MAF muunnoskäppyrä noudattaa kolmannen asteen polynomifunktiota, jolloin sen muokkaaminen ei ole niin yksinkertaista, kuin vain kertoa sitä jollain vakiolla. Toki sinnepäin sen saa. Tähän oli joku excelikin olemassa, mutta en saa sitä kännykällä tähän liitettyä. Ja itsellä on tämän excelin osalta testailut kesken, niin en osaa varmaksi sanoa onko sekään ok käyttää.
Monet näyttää lisäksi jättäneen tekemättä koko MAF käyrän muokkauksen ja kertoneet suoraan bensakarttaa. Niinkin kyllä saa seoksen kohdilleen, mutta kuorman laskentaa käytetään monessa muussakin paikkaa ja tämä sekottaa ne ihan kokonaan.
Sitä alpinan softan maf käppyrää ei voi käyttää hyväksi vastushommissa, koska sen käppyrän muoto on ihan eri, mitä vakio maffin. Mutta koska alpina käyttää s50 maffia, voi sen käppyrän ottaa käyttöön sellaisenaan s50 maffia käytettäessä ja ei tarvi sen kummemmin hienosäätää.
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Olen ennakoinut tätä vakio MAFin loppumista kesken ja koska siitä ei ollut paljoa täällä vielä juttua niin tässä ehkä jotain.
Ei oma keksimää mutta käännän vastauksia suomeksi. Ja omalla vastuulla ja en todellakaan tiedä paikkaansapitävyydestä.
Hyvänä peukalosääntönä MAF-taulukon muokkaukseen:
1k vastus = kerro arvot 1,1 (lisää 10%)
2k vastus = kerro arvot 1,2 (lisää 20%)
2.2k vastus = kerro arvot 1,22 (lisää 22%)
Sitten loggaus hienosäätöä varten bensakarttoja varten, tms.
Ja vastus yhden ja ainoan saamani tiedon mukaan tulee sarjaan keltaiseen MAF-piuhaan.
Itse purkaisin ainakin johtosarjaa ja juottaisin laadukkaan vastuksen väliin ja sitten kutistesukat päälle ensin yksittäiseen kaapeliin ja sitten koko helahoito hyvällä teipillä pakettiin.
Romraiderilla paljon asiaa sivuten:
http://www.romraider.com/forum/viewt...=bmw&start=600
http://www.romraider.com/forum/viewt...p?f=42&t=12090
Ilmeisesti sitä Alpinan rikastuskarttaa tai muunnoskarttaa tms arvoja voi käyttää hyväksi lähtökohtana tietyn kokoisella vastuksella.
Siitähän joku täällä jo mainitsikin.
Muistaa vaan että ilmamäärä ei lisäänny samaa tahtia jännitteen kanssa vaan eksponentiaalisesti.Last edited by Remotion; 06-12-2016, 01:38.
Leave a comment:
-
Mittailin nyt männän katkosvälykset m52b28 vanhoista renkaista. Oli jopa 1.5mm
Joutunee hakia marmorilta uudet renkaat tai sitten vaan ostaa sen rautalohkon :think
Leave a comment:
-
Originally posted by Bemu Z3 View PostOotko Naukkis AIKUUSTEEN oikeesti varma, että näillä nokilla ei ota mäntiin kiinni...
imu 270 astetta 1mm. pako 260 astetta 1mm. nostoo molemmissa 11.7mm. ajotukset imu 4.5mm pako 3.6mm ja muokatut nokkapukit.
En nyt muuten kysy, vaan jos olet varma, niin turhaan lähden mäntIin jyrsimään koloja.
Mutta ei tolla nokalla toimi vakiopuristuksilla, litistyksiä tarvii nostaa ihan reilusti ja arvatenkin tila venttiilin ja männän välillä pienenee.
Leave a comment:
-
Ootko Naukkis AIKUUSTEEN oikeesti varma, että näillä nokilla ei ota mäntiin kiinni...
imu 270 astetta 1mm. pako 260 astetta 1mm. nostoo molemmissa 11.7mm. ajotukset imu 4.5mm pako 3.6mm ja muokatut nokkapukit.
En nyt muuten kysy, vaan jos olet varma, niin turhaan lähden mäntIin jyrsimään koloja.
Leave a comment:
-
Originally posted by Bemu Z3 View PostKellä varmaa tietoa mikä on tuon B28 koneen vakiomäntien lakipaksuus. EI varmaan googlettamalla löydy. Pitäisi tietää, että paljo voi jyrsiä venttiili koloja syvemmiksi. Noilla jyrkillä nokilla pitäisi syventää koloja 2 - 3mmLast edited by naukkis; 03-12-2016, 13:15.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostOlen monelta muultakin kuullut, että se konehuoneen pyöreä pistoke on ongelmallinen paikka loggaukseen ajon aikana.
Leave a comment:
-
Sait privaa.
EDIT siitä helppoa lisätehoa m52 koneeseen: https://www.turnermotorsport.com/p-1...-325i-328i-m3/
EDIT2 aiempien säätöhommien ihmettely on vielä edelleenkin kesken, kun on ollut tärkeämpää korjattavaa ko. autossa. Mutta väsäsin siinä samalla obd portin auton sisälle, jos vaikka tuolla sais loggauksen pelaamaan luotettavasti:
Olen monelta muultakin kuullut, että se konehuoneen pyöreä pistoke on ongelmallinen paikka loggaukseen ajon aikana.Last edited by Pazi88; 02-12-2016, 07:59.
Leave a comment:
-
Mitäs se Pazi ottaa jos laitat minun vakio ecuun softan m54 imunokalle ja nv pakonokalle? Tietenki himo oos tuo obd 2 samalla.
Leave a comment:
-
Originally posted by Bemu Z3 View PostEiks kellään tietoa.
They are actually about 6.2mm.
Edit - went and grabbed a photo. This is a tu b28 piston and all of the latter non diesel ones I have seen are similar in thickness. Bmw tend to find a good base design and stick with it.
Last edited by Skarpa; 28-11-2016, 10:25.
Leave a comment:
-
Originally posted by Bemu Z3 View PostEiks kellään tietoa.
Leave a comment:
-
Quote:
Originally Posted by Bemu Z3
Onx tästä muuhun ku verkon painoksi
http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-325i...o6VKBg&vxp=mtr
Aihioksi toimii hyvin, ruotsista tilasin saman kotelon pikkasen päälle 200e kotiin toimitettuna. itse kotelo lentää romukoppaan mutta saa käytettyä runnerit sekä laipan ja säästyy vaivalta tehdä suuttimen paikkoja. Hiukan joutuu vinguttelemaan runneriputkien sisältä noita suuttimien holkkeja pois ja laipasta pykälän putken sisäpuolelta. Noi kun tehdään koneella ilman että ihminen itse niitä kohdistaa ja sen huomaa... Mutta sinänsä en pitänyt kalliina hankintana kun pelkkä laippa maksaa sen 100e eikä nuo alumiiniset käyrät mitään halpoja nekään...Last edited by Suh0; 28-11-2016, 09:00.
Leave a comment:
-
Originally posted by Bemu Z3 View PostSuuttimet ebaysta puolet halvemmalla ( kuluineen ) kuin Suomesta 59e kpl
http://www.ebay.com/itm/142075594798...%3AMEBIDX%3AIT
E: eiväthän nuo edes väitä että olisi bosch
Leave a comment:
-
Suuttimet ebaysta puolet halvemmalla ( kuluineen ) kuin Suomesta 59e kpl
Leave a comment:
Leave a comment: