Ehkä järkevintä hommata kokonainen motti mihin vaihtaa jakopään kilkkeet. Foorumillakin noita näkyy olevan välillä myynnissä...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
X
-
Originally posted by biimerrrrville View Postkävin tuossa yhellä moottorikoneistamolla näyttämässä konetta ja sano ettei tigillä hitsaus onnistu kun niin syvä tuo kolo ja kierreholkin laitto olis tullu melko kalliiks. paljohan mahollisesti kustantas jos vaihtas romut toiseen lohkoon ? kans tiiviste, pultit ja laakerit varmaan nyt ainakin mutta onko tuossa muita mahollisia kustannuksia ? tarviaako männän renkaita vaihtaa jos lohko vaihtuu(olettaen että vanhat on vielä muuten kunnossa) ? jakopään kasaukseen kaikki uudet osat jo löytyy. vai liekkö halvinta hommata ehjä kokonainen motti(b28) ja siihen heittää sitte nuo jakopään osat mitä tuli ostettua jo ? ennoo koneen konetta ennen laittanu niin siks kyselen.
Tuo pultin katkeaminen on hyvin todennäköisesti johtunut siitä että ketjunkiristin ei ole syystä tai toisesta pelannut ja ketjun löysät on päässyt hakkaamaan, sen jälkeen kun laahaimen alapään pultti on katkennut tuo laahain on tehnyt pikkuliikettä kokoajan ja kuluttanut sen pultinreiän soikeaksi.
Ja on tuohon korjaukseen tietysti muitakin vaihtoehtoja, jos löydät blokista kohdan mihin porata uusi reikä ja tehdä jengat niin siihen vaan ja laahaimeen reiät vastaaville kohdille yms.
Ja voi sen kasata ilman sitä vetopuolen laahaintakin. Vaaranahan on että ketju hyppää/ syö seinämän alumiinia ketjun resonanssin löystyttäessä ketjunkiristimen, ongelmaan voi tarjota lääkettä takaisinpäin lukittuvalla tai täysin manuaalisesti kiristettävällä kiristimellä. Manuaalikiristinhän tuohon on ihan pultti ja lukkomutteri, öljykanavan takia tiivistystä joutuu miettimään.
Jokatapauksessa kannattanee siihen jotakin kokeilla jos moottorissa ei muuta vikaa ole kuin tuo yksi katkennut pultti.....
Comment
-
-
Originally posted by Electroid View PostEhkä järkevintä hommata kokonainen motti mihin vaihtaa jakopään kilkkeet. Foorumillakin noita näkyy olevan välillä myynnissä...
Originally posted by naukkis View PostNo ei sen pultin tarvii olla siinä mihin tehdas sen on laittanut jotta jakopään saa pelaamaan. Eli jos se pultin kanta ei ole syönyt läpireikää vesikanavaan yms. niin eikun kasaan vaan jollakin virityksellä, varmaan helpoin ja fiksuin on pistää tuohon ihan vain sopivan kovamuovinen välikappale laahaimen ja jakopäänkopan väliin jotta laahaimen alapää tulee oikeaan asentoon. Fiksustikun tekee niin kestää kyllä yhtä pitkään kuin muukin kone vaikkei ihan alkuperäisen veroinen ratkaisu olekaan.
Tuo pultin katkeaminen on hyvin todennäköisesti johtunut siitä että ketjunkiristin ei ole syystä tai toisesta pelannut ja ketjun löysät on päässyt hakkaamaan, sen jälkeen kun laahaimen alapään pultti on katkennut tuo laahain on tehnyt pikkuliikettä kokoajan ja kuluttanut sen pultinreiän soikeaksi.
Ja on tuohon korjaukseen tietysti muitakin vaihtoehtoja, jos löydät blokista kohdan mihin porata uusi reikä ja tehdä jengat niin siihen vaan ja laahaimeen reiät vastaaville kohdille yms.
Ja voi sen kasata ilman sitä vetopuolen laahaintakin. Vaaranahan on että ketju hyppää/ syö seinämän alumiinia ketjun resonanssin löystyttäessä ketjunkiristimen, ongelmaan voi tarjota lääkettä takaisinpäin lukittuvalla tai täysin manuaalisesti kiristettävällä kiristimellä. Manuaalikiristinhän tuohon on ihan pultti ja lukkomutteri, öljykanavan takia tiivistystä joutuu miettimään.
Jokatapauksessa kannattanee siihen jotakin kokeilla jos moottorissa ei muuta vikaa ole kuin tuo yksi katkennut pultti.....
Comment
-
-
320 m52 singlevanos teki nyt tekovitun ehjään perseeseen. auto pelannu ihan ok jo 12tkm, huomasin jo aikaa sitten että isoilla vaihteilla ajaessa alavääntö lähes olematon. esim 100 kmh ajaessa 5 vaihteella(automaatti) ei kaasua painaessa kiihdy mihinkään, pudottaa neloselle ja kiihtyy lähes yhtä huonosti,3 vaihteella meno onkin jo vallan mukavaa. ei mikään raketti ole uutenakaan mutta pitäisi kuitenkin kulkea paremmin. NYT lakkasi kulkemasta ihan totaalisesti, tuntuu että tehoista hukkui puolet. käy tyhjää nätisti ilman mitään rapinoita mutta ei kiihdy ja kierroksien ottaminen on täyttä tuskaa.imuäänikin muuttui, kuulostaa siltä kuin ei olisi putsaria paikallaan. imuvuotoja en löytänyt enkä mitään ulkoista vaivaa... onko viisain käyttää piuhan päässä vai vaihdella jotain antureita? pari viikkoo sitten leimattu ja päästöt tuli niukinnaukin:think
Comment
-
-
Originally posted by sarvijärvi View Post320 m52 singlevanos teki nyt tekovitun ehjään perseeseen. auto pelannu ihan ok jo 12tkm, huomasin jo aikaa sitten että isoilla vaihteilla ajaessa alavääntö lähes olematon. esim 100 kmh ajaessa 5 vaihteella(automaatti) ei kaasua painaessa kiihdy mihinkään, pudottaa neloselle ja kiihtyy lähes yhtä huonosti,3 vaihteella meno onkin jo vallan mukavaa. ei mikään raketti ole uutenakaan mutta pitäisi kuitenkin kulkea paremmin. NYT lakkasi kulkemasta ihan totaalisesti, tuntuu että tehoista hukkui puolet. käy tyhjää nätisti ilman mitään rapinoita mutta ei kiihdy ja kierroksien ottaminen on täyttä tuskaa.imuäänikin muuttui, kuulostaa siltä kuin ei olisi putsaria paikallaan. imuvuotoja en löytänyt enkä mitään ulkoista vaivaa... onko viisain käyttää piuhan päässä vai vaihdella jotain antureita? pari viikkoo sitten leimattu ja päästöt tuli niukinnaukin:thinkMyyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Noni nyt lähti mopo keulimaan ku trafi vähä löysäs momentteja eli tilasin ja laitan 540 mallin jarrut kolmeysiin. Kysymys kuuluukin että mites toi m52b25 singlevanos motti kestää jos hx35 ahtimella ja vipec eculla about tuplais moottoritehot? Eli maksimissaan 350konisena olis tarkotus ajaa tulevana kesänä ja sitten myöhemmin rakentaa rautalohkoinen kestävämpi versio. Nykyiseen koneeseen tietty laitan uudet laakerit, männänrenkaat, vanos-huolto, venttilinostajat, kevyt hoonaus pytyille ja todennäköisesti athena cooper ring kansitiiviste että kestää, en usko että avaamaton 265tkm ajettu kestää kovin pitkään. Pitääkö alakerta käyttää tasapainotuksessa vai onko se riittävän hyvä jo vakiona?Last edited by naikou; 13-10-2015, 01:44.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Männänrenkaita ei kannata uusia ja lohkoa ei voi hoonata. Kiertokanget kannattaa vaihtaa esim. M50 versioihin tai jämerämpiin. Ne kyllä tuon tehon kestää, mutta pari random pätkäsyä veto päällä ja menee joku mutkalle.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMännänrenkaita ei kannata uusia ja lohkoa ei voi hoonata. Kiertokanget kannattaa vaihtaa esim. M50 versioihin tai jämerämpiin. Ne kyllä tuon tehon kestää, mutta pari random pätkäsyä veto päällä ja menee joku mutkalle.Eikä tietysti viiti laittaa uusia männänrenkaita jos ei pyttyjä voi hoonata. Tarkoitit varmaan että vakioveivitkin kestää jos ei käyntihäiriöitä esiinny vetopäällä mutta m50veivit tai jämerämmät kestää sitten paremmin. Mites sitte alakerran tasapainotus, onko tarpeellista varsinkin jos veivit vaihtaa?
E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostAivan nyt muistuikin mieleen ku joskus mopoikäsenä kaveri hoonas alupyttyä eikä siitä sit ollu mitään hyötyä ku rupes mopo vaa syömään mäntiä tiuhempaan.Eikä tietysti viiti laittaa uusia männänrenkaita jos ei pyttyjä voi hoonata. Tarkoitit varmaan että vakioveivitkin kestää jos ei käyntihäiriöitä esiinny vetopäällä mutta m50veivit tai jämerämmät kestää sitten paremmin. Mites sitte alakerran tasapainotus, onko tarpeellista varsinkin jos veivit vaihtaa?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Kysytääs nyt jos jollaki ollu samanlaisia ongelmia m52b28 kanssa..eli mulla ei kierrä yli 5500rpm vaan alkaa "röpöttämään" muuten vetää hienosti ja käy nätisti eikä pidä ylimääräsiä ääniä..luulin ensin että johtu vaparista joka oli väliaikais ratkasuna mutta nyt orkkis suodatin eikä muuttunut...imm johdon irrottamalla käynti muuttuu hetkeksi..koodeja en pääse nyt vielä lukemaan mutta ne nyt lähiaikoina katotaan jos ei keksi mikä tuon voisi aiheuttaa..Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Kellään jotain nikasil sylinteristä m52b28:ia auki tai oisko kukaan meekannu ylös, mitä lukee hännässä halkaisijana. Realoem näyttää rautaputkitetulle lohkolle männän halkaisija, muttei nikasil lohkoiselle.
Lähinnä siksi kyselen, kun omassa putkitetussa lohkossa on väärät männät, niin pitäs saada selville onko nyt nikasil lohkon vai minkä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
M52b28 käy matalaa n. 500rpm tyhjää sekä putputtaa putkeen tyhjäkäynnillä niin että välillä koko auto tärisee. Kierroksilla toimii moitteetta sekä kulutus yms on ihan normaalit. Joskus meinaa jopa sammua kun painaa vaikka kytkimen ajosta pohjaan.
Kerran kymmenestä ajokerrasta voi toimia paremmin.
Vika ollut aina, mutta ilmeni selkeemmin imusarjan vaihdon jälkeen.
Haulla löytyi jotain, mut onko tuoreempia vinkkejä? Tulpat ei ui öljyssä, kokeiltu toisella imm, sekä tyhjäkäyntimoottorin ja separaattorin letkut ja liitokset tarkistettu.ex: viitisenkymmentä bmw+muut
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKellään jotain nikasil sylinteristä m52b28:ia auki tai oisko kukaan meekannu ylös, mitä lukee hännässä halkaisijana. Realoem näyttää rautaputkitetulle lohkolle männän halkaisija, muttei nikasil lohkoiselle.
Lähinnä siksi kyselen, kun omassa putkitetussa lohkossa on väärät männät, niin pitäs saada selville onko nyt nikasil lohkon vai minkä.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Comment