Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maili
    BTCF Member
    • Aug 2011
    • 444
    • E-pohjanmaa

    #91
    Monesta eri firmasta noita nokkia selailin ja hintoja tiedustelin, mutta noi nokat on periaatteessa ne us m3 specseillä tai ainakin turner motorsport niin kirjoittelee. Noitahan saa parin alle 900e saksasta kotiin toimitettuna ja ainakin nuo schrikit on taattua tavaraa. Ei varmaan hassumpia muutkaan ,mutta noilla asteilla nyt pitäisi ainakin todistetusti pystyä ajelemaan jonkin verran heposia lisää ja katsastettuakin ilman suuria tuskia. Näyttää eri valmistajilla olevan aina vähän eri specseillä noi nokat, eli ihan samoja ei ole kellään tai näin ainakin minä luulen?
    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

    Comment

    • Jasuuu
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2011
      • 773
      • Oulu

      #92
      Nostelin e34 keulalle b28 koneen johon on vaihdettu imusarja. Pakonokka vaihtuu m50 imunokaksi, mitäs seuraavaksi? Paljonko peltisatsi vaikuttaa?

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11082
        • Oulu

        #93
        Originally posted by Jasuuu View Post
        Nostelin e34 keulalle b28 koneen johon on vaihdettu imusarja. Pakonokka vaihtuu m50 imunokaksi, mitäs seuraavaksi? Paljonko peltisatsi vaikuttaa?
        +15 hv

        Mulla on muovissa kiinanpeltisatsi ja m50 imusarja, joilla siitä penkitettiin 224 hv. Toki ei mitään hajua paljo dyno valehtelee jne.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • deemu79
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 453
          • Helsinki

          #94
          Originally posted by Pazi88 View Post
          +15 hv

          Mulla on muovissa kiinanpeltisatsi ja m50 imusarja, joilla siitä penkitettiin 224 hv. Toki ei mitään hajua paljo dyno valehtelee jne.
          Paljon tuossa Kiinan satsissa on primääriputkien halkaisija? Ja onko fiksun näköinen tekele muuten?
          sigpic
          328i Coupe M-Sport -95

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11082
            • Oulu

            #95
            Originally posted by deemu79 View Post
            Paljon tuossa Kiinan satsissa on primääriputkien halkaisija? Ja onko fiksun näköinen tekele muuten?
            Eipä oo tullu mittailtua. Tommoset siellä on kuitenkin ollu paikallaan jo monta vuotta:


            Muuten ihan jees, mutta lamdan paikat osottaa väärään suuntaan.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #96
              Imusarja taitaa tehdä eniten, tuskin miedoilla nokilla pakosarja vielä on pullonkaulona?
              2.8 on vakiona joku 205-208 ainakin epdm dynossa, omassa 2.5 oli n.190.

              Toisko tuo m50 imusarja ylös 5-10hp lisää?
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11082
                • Oulu

                #97
                Noissa m52 vakio pakosarjoissa on kanavat paljon pienemmät, mitä kannessa on, jollon siinä tulee melkoinen pykälä eteen pakokaasuille. Joku viisaampi kyllä osas sanoa että se pykälä on tarkotuksella siinä ja sillä saadaan lisää alavääntöä tms. vähän samaan tapaan, mitä imusarjankin kanssa on tilanne. No hankala kuitenkin sanoa noiden vaikutusta, kun ei mitattu tehoja ennen ja vääntökäyräkin jäi saamatta.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • deemu79
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 453
                  • Helsinki

                  #98
                  Nuohan on melko fiksun näköiset, ainakin yritetty saada putket saman pituisiksi

                  edit. Pitikö muuttaa hitsimutterit sojottamaan eri suuntaan vai pystyikö jättämään noin?


                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Imusarja taitaa tehdä eniten, tuskin miedoilla nokilla pakosarja vielä on pullonkaulona?
                  2.8 on vakiona joku 205-208 ainakin epdm dynossa, omassa 2.5 oli n.190.

                  Toisko tuo m50 imusarja ylös 5-10hp lisää?
                  Niin, kokonaisuushan se yleensä ratkaisee huipputehon ja koneen ajettavuuden.
                  Oikein mitoitetuilla ja sopivan paksuisilla / ohuilla primääreillä saa yleensä henkeä vähän keskialueellekin, koneen ajettavuutta ajatellen.
                  Last edited by deemu79; 08-10-2014, 15:34.
                  sigpic
                  328i Coupe M-Sport -95

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11082
                    • Oulu

                    #99
                    Originally posted by deemu79 View Post

                    edit. Pitikö muuttaa hitsimutterit sojottamaan eri suuntaan vai pystyikö jättämään noin?
                    Jätin noin kunsain johdot yltämään. Riitti että löysäsi johtojen liittimet niistä telineistään. Mut jos onnnistuu tommosen ohuen rosterin hitsaus, niin vaihtasin kyllä noiden paikkaa.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • deemu79
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2011
                      • 453
                      • Helsinki

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Jätin noin kunsain johdot yltämään. Riitti että löysäsi johtojen liittimet niistä telineistään. Mut jos onnnistuu tommosen ohuen rosterin hitsaus, niin vaihtasin kyllä noiden paikkaa.
                      Jeppistä, kiitti!
                      sigpic
                      328i Coupe M-Sport -95

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Noissa m52 vakio pakosarjoissa on kanavat paljon pienemmät, mitä kannessa on, jollon siinä tulee melkoinen pykälä eteen pakokaasuille. Joku viisaampi kyllä osas sanoa että se pykälä on tarkotuksella siinä ja sillä saadaan lisää alavääntöä tms.
                        Menee spekulaation puolelle mutta oisko päästöpolitiikasta johtuvaa eli pykälällä olisi haettu pakokaasun takaisinkierrätystä :think
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11082
                          • Oulu

                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          Menee spekulaation puolelle mutta oisko päästöpolitiikasta johtuvaa eli pykälällä olisi haettu pakokaasun takaisinkierrätystä :think
                          Sekin on toki mahdollista. Joku tarkotushan sillä pykälällä kuitenkin on, kun ne siellä bmw:llä ovat varmasti moneen kertaan laskeneet, että noin se kannattaa tehdä.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Calypsocoupe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 2932
                            • Vihti

                            Originally posted by Electroid View Post
                            Fischer Motortechniciltä tais saada kanssa jonkin sorttisia nokkia... olin lukevani jostain että ois schrikin vastaavia edullisempia. Nettisivuilla tosin oli merkattuna vaan s14/s50/s54 malleihin (tosin ei tuo saksa oikein taivu).
                            Pari vuotta sitten olisin tilannut, mutta ei-oota tarjosivat vaikka silloin nettisivulla oli hinnat ja specsit.
                            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                            Comment

                            • Maili
                              BTCF Member
                              • Aug 2011
                              • 444
                              • E-pohjanmaa

                              Mitä kaikkia tarvin kun nokat ja nostajat vaihdetaan?Tiivisteet vaihdan tottakai. Vanoksen tiivisteet on noin vuosi sitten vaihdettu. Mutta onko jotain muuta mitä pitäis valmiiksi ostaa, koska ei oikein pysty pitkiä aikoja autoa seisottaa? Kaikki tarvittavat työkalut löytyy.
                              Last edited by Maili; 10-10-2014, 23:58.
                              E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                              Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Maili View Post
                                Mitä kaikkia tarvin kun nokat ja nostajat vaihdetaan?Tiivisteet vaihdan tottakai. Vanoksen tiivisteet on noin vuosi sitten vaihdettu. Mutta onko jotain muuta mitä pitäis valmiiksi ostaa, koska ei oikein pysty pitkiä aikoja autoa seisottaa? Lueskellu tuossa noista vaihdoista ja saa nyt nähdä vaihdanko ite vai ettinkö jonkun joka on ennenkin vaihtanu. Ruuvaus kokemusta löytyy itteltäkin aikamoisesti, mutta en oo ikään kellolla noita ajoituksia ettiny. Mielellään vaihdattais jollain ja samalla ite kattois kuinka se tapahtuu , niin vastaisuudes tuankin osais. Tilat kun itellä on nosturia myöten. Löytyykö ketään lähialueelta, korvausta vastaan tietenkin? Varmaan ennen Joulua tai Joulun jälkeen on ajankohtaista
                                Pari torxi-avainta normihylsyjen lisäksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎