Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    Tuskin siinä muuta kuin ehti mennä öljynlämmöt niin ylös että se lakkasi toimimasta voiteluaineena(yli 200 astetta). Noin kun käy niin kaikki laakerit on kaput, laakerien totaalituhon jälkeen männät ottaa kanteen ja todennäköisesti männänrenkaat leikkaa sen verran myös että palasia lähtee männän ja kannen väliin aiheuttamaan lisää tuhoja.

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5266
      • Pirkkala

      Perinteisesti lämpöjen noustessa nakuttanut armottomasti? Siitä siis jäljet mäntiin.
      Last edited by Urpo_rotta; 06-02-2016, 10:07.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • peljoppi
        BTCF Member
        • May 2011
        • 166
        • Espoo

        Kiitos,

        Kiitos analyyseistä. Täytyypä tarkastella vielä nuo männänrenkaat tarkemmin. Tuo saattaa olla se oikea selitys. Pieni tarkistuksen unohdus ja se oli siinä. Ei muuta kuin uutta tekemään. Yt Jussi

        Comment

        • peljoppi
          BTCF Member
          • May 2011
          • 166
          • Espoo

          Männistä..

          Vielä se, että ei ne lyöttymät olleet ns nakutusjälkiä vaan kyllä jonkin kovemman aiheuttamia, koska ne olivat ihan teräviä ja männänreunassa tuntuu nystyrä tai pullistuma lyöyttymän kohdassa. Tuo renkaiden palaset tuntuu uskottavalta. Yt Jussi

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15249
            • Ajamisen Iloa

            Originally posted by _jake_ View Post
            Muistaisin, että asteita oli sama 244 kuin tossa M50nv nokassa? Nostoa en muista. Ainahan hyvä olisi penkittää ja ainakin yrittää säätää paremmaksi. Ja kun Aj-tech ei sentään yritä hinnoillaan ryöstää ihmisiä toisinkuin suurin osa noista pajoista, niin ei olisi mikään konkurssi käydä siellä kääntymässä.

            Tuntuu vain olevan M54B30 nokat aika lujassa.
            Samat speksit tosiaan mutta luonnollisesti imunokkana sopii vanoksen kanssa imupuolelle ja vaikutus paljon merkittävämpi kuin pakonokalla, kun kyllä ne pakokaasut ehtii livahtaa vielä vakio nokallakin sieltä mukista ei siellä niin paljon täytöstä kuitenkaan ole.

            Mulla on kans M50 imu, BBTB ja S tech pako yms, teho kasvoi 23hp vakiosta.
            Last edited by Remotion; 09-02-2016, 16:05.
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • _Rontti
              BTCF Member
              • Sep 2008
              • 1192
              • Raahe

              Originally posted by Remotion View Post
              Samat speksit tosiaan mutta luonnollisesti imunokkana sopii vanoksen kanssa imupuolelle ja vaikutus paljon merkittävämpi kuin pakonokalla, kun kyllä ne pakokaasut ehtii livahtaa vielä vakio nokallakin sieltä mukista ei siellä niin paljon täytöstä kuitenkaan ole.

              Mulla on kans M50 imu, BBTB ja S tech pako yms, teho kasvoi 23hp vakiosta.
              Kertokaapa tosta BBTB toteutuksesta? Pakosarja yms. helpot nyt ku ostaa vain ja asentaa. Ois ihan jees saaha lisää löylyä tohon käyttikseen. Vääntöjä tietenki alas lisää ois mukava saada tohon single vanokseen
              -Raahe connection-
              E39 LeMans BlueM5
              E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
              E39 523i Montrealblau
              E34 DiamantSchwartz 535i
              Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11120
                • Oulu

                Mää
                Originally posted by _Rontti View Post
                Kertokaapa tosta BBTB toteutuksesta? Pakosarja yms. helpot nyt ku ostaa vain ja asentaa. Ois ihan jees saaha lisää löylyä tohon käyttikseen. Vääntöjä tietenki alas lisää ois mukava saada tohon single vanokseen
                Vakio kaasuläppäkotelo on vaan porattu isommaksi ja laitettu isompi läppä:



                Joku puolalainen noita tais ebayssä myydä pilkkahintaan :think En osaa sanoa onko tuolla ollut tehoihin minkälaista vaikutusta. Lähinnä suurin ero tulee kaasun vastaavuuteen. Jos katsot tarkkaan, niin tuossa vakio kotelossa on extra tavaraa kaasuläpän vieressä. Näiden tehtävä on rajoittaa ilman virtausta pienillä läpän avauksella, mikä tekee kaupunki ajosta huomattavasti mukavampaa. Tossa bbtb:ssä nämä puuttuu ja kaasu on todella herkkä. Millin painallus polkimessa nostaa kierrokset 2,5k. Aluksi tämä oli hyvinkin rasittavaa ja ajo oli nykivää. Mut onhan tuohon tottunut, niin en oo jaksanu vaihtaa vakiota tilalle

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15249
                  • Ajamisen Iloa

                  Ei se kyllä mulla noin tee todellakaan. Ehkä siksi että ei ole minkään polakin kyläsepän tekele vaan CA-automotivelta tilattu jota on ehkä joku miettinyt..
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11120
                    • Oulu

                    Originally posted by Remotion View Post
                    Ei se kyllä mulla noin tee todellakaan. Ehkä siksi että ei ole minkään polakin kyläsepän tekele vaan CA-automotivelta tilattu jota on ehkä joku miettinyt..
                    Näyttää kyllä täsmälleen samanlaiselta, paitsi että läpän akselia ei ole modifioitu. Millä ei nyt ole ko. asiaan edes vaikutusta.



                    Ja toki hintaa on 200€ enemmän, kuin puolalaisen tekeleellä

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15249
                      • Ajamisen Iloa

                      Tuossa kuvan laitteessa ei ole luistoneston läppää mukana.
                      Mutta kuulostaa kyllä erikoiselta käytökseltä että millin painalluksella kiekat nousee noin. Mutta ei siitä sen enempää.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • e36coupe
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 720
                        • Nokia

                        Originally posted by Remotion View Post
                        Tuossa kuvan laitteessa ei ole luistoneston läppää mukana.
                        Mutta kuulostaa kyllä erikoiselta käytökseltä että millin painalluksella kiekat nousee noin. Mutta ei siitä sen enempää.
                        Eikös se luistoneston "läppä" ole pulttaa kiinni lisäys tuohon kuvassa näkyneeseen kaasuläppään. Käsittääkseni tuo luistoneston lisäosa kuristaa ilmavirtausta, joten se voi hieman selittää miksi kaasuunvastaavuudessa on eroja.

                        No tuskin sillä nyt mitään valtavaa merkitystä on, mutta kuristin mikä kuristin.
                        Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                        Työn alla: E21 320/6
                        Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11120
                          • Oulu

                          Niin mullahan ei oo luistonestoa omassa ollenkaan. Toki en tiedä onko se polkimen painallus nyt millin vai kolme, mut hyvin minimaaliset liikkeet vaikuttaa paljon moottorin kierroksiin.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • vaappu
                            BTCF Member
                            • Sep 2010
                            • 1189
                            • Rovaniemi/Pyhätunturi

                            Aiheeseen liittyen mulla on tuossa 4wd turbo korollassa 70mm läppä muistaakseni ja suora. Vakio on paljon pienempi. Kaupunki ajo ei ole kovin kaksista, juurikin pieni kaasun muutos aiheuttaa nykivää menoa..
                            mb 519 täys pitkä
                            mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                            e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                            e31 850i Miljoonan markan bmw.
                            e21. Kimppa rassi.
                            Awd corolla turbo.+420whp..

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Niin mullahan ei oo luistonestoa omassa ollenkaan. Toki en tiedä onko se polkimen painallus nyt millin vai kolme, mut hyvin minimaaliset liikkeet vaikuttaa paljon moottorin kierroksiin.
                              Mitä isompi läppä, sen enemmän ongelma korostuu.
                              Katsoo esim. m60 koneiden kaasuläppiä joissa läpässä on reilu kiila tuo takia.
                              Toki maksamalla samasta extraa, ongelma ilmeisesti poistuu.

                              Olisko tota vaijerin uraa mahdollista muokata jotta saisi progressiota läpän liikkeeseen? Vai onko siinä jo vakiona tehty näin. Ei muista kun omaan ei aikoinaan läppään koskettu kun todettiin, ettei se kurista yhtään mittauksilla.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Originally posted by _Rontti View Post
                                Kertokaapa tosta BBTB toteutuksesta? Pakosarja yms. helpot nyt ku ostaa vain ja asentaa. Ois ihan jees saaha lisää löylyä tohon käyttikseen. Vääntöjä tietenki alas lisää ois mukava saada tohon single vanokseen
                                Schrick imusarja vaan hankintalistalle. M50 sarjalla menetät vain vääntöä alhaalta.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎