Tuo näyttää laahaimen/ohjurin kiinnitys pultilta (löytyy tuosta mun ylemmän postauksen linkistä). Taitaa olla kohta muutakin remonttia tiedossa
no niinpäs muuten onkin nuo 2 osaa näyttäs olevan yhtä kun googlasin tuolla osanumerolla minkä löysin tuosta linkistäs. elikkäs eipä ajetakkaan viellä ihan hetkeen...
e: saakos tuon pumpun ketjun vaihettuu samalla enenpää aukomatta ? vaikuttas venyneeltä hieman
Jakoketju pitää ottaa edestä pois niin saa öljypumpun ketjun pois. Kannattaa myös vaihtaa rattaat jos laitat uuden ketjun. Onko jakoketjun laahain muuten ehjä?
-Tossa olis voinu käydä pahastikkin jos olis toi ohjuri tappi vaikka mennyt ö-pumpun ketjun väliin.
Jakoketju pitää ottaa edestä pois niin saa öljypumpun ketjun pois. Kannattaa myös vaihtaa rattaat jos laitat uuden ketjun. Onko jakoketjun laahain muuten ehjä?
-Tossa olis voinu käydä pahastikkin jos olis toi ohjuri tappi vaikka mennyt ö-pumpun ketjun väliin.
jjoo ei tullu eilen ihan loppuun ajateltua kun tuota kyssyin, tietystihhän siitä saa eestä purkaa osaa. tuota kampuran ratasta mietinkin että hyvä se varmaan vaihtaa kun rupee nuita ketjuja uusiin, ennoo toki kahtonu onko tuo etes kulunu pahemmin mutta luulen niin kun monella täälläki ollu. muut rattaat sen verta hyviltä näyttää että rahan hukkaa lähinnä olis. en tiiä onko laahain muuten käyttökuntonen kun en oo enenpää vielä aukonu mutta kohtahan tuo selviää, kyllähän sieltä pitää kaikki kulunu vaihtaa nyt kun kerran ruettiin, viitti joka pv aukoa.
Taitaa mennä lohko vaihtoon. Aika jännä että noin käyny. Tuohan ei välttämättä tuhoa vrnttiilikoneistoa tai muutakaan, mut melko rohinaa varmasti on pitäny.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Taitaa mennä lohko vaihtoon. Aika jännä että noin käyny. Tuohan ei välttämättä tuhoa vrnttiilikoneistoa tai muutakaan, mut melko rohinaa varmasti on pitäny.
ei vaan perhana kiinnostas enään lohkoa alkaa vaihtamaan, eikö oo mahollista täyttää ja sitte uutta reikää kierteineen ? ei varmaan kovin rasituksella kuitenkaan tuo kohta ole. vai tuleeko jo hintaa sitte ettei kannata ? noista äänistä sen verran että kylmänä kävi kun uus kone mutta lämmetessään sitte alko ylimääräsiä ääniä kuulumaan, mutta ei tuo nyt niin kauheelta kuulostanu
Tuohan on tosiaan vaan ohjuri, eikä kiristin, niin siksi se on pysyny läjässä. Tokihan tuon reijän voi tig:llä täyttää ja tehdä uuden reijän. Mut riskinä on et vetää mutkalle lohkoa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Tuohan on tosiaan vaan ohjuri, eikä kiristin, niin siksi se on pysyny läjässä. Tokihan tuon reijän voi tig:llä täyttää ja tehdä uuden reijän. Mut riskinä on et vetää mutkalle lohkoa.
jjoo, no pitää ainakin yrittää, tai siis kysyä joltain kuka osaa hitsata että rupeisko hommaan ja mitä mieltä asiasta... jospa se tästä
jjoo, no pitää ainakin yrittää, tai siis kysyä joltain kuka osaa hitsata että rupeisko hommaan ja mitä mieltä asiasta... jospa se tästä
Ota vaan riittävän iso pultti (tai siis pätkä siitä) mille saa kierteet tehtyä tuohon reikään (poraamalla ensin pyöreäksi tietty) ja siihen pulttiin reikä johon vääntää alkuperäisen kokoiset kierteet. Ja tämä liimalla kiinni lohkoon.
Jotain tuollaisia holkkeja on ihan tehdastekoisena mutta ei välttämättä sopivaa.
Ota vaan riittävän iso pultti (tai siis pätkä siitä) mille saa kierteet tehtyä tuohon reikään (poraamalla ensin pyöreäksi tietty) ja siihen pulttiin reikä johon vääntää alkuperäisen kokoiset kierteet. Ja tämä liimalla kiinni lohkoon.
Jotain tuollaisia holkkeja on ihan tehdastekoisena mutta ei välttämättä sopivaa.
tätäkin mietin jo mutta jotenki tuo hitsaaminen kuulostaa paremmalle, katotaan eka mitä tuo paikallinen metalli firma sannoo tuosta
Onko toi lohkon ketjunlaaharin ''tapin'' kierteet hakkoittuneet soikeaksi? vai näinkö oikein?
Onko jo selvinnyt mitä lohkon kanssa käydään?
kyllä näin on käynyt, eli jossain vaiheessa se ohjurin kiinnike pultti päässyt löystymään ja ajan kanssa tehnyt nuo tuhot. muistaakseni viime syksynä kuulu joku kaunis aamu käynnistäessä epämäärästä ääntä, mutta oletin sen kuuluvan laturista kun oli väljä, lienee silloin lopullisesti irronnu tuo ja nyt syy selvisi. pitää maanantaina käyvä paikan päällä tuolla metalli pajalla kyselemässä että rupeeko ne korjaan tuota
Ei auttanut ainakaan omassa noiden pienien o-renkaiden vaihto. Esim. kun 12h seisoo niin startissa naputtaa nostaja/jat. Suodatinjalan tiivistekkin on vaihdettu vuosi pari sitten (voihan se silti vuotaa).
Eipä naputa enää. Rempan yhteydessä, kun on öljypohja ja sihti putsattu.
Satunnaista pientä pätkimistä on vielä tyhjäkäynnillä (lämmin kone). Nokka-anturi (uus OEM) on vielä vaihtamatta. Sitten tuntuu ettei laatikko vaihda niin herkästi pienempää kiihdyttäessä mitä joskus aikaisemmin. Mäessä taas tuntuu et vaihtaa herkemmin 5.pienempää. Viime viikolla lueskelin inpalla, mut ei siellä mitään vikakoodeja tietenkään ole.
Mitähän on rikki kun bemari kalkattaa lämpimänä, kylmänä on hiljanen.
Kalkatus tuntuis kuuluvan parhaiten auto alta.
Kalkattaa ainoastaan kuumalla koneella matalilla kierroksilla.
kävin tuossa yhellä moottorikoneistamolla näyttämässä konetta ja sano ettei tigillä hitsaus onnistu kun niin syvä tuo kolo ja kierreholkin laitto olis tullu melko kalliiks. paljohan mahollisesti kustantas jos vaihtas romut toiseen lohkoon ? kans tiiviste, pultit ja laakerit varmaan nyt ainakin mutta onko tuossa muita mahollisia kustannuksia ? tarviaako männän renkaita vaihtaa jos lohko vaihtuu(olettaen että vanhat on vielä muuten kunnossa) ? jakopään kasaukseen kaikki uudet osat jo löytyy. vai liekkö halvinta hommata ehjä kokonainen motti(b28) ja siihen heittää sitte nuo jakopään osat mitä tuli ostettua jo ? ennoo koneen konetta ennen laittanu niin siks kyselen.
Comment