Originally posted by vimmeri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 -aiheisia kysymyksiä
Collapse
X
-
Originally posted by jr66 View PostMikäs tässä nyt on se ongelma ?
Kuvassa näkyvä kohta näyttää kauhean erilaiselta.. Pahoittelut jos joku nyt pitää tyhmänä kysymyksenä.
Comment
-
-
Vuosileima 82 viittaisi e21 peräisin olevaan moottorii ja sun pumppukin näyttäisi siltä. 02 oma on hiukan erilainen.
Bmwfans ainakin tarjoaa samalla osanumerolla e21 ja e30 pumput joten kaiken järjen mukaan tuon schmiedmannin myymä pumppu pitäisi sopia.E30 316 M42TBO -87
BMW 1502 Turbo -77
''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''
Comment
-
-
Originally posted by vimmeri View PostAuto on nollakakkonen mihin on moottori vaihdettu, enkä tiedä sata varmaksi mistä autosta moottori on lähtöisin, haluisin vain varmistuksen öljypumpusta, että tilaan kerralla oikean.
Kuvassa näkyvä kohta näyttää kauhean erilaiselta.. Pahoittelut jos joku nyt pitää tyhmänä kysymyksenä.
Comment
-
-
Originally posted by Maikkeli View PostVuosileima 82 viittaisi e21 peräisin olevaan moottorii ja sun pumppukin näyttäisi siltä. 02 oma on hiukan erilainen.
Bmwfans ainakin tarjoaa samalla osanumerolla e21 ja e30 pumput joten kaiken järjen mukaan tuon schmiedmannin myymä pumppu pitäisi sopia.
Joo e21:sesta todennäköisesti otettu tekniikka. En ainakaan löydä mitään muuta pumppua mikä voisi sopia, täytyy laittaa pumppu tilaukseen
Comment
-
-
-85 M10B18
Öljypumpusta minäkin kyselen. Onko keinoja testata pumppua irtonaisena? Yksi epäily startin jälkeiseen yläkerran voitelun puutteeseen on öljypumpun relief valve. (toinen on sitten kampuran kuluneet laakerit). Voiko tuota paineventtiilin toimintaa jotenkin testata? Jostain 02 foorumilta löytyi kikkoja että ovat shimmanneet sitä jousta kireämmäksi, mutta ei viitsisi kokeilla ettei mene yli paineet vahingossa. Voihan toki koittaa ekana uusilla kampuran laakereilla konetta kasata ja kattoo sitten onko paine ok, jos ei -> ölpumppua shimmaamaan tai vaihtamaan.Respect your elders
Comment
-
-
Se paineenrajoitusventtiilin jousen kiristyshän nostaa vain maksimipainetta. Jos pumppu on kulunut ettei pienillä kierroksilla tuota enää niin siihenhän tuo ei auta.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by maverick999 View Post-85 M10B18
Öljypumpusta minäkin kyselen. Onko keinoja testata pumppua irtonaisena? Yksi epäily startin jälkeiseen yläkerran voitelun puutteeseen on öljypumpun relief valve. (toinen on sitten kampuran kuluneet laakerit). Voiko tuota paineventtiilin toimintaa jotenkin testata? Jostain 02 foorumilta löytyi kikkoja että ovat shimmanneet sitä jousta kireämmäksi, mutta ei viitsisi kokeilla ettei mene yli paineet vahingossa. Voihan toki koittaa ekana uusilla kampuran laakereilla konetta kasata ja kattoo sitten onko paine ok, jos ei -> ölpumppua shimmaamaan tai vaihtamaan.
Comment
-
-
Originally posted by MPV View PostVoisiko johtua öljynsuodattimesta? Muistelen, että joskun parisenkymmentä vuotta sitten, kun mulla oli vielä M10 moottorinen käyttöauto, niin alkoi (öljyhuollon jälkeen? ei muista enää) tekemään niin, että yön yli parkissa olon jälkeen poltti öljynpaineen merkkivaloa aina pidempään kuin normaalisti. Korjaantui vaihtamalla öljynsuodatin toiseen.
Edit: välykset oli ainakin omien liuskamittojen perusteella vielä rajoissa. Mäntä (kuvassa 8) oli jumissa (en tiedä onko silti toiminut ok jollain tietyllä alueella mutta ei se ainakaan suosiolla tullut pois sylinteristä). Nyt liikkuu hyvin. Jousi oli millin liian lyhyt mutta se ei liene katastrofi (kunhan ei ole liian pitkä).
image urlLast edited by maverick999; 07-06-2020, 08:12.Respect your elders
Comment
-
-
Tuntuu vähän tyhmältä kysyä mutta onhan se nyt niin että jos nokkapyörään jyrsii pitkät reiät niin ne jyrsitään edestä katsottuna myötäpäivään. Tämmöinen tuplavarmistus vaan
Paljonkohan olisi sopiva reiän pituus (paljonko normisti tarvii aikaistaa jos kannesta puuttuu kahden kansirempan verran tavaraa ja ketju vähän venynyt)Last edited by maverick999; 30-06-2020, 11:58.Respect your elders
Comment
-
-
Originally posted by maverick999 View PostTuntuu vähän tyhmältä kysyä mutta onhan se nyt niin että jos nokkapyörään jyrsii pitkät reiät niin ne jyrsitään edestä katsottuna myötäpäivään. Tämmöinen tuplavarmistus vaan
Paljonkohan olisi sopiva reiän pituus (paljonko normisti tarvii aikaistaa jos kannesta puuttuu kahden kansirempan verran tavaraa ja ketju vähän venynyt)
Comment
-
Comment