Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15249
    • Ajamisen Iloa

    Pyydettiin postaamaan tännekin oman autoni käppyrä.

    M54B30 imunokan ja autokohtaisen ohjelman tekemä ero M52B28 koneessa vakio nokkaiseen ja yleismalliseen viriohjelmaan nähden:
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • deemu79
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 453
      • Helsinki

      Missäpä penkissä se Zeta vinkas?

      Edit. Jahas, TAH Engineering siis...
      Last edited by deemu79; 01-05-2015, 06:28.
      sigpic
      328i Coupe M-Sport -95

      Comment

      • Busch
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 271
        • Seinäjoki/Lapua

        Originally posted by Remotion View Post
        Pyydettiin postaamaan tännekin oman autoni käppyrä.

        M54B30 imunokan ja autokohtaisen ohjelman tekemä ero M52B28 koneessa vakio nokkaiseen ja yleismalliseen viriohjelmaan nähden:
        Onko toi moottori teho?

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3167
          • 47200

          No ei se ainakaan pyöriltäkään ole

          Comment

          • Maili
            BTCF Member
            • Aug 2011
            • 446
            • E-pohjanmaa

            Selvisi lukemalla vanhoja postia...
            Last edited by Maili; 02-05-2015, 05:10.
            E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
            Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

            Comment

            • Joba
              BTCF Member
              • Sep 2007
              • 556

              Tänään katselin Lahdessa Flomanin Rafun E9:siä, onko sen 436hepan 3litrasesta vapari-m52:sta mitään tarkempaa juttua? Olisi mielenkiintoista kuulla mitä moottorille on tehty.

              Comment

              • Osku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2005
                • 3324
                • Kouvola,Pilkanmaa

                M52 Alumiinilohkoseen koneeseen Cometicin matalan peltitiivarin kiristämisestä.
                Kyseessä siis 0.7mm tai 0.9mm paksu tiiviste.

                Tuohon alumiinilohkoseen ei löydy ARP valikoimasta pultteja suoraan.
                M50 patarautasessahan on lyhyemmät pultit vakiona.

                Kestääkö arpit paikoillaan jos ajaa(poraa) lohkon kierteen yläosan "auki" ja jättää kierrettä saman verran kun M50 lohkossa jossa pinnapultit "pohjaa" kierteen loppuessa ?

                Pitääkö peltitiiviste vakiopulteilla ?
                Tuossa kun on se satojen eurojen hintaero niin kokemuksia kuuntelis mielellään.

                Kokemuksia kenelläkään ?
                E30 24V 5D "Vakio"

                Originally posted by ///Make
                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Originally posted by Joba View Post
                  Tänään katselin Lahdessa Flomanin Rafun E9:siä, onko sen 436hepan 3litrasesta vapari-m52:sta mitään tarkempaa juttua? Olisi mielenkiintoista kuulla mitä moottorille on tehty.
                  Taitaa olla m50 pohjainen.
                  Eiköhän sille ole tehty kaikki mitä voi tehdä.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15249
                    • Ajamisen Iloa

                    No nyt rupes kyllä kiinnostaa. Ihan oikeasti kiinnostaisi tietää mitä kaikkea on tehtyä.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Osku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2005
                      • 3324
                      • Kouvola,Pilkanmaa

                      Oliskohan kyseessä tämä ratakilpuri

                      https://www.youtube.com/watch?v=3HGLJWLLrGk
                      E30 24V 5D "Vakio"

                      Originally posted by ///Make
                      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11120
                        • Oulu

                        Originally posted by Osku View Post
                        M52 Alumiinilohkoseen koneeseen Cometicin matalan peltitiivarin kiristämisestä.
                        Kyseessä siis 0.7mm tai 0.9mm paksu tiiviste.

                        Tuohon alumiinilohkoseen ei löydy ARP valikoimasta pultteja suoraan.
                        M50 patarautasessahan on lyhyemmät pultit vakiona.

                        Kestääkö arpit paikoillaan jos ajaa(poraa) lohkon kierteen yläosan "auki" ja jättää kierrettä saman verran kun M50 lohkossa jossa pinnapultit "pohjaa" kierteen loppuessa ?

                        Pitääkö peltitiiviste vakiopulteilla ?
                        Tuossa kun on se satojen eurojen hintaero niin kokemuksia kuuntelis mielellään.

                        Kokemuksia kenelläkään ?
                        Ei kannata mitään patentteja tehdä, jos ei tasan tarkkaan tiedä mitä on tekemässä. Mulla on turbossa vakio pulteilla ja athena välissä. Ei oo ainakaan 500 kilsan aikana antanu periksi

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Kierroksia vaatii tuollaset tehot jo aikalailla. Tuskinpa paljon vakio-osia löytyy tuosta moottorista
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • naukkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1222
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Osku View Post
                            Pitääkö peltitiiviste vakiopulteilla ?
                            Tuossa kun on se satojen eurojen hintaero niin kokemuksia kuuntelis mielellään.

                            Kokemuksia kenelläkään ?
                            No mulla on 0.7mm cometicci vakiopulteilla ja noin 15:1 puristuksilla kasassa. Niiden vakiopulttien kiristysmomentti on pitkän matkaa yli 10kpm - ei se tiivisteen pitäminen ainakaan pulteista jää kiinni. Sen sijaan lyhytkierteisten pulttien soveltaminen alulohkoon kuulostaa hölmöltä.....

                            Comment

                            • peljoppi
                              BTCF Member
                              • May 2011
                              • 166
                              • Espoo

                              Arp

                              Moro,

                              Häiriköin hieman asiasta eli meillä on kokemusta kaksikin kertaa M52b25 koneen ARP-pulteista. Endurance saloonissa on menty js olen täälläkin asiasta huudellut eli alulohko ei kestä rautakoneen ARPeja. Heti kun kuumenee kone kunnolla ja on hieman reilummin puristusuhdetta, niin korkkaa. Tuli siis seurauksena konevaurio. Laitettiin sen jälkeen kaikkiin helicoilit, liimattiin ja vaikka mitä, mutta mutta nekin tulee ylös. Ei kestä kiristystä kunnolla, taisi olla lopulta 87 Nm. Ilmeisesti se alumiini hapertuu ja toisaalta alumiinin ja kovan rautapultin erilainen lämpölaajeneminen aiheuttaa kierteen hapertumisen. Ne tulee pultin mukana ylös. Sen sijaan orkkispultit, jossa kierreosa on riittävän pitkä pitää. Siis neuvoni parin tonnin rahanpolton jälkeen on LAITTAKAA ALUKONEESEEN OMAT PULTIT.

                              YT

                              Jussi

                              Comment

                              • Osku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2005
                                • 3324
                                • Kouvola,Pilkanmaa

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Ei kannata mitään patentteja tehdä, jos ei tasan tarkkaan tiedä mitä on tekemässä. Mulla on turbossa vakio pulteilla ja athena välissä. Ei oo ainakaan 500 kilsan aikana antanu periksi
                                Originally posted by naukkis View Post
                                No mulla on 0.7mm cometicci vakiopulteilla ja noin 15:1 puristuksilla kasassa. Niiden vakiopulttien kiristysmomentti on pitkän matkaa yli 10kpm - ei se tiivisteen pitäminen ainakaan pulteista jää kiinni. Sen sijaan lyhytkierteisten pulttien soveltaminen alulohkoon kuulostaa hölmöltä.....

                                Tässä onkin jo enemmän käyttökokemuksia kun mitä mutuiluun ois luottaminen
                                Eli noi parinkympin pultit pelaa täysiää vaparikoneessa
                                E30 24V 5D "Vakio"

                                Originally posted by ///Make
                                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎