Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Joo kyllä niiden jokaisen osan pitäs olla yksinään tasapainossa tehtaan jäljiltä. Ja sen b30 kampuran värinä ei oo niistä tasapainotuksista kiinni. Parhaiten sen värinän pitää kurissa, kun ei kierrätä 7k asti tai yli.

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Tammerdieselissä onnistuu kampuran ja vauhtipyörän tasapainotus.

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Originally posted by Suh0 View Post
    Käytä nyt ihmeessä se kampipaketti tasapainotettavana, jos siihen tulee pyöriviä massoja mitkä ei ole lähtöisin samasta koneesta kun kampi/saman painoisia mitä alunperin.
    Kampura, dampperi, veivit ja männät on samasta koneesta peräisin. Ilmeisesti päädyin tuohon kaksoismassapyörään. Foorumilla muualla huudeltu ettei noita DMF tasapainoteltaisi ja nuo muut osat pitäis olla tasapainossa valmistajan jäljiltä.

    Ei olisi mitään paikkaa suositella Tampereen nurkilta? Google löysi Tammer-dieselin.

    Leave a comment:


  • Suh0
    replied
    Käytä nyt ihmeessä se kampipaketti tasapainotettavana, jos siihen tulee pyöriviä massoja mitkä ei ole lähtöisin samasta koneesta kun kampi/saman painoisia mitä alunperin.

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Valeolta saa myös kaksoismassan mitoilla ja painolla tehtyä kovaa vauhtista, jos sellainen vaihtoehto kiinnostaa. Paketti sisältää asetelman ja jousitetun kytkinlevyn ja halvimmillaan löytyy edukkaasti. 10-booriselle kytkimelle mulla ei ole heti heittää numeroa. 22-booriselle numero on 835101.
    Kiitoksia kommentista. Tuolla ilmeisesti saavutetaan pitempää elinikää vauhtikselle kuin kaksoismassalla. Mun ajoilla ei tule kyllä se eräpäivä ikinä vastaan kilometrien takia. Kampuran / värinöiden kannalta painava kiinteä ei taida etuja tarjota dmf:ään verrattuna.

    Ehkä mä vaan tilaan sen LUK dmf rep setin. Jossain 500€ nurkissa tais pyöriä Ebayssa.
    Tästäkin valinnasta saa ongelman näemmä tehtyä.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Valeolta saa myös kaksoismassan mitoilla ja painolla tehtyä kovaa vauhtista, jos sellainen vaihtoehto kiinnostaa. Paketti sisältää asetelman ja jousitetun kytkinlevyn ja halvimmillaan löytyy edukkaasti. 10-booriselle kytkimelle mulla ei ole heti heittää numeroa. 22-booriselle numero on 835101.

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Vakio 328 kaksoismassa ja kytkin näyttäs pitävän reilu 600Nm, niinntuskin sinne muuta tarvii pistää, jos ei keveempää halua. Toki kovalla vauhtiksella on kivempi lähtä liikkeelle mitä kaksoismassalla.
    Kiitoksia kommentista. Et jaa huoltani kampuran värinöistä tai "rallatuksista"?
    Super dampperi on kaupassa eikä toisessa päässä mun kampuraa.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Vakio 328 kaksoismassa ja kytkin näyttäs pitävän reilu 600Nm, niinntuskin sinne muuta tarvii pistää, jos ei keveempää halua. Toki kovalla vauhtiksella on kivempi lähtä liikkeelle mitä kaksoismassalla.

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Mitäs vauhtipyörää ja kytkintä suositeltais? M52B30 ja perässä 328/M3 5-vaihteinen ZF.

    Arastelen kevyttä vauhtipyörää pitkäiskuisen kampuran takia. Tästä syystä varmaankin uusi kaksoismassa tarvis hankkia, mutta 328i vai 3.0 M3 peräisin oleva? Mikäs kytkin siihen perään?

    Ebay auki ja LUK dmf repair kit sofort kaufenilla? M3 vai 328i sopiva?
    Jotain muuta? Ei haittais, jos olis edullinen Kuitenkin tarvis kestää toisinaan vähän kiusaamista, mutta kevyiden vauhtiksien tuomia rallatuksia ei haluisi kuunnella neljän ruuhkassa Hämeenpuistossa.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Vastataan itsellle... kampuran anturia herjas ja laitoin uuden orginaalin TAAS tilaten. Täytyy etsiä kuiteista kauanko tuo edellinen kesti.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Paitsi jos autossa on ilmastointi, niin se ei toimi ilman ecun softausta.
    Eipä ole ilmastointia eikä tule

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Joo käy, ne on ihan samoja purkkeja.
    Hyvä homma

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Paitsi jos autossa on ilmastointi, niin se ei toimi ilman ecun softausta.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    Tekniikan vaihto hommia ja pitäisi saada tietää käykö e36:sta peräisin oleva m52b28 ecu, e39 johtosarjaan ja toimiiko siinä :think

    Niin ja e39:n johtosarja on peräisin m52 moottorista.
    Joo käy, ne on ihan samoja purkkeja.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Tekniikan vaihto hommia ja pitäisi saada tietää käykö e36:sta peräisin oleva m52b28 ecu, e39 johtosarjaan ja toimiiko siinä :think

    Niin ja e39:n johtosarja on peräisin m52 moottorista.

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Vastataan itsellle... kampuran anturia herjas ja laitoin uuden orginaalin TAAS tilaten. Täytyy etsiä kuiteista kauanko tuo edellinen kesti.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎