Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    Originally posted by aisi316 View Post
    Vaihdoin tossa nollakakkoseen uuden kytkimen .clutch mastersin s14 kytkinpaketin uuden painelaakerin sitten vauhtipyörän mikä on m20 koneesta mihin on vaihdettu m10 hammaskehä,oliskohan nyt vauhtipyörä sen verran erimittanen ollu ettei sen takia pelaa?pystyy ajamaan mut ei hyvä ,pakki rusahtaa eikä saa nopeaa vaihtoa.työsylinteri uusittu ,mitä mieltä?
    Mikä vaihteisto, mitkä sylinterit?
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • aisi316
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 409
      • Suomi

      Originally posted by Tzeimi View Post
      Mikä vaihteisto, mitkä sylinterit?
      240 getrakki ,pääsylkky 02 oma , työsylinteri e30
      1502 turbo -77

      316 m10 2.0 NA -88

      316i original -90

      525i touring -03

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2067
        • Banshee - Jyväskylä

        Originally posted by aisi316 View Post
        240 getrakki ,pääsylkky 02 oma , työsylinteri e30
        Tee säädettävä tukipiste. Ainakin omissa vessoissa saa passattua kykän kohdilleen (260 & 280 lodjut).
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • aisi316
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 409
          • Suomi

          Originally posted by Tzeimi View Post
          Tee säädettävä tukipiste. Ainakin omissa vessoissa saa passattua kykän kohdilleen (260 & 280 lodjut).
          tuota juuri mietin kun kattelin kun auto ylhäällä täytyy kehitellä jotain sellasta:think
          1502 turbo -77

          316 m10 2.0 NA -88

          316i original -90

          525i touring -03

          Comment

          • aisi316
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 409
            • Suomi

            Originally posted by Tzeimi View Post
            Tee säädettävä tukipiste. Ainakin omissa vessoissa saa passattua kykän kohdilleen (260 & 280 lodjut).
            N.6mm jatko työsylinterin varteen korjasi tilanteen normaaliksi😀
            1502 turbo -77

            316 m10 2.0 NA -88

            316i original -90

            525i touring -03

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Mukit tulee 0,90 viiva vajaan 0,95mm yli lohkon (en oo kaikkia mitannut vielä).

              Mulla on olemassa Elringin pahvi joka on puristuneena 1,35mm, sillon jäisi 0,4 muki-kansi väli joka on liian vähän. Vaihtoehtoina mulla on:

              1) Sorvauttaa mukeista 0,3-0,4 pois ja käyttää olemassaolevaa kansipahvia. Siinä on reikä sen kokonen että 89,93mm muki kärsii tulla läpi.

              2) Hankkia esim. 0,066" Cometic jolloin ei tarvi madaltaa mukeista. Kysymys kuuluukin, jos Cometic mainostaa "90mm bore" niin jääkö siihen silloin puristettuna 90 reikä vai vähemmän. Eli kärsiikö 89,93 mukit tulla yli lohkon sellasen kanssa. Mietin tätä koska Elringissä muistaakseni on joku kynsi joka litistyy kirratessa ja reikä muuttuu 91->90,x mm.

              Onko riittävän vaikeasti ja kysytty?
              Pitäskö laittaa suoraa M20?

              Positiivista tässä on se että venan kolo näyttäs olevan reunasta ~1,4 alle dekkitason eli valmiiksi syvemmällä kuin vakiomukeissa, siihen ei välttämättä joudu koskemaan .

              Jarno
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • naukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1222
                • Jyväskylä

                MLS-tiiviste ei muuta muotoaan puristuksessa.

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Katoinkohan mä oikein netin varaosafilmiä että 6-pulttiselle kampuralle ei olis takastefaa saatavana enää alkuperäisenä. Sisämitta on 80 siinä missä uudemmissa on 90mm. :/
                  Motonet väittää kyllä myyvänsä tarvikkeena. Mielummin olis laittanut OEM:in, tarvikkeet ei aina oo yhtä hyviä kun tarkemmin tuijottelee.

                  Originally posted by naukkis View Post
                  MLS-tiiviste ei muuta muotoaan puristuksessa.

                  Yks sellanen tulossa.
                  Last edited by petrolhead; 28-09-2015, 23:02.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Haatainen
                    BTCF Member
                    • Jul 2009
                    • 1451
                    • Tampere

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Katoinkohan mä oikein netin varaosafilmiä että 6-pulttiselle kampuralle ei olis takastefaa saatavana enää alkuperäisenä. Sisämitta on 80 siinä missä uudemmissa on 90mm. :/
                    Motonet väittää kyllä myyvänsä tarvikkeena. Mielummin olis laittanut OEM:in, tarvikkeet ei aina oo yhtä hyviä kun tarkemmin tuijottelee.
                    Mitkä mitat siinä on? Meinaan jos ei ole jotakin ihan poikkeuksellista, niin kyllä teollisuuteen stefoja tehdään vielä paljon tuota rankempiinkin olosuhteisiin.
                    Alla:
                    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                    E24 635Csi -84 Polaris metallic

                    Ennenkin on ollut autoja

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by Haatainen View Post
                      Mitkä mitat siinä on? Meinaan jos ei ole jotakin ihan poikkeuksellista, niin kyllä teollisuuteen stefoja tehdään vielä paljon tuota rankempiinkin olosuhteisiin.
                      80X13x110 . Itseasiassa löytyi, olikohan jotain Nissanin stefoja. Ja joo, on tiedossa että ko mitoilla olevia stefoja on muitakin. Mut jos tarkastelet kampuran stefaa niin siinä on huulessa öljynohjaimet/mitkä ikinä tehty tietylle pyörimissuunnalle . Ja sitten kumilaatu ja stefan huulen jäykkyson sellainen että tiivistys riittää moottoriöljyille, mutta se ei ole turhan tiukka ettei syö kampuraa. 200 tkm matkalla stefa syö jo akseliin pikkasen uraa.

                      Näistä syistä, mieluiten auton moottoriin tarkotettu stefa. Toki ei se ny mahdoton savotta ole jos pistää tarvikkeen ja joutuu sen silloin tällöin uusimaan. En odota että vähän vakiota tiukempi moottori olis muutenkaan avaamattomana sataa tuhatta kilometriä.

                      Jarno
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • basso72
                        BTCF Member
                        • Dec 2004
                        • 1837
                        • Ylä-Pinsiö

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        80X13x110 . Itseasiassa löytyi, olikohan jotain Nissanin stefoja. Ja joo, on tiedossa että ko mitoilla olevia stefoja on muitakin. Mut jos tarkastelet kampuran stefaa niin siinä on huulessa öljynohjaimet/mitkä ikinä tehty tietylle pyörimissuunnalle . Ja sitten kumilaatu ja stefan huulen jäykkyson sellainen että tiivistys riittää moottoriöljyille, mutta se ei ole turhan tiukka ettei syö kampuraa. 200 tkm matkalla stefa syö jo akseliin pikkasen uraa.

                        Näistä syistä, mieluiten auton moottoriin tarkotettu stefa. Toki ei se ny mahdoton savotta ole jos pistää tarvikkeen ja joutuu sen silloin tällöin uusimaan. En odota että vähän vakiota tiukempi moottori olis muutenkaan avaamattomana sataa tuhatta kilometriä.

                        Jarno
                        sigpic
                        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                        320i -77

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          No perkele. Kiitos vinkistä jälleen. Kerkesin tosin tarvikkeen jo laittaa tilaten.
                          Eiköhän se patti tosta kasaudu kun saa murkuloita tontille. Satuin löytämään orkkis sinisiä liuskojakin tossa juuri tarvittavan määrän.

                          Jarno
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Onko näkemystä paljonko pitäs jäädä patista palotilaan varaa kun kantta jäystetään auki? Mäntä-kansivälin olen päättänyt, siihen en nyt hae vastausta.

                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by naukkis View Post
                              MLS-tiiviste ei muuta muotoaan puristuksessa.
                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Katoinkohan mä oikein netin varaosafilmiä että 6-pulttiselle kampuralle ei olis takastefaa saatavana enää alkuperäisenä. Sisämitta on 80 siinä missä uudemmissa on 90mm. :/
                              Motonet väittää kyllä myyvänsä tarvikkeena. Mielummin olis laittanut OEM:in, tarvikkeet ei aina oo yhtä hyviä kun tarkemmin tuijottelee.



                              Yks sellanen tulossa.
                              .. Cometic suosittelikin sitten 89,93 muki/90,00 poraus combolle 91 mm reiällä olevaa tiivistettä joten tilaus vaihdettiin siihen.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • vexu524tdic
                                BTCF Member
                                • Jan 2004
                                • 776
                                • Gallia = Kinnula

                                Tuohon kampuran stefahommaan sen verran että isommissa koneissa on yleistä että akselin päällä on vaihdettava holkki. Sillä saat uudemman mallin stefan passaamaan jos noita ei enää löydy.
                                e70 X5 3.0sd -08
                                f30 320i xdrive -16
                                e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                                e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                                e30 316 -88 2,2TIC M10
                                e21 323i -81 ruostekasa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎