Schrickin katalogista nostolukemat 292; 7,6mm ja 304; 8,2mm.
Noi pitäisi olla ihan tönärillä akselista mitattavissa koska venttiilin nostot ilmoitetaan erikseen.
M10 -aiheisia kysymyksiä
Collapse
X
-
Näitä on yritetty, 292 tai 304 se on. Jompsinkumpsin, epäilen ekaa. Varmuutta ei ole.Originally posted by peltone View Post
Kansi tuli kasattua nyt vakiohilppeillä ihan leimaa ajatellen, joten tätä ei voida kokeilla vielä. Täytyy yrittää noista hampaista laskea jos saisi toleranssin tarpeeksi pieneksi että voi varmistua kumpi nokka se nyt onOriginally posted by petrolhead View PostKokoat kannen, säädät venttiilivälyksen, pistät mittakellon venttiiliä vasten ja lähet astelevyn kanssa pyörittelemään. Kerro kaikki saamasi asteluvut kahdella jos astelevy on nokka-akselissa kiinni.
Jos tosi karkeet arvot riittää niin nokkarattaassa on 36 hammasta
Leave a comment:
-
Kokoat kannen, säädät venttiilivälyksen, pistät mittakellon venttiiliä vasten ja lähet astelevyn kanssa pyörittelemään. Kerro kaikki saamasi asteluvut kahdella jos astelevy on nokka-akselissa kiinni.Originally posted by Mäkki View PostFun fact: Kannessa oleva öljynpaluu on juuri oikean kokoinen että sinne mahtuu musta muovinen venttiilihattu
Olis nokalle tunnistusta kaivattavissa: Dr. Shrick SB-4 2 629. Tai millä tavalla on asteet mitattavissa näin talli olosuhteissa?
Jos tosi karkeet arvot riittää niin nokkarattaassa on 36 hammasta
Leave a comment:
-
Fun fact: Kannessa oleva öljynpaluu on juuri oikean kokoinen että sinne mahtuu musta muovinen venttiilihattu
Olis nokalle tunnistusta kaivattavissa: Dr. Shrick SB-4 2 629. Tai millä tavalla on asteet mitattavissa näin talli olosuhteissa?
Leave a comment:
-
Joo kyllä uskon että löysin syyn. Tuu tallille kattomaan (jos kiinnostaa) kun lähistöltä olet, speksataan livenä.Originally posted by racing02 View PostOliko leikkaantumiseen jotain syytä?
Toi rakentelutopikki on tuolla maksullisella puolella foorumia.Last edited by petrolhead; 12-06-2017, 14:15.
Leave a comment:
-
Noi mitkä mulla pyöri 1000km koneessa oli Wössnerin mukit. Koneistaja kehui miten laadukasta materiaalia (patteja piti kaventaa ja lakikorkeutta hivasta). Sanoi että irtoo lastua siinä missä yleensä irtoo mujua tjs.
Leave a comment:
-
Vaikea sanoa mutta ainakin Wössnerin ottaisin vertailuun.
Leave a comment:
-
Miltä firmalta tilaisitte kustommukit ? Poraus on tällä hetkellä 90.00. Yhdessä pytyssä on mukista kiinnileikkausjälkeä. En oo sitä mittaillut millään mutta luulen että porata saa jos hyvän haluaa.
Leave a comment:
-
Tullut kanssa vuosien aikana (1992->) koottua useampi vapaasti hengittävä M10-moottori ja pari turbokonettakin (kynsitiivisteillä nämä) käytetyillä pulteilla ilman mitään ongelmaa. Toki lohkon ja kannen suoruudet varmistettu/korjattu ensin.Originally posted by racing02 View PostOon mieluummin käyttänyt vanhoja originaalipultteja eikä ole koskaan ollut ongelmia.Last edited by mortimer; 12-06-2017, 08:52.
Leave a comment:
-
Oon mieluummin käyttänyt vanhoja originaalipultteja eikä ole koskaan ollut ongelmia. Olen kuullut laatuongelmista uusien pulttien kanssa mutta ei sekään yleistä ole. En myöskään tykkää nykyisten pahvien mukana tulevasta kiristysohjeesta millä pultit tulee ihan älyttömän paljon tiukempaan kuin alunperin. Kokeilin kerran mutta palasin vanhaan momenttiohjeeseen.Originally posted by petrolhead View PostMiksi kahden euron ruuveja ei voi vaan heittää roskiin ja eliminoida yhtä potentiaalista ongelmaa kerralla?
Pointtina tässä että vapari m10 ollessa kyseessä ei pulteilla tai kiristyksellä paljon ole väliä - kunhan nyt muistaa kiristää.
Leave a comment:
-
No, jos ne on samanmittasia ne on ehkä vaan venähtäneet jokainen. Miksi kahden euron ruuveja ei voi vaan heittää roskiin ja eliminoida yhtä potentiaalista ongelmaa kerralla?Originally posted by jr66 View PostTai kokeilee pulttia rikan kanssa jokaiseen reikään lohkossa ja mittaa paljonko kannelle jää tilaa pultin ollessa pohjassa, pari milliä riittää kun väliin tulee tiiviste, oletuksena(mitä ei pidä tehdä)/mitattuna että jokainen pultti on yhtä pitkä.
Mistä niistä kansipulteista tietää montako kertaa ne on JO käytetty ja kuinka paljon edellinen seppä/sepät on ylikiristäny niitä?
Ei kai kanttakaan kannata pyyhkästä suoraksi jos metalliviivottimella kattoo itse.Last edited by petrolhead; 11-06-2017, 12:56.
Leave a comment:
-
Tai kokeilee pulttia rikan kanssa jokaiseen reikään lohkossa ja mittaa paljonko kannelle jää tilaa pultin ollessa pohjassa, pari milliä riittää kun väliin tulee tiiviste, oletuksena(mitä ei pidä tehdä)/mitattuna että jokainen pultti on yhtä pitkä.Originally posted by GOOFY View PostJa vielä varalta hioo vanhoista pulteista millin pari pois:think
Leave a comment:
Leave a comment: