Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeemuM
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 233
    • Turku

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mut kato nyt ekana se lohkon valunumero, niin näkee voiko sille tehdä mitä.
    Oli toi nikasil lohko.
    Rengasvälykset on
    0.8/0.6/1.3
    0.8/0.6/1.3
    1.1/0.6/1.4
    2.1/0.9/1.8
    1.1/0.7/1.5
    1.1/0.7/1.3

    Mitäs tällaisessa kuuluu olla? Ainakin toi nelonen eroaa joukosta. Öljyä tää kone söi aika reilusti ennen purkamista

    Edit.
    Wisecon yleisohjeen mukaan ylemmälle renkaalle ois 0.4 ja toiselle 0.5. Et onhan noi aika reilut välit.
    Ei näytä tosiaan olevan tähän Nikasil-lohkoon edes männänrenkaita tarjolla, että ei sitä taida tosiaan olla sit tarkoitus hoonata.

    Onkos tossa nyt muuta vaihtoehtoa ku ettiä uudet männät+renkaat? Niistäkään ei sit tiiä mitä ovat, et rautalohkoonko se on kuitenkin vaihdettava?
    Last edited by TeemuM; 05-11-2015, 21:16.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11150
      • Oulu

      Originally posted by TeemuM View Post
      Oli toi nikasil lohko.
      Rengasvälykset on
      0.8/0.6/1.3
      0.8/0.6/1.3
      1.1/0.6/1.4
      2.1/0.9/1.8
      1.1/0.7/1.5
      1.1/0.7/1.3

      Mitäs tällaisessa kuuluu olla? Ainakin toi nelonen eroaa joukosta. Öljyä tää kone söi aika reilusti ennen purkamista

      Edit.
      Wisecon yleisohjeen mukaan ylemmälle renkaalle ois 0.4 ja toiselle 0.5. Et onhan noi aika reilut välit.
      Ei näytä tosiaan olevan tähän Nikasil-lohkoon edes männänrenkaita tarjolla, että ei sitä taida tosiaan olla sit tarkoitus hoonata.

      Onkos tossa nyt muuta vaihtoehtoa ku ettiä uudet männät+renkaat? Niistäkään ei sit tiiä mitä ovat, et rautalohkoonko se on kuitenkin vaihdettava?
      Aika valmiilta vaikuttaa männänrenkaat. Tuosta löytyy speksit, mitä pitäs olla:


      Jos haluaa varmasti tehdä kunnolla, niin varmaan vois lainata jostain mittavehkeet ja mitata onko lohko ja männät mitoissaan. Jos on, niin uudet männänrenkaat ja kasaan. Männänrenkaita saa vaan BMW:ltä nikasil lohkoon = kallista. Itse tilasin ebaystä rautaputkilla olevan lohkon, kun ei jaksa kikkailla noiden nikasil juttujen kanssa. Toki jos kaikki on mitoissaan, niin eikai siinä ku takas läjään, mut kuluneen korjaaminen maksaa.

      Tuosta löytyy mittausohjeet ja linkkien takaa speksit mitoille: http://translate.google.ca/translate...ed=0CFYQ7gEwAw

      Ja tuossa näkyy mitenpäin uudet renkaat asennetaan: http://translate.google.ca/translate...ed=0CFYQ7gEwAw

      EDIT ja jos haluat rautalohkolla kasata, niin männänrenkaiden mitat:

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • TeemuM
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 233
        • Turku

        Kiitos näistä.
        Kai se on teräslohkoon siirryttävä, vaiks ois kiinnostanut se +20kg painonsäästö. No jos sit samantien kaivais taskua syvemmältä ja tekis sen 3.2.

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1766
          • vihti

          m52 turbo huohotus

          Miten on muut toteuttanu tuon huohotuksen turbokäyttöön soveltuvaksi vai kestääkö se vaki separaattori muka 0,8-1bar ylipainetta?
          E39 523i Turbo

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11150
            • Oulu

            Originally posted by naikou View Post
            Miten on muut toteuttanu tuon huohotuksen turbokäyttöön soveltuvaksi vai kestääkö se vaki separaattori muka 0,8-1bar ylipainetta?
            Tulppaa se separaattorin lähtö imusarjasta ja tee erillinen huohotus.
            Last edited by Pazi88; 07-11-2015, 22:08.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Pystyikö nokkaketjua kiristämään ulkopuolelta? Vai pitääkö hankkia uusi kiristäjä jos jousi on kuoleentunut nykyisessä? Meinaa ketju hieman raksuttaa
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                Originally posted by janke View Post
                Pystyikö nokkaketjua kiristämään ulkopuolelta? Vai pitääkö hankkia uusi kiristäjä jos jousi on kuoleentunut nykyisessä? Meinaa ketju hieman raksuttaa
                Jousi ja mäntä vaihtoon, ei maksa montaa €.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Originally posted by JJT View Post
                  Jousi ja mäntä vaihtoon, ei maksa montaa €.
                  Kiitos.Taidan käydä marmorilta kysymässä.

                  Onkohan kenelläkään auttanut raksutukseen tuon kiristäjän vaihto? Olikos niitä kaksi?
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    Originally posted by janke View Post
                    Kiitos.Taidan käydä marmorilta kysymässä.

                    Onkohan kenelläkään auttanut raksutukseen tuon kiristäjän vaihto? Olikos niitä kaksi?
                    Jousihan siellä väsyy. Tuosta osat 10,11,12.
                    Nokkien väliselle ketjulle on oma kiristin, sen vaihtamiseksi vanoksen joutuu irrottamaan.
                    Tarpeeks paljon ajetussa laaharit ja ketjutkin voi olla loppu. Yleensä kyllä riittää kiristimien vaihto.
                    Ja voihan se vanoskin pitää meteliä.
                    Last edited by JJT; 11-11-2015, 20:10.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Originally posted by JJT View Post
                      Jousihan siellä väsyy. Tuosta osat 10,11,12.
                      Nokkien väliselle ketjulle on oma kiristin, sen vaihtamiseksi vanoksen joutuu irrottamaan.
                      Tarpeeks paljon ajetussa laaharit ja ketjutkin voi olla loppu. Yleensä kyllä riittää kiristimien vaihto.
                      Ja voihan se vanoskin pitää meteliä.
                      Jep. Kävin tänään tilaamassa noi kiristimen hilut ja tulee ensiviikolla ruotsista. Samalla tilasin lämpöakun pumppuun uudet letkut.

                      Joo en toki ole 100-varma, että se on juurikin tuo nokkaketju, mutta koitan aloittaa siitä. Aikaisemmin luulin äänen tulevan turbiinista, mutta kun se vaihdettiin, niin sama raksutus jatkui. Tulee jännästi pakosarjaa pitkin toi raksutes ja jotenkin heijastaa sen turbiinin kohtaan. Kepakolla kuuntelin, niin vahvasti kuulostais nokkaketjulta.:think
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5273
                        • Pirkkala

                        Käydessä öljynpaine kiristää kyllä ketjun ellei ole shaibaa täys koko kiristäjä. Jousella ole merkitystä muuta kun käynnistyksessä. Näin niinkuin maalaisjärjellä.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Käydessä öljynpaine kiristää kyllä ketjun ellei ole shaibaa täys koko kiristäjä. Jousella ole merkitystä muuta kun käynnistyksessä. Näin niinkuin maalaisjärjellä.
                          Näin kans olen ymmärtänyt. Tuleekohan sieltä paljon öljyä, kun pitäisi ottaa irti tuo vanha ja ottaa kuva siitä, että tulee sitten varmasti oikea osa?

                          Meinas myyjä mulle tarjota aluksi 116-kiristintä, joten saattaa tulla vieläkin joku muu.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • naukkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1222
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Käydessä öljynpaine kiristää kyllä ketjun ellei ole shaibaa täys koko kiristäjä. Jousella ole merkitystä muuta kun käynnistyksessä. Näin niinkuin maalaisjärjellä.
                            M50:n 2-osaisella männällä oleva kiristin toimii näin mutta M52:n uudempi 1-osaisella männällä varustettu kiristin on pelkästään jousen kiristysvoiman varassa, öljy sisällä pystyy korkeintaan vaimentamaan vähän iskuja kun on melkein täysin avoin rakenne.

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Originally posted by janke View Post
                              Näin kans olen ymmärtänyt. Tuleekohan sieltä paljon öljyä, kun pitäisi ottaa irti tuo vanha ja ottaa kuva siitä, että tulee sitten varmasti oikea osa?

                              Meinas myyjä mulle tarjota aluksi 116-kiristintä, joten saattaa tulla vieläkin joku muu.
                              Tilaat noilla realoem numeroilla niin tulee oikeat osat?
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                Originally posted by naukkis View Post
                                M50:n 2-osaisella männällä oleva kiristin toimii näin mutta M52:n uudempi 1-osaisella männällä varustettu kiristin on pelkästään jousen kiristysvoiman varassa, öljy sisällä pystyy korkeintaan vaimentamaan vähän iskuja kun on melkein täysin avoin rakenne.
                                Tuon mallinen kiristin autossani nyt on ja samanlainen on tulossa tilalle.


                                Koitin tänään tarkastella tuota nykyistä kiristintä, mutta ei siinä ollut muuta poikkeavaa, kun että tuon sylinterin pää oli kulunut ehkä 1mm. Jousihan noista kuoleentuu?
                                Last edited by janke; 13-11-2015, 00:14.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎