalle, ei juuri tilanne muutu?

    Ja katsastuksesta saa läpi ongelmitta paljon rajummillakin nokilla kuin M3US:n 256-asteisilla, nokat voi ajoittaa vakiota myöhäisemmälle/ tyhjäkäyntisyttyennakoita pudottaa jolloin tyhjäkäyntitäytös suurenee ja palamattomat hiilivedyt menevät alas.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Jarspi View Post
    Milläs tuo M52b25 on kuristettu vrt m50b25, kun tehot ovat laskenee 192->170?
    Nuohan on vaan ilmoitetut tehot, ei ole monen hv eroa todellisuudessa.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Jarspi View Post
    Milläs tuo M52b25 on kuristettu vrt m50b25, kun tehot ovat laskenee 192->170?
    Pakoputkisto on yhdellä katilla vs kaksi ja imusarja on erilainen. Tehoero on tosin vain paperilla, todellisuudessa tehoeroja ei juuri ole on vain tehty pesäeroa B28:n 192hv vastaan.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tuota minäkin funtsin, et vois kyl kompensoida nostamalla bensakartta oikeesta paikasta. Mutta se nyt ei auta siihen et tuo ruiskutusaika vetää ihan häränpyllyä siinä vaiheessa kun maf loppuu kesken. Voihan tossa softassa olla ihan bugi, koska ei vakio koneessa ikinä niin pääse käymään.
    Joku muu kusee kuin MAF:in loppuminen, moottorinohjaushan ei ymmärrä maffin loppumista vaan säädöt jää siihen mihin MAF loppuu. Ruiskukartassa korruptuneita kenttiä mahdollisesti?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Jarspi View Post
    Milläs tuo M52b25 on kuristettu vrt m50b25, kun tehot ovat laskenee 192->170?

    Tuli luettua topikki läpi, mutta ehkä liianmonta muutakin topikkia, nii pää aivan pyörällä.
    Muistelisin että jollain oli ongelmia b28 koneella saada noilla m3 nokilla tyhjäkäyntiä kuntoon/katsastus lailliseksi päästöt.
    Nyt vähän mietinnässä etttä ostaako m54b30 imunokan tuohon vai m3sen hieman rajumman.
    Koneena olisi m52b25.
    Aina tipalla oli mulla ainakin. Tyhjäkäynnillä HC 93 ja kierroksilla 88. Rajahan on se 100. M54b30 imunokalla oli tyhjäkäynnillä HC jotain 30 ja kierroksilla lähes 0. Sillon oli kyl miedommat ajotuksetkin.

    Leave a comment:

Working...
X