Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Originally posted by Remotion View Post
    Onhan näitä velhoja mutta sitten huudellaan "ylhäältä" eikä kukaan halua laittaa suoraan sitä reseptiä miten se tehdään. Siis tarkoitan ihan numeroina ja tarkkoian osina.

    Itsellä ainakin kun samaa autoa on tarkoitus pitää siihen asti kun henki pihisee, on vaakakupissa se järkikin eli kestävyys edustettuna sekä rahankäyttö.

    Jos tietäisi tarkalleen hilut ja kaavan millä se kestää sekä viritystä että ajokilometrejä ja tietäisi tekijän tai ainakin jonkun opastajan ja hintaluokan niin olisi helpompi edetä.

    Miksei esim. petrolheadikin opasta meitä tarkasti vaan katselee jumalperspektiivistä mitä hassutuksia seuraavaksi joku tunari puuhaa.
    Kaikki toi on niin suhteellista.
    Millä kestää ja mitä kestää.
    Jollekkin riittää alle 10tkm huoltoväli, toinen haluaa +100tkm.

    Ainahan täällä kysellään, ja välillä neuvotaankin.
    Yleisin ongelma vaan kyselijöillä on se, että vitosella pitää saada tonnin osat.

    Paljonkos sun budjettisi on? 500e vai 5000e?
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15278
      • Ajamisen Iloa

      Ei ole kyse minusta eikä minun autosta. Tätä topikkia voi kukatahansa lukea nyt tai 10 vuoden päästä ja löytää juuri tarvitsemansa tiedon.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3176
        • 47200

        Itse olen sitä mieltä ettei kannata viritellä mekaanisesti jossei osaa/halua edes oppia korjata koska aina näissä on jotain huollettavaa. Toki kaiken voi ulkoistaa silti..tämäkin vain minun mielipide.

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8973
          • Kellokoski

          Originally posted by pazq View Post
          Itse olen sitä mieltä ettei kannata viritellä mekaanisesti jossei osaa/halua edes oppia korjata koska aina näissä on jotain huollettavaa. Toki kaiken voi ulkoistaa silti..tämäkin vain minun mielipide.
          Jos suht tuoreeseen vakiokoneeseen vaihtaa nokat tai männät ja veivit niin miten se nyt yhtäkkiä kovasti huoltoa vaatisi? Siis jos tehdään kunnolla eikä mistään romukopan osista kasata navetassa sitä mottia :think
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • hartge e46
            BTCF Member
            • Aug 2006
            • 777
            • e-pohjanmaa

            Originally posted by pazq View Post
            Itse olen sitä mieltä ettei kannata viritellä mekaanisesti jossei osaa/halua edes oppia korjata koska aina näissä on jotain huollettavaa. Toki kaiken voi ulkoistaa silti..tämäkin vain minun mielipide.
            Originally posted by _nixu_ View Post
            Jos suht tuoreeseen vakiokoneeseen vaihtaa nokat tai männät ja veivit niin miten se nyt yhtäkkiä kovasti huoltoa vaatisi? Siis jos tehdään kunnolla eikä mistään romukopan osista kasata navetassa sitä mottia :think
            itsellä juurikin tarkotuksena rakentaa "virikone" suht vakio bmw sisuskaluilla, ehkä nokilla, suuttimilla, yms ottaa vähän lisäpiristystä. eli 2.8->3.0 ja pientä pintapiristelyä. budjettia ei ole ja aikaa menee mitä menee.. ja tehotavotteita ei ole, vaan tavoite on saada tehtyä ensimmäinen moottori alusta loppuun ja joka vielä toimis huolettomasti
            z3 coupe
            Pari tojotaa
            ex.e36 wompatti alpinweissIII
            ex.e46 titansilber x2
            ex."//HARTGE E46"

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15278
              • Ajamisen Iloa

              Varsinaista budjettia ei ole ikinä mietitty vaikka realiteetit onkin aika 0€ tuntumassa nykypäivänä. Voiko rakkaudelle laittaa hintaa?

              Itsellä kova halu oppia mekaanista puolta, teoriaa ja sielunelämää ehkä vielä enemmän. Mutta jälleenkerran jos ei ole autoalan-tutkintoa käynyt
              tai oppinut verenperintönä näitä asioita eikä ole tiloja eikä työkaluja tehdä niin mielestäni järkevää tietotaitoa on jo se että tietää mitä haluaa,
              miksi tietyt palikat aiheuttaa tietyn suuntaisen muutoksen ja kuka näitä osaa tehdä.
              Kun bmw-harrastuksen aloitin niin en edes tiennyt ensimmäiset 5v että Laakkosen lisäksi on mitään korjaajia, tai ehkä se oli joku asennevammakin.
              Ja tietotaito muutenkin oli sama kun kastemadolla kuuraketeista, nyt ehkä promillen enemmän jo. Ja siinä tämä topikki on ollut parin vuoden ajan top notch!
              Last edited by Remotion; 08-10-2015, 20:28.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5274
                • Pirkkala

                Minä opin suurimman osan siitä vähästä minkä tiedän lukemalla yläaste ikäisenä kirjaston virittämistä käsitteleviä kirjoja. Niillä perusasioilla on pärjännyt yllättävän hyvin. Ja se tieto mitä kirjoissa on, on jollain tasolla koeteltua faktaa. Internetissä tieto on lähes aina mielipide pohjaista.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3176
                  • 47200

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Jos suht tuoreeseen vakiokoneeseen vaihtaa nokat tai männät ja veivit niin miten se nyt yhtäkkiä kovasti huoltoa vaatisi? Siis jos tehdään kunnolla eikä mistään romukopan osista kasata navetassa sitä mottia :think
                  Yleensäottaen jos viritetään, paikat on kovemmalla jos niitä varoja vaan käyttää, ja näinollen myös vaatii täten huoltoa tai ainakin tarkistamista joskus.
                  Originally posted by hartge e46 View Post
                  itsellä juurikin tarkotuksena rakentaa "virikone" suht vakio bmw sisuskaluilla, ehkä nokilla, suuttimilla, yms ottaa vähän lisäpiristystä. eli 2.8->3.0 ja pientä pintapiristelyä. budjettia ei ole ja aikaa menee mitä menee.. ja tehotavotteita ei ole, vaan tavoite on saada tehtyä ensimmäinen moottori alusta loppuun ja joka vielä toimis huolettomasti
                  Niinhän se pitääkin tehdä, eikä väkisin vängätä. Aikanaan en itsekään saanut vastausta kädestä pitäen, niin piti vaan ottaa ja kokeilla. Nyt 2v myöhemmin korjasin sen virheen mihin ei silloin rahat ja aikataulu piisannut. Eli mistä käypäset renkaat m54 mäntiin oli kysymys silloin. Nyt käytin männät sorvissa ja pistin m50 omat rinkulat. Sitä en kiellä missään tapauksessa etteikö olis isoa apua/oppia tästä topikista ollut vaan päinvastoin.

                  Jos on valmis vaan rikkomaan rystysensä eikä pelkää öljyä, löytyy varmasti paikka jossa voi sitä autoa rassata hetken ja joku kuka neuvoo tai on apuna rempassa. Mutta jos kysytään suoraan että "teetkö mulle 600hp kakspuokkikutosen" niin vastaus on että opettele ensin perusmoottori. Kokemusta on omalle kohdalle tommosesta kysymyksestä voin kertoa

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15278
                    • Ajamisen Iloa

                    Yleensä aina messissä sorvaamassa, parikertaa asentaja sanonu ettei halua mutta lähes aina onnistuu.

                    Palataanko aiheeseen vaikka mukavaa turinaa tämäkin on.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by pazq View Post
                      Yleensäottaen jos viritetään, paikat on kovemmalla jos niitä varoja vaan käyttää, ja näinollen myös vaatii täten huoltoa tai ainakin tarkistamista joskus.

                      Niinhän se pitääkin tehdä, eikä väkisin vängätä. Aikanaan en itsekään saanut vastausta kädestä pitäen, niin piti vaan ottaa ja kokeilla. Nyt 2v myöhemmin korjasin sen virheen mihin ei silloin rahat ja aikataulu piisannut. Eli mistä käypäset renkaat m54 mäntiin oli kysymys silloin. Nyt käytin männät sorvissa ja pistin m50 omat rinkulat. Sitä en kiellä missään tapauksessa etteikö olis isoa apua/oppia tästä topikista ollut vaan päinvastoin.

                      Jos on valmis vaan rikkomaan rystysensä eikä pelkää öljyä, löytyy varmasti paikka jossa voi sitä autoa rassata hetken ja joku kuka neuvoo tai on apuna rempassa. Mutta jos kysytään suoraan että "teetkö mulle 600hp kakspuokkikutosen" niin vastaus on että opettele ensin perusmoottori. Kokemusta on omalle kohdalle tommosesta kysymyksestä voin kertoa
                      Tollalailla se homma etenee. Kone muttereiksi, kättä taskuun, osia kiinni, kuluneet vaihtoon. Sitte näkee miten käy.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • tommizillah
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2015
                        • 51
                        • Mikkeli

                        leimalle S54B32 E36?

                        Terve!

                        Osaisko joku kertoa saako e36:sen enään leimalle S54B32 Tekniikalla? Jos saa mitä kaikkea tarviisi huomioida?

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11176
                          • Oulu

                          Originally posted by tommizillah View Post
                          Terve!

                          Osaisko joku kertoa saako e36:sen enään leimalle S54B32 Tekniikalla? Jos saa mitä kaikkea tarviisi huomioida?
                          No jos m3 on kohteena, niin mikä ettei.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • tommizillah
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2015
                            • 51
                            • Mikkeli

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            No jos m3 on kohteena, niin mikä ettei.

                            328 on kyseessä.

                            Comment

                            • TeemuM
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 233
                              • Turku

                              Eiks moottorin kuristaminen ole näitten uusien säännösten mukaan mahdollista? Itsellä ei ole kokemusta asiasta, mut noista säädösten kohdasta 2.1e vois mun mielestä niin tulkita.

                              Comment

                              • Ardi00
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2011
                                • 1518
                                • Spain/Valencia

                                Originally posted by tommizillah View Post
                                328 on kyseessä.
                                Ei ole mahdollista.
                                e36 Fijigrün 328i
                                e46 Stalhgrau 325ci

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎