Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommizillah
    Bimmer Rookie
    • Feb 2015
    • 51
    • Mikkeli

    Originally posted by Ardi00 View Post
    Ei ole mahdollista.
    eikö tuohon 2.8 siis saa swapata isompaan konetta? Mutta jos tuosta 2.8 moottorista ottaisi vaparina about 250-280hp ulos, saako sitä enään leimattua?

    Comment

    • Ardi00
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2011
      • 1518
      • Spain/Valencia

      Originally posted by tommizillah View Post
      eikö tuohon 2.8 siis saa swapata isompaan konetta? Mutta jos tuosta 2.8 moottorista ottaisi vaparina about 250-280hp ulos, saako sitä enään leimattua?
      S-moottorilla +20% tehonlisäys menee yli. 193hv +20% =231hv on maksimi omasta mielestä näillä uusilla säädöksillä koska on mallisarjan suurin moottori. M3 on erimallisarjaa.
      e36 Fijigrün 328i
      e46 Stalhgrau 325ci

      Comment

      • Topi08
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 4458
        • .

        jos moottoria haluaa vaihtaa niin eikös se m54b30 mene kivasti tehoihin?, tulee se 30heppaa ja vähän vääntöä lisää. Ja voihan sitäkin aina virittää jälkeepäin.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11079
          • Oulu

          Originally posted by tommizillah View Post
          eikö tuohon 2.8 siis saa swapata isompaan konetta? Mutta jos tuosta 2.8 moottorista ottaisi vaparina about 250-280hp ulos, saako sitä enään leimattua?
          No ei kerro kellekkään, et sitä on viritetty, niin onnistuuhan se ongelmitta Mut jonkun s54 swapin huomaa jo melkoinen puusilmäkin. m54b30 ois tosiaan järkevin lähtökohta, kun se on kuiteskin tehokkain, mitä saa swapata tilalle. Siitä varmasti irtoaa tuo 250-280 helpommin. Toki säätö on haasteellisempaa, kun m52:sta säätelee itekkin, mut m54:een ei ole vielää vastaavia työkaluja.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            Originally posted by Pazi88 View Post
            Toki säätö on haasteellisempaa.
            Aftermarket ECU
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • tompula
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 34
              • Kouvola

              Originally posted by TeemuM View Post
              Eiks moottorin kuristaminen ole näitten uusien säännösten mukaan mahdollista? Itsellä ei ole kokemusta asiasta, mut noista säädösten kohdasta 2.1e vois mun mielestä niin tulkita.

              https://www.trafi.fi/filebank/a/1443...13_maarays.pdf
              Periaatteessa joo, käytännön kokemusta ei ole. Mutta kaikkien vaihdettujen osien tiedot tulee otteeseen, ja toki teho pitää mitata. Ja jos lainkuuliainen on, niin onkos siinä sitten järkeä... Eikös tuosta m52b28 kuitenkin ns. järkirahalla saa lähemmäs 250 hp ja ylikin, jos verrataan esim moottorin vaihtoon m54b30. Toki jos pinkka ja osaaminen on kunnossa niin mikäettei.

              Ja tuohon kuristamiseen ja sitäkautta isompaan moottoriin, olisko parempi vaihtoehto ahtaminen, sekin kun onnistuu pienillä paineilla ihan lainkirjan mukaan. Nostat sitten paineita leiman jälkeen vrt kuristusten poistaminen. Yhtä laitonta molemmat...
              BMW 523 1997
              BMW 316 1984

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15225
                • Ajamisen Iloa

                Originally posted by tompula View Post
                Periaatteessa joo, käytännön kokemusta ei ole. Mutta kaikkien vaihdettujen osien tiedot tulee otteeseen, ja toki teho pitää mitata. Ja jos lainkuuliainen on, niin onkos siinä sitten järkeä... Eikös tuosta m52b28 kuitenkin ns. järkirahalla saa lähemmäs 250 hp ja ylikin, jos verrataan esim moottorin vaihtoon m54b30. Toki jos pinkka ja osaaminen on kunnossa niin mikäettei.
                Jos 10t€ on pikkuraha. Okei jos osaa tehdä kaiken itse niin kyllähän siitä sen 250hp+ saa irti varmaan puolella tuosta, mutta jos on siinä asemassa missä maallikot että joutuu teettämään paljon niin sanoisin että äkkiä 10t€ mennyt, ainakin itselläni on tuosta jo puolet mennyt ja tehot siinä 220...
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • tompula
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 34
                  • Kouvola

                  Originally posted by Remotion View Post
                  Jos 10t€ on pikkuraha. Okei jos osaa tehdä kaiken itse niin kyllähän siitä sen 250hp+ saa irti varmaan puolella tuosta, mutta jos on siinä asemassa missä maallikot että joutuu teettämään paljon niin sanoisin että äkkiä 10t€ mennyt, ainakin itselläni on tuosta jo puolet mennyt ja tehot siinä 220...
                  Pahoittelen kommenttiani, jos jäi jotenkin epäselväksi. Kommenttini oli tarkoitus viitata siihen, miten paljon uppoaa rahaa kaikenkaikiaan esim. M54B30 muutokseen, verrattuna orggis m52b28 virittämiseen, vai onko niitä m54b30 pannuja moottorinohjauksineen ihan ilmaiseksi jossain tarjolla?

                  Mielestäni myös sanoin, että järkevällä budjetilla voisi saada jopa noin 250hp. Tässä kommentissa valitettavasti luotin internet lähteisiin. Ja niin tein myös sanoessani että jopa enemmän.

                  Ja uskallan myös rohkeasti väittää, että sillä budjetilla, millä asennat M54B30 kiulun, käyttäen saman budjetin omaan M52B28 saat enemmän irti omasta moottoristasi.
                  BMW 523 1997
                  BMW 316 1984

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15225
                    • Ajamisen Iloa

                    menee liian offariksi
                    Last edited by Remotion; 27-11-2015, 03:37.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16419
                      • Asikkala

                      Originally posted by Remotion View Post
                      Jos 10t€ on pikkuraha. Okei jos osaa tehdä kaiken itse niin kyllähän siitä sen 250hp+ saa irti varmaan puolella tuosta, mutta jos on siinä asemassa missä maallikot että joutuu teettämään paljon niin sanoisin että äkkiä 10t€ mennyt, ainakin itselläni on tuosta jo puolet mennyt ja tehot siinä 220...
                      5000 t€ ja teho on noussut 30 hv ?

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11079
                        • Oulu

                        Originally posted by jr66 View Post
                        5000 t€ ja teho on noussut 30 hv ?
                        Työn teettäminen on kallista.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15225
                          • Ajamisen Iloa

                          Kyllä se tuon verran on syönyt kun siihen laskee kaikki tehoihin vaikuttavat ohjelmoinnit, osat ja työt, myös putkiston osalta.

                          Tottakai tapoja virittää on yhtä monta kuin virittäjiäkin, itsellä tapa tehdä siten että kerran kun jonkun paikan avaa niin ei toiste tarvitse. Ja osat vähintään OEM-laatu tai yli.

                          Tietysti jos pitkän aikaa vahdata tarjouksia ja ostaa kaiken käytettynä ja tarvikkeena eikä ylläpidä osia ympäriltä ni tilanne varmaan toinen. Voihan sinne ostaa jytyimmät catcamsin nokat, venajouset ja ohjelmointi. Todennäköisesti voi saada sen M54B30 vastaavan piikkitehon noin 1500 tai 1000€ jos käytettynä hommaa. Mutta käykö se moottori edes tyhjäkäyntiä sen jälkeen, millainen luonne ja kestääkö kokonaisuus nipussa yhden kesän vai kaksi.
                          Moottorissa kuitenkin niin monta muutakin puolta kuin vain piikkiteho tai piikkivääntö.
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • Agua
                            BTCF Member
                            • Jan 2013
                            • 310
                            • Kainuu/Oulu

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Työn teettäminen on kallista.
                            Niin ja eihän näissä monestikkaan vielä ekalla kerralla onnistuta... Joskus joutuu tekemään useammankin kerran
                            Now: E21 315 3.0l turbo
                            Ex: E21 315 m50b25 turbo
                            Ex: E30 316 turbo. Paloi..

                            Comment

                            • tommizillah
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2015
                              • 51
                              • Mikkeli

                              viriä

                              tuommoinen kansi tuli löydettyä foorumeilta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=311998

                              Vaparin viritys kiinostaisi enemmän kun turbon rakentaminen, tiedän että se on kallista. Mutta harrastuksethan maksaa
                              M3 olen myös miettinyt, josta voisi jälkeen päin sitten rakentaa turbollisen version. Mutta tällä hetkellä on alla sen verran hyvänkuntoinen 2,8 että siihen kehtaisi jo sijoittaa jotain summia.

                              Mutta jos budjettina olisi vaikka 3-5t € mihinkäs ne sijoittaisin? Koneella ajettu 210tkm. vm 96.
                              Tarkoituksena olisi kerralla löydä laadukkaat osaat sisään, ettei juuri tarvitse jälkeen päin availla. (Hinta/laatusuhteelliset osat.)
                              Last edited by tommizillah; 27-11-2015, 13:23.

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                M54B30 kone maksaa alkaen 1ke, ja eiköhän sen oman moottorinohjauksen saa myös E36 asennettua. Ja sitäkin pystyy säätämään, tosin ei niin helposti itse kuin M52 purkkia.

                                Oma +21hp M52B25 maksoi alle tonnin kaikkineen. Nokat, modattu M52 imusarja plus säätö itse tehtynä.
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎