Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JIPSKI
    BTCF Member
    • Feb 2003
    • 1010
    • Vaasa

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ymmärtääkseni sama kuin tossa s50us koneessa. s52 kun on stroukattu ja jämymmillä nokilla oleva m52, kun s50us on sama m50 koneesta.

    Mut ei nuo tosiaan älyttömän kalliit ole saksasta tilatessa. n.800€ kummatkin nokat yhteensä. Oliko shrick:n nokille kappalehinta tuota luokkaa :think
    halvin schricin imunokka mitä löysin oli 490€. Itsellä on pakonokaksi tulossa nv imunokka ja imunokaksi nyt luultavasti tuo s52 nokka. Ilmoitan pielmeierin hinnan kun vastaavat.

    Tuollaiset löysin toiselta foorumilta:

    S50 cam specs - Intake/exhaust
    Duration 252 / 240
    Lift 10.2 / 9.7

    S52 cam specs - Intake/Exhaust
    " " 252 / 244
    " " 10.2 / 10.2

    Schrick cam specs for 328 - Intake/Exhaust
    " " 252 / 244
    " " 10.2 / 9.5


    edit:385€ toimitettuna
    Last edited by JIPSKI; 18-02-2016, 12:03.
    exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

    Comment

    • pazq
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 3167
      • 47200

      Eli s50 imunokka hiottavaksi vaan ja alkaa olemaan melkein passeli

      Comment

      • Juchelius
        BTCF Member
        • Sep 2009
        • 298
        • Oulu

        Niin ja on ainut modi jolla ei menetä alapään vääntöä ja tulee tehoa oikeasti lisää.

        Jos pistää rahat isompaan kaasuläppään, kiinan pakosarjoihin, ilmansuodattimiin, pörinä pönttöihin ja "lastuun". Menee rahaa enemmän kuin tollanen käytetty imusarja maksaa ja tulos on huonompi.
        Löytyykö jannmannilla tai jollakin muulla dynolappua näytille sen jälkeen kun tuollainen schrick imurarja on pultattu paikalleen? Olisi ihan mielenkiintoinen nähdä.
        1985 e30 320i Baur Cabriolet
        1995 328 ex ratakikkare

        Comment

        • RiZ3*
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 353
          • Helsinki

          Nokka keskusteluun ois tämmösiä ruotsinpojilla tarjolla.



          Jos hinta on parille niin kuin tiedoissa lukee niin ei ole mielestäni paha.
          The will to do - the soul to dare

          E93 M3

          Comment

          • hirvonen
            BTCF Member
            • Nov 2011
            • 248
            • hämeenlinna

            Miksi ette hiotuta vakionokkia..
            Niistä pystyy kuitenkin tekemään melko mukavat..

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              Originally posted by pazq View Post
              Eli s50 imunokka hiottavaksi vaan ja alkaa olemaan melkein passeli
              Jos on tarkoitus laittaa se s50 mottiin niin ok mutta mxx moottoreihin tuo ei sovi
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11120
                • Oulu

                Originally posted by hirvonen View Post
                Miksi ette hiotuta vakionokkia..
                Niistä pystyy kuitenkin tekemään melko mukavat..
                Ei saa kuin 240 astetta/9,7mm vakio nostimilla.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3167
                  • 47200

                  Originally posted by Tonton View Post
                  Jos on tarkoitus laittaa se s50 mottiin niin ok mutta mxx moottoreihin tuo ei sovi
                  Ai prkl unohin tuon pukkien eron eikä tainnu saada edes modaamalla m-moottoreihin käymään. No, ite meinasin jokatapauksessa ne 280 tai 292 nokat kun aika koittaa.

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15249
                    • Ajamisen Iloa

                    Originally posted by jannmann View Post
                    Etsivä löytää kyllä. Toki pitää olla valmis maksamaan myös siitä.
                    Ite maksoin uudesta vuonna 99 sen 7500mk.

                    Niin ja on ainut modi jolla ei menetä alapään vääntöä ja tulee tehoa oikeasti lisää.

                    Jos pistää rahat isompaan kaasuläppään, kiinan pakosarjoihin, ilmansuodattimiin, pörinä pönttöihin ja "lastuun". Menee rahaa enemmän kuin tollanen käytetty imusarja maksaa ja tulos on huonompi.
                    lol taas e30 tietäjät heittää stooria jumalperspektiivistä...
                    Ei se nyt ole ainoa modi jolla ei menetä alapäänvääntöä ja tulee tehoa lisää haloo. Tuollainen imusarja, suunnittelu nykyään lastenleikkiä, tiedetään millä virtauksella pitää toimia, millä taajuudella resonoida, voi suunitella putkien halkaisijat ja pituudet. Ongelma on valmistaa ensimmäinen kappale. Mutta itse en maksais 7500 MARKKAA tuollaisesta, samaan rahaan varmaan saa teetettyä oman identtisen tai paremman, ja sitten M50 sarjaakin luulis että pystyy kaventaa käytäviä jo tuohon rahaan...tai sit pidentää lyömällä joku sovitin väliin.

                    En toki ole erimieltä siitä etteikö olis hyvä palikka, mutta ei noita nyt vaan missään myynnissä näy, jos jossain näet niin saa vinkata.
                    Last edited by Remotion; 19-02-2016, 21:14.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Ei kannata ihmetellä ettei kukaan neuvo jos kiittää TIEDOSTA tollasilla kommenteilla.

                      Tossa yllä oli ihan rahanarvoista tietoa. Tai olisi sellaiselle joka oikeesti ostelee osia.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5266
                        • Pirkkala

                        Originally posted by Remotion View Post
                        lol taas e30 tietäjät heittää stooria jumalperspektiivistä...
                        Ei se nyt ole ainoa modi jolla ei menetä alapäänvääntöä ja tulee tehoa lisää haloo. Tuollainen imusarja, suunnittelu nykyään lastenleikkiä, tiedetään millä virtauksella pitää toimia, millä taajuudella resonoida, voi suunitella putkien halkaisijat ja pituudet. Ongelma on valmistaa ensimmäinen kappale. Mutta itse en maksais 7500 MARKKAA tuollaisesta, samaan rahaan varmaan saa teetettyä oman identtisen tai paremman, ja sitten M50 sarjaakin luulis että pystyy kaventaa käytäviä jo tuohon rahaan...tai sit pidentää lyömällä joku sovitin väliin.

                        En toki ole erimieltä siitä etteikö olis hyvä palikka, mutta ei noita nyt vaan missään myynnissä näy, jos jossain näet niin saa vinkata.


                        Rahan arvo lie muuttunut mutta et yhdessäkään asiantuntevassa pajassa tee kyseiselle moottorille haluamillesi specseille tuojon rahaan mittatilaus imusarjaa joka jokatapauksessa vaatii muutaman koekappaleen penkityksineen.
                        Kyllä virtauksia koneella mallintamalla varmaan pääsee johonkin asti mutta totuus paljastuu vasta kun autolla ajetaan. Muuten kaikkien kilpa-autojenkin testaus olisi turhaa.

                        Halvalla saattais selvitä kun kyhäis ite/teettäis shrickin sarjan mitoilla sarjan, ei tarvitsisi keksiä pyörää uudelleen.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15249
                          • Ajamisen Iloa

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Ei kannata ihmetellä ettei kukaan neuvo jos kiittää TIEDOSTA tollasilla kommenteilla.

                          Tossa yllä oli ihan rahanarvoista tietoa. Tai olisi sellaiselle joka oikeesti ostelee osia.
                          Edelleenkin osia ei liiku missään...
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • Skarpa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 3406
                            • Kotka

                            Originally posted by Remotion View Post
                            Edelleenkin osia ei liiku missään...
                            En kyllä ymmärrä tota sun asennetta. Nää on 20-30 vuotta vanhoja autoja. Kaikkia osia ei nyt enää saa uutena, välillä pitää ostaa käytettynä. Juuri nyt ei tullut yhtään aktiivista kauppaa vastaan, mutta parin viime kuun aikanakin on myyty useampia. Jos taas arvelet, että M50 imusarjaa muokkaamalla saa yhtä toimivan, niin tee niin.
                            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                            E30 Armo "330i"

                            Comment

                            • Busch
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 271
                              • Seinäjoki/Lapua

                              Mites läppärungot ja kunnon painekotelo? Eikö se olisi paras ratkaisu?

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3406
                                • Kotka

                                Originally posted by Busch View Post
                                Mites läppärungot ja kunnon painekotelo? Eikö se olisi paras ratkaisu?
                                Mulle tulee S50B30 läppärungot painekoteloineen. Lähinnä siksi, että sellaiset piti saada. Mitoitus tuskin on aivan optimaalinen, kun ässäkone on kuitenkin vähän korkeavireisempi ja hengittävämpi kuin tämä mun kapistus. Imutorvien pituudeksi adapterin kanssa tulee n. 35 cm, kun se M52 imusarjassa on n. 30 cm. Imutorvi on tietysti huomattavasti avarampi. Painekotelo ja imutorvet on itse asiassa B32:sta. Myyjä oli sitä mieltä, että B32 imutorvet ovat pidemmät mutta en ole varmistanut. Näillä näkymin läppisten kaveriksi tulee M54B30 sisuskalut, 260-asteiset nokat (hiotaan M54 imunokasta ja M50 NV imunokasta) ja vähän yli 11 staattinen puristussuhde.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎