Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2044
    • Riihimäki

    #91
    Itse ole käyttänyt puristuneena lukemaa 1,45mm Elringin kynsitiivisteelle.

    Comment

    • Maikkeli
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 1301
      • Nousiainen

      #92
      Tarvis tietää orkkiksen kasaan painuminen. Mulla on liekkirenkaat koneistettu lohkoon ja nyt etsinnässä niiden kaveriksi massaosa.

      E: tai sitten joutuu koneistamaan "blankot" liekkirenkaat täytteeksi ja käyttämään vaan elringiä..
      E30 316 M42TBO -87
      BMW 1502 Turbo -77

      ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2044
        • Riihimäki

        #93
        Toi Elring on "orggis" tii/turbo tiivari. En usko että puristuma poikkeaa "kynnettömästä" mutta kuinka tuhannesosan tarkkaa se sitten mahtaa olla noitten liekkirenkaitten kanssa? En tosin tiedä ihan tarkkaan mitä se on puristumatta, onko sen 1,5mm?

        Edit: Eikö mitta puristuneena kuitenkin ole se mitä sun pitää tietää? Eikä varsinaisesti puristuma.
        Last edited by racing02; 07-09-2016, 15:32.

        Comment

        • Maikkeli
          BTCF Member
          • Aug 2010
          • 1301
          • Nousiainen

          #94
          No sitähän mä yritin just kysyä. Liekkirenkaat 2,3mm ja lohkossa 1mm urat. Noi painuu kanteen joku 0,3mm joten mun järjen mukaan tiiviste puristettuna pitää olla 1mm.

          Eipä taida orkkis vaan painua kasaan noin paljon.

          Montaa kertaa ei jaksais kantta nyppiä irti..
          E30 316 M42TBO -87
          BMW 1502 Turbo -77

          ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2044
            • Riihimäki

            #95
            se orggis on sen 1,45mm aika tarkkaan. En tiedä mistä saisi milliin puristuvan. Kovin ohuelta kuulostaa. Kyllä nuo liekkirengasviristykset taitaa usein vaatia muutaman harjoituskasauksen verran kokemusta ennen toimivaa setuppia
            Toivotaan että joku osaa auttaa että pääsisit vähemmällä.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #96
              Ebayssä mainostavat cometiccia 0,027" paksuna joka on ~0,69mm joten kai heiltä löytyy millisenäkin. Eikö ne vaan niittaa niitä lisuja yhteen niin monta että on soppeli paksuus. .
              Omani hankin 91 mm reiällä.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Maikkeli
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 1301
                • Nousiainen

                #97
                Jees, taidan hankkia vaan liekkirenkaiden tilalle milliset täyterenkaat ja tuon elringin kynsipahvin..
                E30 316 M42TBO -87
                BMW 1502 Turbo -77

                ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                Comment

                • jaakko.
                  Bimmer Rookie
                  • May 2013
                  • 61
                  • Rovaniemi

                  #98
                  Kylmänä auto toimii normaalisti mutta kun kone lämpenee alkaa nykimään ja tyhjäkäynnillä ravistaa autoa. Tulpat,tulpanjohdot,virranjakajankansi ja pyörijä vaihdettu keväällä. Virranjakajankansi ja pyörijä tarkastettu. Eri puolalla kokeiltu. Kaasarina weber 32/34 dmtl joka asennettu pari kk sitten, tiivisteet vaihdettu. Alipaineletkut uusia. Missähän vikaa? Auto siis e21 M10b16 koneella.
                  G20 330e M-sport
                  e46 320i M-sport

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16465
                    • Asikkala

                    #99
                    Originally posted by jaakko. View Post
                    Kylmänä auto toimii normaalisti mutta kun kone lämpenee alkaa nykimään ja tyhjäkäynnillä ravistaa autoa. Tulpat,tulpanjohdot,virranjakajankansi ja pyörijä vaihdettu keväällä. Virranjakajankansi ja pyörijä tarkastettu. Eri puolalla kokeiltu. Kaasarina weber 32/34 dmtl joka asennettu pari kk sitten, tiivisteet vaihdettu. Alipaineletkut uusia. Missähän vikaa? Auto siis e21 M10b16 koneella.
                    Ensiapuna käännä tyhjäkäynnin seosruuvia aukipäin, vaikuttaa että olisi laihalla. Tosin sitten kylmänä olisi huonompi kuin kuumana... Käsiryyppyhän tuossa on joten se ei voi olla kylmänä päällä itsestään jolloin käyntikin olisi ehkä parempi jos seos on laihalla.

                    Comment

                    • jaakko.
                      Bimmer Rookie
                      • May 2013
                      • 61
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Ensiapuna käännä tyhjäkäynnin seosruuvia aukipäin, vaikuttaa että olisi laihalla. Tosin sitten kylmänä olisi huonompi kuin kuumana... Käsiryyppyhän tuossa on joten se ei voi olla kylmänä päällä itsestään jolloin käyntikin olisi ehkä parempi jos seos on laihalla.
                      Edit: Tarvike tulpanjohdot iskee kipinän pakosarjalta kaasarille menevään alumiinihaitariputkeen.
                      Last edited by jaakko.; 07-10-2016, 20:59. Reason: Vika löyty
                      G20 330e M-sport
                      e46 320i M-sport

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Ebayssä mainostavat cometiccia 0,027" paksuna joka on ~0,69mm joten kai heiltä löytyy millisenäkin. Eikö ne vaan niittaa niitä lisuja yhteen niin monta että on soppeli paksuus. .
                        Omani hankin 91 mm reiällä.
                        Juu mutta ei joustamatonta MLS:ää voi naittaa yhteen liekkirenkaiden kanssa. Eikä tietysti tarviikaan, ohut MLS kestää todennäköisesti itsessään paremmin kuin liekkirenkaat.

                        Comment

                        • Markkanenn
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2016
                          • 262
                          • Vantaa

                          Käykö E21 M10 kaasarikoneen kansi suoraan E30 M10B18i? Onko kansissa muuta eroa kuin venttiilien koko?
                          F11 520d -12

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            Originally posted by Markkanenn View Post
                            Käykö E21 M10 kaasarikoneen kansi suoraan E30 M10B18i? Onko kansissa muuta eroa kuin venttiilien koko?
                            Pääsääntöisesti ei. Riippuu mikä E21:n kaasarikoneen kansi on kyseessä. Löytyykö kannesta merkintä E21-1,6, E21-1,8, E21-2,0, vaiko 1,6/2-1,8/2.

                            Kansissa on paljonkin eroja. Palotilat erilaiset, venttiilikoot erilaiset, kanavat erilaiset.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • Markkanenn
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2016
                              • 262
                              • Vantaa

                              Originally posted by T3 View Post
                              Pääsääntöisesti ei. Riippuu mikä E21:n kaasarikoneen kansi on kyseessä. Löytyykö kannesta merkintä E21-1,6, E21-1,8, E21-2,0, vaiko 1,6/2-1,8/2.

                              Kansissa on paljonkin eroja. Palotilat erilaiset, venttiilikoot erilaiset, kanavat erilaiset.


                              Mikä teksti kannesta pitäisi löytyä että käy?
                              F11 520d -12

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3167
                                • 47200

                                Tuo 2.0 on ainakin isoilla venoilla kuten tuo ruiskun kansikin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎