Originally posted by aisi316
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 viritys ja rakennus topic
Collapse
X
-
Originally posted by aisi316 View Post240 getrakki ,pääsylkky 02 oma , työsylinteri e30
Comment
-
-
Originally posted by Tzeimi View PostTee säädettävä tukipiste. Ainakin omissa vessoissa saa passattua kykän kohdilleen (260 & 280 lodjut).1502 turbo -77
316 m10 2.0 NA -88
316i original -90
525i touring -03
Comment
-
-
Mukit tulee 0,90 viiva vajaan 0,95mm yli lohkon (en oo kaikkia mitannut vielä).
Mulla on olemassa Elringin pahvi joka on puristuneena 1,35mm, sillon jäisi 0,4 muki-kansi väli joka on liian vähän. Vaihtoehtoina mulla on:
1) Sorvauttaa mukeista 0,3-0,4 pois ja käyttää olemassaolevaa kansipahvia. Siinä on reikä sen kokonen että 89,93mm muki kärsii tulla läpi.
2) Hankkia esim. 0,066" Cometic jolloin ei tarvi madaltaa mukeista. Kysymys kuuluukin, jos Cometic mainostaa "90mm bore" niin jääkö siihen silloin puristettuna 90 reikä vai vähemmän. Eli kärsiikö 89,93 mukit tulla yli lohkon sellasen kanssa. Mietin tätä koska Elringissä muistaakseni on joku kynsi joka litistyy kirratessa ja reikä muuttuu 91->90,x mm.
Onko riittävän vaikeasti ja kysytty?
Pitäskö laittaa suoraa M20?
Positiivista tässä on se että venan kolo näyttäs olevan reunasta ~1,4 alle dekkitason eli valmiiksi syvemmällä kuin vakiomukeissa, siihen ei välttämättä joudu koskemaan.
Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Katoinkohan mä oikein netin varaosafilmiä että 6-pulttiselle kampuralle ei olis takastefaa saatavana enää alkuperäisenä. Sisämitta on 80 siinä missä uudemmissa on 90mm. :/
Motonet väittää kyllä myyvänsä tarvikkeena. Mielummin olis laittanut OEM:in, tarvikkeet ei aina oo yhtä hyviä kun tarkemmin tuijottelee.
Originally posted by naukkis View PostMLS-tiiviste ei muuta muotoaan puristuksessa.
Yks sellanen tulossa.Last edited by petrolhead; 28-09-2015, 23:02.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostKatoinkohan mä oikein netin varaosafilmiä että 6-pulttiselle kampuralle ei olis takastefaa saatavana enää alkuperäisenä. Sisämitta on 80 siinä missä uudemmissa on 90mm. :/
Motonet väittää kyllä myyvänsä tarvikkeena. Mielummin olis laittanut OEM:in, tarvikkeet ei aina oo yhtä hyviä kun tarkemmin tuijottelee.Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
Originally posted by Haatainen View PostMitkä mitat siinä on? Meinaan jos ei ole jotakin ihan poikkeuksellista, niin kyllä teollisuuteen stefoja tehdään vielä paljon tuota rankempiinkin olosuhteisiin.
Näistä syistä, mieluiten auton moottoriin tarkotettu stefa. Toki ei se ny mahdoton savotta ole jos pistää tarvikkeen ja joutuu sen silloin tällöin uusimaan. En odota että vähän vakiota tiukempi moottori olis muutenkaan avaamattomana sataa tuhatta kilometriä.
Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Post80X13x110 . Itseasiassa löytyi, olikohan jotain Nissanin stefoja. Ja joo, on tiedossa että ko mitoilla olevia stefoja on muitakin. Mut jos tarkastelet kampuran stefaa niin siinä on huulessa öljynohjaimet/mitkä ikinä tehty tietylle pyörimissuunnalle . Ja sitten kumilaatu ja stefan huulen jäykkyson sellainen että tiivistys riittää moottoriöljyille, mutta se ei ole turhan tiukka ettei syö kampuraa. 200 tkm matkalla stefa syö jo akseliin pikkasen uraa.
Näistä syistä, mieluiten auton moottoriin tarkotettu stefa. Toki ei se ny mahdoton savotta ole jos pistää tarvikkeen ja joutuu sen silloin tällöin uusimaan. En odota että vähän vakiota tiukempi moottori olis muutenkaan avaamattomana sataa tuhatta kilometriä.
Jarno
Comment
-
-
Originally posted by basso72 View Post
Eiköhän se patti tosta kasaudu kun saa murkuloita tontille. Satuin löytämään orkkis sinisiä liuskojakin tossa juuri tarvittavan määrän.
Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Onko näkemystä paljonko pitäs jäädä patista palotilaan varaa kun kantta jäystetään auki? Mäntä-kansivälin olen päättänyt, siihen en nyt hae vastausta.
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostMLS-tiiviste ei muuta muotoaan puristuksessa.Originally posted by petrolhead View PostKatoinkohan mä oikein netin varaosafilmiä että 6-pulttiselle kampuralle ei olis takastefaa saatavana enää alkuperäisenä. Sisämitta on 80 siinä missä uudemmissa on 90mm. :/
Motonet väittää kyllä myyvänsä tarvikkeena. Mielummin olis laittanut OEM:in, tarvikkeet ei aina oo yhtä hyviä kun tarkemmin tuijottelee.
Yks sellanen tulossa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Tuohon kampuran stefahommaan sen verran että isommissa koneissa on yleistä että akselin päällä on vaihdettava holkki. Sillä saat uudemman mallin stefan passaamaan jos noita ei enää löydy.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
Comment