Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2044
    • Riihimäki

    #61
    Jos se ottaa hyvin kierroksia mutta paukuttelee kaasarissa sytty on "vähän" liian aikaisella. Jos ei ota kierroksia ja paukuttelee se on "paljon" aikaisella. Tää nyt sillä oletuksella että homma olisi muuten kunnossa.

    Comment

    • Throttle
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 793
      • -

      #62
      Ja ei ota rajoitinta ajossa, edes ykkösellä ei. Ei suti...

      Comment

      • basso72
        BTCF Member
        • Dec 2004
        • 1837
        • Ylä-Pinsiö

        #63
        Originally posted by Throttle View Post
        Tarkistettu, luin väärin mutta oikein ovat. Paukuttelee ja ei väännä vieläkään.
        Eli vastapäivään 1-3-4-2. Eikä myötäpäivään niinkuin aiemmin kirjoitit.
        sigpic
        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
        320i -77

        Comment

        • Throttle
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 793
          • -

          #64
          Originally posted by basso72 View Post
          Eli vastapäivään 1-3-4-2. Eikä myötäpäivään niinkuin aiemmin kirjoitit.
          Kiitoksia kun jaksoitte auttaa ensikertalaista!

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2718
            • .fi

            #65
            Mitäs "0" tarkoittaa lohkon tasopinnan 'ulokkeessa'?
            Lohko täydessä korkeudessaan, tai nolliin jo höyläilty, vai jtn aivan muuta? :think
            Attached Files
            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #66
              Mittaa sen lohkon korkeus?
              Vakio mitta on 217,x mm. Hittokun en muista tarkkaan. Ja sittehän sen saa tietää jokatapauksessa miten on, kun nakkaa alakerran rojut kiinni. Eikö. Tai no, minkä vuoksi tarvii saada tietää, onko höylätty? Ei siitä ny millejä puutu kumminkaan .
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Mikkomies84
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1055
                • Siilinjärvi

                #67
                Nyt olisi tuollainen isoventtiilikansi e21 318:sta peräisin. Mihin alakertoihin tuo nyt sitten käy e21 318:n lisäksi jos esim. e30 316 ei passaa? Tuohon nykyiseen b16 tuskin on järkee laittaa.

                Minkä mallien imusarjat sopii tuohon kanteen ja weberin kakskurkkuiselle kaasarille? Sopiiko e30 pierupurkin imusarja sopivan laipan kanssa?

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #68
                  Originally posted by Mikkomies84 View Post
                  Nyt olisi tuollainen isoventtiilikansi e21 318:sta peräisin. Mihin alakertoihin tuo nyt sitten käy e21 318:n lisäksi jos esim. e30 316 ei passaa? Tuohon nykyiseen b16 tuskin on järkee laittaa.

                  Minkä mallien imusarjat sopii tuohon kanteen ja weberin kakskurkkuiselle kaasarille? Sopiiko e30 pierupurkin imusarja sopivan laipan kanssa?
                  Räppää piruuttas kuva siitä kannesta ja palotiloista ja laita tähän ni ei jää erehdyksen varaa.
                  Last edited by petrolhead; 04-07-2016, 17:49. Reason: kirjotusvirhe
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • basso72
                    BTCF Member
                    • Dec 2004
                    • 1837
                    • Ylä-Pinsiö

                    #69
                    Originally posted by Mikkomies84 View Post
                    Nyt olisi tuollainen isoventtiilikansi e21 318:sta peräisin. Mihin alakertoihin tuo nyt sitten käy e21 318:n lisäksi jos esim. e30 316 ei passaa? Tuohon nykyiseen b16 tuskin on järkee laittaa.

                    Minkä mallien imusarjat sopii tuohon kanteen ja weberin kakskurkkuiselle kaasarille? Sopiiko e30 pierupurkin imusarja sopivan laipan kanssa?
                    318 kansi,jossa 46mm imu- ja 35mm pakoventtiili ja pienet kanavat vai
                    318i kansi,jossa 46/38 venat ja isot kanavat(+k-jetin suuttimille reiät)?
                    sigpic
                    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                    320i -77

                    Comment

                    • Mikkomies84
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 1055
                      • Siilinjärvi

                      #70
                      Kaasarimallin kansi siis kyseessä. Otan kuvan kun kerkiää mutta toiset ventiilit siinä oli isommat kun toiset.

                      Comment

                      • Mikkomies84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1055
                        • Siilinjärvi

                        #71
                        Tässä pari hyvin heikkolaatuista kuvaa.



                        Comment

                        • basso72
                          BTCF Member
                          • Dec 2004
                          • 1837
                          • Ylä-Pinsiö

                          #72
                          Originally posted by Mikkomies84 View Post
                          Tässä pari hyvin heikkolaatuista kuvaa.
                          Eli tuossa ei ole esim. siihen 1.6 kanteen verrattuna muuta eroa,kuin isompi imuventtiili (46mm vs. 42mm) ja palotilan muoto. Imukanavan aukko on samankokoinen (ns.pienireikäinen). Pakoventtiili ja pakokanava ovat samankokoisia molemmissa (pienireikäisiä).
                          Joten,suuria suunnitelmia ei tuon kannen ympärille kannata rakentaa,ei ole ns. isoreikäinen kansi.
                          sigpic
                          Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                          320i -77

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #73
                            Kuuluuko ketjukoppien päätyyn tai niihin nurkkiin panna tiivisteliimaa? Ne kulmat jotka tapaa lohkoon/kansipahviin? Uteliaisuuttani kysyn, laitoin jo .
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #74
                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Kuuluuko ketjukoppien päätyyn tai niihin nurkkiin panna tiivisteliimaa? Ne kulmat jotka tapaa lohkoon/kansipahviin? Uteliaisuuttani kysyn, laitoin jo .
                              Kyllä kuuluu, oikein tehtaan ohjeen mukaisesti. Siis niihin kulmiin.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #75
                                Joo niin mä ajattelinkin. Kiitos. Samoin on muutamissa uudemmissa ketjujakopäissäkin, vaikka on metalli/paperi/kumi-tiivisteitä. Kai se ny pitää, oikein monumenttiavaimella naksuttelin kopat kiinni
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎