Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Busch
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 271
    • Seinäjoki/Lapua

    Originally posted by JJT View Post
    Täällä olis S50B32 suuttimet ylimääräisenä. Tuotosta 3,5 bar paineella en osaa sanoa kun ämmässä on 5 bar säädin.
    s50b30 suuttimet 3.5bar = 245cc/min

    Comment

    • Skarpa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 3406
      • Kotka

      Originally posted by Busch View Post
      s50b30 suuttimet 3.5bar = 245cc/min
      Ja B32 suuttimet 254 cc/min @ 3,0 bar = 274 cc/min @ 3,5 bar ellen ihan metsässä ole.
      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

      E30 Armo "330i"

      Comment

      • EMP
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 822
        • Kuusjoki

        Finjector ainakin ilmottaa noille tollaset:

        http://www.finjector.com/verkkokaupp...77mm-p-2057-7/
        http://www.finjector.com/verkkokaupp...77mm-p-1139-7/

        Ja ymmärtääkseni tuo ilmoitettu tuotto on 3bar paineella.

        Edit: En ole nyt ihan varma oliko tuo b30 suuttimen numero varmasti oikea.
        Last edited by EMP; 25-11-2016, 14:25.
        E30 318i 2d M52B27 "eta"

        Comment

        • Bemu Z3
          Bimmer Rookie
          • Nov 2016
          • 72
          • Lahti

          Originally posted by Remotion View Post
          Laittakaa sitten rakennusohjeita kun olette soveltaneet isomman IMM:n vakio suodatinkotelon ja imusarjan väliin.

          TU koneeseen voi modata M54B30 imusarjan, se ei ole ihan yksinkertaista.
          Tässä ohje sellaista harkitseville: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...ed-M52TU-Coupe

          Mä oon sen raceheadin kaasuläpän jo viidesti linkannut en jaksa enää linkata. Se on näihin tehty ja bolt on ja virtaa parhaiten.
          Se kuten M50 imusarjakin hyötyy siitä että tekee muita muutoksia.
          Tätäkö tarkoitat...

          Comment

          • Bemu Z3
            Bimmer Rookie
            • Nov 2016
            • 72
            • Lahti

            Originally posted by Skarpa View Post
            Ja B32 suuttimet 254 cc/min @ 3,0 bar = 274 cc/min @ 3,5 bar ellen ihan metsässä ole.
            Mihin asti nuo riittää antamaan kakkua.

            Comment

            • Bemu Z3
              Bimmer Rookie
              • Nov 2016
              • 72
              • Lahti

              Pakosarjat ja Eisenmann rst putkisto on laitettu, sekä M50b25 imusarja ja perässä Quaife kitkalukko. Muutenkin alusta tehty vakaammaksi ja jäykemmäksi.

              Luki mun ekassa postauksissani, eli tuo M50 imusarja on jo kiinni. Siihen mietin vaan isompaa kaasuläppää ja S50 Maffia ja isompia suuttimia.

              En viitsi ostaa 2000e ( kuluineen ) , Raceheadin imarisettiä, jos siitä ei ole juuri tuota M50 isompaa hyötyä.
              Last edited by Bemu Z3; 25-11-2016, 21:16.

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                Sori m52/m50 topikin sotkemisesta. Mutta kun ei sulla ole vielä omaa projektitopikkia auki, niin kysyn tässä. Miks Bemu z3 et harkinnut v8:ia sinne zetan pellin alle? Olisipahan omanlainen ratkaisu ja 4l tai 4.4l saisi pienellä virillä yli 300hp ja vääntö aivan eri kuin M5x moottoreissa ja enemmän virittämällä vaparinakin saisi nokilla yms sen 350hp.

                Tekemisen meininkiä näkyy olevan kirjoitusten perusteella ja budjettia, niin samoilla höyryillä se kasi sinne olisi leivottu. Katsastus kolmelitraisena. Vaikka sinne suuremman lohkon laittaa oikeesti, niin ihan sama tilanne pykälien mukaan on jos tehot menee yli %-rajan kutosmoottorin virityksessä.
                Last edited by bemmeri; 25-11-2016, 16:03.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3406
                  • Kotka

                  Originally posted by EMP View Post
                  Oman tietoni kaivoin täältä:


                  Ärsyttävää, kun Boschin omilta sivuilta ei löydy suuttimien tietoja. Tietäisi tiedon luotettavaksi. Pari ristiriitaista arvoa löysin verkosta.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • EMP
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 822
                    • Kuusjoki

                    Originally posted by Skarpa View Post
                    Oman tietoni kaivoin täältä:


                    Ärsyttävää, kun Boschin omilta sivuilta ei löydy suuttimien tietoja. Tietäisi tiedon luotettavaksi. Pari ristiriitaista arvoa löysin verkosta.
                    Tuossa listassa näyttää olevan nuo m42 suuttimetkin vain 200cc kun finjector ilmottaa niihinkin 214cc. :think

                    Tuo on kyllä ikävä kun monessapaikassa eri tietoa. No omat b32 suuttimet menee huoltoon lähiaikoina, niin sitten sen näkee mikä niiden todellinen tuotto on.

                    Edit: Ilmoitetut g/min arvot tuntuu olevan sentää useemmin samat eli: 0280150440 150,0g/min/3bar, 0280150701 182,9G/min/3bar ja 0280150792 191,1g/min/3bar
                    Last edited by EMP; 25-11-2016, 16:30.
                    E30 318i 2d M52B27 "eta"

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15225
                      • Ajamisen Iloa

                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Sori m52/m50 topikin sotkemisesta. Mutta kun ei sulla ole vielä omaa projektitopikkia auki, niin kysyn tässä. Miks Bemu z3 et harkinnut v8:ia sinne zetan pellin alle? Olisipahan omanlainen ratkaisu ja 4l tai 4.4l saisi pienellä virillä yli 300hp ja vääntö aivan eri kuin M5x moottoreissa ja enemmän virittämällä vaparinakin saisi nokilla yms sen 350hp
                      Koska se oli hänen avauspostauksessa käsitelty Z3 osastossa. Liian monta V8 rakentanut halusi jotain muuta. Suomessahan oli se yksi M52B28 mistä vaparina 400hp. Itse en ole valitettavasti nähnyt koskaan.
                      Last edited by Remotion; 25-11-2016, 18:56.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • Haatainen
                        BTCF Member
                        • Jul 2009
                        • 1451
                        • Tampere

                        Originally posted by Remotion View Post
                        Koska se oli hänen avauspostauksessa käsitelty Z3 osastossa. Liian monta V8 rakentanut halusi jotain muuta. Suomessahan oli se yksi M52B28 mistä vaparina 400hp. Itse en ole valitettavasti nähnyt koskaan.
                        Kuinka lujaa pitää b28:n pyöriä, että siitä saa 400hummaa??! Riittääkö 10 000
                        Alla:
                        E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                        E24 635Csi -84 Polaris metallic

                        Ennenkin on ollut autoja

                        Comment

                        • Freak
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2541
                          • .

                          Originally posted by Remotion View Post
                          Koska se oli hänen avauspostauksessa käsitelty Z3 osastossa. Liian monta V8 rakentanut halusi jotain muuta. Suomessahan oli se yksi M52B28 mistä vaparina 400hp. Itse en ole valitettavasti nähnyt koskaan.
                          Originally posted by Haatainen View Post
                          Kuinka lujaa pitää b28:n pyöriä, että siitä saa 400hummaa??! Riittääkö 10 000
                          Tarkkoittanee varmaan Flomanin Rafun E9 CSL rata-autoa..? Mulla on sellainen käsitys, että siinä olisi M50-pohjainen moottori ja tilavuutta kolme litraa. Kierroksia on noin 9500 ja heppoja 400.

                          Video 1
                          Video 2
                          Video 3
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • Bemu Z3
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2016
                            • 72
                            • Lahti

                            Kellä varmaa tietoa mikä on tuon B28 koneen vakiomäntien lakipaksuus. EI varmaan googlettamalla löydy. Pitäisi tietää, että paljo voi jyrsiä venttiili koloja syvemmiksi. Noilla jyrkillä nokilla pitäisi syventää koloja 2 - 3mm

                            Comment

                            • Busch
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 271
                              • Seinäjoki/Lapua

                              Originally posted by Freak View Post
                              Tarkkoittanee varmaan Flomanin Rafun E9 CSL rata-autoa..? Mulla on sellainen käsitys, että siinä olisi M50-pohjainen moottori ja tilavuutta kolme litraa. Kierroksia on noin 9500 ja heppoja 400.

                              Ymmärtääkseni m50 lohko, m54b30 kampi, alakerrassa tais olla kaikki mittatilaus takokamaa, kunnon nokat, läppärungot ja muistaakseni puristussuhde jotain 14:1

                              Auton omistaja kyllä löytyy täältäkin foorumilta olisi hyvä jos vähän tarkentaisi

                              Comment

                              • Bemu Z3
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2016
                                • 72
                                • Lahti

                                Kiitoksia Pazi88

                                Tämä tulossa. Ebay toimii...

                                m52 big bore throttle body and adapter plate

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎