Eka ja vika huomautus, kaikille. Koneesta saa lisätehoa ilman että mennään henkilökohtasuuksiin tai nimitellään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Originally posted by Busch View PostMites läppärungot ja kunnon painekotelo? Eikö se olisi paras ratkaisu?
Tuossa on oikean kokoiset läppikset 28:n.
Tätä olen odotellut mutta airboxi uupuu vielä...
PPF:llä on tuo hitsattu imusarja joka vissiin turbokäyttöön tehty mutta jotkut olivat kai saaneet hirmuhyviä lukuja vaparissakin.Last edited by Remotion; 20-02-2016, 06:21.
Comment
-
-
Noihin tökkisin ite ainakin jotkut suotimet päihin ettei kaikki linnut ja irtokamat imase koneeseen. Noiden jokkisvehkeiden kanssa ollut melko paljon tekemisissä niin menee uudet koneet jo yhessä kisassa horoksi kun lasketaan siellä hiekkapöllyn seassa vaakaimujen kanssa ilman mitään suodattimia imutorvien edessä. Tuolla siviiliteilläkään ei nyt kuitenkaan täysin puhdasta se ilma ole jonka noi imasee sisuksiinsa, saati sitten hiekkatiet mitä joutuu joskus pakostakin ajamaan.
Jotain ton tyylistä voisin harkitakin jo läppisten jatkoksi tai sitten esim itg:n suodatin suoraan torvia ennen.
Comment
-
-
Originally posted by Busch View PostTollasta tarkoitinkin. Näkee vaan mones ratavehkees aina olevan tollanen ISO painekotelo. Niin kaippa siitä jotain hyötyäkin on.
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostNoihin tökkisin ite ainakin jotkut suotimet päihin ettei kaikki linnut ja irtokamat imase koneeseen. Noiden jokkisvehkeiden kanssa ollut melko paljon tekemisissä niin menee uudet koneet jo yhessä kisassa horoksi kun lasketaan siellä hiekkapöllyn seassa vaakaimujen kanssa ilman mitään suodattimia imutorvien edessä. Tuolla siviiliteilläkään ei nyt kuitenkaan täysin puhdasta se ilma ole jonka noi imasee sisuksiinsa, saati sitten hiekkatiet mitä joutuu joskus pakostakin ajamaan.
Sitä ei ole vain vielä ehditty valmistaa.
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEi saa kuin 240 astetta/9,7mm vakio nostimilla.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostTässä omia arveluita: Pelkkä trumpettimainen imutorvi, joka saa imeä ilmaa vapaasti, on optimaalinen muoto ilman virtausta ajatellen. Muotoiltu painekotelo saattaa herkästi heikentää ilman virtausta, ellei se ole hyvin suunniteltu. Konehuoneen ilma on kuitenkin kuumaa. Isolla ja avaralla painekotelolla pyritään pitämään ilman virtaus imutorviin mahdollisimman rajoittamattomana ja vapaana mutta samalla kuitenkin ottamaan tuoretta, kylmää imuilmaa auton keulalta.
Jos ja kun se painekotelo on oikein mitoitettu se on resonanssiviritetty, ts paine kotelossa nousee viritystaajuudella korkeammaksi kuin vallitseva ilmanpaine. Resonanssitaajuudella paine kotelossa voi nousta helposti kymmenkunta prosenttia vallitsevaa ilmanpainetta suuremmaksi.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostAinakin R-koneistukselta löytyi profiili jossa oli muistaakseni 232 astetta millin nostolla, ts noin 262 astetta nollanostolla. Bolt on vakioromuilla, nokkien hionta maksaa sen reilut parisataa. Ihan eka viritys mitä M52:een tai 50:een kannattaa tehdä, vakionokat kun ovat sen 228 astetta nollanostolla ja ylärekisteri on täysin kuollut.
Miten tuo profiilin nosto tehdään hiomalla? keskiosaa kavennetaan ja laitetaan paksummat laakerit tms korkeammat liukupinnat?
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostPaljonko vakio venttiileillä ja nostajilla uskaltaa laittaa? Jos RPM pidetään alle 7000...
Miten tuo profiilin nosto tehdään hiomalla? keskiosaa kavennetaan ja laitetaan paksummat laakerit tms korkeammat liukupinnat?
Nokkaa hiotessa perusympyrää pienennetään joka kompensoidaan pois, pienillä muutoksilla asiaan riittää ihan normaali välystensäätö, hydraulinostajilla siis nostaja säätää välyksen automaattisesti oikeaksi.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostMillä arvoilla mahtuu vielä pyöriä ilman että venttiilit osuu mäntiin...
Ja eikös puristussuhde jotenkin kulje käsikädessä, jos nokkia kiristää paljon?
Dynaaminen puristussuhde laskee myöhäisellä imuventtiilin sulkeutumiskohdalla joten mitä kireämpi nokka-akseli sen suuremmaksi puristussuhteen voi tarvittaessa nostaa ilman nakutusta, ts mikään pakkoliitto näiden välillä ei ole. M52 omaa vielä muuttuvan imunokka-akselin ajoituksen joten imuventtiilin sulkeutusmiskohdan voi pitää vakiona vakiota kireämmillä nokillakin halutessaan.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostMillä arvoilla mahtuu vielä pyöriä ilman että venttiilit osuu mäntiin...
Ja eikös puristussuhde jotenkin kulje käsikädessä, jos nokkia kiristää paljon?
Puristussuhteesta. Mä tuijotan oman kasailun kanssa ainoastaan dynaamista puristussuhdetta. Se lasketaan karkeesti siitä kohtaa missä imu menee kiinni puristustahdin jo alettua. enemmän asteita kepissä, todellinen puristus alkaa myöhemmin jolloin puristuspaine ei kasva välttämättä liian suureksi vaikka staattinen puristussuhde olis mitä. Isku/veivisuhde luonnollisesti vaikuttaa siihen millä korkeudella muki on @ x astetta JAKK.
Ylläoleva on yksinkertaistus siitä mitä minulle on viisaat opettaneet. Lukijan vastuulla.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View Posthttp://racehead.com.au/products-page...50-52-itb-kit/
Tuossa on oikean kokoiset läppikset 28:n.
Tätä olen odotellut mutta airboxi uupuu vielä...
PPF:llä on tuo hitsattu imusarja joka vissiin turbokäyttöön tehty mutta jotkut olivat kai saaneet hirmuhyviä lukuja vaparissakin.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostPaljonko budjetti airboxiin? Ei kovin vaikea valmistaa kuitenkaan ton tyyppiseen ratkaisuun missä pitää tehdä pelkkä kotelo.
Mutta kun katson tuota mun omaa showroomia viimepäiviltä niin ei se mahdottomuus olisi.
Mutta tulkitsenko tuon varovaiseksi avaukseksi siitä että olisi intoa tehdä?
Comment
-
Comment