memebuy23buy

Nykimisviat FAQ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kiitoh
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 63
    • oulu

    #76
    E 36 328i vm1997 ajoittain oli todella kovaa nykimistä tuntu et pari sylinteriä jäi pois matkasta ja huom kierroslukumittari myös välillä hypähti ja vika johtui kampiakselin asento tunnistin.. suosittelen nikusta siellä oulun halvin vikakoodin purku mutta risuja oulun wetterille sika hinnat varaosissa!!

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #77
      Oire: Huono tyhjäkäynti kuitenkin normaaleilla kierroksilla kansirempan jälkeen.

      Syy + korjaus: Vuoto pakosarjan ja pakoputken kartioliitoksessa ennen lambdaa, lambda veti seokset ihan kuralle.
      Retard Member

      Comment

      • VaihtoVirta
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 558
        • Kuusamo

        #78
        e12 518 -78 (m10b18) Weberin korvauskaasarilla.

        Vika: Vauhtia ei saa yli 60km/h, meno loppuu kuin seinään, loppuu syöttö kesken.

        Syy: Polttoaineen paluuletku tankille täytyi tulpata, jolloin kaasari sai tarpeeksi soppaa = toimii.

        Comment

        • valtti81
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 399
          • karvia

          #79
          nykiminen

          325 e36 m50b25 vanoksella nyki melkein koko ajan varsinki tasakaasulla ajettaes ja sitte ku lämpöaenä pisti käyntiin ni ei tahtonu ottaa kiertoo aluksi ja välillä vei pensaa vitusti ja välillä taas normaali-) lambdaanturin vaihto auttoi ja ongelmat hävis!!!!
          Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
          ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
          Älä lue historiaa, tee sitä !!

          Comment

          • make66
            Newbiemmer
            • Jun 2006
            • 17
            • Kuusankoski

            #80
            540 ia 97

            Toisen puolen pyttyjä hävisi pelistä.
            syy: Katti paskana ja tukossa.

            Comment

            • dws
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 85

              #81
              Originally posted by viiksis
              Auto: e34 ja m20b20

              Oireet: Välillä toimii, välillä käy vajailla pytyillä, väklillä ei edes starttaa. Pätkii ihan epämääräisesti säästä ym riippumatta.

              Ratkaisu: Suuttimille menevän johtonipun liitin huonossa kunnossa, johtoja irronnut liittimestä. Sai kontaktia aina välillä jolloin toimi. Liittimen uusiminen korjasi ongelmat. Selvisi kuuntelemalla suuttimia ruuvarilla.
              Tuo viimeinen lause kiinnostaa. Mitenkä kuuntelit?! Itsellä pätkii kanssa ja alkaa usko olla koetuksella...voisi tarkastaa nuo suuttimet itekkin kunhan vaan tarkennat tuota 'metodia'

              Comment

              • 535bmw
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 49
                • keminmaa

                #82
                Oire:
                auto 540i A -99 aj. 127 tkm. Kone käynnistyy ja käy nätisti, "normaali" kaasun käytöllä ei mitään ongelmia. Kun kaasu läimästään pohjaan kerralla paikallaan tai ajossa, ei millään tahdo ottaa kierroksia yli 3000, aivan kuin kierroksenrajoitin olisi säädetty tuohon lukemaan.
                kuten todettu rauhallisella kaasun lisäyksellä ottaa kierroksia ihan 6000 paikkeille ja käy tasaisesti. Vikakoodit luettu merkkiliikkeessä - ei vikoja!!! ( 44 e)
                Vian todentaminen:
                Otin ilmamassamittarin johdon irti - auto käyntiin - tielle.....
                Kierroksia ja tehoja huikeasti enemmän, ei siis mitään nykimisiä...pätkimisiä...

                huomenna menen kauppaan ja tilaan uuden osan, makso mitä makso...
                säästöä ilmeisen paljon, verrattuna korjaamon vianetsintään....

                Comment

                • 535bmw
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 49
                  • keminmaa

                  #83
                  nonni, menin sitten merkkiliikkeeseen (Raskone, keminmaa), osan hinta 470,- + ohjelmointi n. 60,-. Ajattelin ettei prkl! kävelin kadun toiselle puolelle tarvikekauppaan (Paakkarin varaosat) bosch osa nrolla, hinta 319,- sama osa, eri paketissa, en silti tilannut vieläkään.
                  Metsästin käytettyä osaa, jotka nekin näyttävät maksavan 250-350 e.
                  Otin tänään massamittarin irti putkenpätkästä (torx ruuveilla), putsasin topsi- puikolla, kostutettuna kynsil.poistoaineella kontaktipinnat, osa paikalleen - testilenkille....... auto toimii kuin pitääkin!!!!!
                  Nyt ei ainakaan tarvi "varmuuden vuoksi" ostaa noin kalliita osia, jos nyt "putsattu" lakkaa toimimasta.

                  Comment

                  • Henkka79
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2003
                    • 34
                    • Pietarsaari

                    #84
                    Ei varsinaisesti nykimisvika, mutta laitetaan nyt tänne.

                    e30 m20b25 -86 Motronic

                    Oire: Tyhjäkäynnillä hörskytellessään sammui eikä lähtenyt enää käyntiin (ei edes luvannut kertaakaan).


                    Selitys: Kipinä tuli (oli tosin todella heikko, ei sytyttänyt ja tulppa oli märkä starttauksen jälkeen). Polttoainetta tuli, suuttimet toimi, pumppu toimi, päärele toimi (vaihdettiin silti kun oli melko huonon näkönen sisältä), kampuran tunnistin kytkinkopassa toimi (vaihdettiin), motronicin lämpöanturi toimi, puola toimi (kokeiltiin toisellakin), jakajan kansi ja pyörijä ehjät, tulpanjohdot ehjät. Motronic (ver.1.0 -081 loppuinen) avattiin eikä sielläkään mitään näkyvää vauriota, lukuunottamatta piirilevyjen perspuolen saamaa pientä kosteutta jossain vaiheessa.



                    Ratkaisu: ehjällä ohjausyksiköllä lähti heti käyntiin ja toimii
                    Last edited by Henkka79; 09-10-2006, 17:24.

                    Comment

                    • kaltsu
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2005
                      • 91
                      • Lepra

                      #85
                      E39 528ia -96

                      Oireet: Saattoi sammua jonkunaikaa tyhjänkäynnillä ollessaan, mm.liikennevaloissa.Starttasi huonosti,1-2000kiepin kohalla röpötteli,
                      automaatti heitti pakkovaihteen päälle ja valitti laatikon ohjelmavirhettä,
                      tehot kadoksissa ja kiihdyttäessä pätki.

                      Vika:Kampiakselin asentotunnistin.

                      Comment

                      • nbo
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 179
                        • Seinäjoki

                        #86
                        nykii

                        oire:
                        1.vikaa enteili kierroksien putoaminen kiihdytyksessä
                        kone ei käy tyhjäkäynnillä ollenkaan, pysyy käynnissä vain isoilla kierroksilla (+3000rpm) ja silti takkuaa ja tehot on hukassa. Kone myös pitää ikävää ääntä.



                        Selvitys:

                        Joku ilma letku tai huohottimen letku oli irti

                        herttoniemen bimmerhuolto 135,5 €
                        hinaus vakuutuksen piikkiin
                        Ostetaan
                        320d E91

                        Comment

                        • pmtk
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 1561
                          • Iisalmi

                          #87
                          Kone: M50B20 (E36, -92)

                          Oireet: Röpötteli ja nyki osakaasulla kiihdyttäessä kierrosten ollessa noin 2000-3000. Tuntui kuin kaikki kuusi sylinteriä ei ollut pelissä mukana. Tyhjäkäynti oli myös todella epätasaista (pätkivää).

                          Vika: Viitossylinterin puola.

                          Ostin yhden puolan (ovh 87,50 € merkkiliikkeessä) ja kokeilin ensin kuutoseen. Lyhyt koeajolenkki, eikä parannusta. Vaihdoin uuden viitoseen ja nyt on pelannut hyvin. Tyhjäkäynnissä on edelleenkin todella pientä epätasaisuutta. Taitaa olla jokin toinen puola menossa. Ostetaan taas yksi uusi, kun vikaa ilmenee ajossa.
                          E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                          Comment

                          • Juissi
                            Newbiemmer
                            • Jul 2006
                            • 10
                            • Vaasa, Jurva

                            #88
                            Auto: E36 328 -95

                            Oire: Kävi huonosti tyhjäkäyntiä, paukkui, auto heilui tyhjäkäynnillä ja
                            alakierroksilla heikosti tehoa ja kierrokset ei ylipäätään nousseet helposti.
                            Ajoittain myös korkeammilla kierroksilla puutumista.

                            Ratkaisu
                            : Ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välinen 90 asteen kumiputki irti.

                            Comment

                            • The Other
                              Bimmer Rookie
                              • May 2004
                              • 36
                              • Welthauptstadt Germania

                              #89
                              1. 518i E28 -85. Tyhjäkäynti seilas jatkuvasti, oli kylmä tai lämmin moottori. Nykimistä ajossa ei esiintynyt. Vuotoja etsitty, lisäilmaluisti puhdistettu. Ei apua.

                              2. Ratkaisu: Hiljaisena työpäivänä ilmamääränmittari irti ja elektroniikan puhdistajaa runsaasti + puolirullaa talouspaperia. Korjaantui.
                              F01 730d -09
                              E34 M5 3.8 -93: Kesäauto.

                              Comment

                              • Tomtomr1
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2006
                                • 42

                                #90
                                Auto 530 da E60 2003

                                Ajettessa esim. 80 km/h päästän kaasupolkimen ylös, alkaa kierrokset hyppiä 1100-1600 väliä ja auto nykii pikkaisen. Vika ilmenee sekä kylmällä, että lämpimällä koneella. Tyhjäkäynnillä tai kiihdytettäessä kierrosten "hyppimistä" en ole huomannut enkä pienemmillä nopeuksilla. Kylmällä koneella tasakaasulla ajettaessa esim 90 km/h pientä nykimistä ja kierrokset hyppii n. 1400-1800.

                                RATKAISU:Momentinmuunnin meni vaihtoon ja auto toimii taas niin kuin pitääkin.
                                Last edited by Tomtomr1; 12-01-2007, 23:08.

                                Comment

                                Working...
                                X