Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15225
    • Ajamisen Iloa

    Originally posted by Bemu Z3 View Post
    Kiitoksia Pazi88

    Tämä tulossa. Ebay toimii...

    m52 big bore throttle body and adapter plate
    Tuolla saa kaasuun vastetta lisää. kevyt vauhtipyörä kaveriksi.
    Last edited by Remotion; 26-11-2016, 01:01.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Ja jos paskasti tehty niin todella paskan ajokokokemuksen

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3406
        • Kotka

        Melko villi vehje tuo E9.
        Last edited by Skarpa; 26-11-2016, 11:15.
        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • Juho_
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2016
          • 1062
          • Suomi

          Nyt kun sopivasti tuli aiheeksi hiukan tehokkaammat 6syl. moottorit..
          put the motor in mates E30 IP car today, and ran it up on the dyno, 2.8 litre M20, TK modified head, and custom Catcams cam to TK's specs, everything else optimized to what TK/pipemax said it needed, 14:1 compression, E85 and triple Webers sAHlvU6VSy0 owners old Nc Charger made .8 RWKW more on his dyno the


          Tuolta selvinnee aika hyvin, miten ne rakennetaan.
          ----

          -792 loppuiset suuttimet taitaa olla 245cc/min@3bar, löytämieni tietojen mukaan.
          Ja tietohan vaihtelee aika paljon.. jossain saattaa väittää esim. 254cc/min@3bar.

          Onko joku sattunut selvittämään, onko näissä S -sarjan moottoreissakin suuttimet lähes 100% auki @ WOT ?
          Aika monessa katu-auton moottorissa suuttimet lähes heti ensimmäinen pullonkaula, kun vähänkään enenmmän lähtee virittämään.
          YouTube
          Instagram // Juhon Moottoripaja

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            OT
            Originally posted by Haatainen View Post
            Kuinka lujaa pitää b28:n pyöriä, että siitä saa 400hummaa??! Riittääkö 10 000
            Noh, jos 2,8-litrainen tuottaa tasan kymppitonnissa tasan 400 heppaa niin se tekee 284,8 Nm. Mikä on ~102Nm/l.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Bemu Z3
              Bimmer Rookie
              • Nov 2016
              • 72
              • Lahti

              Originally posted by Bemu Z3 View Post
              Kellä varmaa tietoa mikä on tuon B28 koneen vakiomäntien lakipaksuus. EI varmaan googlettamalla löydy. Pitäisi tietää, että paljo voi jyrsiä venttiili koloja syvemmiksi. Noilla jyrkillä nokilla pitäisi syventää koloja 2 - 3mm
              Eiks kellään tietoa.

              Comment

              • Bemu Z3
                Bimmer Rookie
                • Nov 2016
                • 72
                • Lahti

                Originally posted by Bemu Z3 View Post
                Onx tästä muuhun ku verkon painoksi

                http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-325i...o6VKBg&vxp=mtr
                Ja tästä, onko pas**a, vai toimiva.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11079
                  • Oulu

                  Originally posted by Bemu Z3 View Post
                  Ja tästä, onko pas**a, vai toimiva.
                  Ei kannata. Jotain kiinankuraa.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Bemu Z3
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2016
                    • 72
                    • Lahti

                    Sitä minäkin... Mutta oli pakko kysyä

                    Comment

                    • Bemu Z3
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2016
                      • 72
                      • Lahti

                      Suuttimet ebaysta puolet halvemmalla ( kuluineen ) kuin Suomesta 59e kpl

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5257
                        • Pirkkala

                        Originally posted by Bemu Z3 View Post
                        Suuttimet ebaysta puolet halvemmalla ( kuluineen ) kuin Suomesta 59e kpl

                        http://www.ebay.com/itm/142075594798...%3AMEBIDX%3AIT
                        Nykyään suuttimistakin liikkuu markkinoilla piraatteja. Tämän tason koneeseen suosittelen kyllä aitoa ja alkuperäistä laatutavaraa.

                        E: eiväthän nuo edes väitä että olisi bosch
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Suh0
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2016
                          • 530
                          • Akaa

                          Quote:
                          Originally Posted by Bemu Z3
                          Onx tästä muuhun ku verkon painoksi

                          http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-325i...o6VKBg&vxp=mtr



                          Aihioksi toimii hyvin, ruotsista tilasin saman kotelon pikkasen päälle 200e kotiin toimitettuna. itse kotelo lentää romukoppaan mutta saa käytettyä runnerit sekä laipan ja säästyy vaivalta tehdä suuttimen paikkoja. Hiukan joutuu vinguttelemaan runneriputkien sisältä noita suuttimien holkkeja pois ja laipasta pykälän putken sisäpuolelta. Noi kun tehdään koneella ilman että ihminen itse niitä kohdistaa ja sen huomaa... Mutta sinänsä en pitänyt kalliina hankintana kun pelkkä laippa maksaa sen 100e eikä nuo alumiiniset käyrät mitään halpoja nekään...
                          Last edited by Suh0; 28-11-2016, 10:00.
                          Turbo GSX-R
                          E36 Coupe
                          E90 325i LCI

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Bemu Z3 View Post
                            Eiks kellään tietoa.
                            Eri moottori, mutta omien mäntien kohdalla; mittasin paksuudet. Oli kevennelty vähän joka nurkasta ja päitä piti työstää enemmän ja vähemmän.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Skarpa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 3406
                              • Kotka

                              Originally posted by Bemu Z3 View Post
                              Eiks kellään tietoa.
                              M54B30 männät mittailin itse. En tosin sahannut halki, vaan mittasin männän korkeuden ja alapuolisen syvyyden, joiden erotukseksi sain 7 mm. Välineenä perus tönäri ja laskettu useammasta mittauksesta, joten tarkkuus ei ole välttämättä ihan 0,1mm luokkaa. B28tu -männistä taas löytyi netistä tällainen tieto:

                              They are actually about 6.2mm.

                              Edit - went and grabbed a photo. This is a tu b28 piston and all of the latter non diesel ones I have seen are similar in thickness. Bmw tend to find a good base design and stick with it.

                              Sopii varmaan olettaa, että B28 single vanos koneen männät ovat vastaavalla laenpaksuudella, eli 6-7mm, todennäköisesti tuo 6,2. Jos oikein reippaita venttiilikoloja tekee, niin tarvii tietysti huomioida myös ylin rengasura. M54 männissä etäisyys ylimmästä rengasurasta männän lakeen on 4,0 mm. B28 männässä taitaa olla vähän enemmän. 2-3 mm venttiilikolojen ei siis pitäisi vielä aiheuttaa mitään ongelmaa sen suhteen.
                              Last edited by Skarpa; 28-11-2016, 11:25.
                              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                              E30 Armo "330i"

                              Comment

                              • Bemu Z3
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2016
                                • 72
                                • Lahti

                                Kiitoksia tiedosta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎