M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petrolhead
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ota milli siitä patista ?
    No näinhän me tehtiin. Alkaa oleen tolkun painoiset mukit vakioon verrattuna

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    ..jos kuitenkin päätyy avaamaan,niin..


    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied

    Jätin molemmat mitä löyty dieseliin likoomaan.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Ei, se purkenee kun männän rungon puoliskot irrottaa toisistaan, mutta kannattaa ehkä vaan liotella ja puhallella. Huono jos puristusliitos löystyy. Ei siellä ole muuta liikkuvaa kun se kuula.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Ketjunkiristimen männässä on kuula ja hiluja sisällä. Pitäskö koko komeuden tulla pihalle männän peräpäästä ihan kopauttamalla? Puhalsin paineilmaa männän haarukassa olevasta reiästä sisään, tuntui jotenkuten ilma kulkevan.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Liekö sitä kaasarikantta paljonkin höylätty?
    129 milliä tasan molemmat. Tai no, joko mauseri ehti lämmetä kädessä tai sitte toi isotappinen on puoli pillumillin sadasosaa matalampi.
    Tossa kuosissa, pikkukannen palotilan suurin halkaisija on 82,5mm ja siitä 90 astetta poikittain mitaten 72,5. Toisessa vastaavat on 88 ja 76 Pakko tarkastaa, tulee niin usein puhuttua läpiä päähäsä.
    EDIT: Niin en suinkaan mitannut tosta kuvassa näkyvästä josta on palotilaa jyrsitty.
    Attached Files
    Last edited by petrolhead; 14-01-2016, 11:15.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Liekö sitä kaasarikantta paljonkin höylätty?
    No sitä aattelin itekkin kun katselin. Enpähän tuota tullu mitanneeksi kuin korkee oli. Ei kyllä näyttäny himona plaanatulta . Pitää tutkii tarkemmin jos sattuu myöhemmin kiinnostamaan

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Kyllä. En mitannu palotilan cc:itä kun ei ollu venat ja tulppa paikallaan mutta työntömitalla palotila on poikittain ja pittkittäin paljo pienempi . Ihmettelin ku seeti on aivan palotilan reunassa asti vaikka venat on 4 & 2mm pienemmät kuin toisessa.
    Liekö sitä kaasarikantta paljonkin höylätty?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Puhut siis kansista, joista löytyy merkinnät 1,6/2-1,8/2 ja 1,8i
    Kyllä. En mitannu palotilan cc:itä kun ei ollu venat ja tulppa paikallaan mutta työntömitalla palotila on poikittain ja pittkittäin paljo pienempi . Ihmettelin ku seeti on aivan palotilan reunassa asti vaikka venat on 4 & 2mm pienemmät kuin toisessa.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Detalji niille joita se voi koskettaa. E30:n kansissa, kaasutinmoottorisessa näyttäs olevan selvästi pienempi palotila kuin ruiskuvehkeen. Ja imukanavan alapinta alkaa paljon korkeemmalta.
    Puhut siis kansista, joista löytyy merkinnät 1,6/2-1,8/2 ja 1,8i

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Detalji niille joita se voi koskettaa. E30:n kansissa, kaasutinmoottorisessa näyttäs olevan selvästi pienempi palotila kuin ruiskuvehkeen. Ja imukanavan alapinta alkaa paljon korkeemmalta.

    Leave a comment:


  • billy
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Paljonko riittävästi venttiili-muki väliä? 2mm, enemmän? Ja kiitos kullekin että riittää pitkämielisyyttä vastailla .

    Jarno
    2mm oisi varmasti ihanteellinen

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Paljonko riittävästi venttiili-muki väliä? 2mm, enemmän? Ja kiitos kullekin että riittää pitkämielisyyttä vastailla .

    Jarno
    Eikö millin pitäisi riittää :think

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Minä tekisin koekasauksen vanhalla pahvilla yhteen sylinteriin ja pyörittäisin ympäri. Löysillä jousilla, esim. keinuvipuakselin jousi, on helppo kokeilla käsin paljonko venttiilillä on varaa painua. Siinä voi samalla kokeilla kuinka paljon ajoitusta kärsii muuttaa.
    Originally posted by Muumi View Post
    Sama!
    Näin tehny itsekkin. Ja muovailuvaha männän päälle, saa varman tiedon mitä jää välystä.
    Paljonko riittävästi venttiili-muki väliä? 2mm, enemmän? Ja kiitos kullekin että riittää pitkämielisyyttä vastailla .

    Jarno

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by turbo touring View Post
    Millä arvoilla olette kiristäneet ahdetun moottorin kannen? Tuntuu aika vähältä noi momentit tämän ohjeen mukaan.
    Autodatan mukaan 1=35-45nm, 2 =60-65nm, 3=73-77nm.
    Nopeella googlettamisella, yksi BMW:n ohje tarjosi ton päälle 25-30 astetta.

    Jos sylinterikannen ruuvit on M12/10.9 niin ihan normi momenttitaulukko antaa ~137Nm niille.
    Jos ne vetää ton about 100Nm niin mikään tuskin hajoo ja mikään tuskin vuotaa. Tai sit syy löytyy muualta. Mikä tossa kannen kiristämisessä on niin hankalaa kun sitä vatvotaan joka topikissa pitkin foorumia. Keskiverto kotitallin momenttiavainkin on jo sen verta persiillään että heittoja syntyy.

    Leave a comment:

Working...
X