Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15262
    • Ajamisen Iloa

    Originally posted by JJT View Post
    Mitäs ero maffeilla on z3 vs muut m52 singlevanos.
    Ulkoisesti ei ole muuta eroa kuin osanumero, e36, e39 ja e38 2.5 ja 2.8 m52:ssa on kaikissa sama maf mutta z3 2.8 m52:ssa eri numerolla. Kaikissahan on sama ms41 moottorin ohjaus.
    Voikohan tuota z3 maffia käyttää muissa malleissa?
    Eipä sittenkään mitään. Erinumerollahan se tosiaan näköjään on.
    Last edited by Remotion; 01-05-2019, 22:14.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • Tomba87
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 4029
      • Imatra

      Originally posted by Remotion View Post
      Ettet nyt katsoisi Z3 väärää numeroa koska Z3 oli myös M52TU kone mitä ei noissa muissa ollut tarjolla.
      M52TU ei ole e39 ja e39 tarjolla? Aijaa
      Luukku auki ja risut kyytiin

      Comment

      • Tatsga
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 436
        • Vantaa

        Tulipa laitettua vaimon -97 523i kauppakassiprojekti käyntiin parin kuukauden seisonnan jäljiltä. Akku oli ihan zippi joten annoin käydä pihassa 20-30min. Kävin polkasemassa hieman kaasua, niin yhtäkkiä(ei mitään oireita ennen polkaisua) tuli putkesta savua saman verran kuin isommallakin rokkikeikalla koko illan aikana. Savutus jatkui melkoisena sen aikaa kun asiaa ihmeteltiin porukalla. Savu on kitkerää ja nokeavaa(seiskan keula aivan noessa), ei makeaa/glykolinhajuista. Väriltään läpeensä valkoista kun antaa kaasua ja sinertävää tyhjäkäynnillä. Paisarissa ei kupli eikä ole öljyä, lämmöt koko ajan keskellä.

        Mielenkiintoisen tästä ongelmasta tekee se, että savutus ensin lisääntyi kaasutellessa ennen kuin alkoi vähenemään ja lopulta lopetti kokonaan savutuksen niin hyvin, että päästöt olivat ikäisekseen hyvät. Kertaalleen kävi HC yli 80 kierroksilla, mutta tokeni ku kierrätti hieman.

        Autossa oli katti tukossa kun viime syksynä hain sen Hyvinkäältä Vantaalle. Oli tukkoisen oloinen ja syykin selvisi kun Kehä 3:lle liittyessä antoi täyskaasua. Takana tulleen kaverin mukaan olisi dieseliksi voinut luulla... Poljin loppu matkan kymmenkunta täyskaasukiihdytystä ja perillä otti kierroksia niinkuin pitikin. Auto on seissyt pitkään kadun varressa ennen ostoa ja heti perään talven pihassa. Välillä olen käytellyt kunnolla lämpimäksi akkua ladatakseni(antanut myös jengaa). Vienoa savutusta on ollut kylmänä mutta lämmettyään ei oo oireillut.

        Öljynkulutuksesta en tiedä ku ei ole ollut ajossa, mutta jostain ilmeisesti öljy päätyy palotilaan. Huohottimen separaattori rikki? Venavarren kumit? Männänrenkaat jumissa? Mittailen jossain vaiheessa puristuspaineet(mittari nyt kotona). Mitähän muuta diagnoosia voisi tehdä? Kantta ei viitsisi heti vetää auki... Eniten ihmetyttää se, että savutus alkoi kuin olisi vettä heittänyt kiukaalle.
        E30 "318is 8v" touring

        E30 325cid 5.3 LS-V8

        Comment

        • Tuukkaw
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2015
          • 745
          • Tre

          Millä alueella tämmösen m52 lämmöt pitäs olla esim kaupunkiajossa kesäkelillä? Tai minkälaisista lömmöistä pitäisi huolestua?

          Oma b28 näyttäisi käyvän siinä 98-100c kun liikennevaloissa seisoo ja jotenkin vaan tuntuu kauhean korkealta lämpötilalta. Vai olenko vain neuroottinen lämpöjen kanssa
          61 Ford
          79 HD

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11150
            • Oulu

            Normi lämmöt. Olet neuroottinen

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Tuukkaw
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2015
              • 745
              • Tre

              Minkälaisita lämmöistä kannattaa jo huolestua. Lähinnä kun radallakin tulee ajeltua niin tietää koska viimeistään pitää pelit vetää seis. Tosin en niitä ahvenistollakaan hellepäivänä saanut kun tuohon 100c paikkeille :think

              Jos ajatellaan että jäähdytysjärjestelmässä on 2bar korkki niin onko silloin nesteen kiehumispiste 120c?

              Kun nämä kerran kuuluu käydä tuolla 100c tuntumassa, niin mitä noin "korkeilla" lämpötiloilla saavutetaa? Parempaa hyötysuhdetta, pienempiä päästöjä?
              61 Ford
              79 HD

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11150
                • Oulu

                Korkeampi paine vesitilaan ja sitä kautta tehokkaampi lämmönsiirtyminen nesteen ja koneen/syylärin välillä.

                Joku 120 mul on ainakin käyny, eikä oo vielä työntäny nesteitä pihalle korkista.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • ot8
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 81
                  • Lahti

                  Kysytäämpä täällä vaikka M54 onkin...tai olikin:
                  Eli öljynpainevalo syttyi täyskiihdytyksen päätteeksi. Auto sivuun ja hinausautolla perille. Öljynpaineanturin vaihdoin, valo jäi edelleen palamaan käynnistäessä ja äänimaailma valitettavan kk-laakerimainen kera nostajien.

                  Mikä olisi paras ratkaisu seuraavaksi? Miten todennäköistä että myös kampiakseli ja nokat saaneet kipeetä ja mistä lie edes johtunut tämä täystuho eli kannattaako tuota konetta enää elvytellä? Vai purkuautosta kone johon hieman laajempi huolto ennen asennusta?
                  Last edited by ot8; 25-07-2019, 18:56.
                  F31 320iX Schwarz II
                  E39 530iA Cosmosschwarz metallic
                  E36 328i Moreagrün metallic

                  Entiset:
                  E36 316i Alpinweiss II
                  E36 323ti Titansilber metallic

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11150
                    • Oulu

                    3 litranen jos kyseessä, niin öljypumpun mutteri pyöriny irti värinöinen seurauksena. Täydellisen konerenpanhan se vaatii. Tuurilla riittää laakerit ja kampuran kiillotus.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • ot8
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 81
                      • Lahti

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      3 litranen jos kyseessä, niin öljypumpun mutteri pyöriny irti värinöinen seurauksena. Täydellisen konerenpanhan se vaatii. Tuurilla riittää laakerit ja kampuran kiillotus.

                      Joo 3 litranen on. Ai näissäkin tällaista ominaisuutta, vain 3 litrasessa?
                      Eli varmaan se vaihtokone fiksumpi. Ja ennaltaehkäisevästi siihen tämä jos saa jostain tilattua Suomeen?
                      https://www.bimmerworld.com/Engine/Engine-Performance/M50-Drilled-Oil-Pump-Nut_2.html
                      F31 320iX Schwarz II
                      E39 530iA Cosmosschwarz metallic
                      E36 328i Moreagrün metallic

                      Entiset:
                      E36 316i Alpinweiss II
                      E36 323ti Titansilber metallic

                      Comment

                      • Skarpa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 3409
                        • Kotka

                        Originally posted by ot8 View Post
                        Joo 3 litranen on. Ai näissäkin tällaista ominaisuutta, vain 3 litrasessa?
                        Eli varmaan se vaihtokone fiksumpi. Ja ennaltaehkäisevästi siihen tämä jos saa jostain tilattua Suomeen?
                        https://www.bimmerworld.com/Engine/Engine-Performance/M50-Drilled-Oil-Pump-Nut_2.html
                        Tai sitten vetää pienen hitsitäpän öljypumpun mutteriin.
                        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                        E30 Armo "330i"

                        Comment

                        • Enoo
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 40
                          • Joensuu

                          Terve! Ongelmana ois semmonen että m52b28 puutuu 1700-2000 kierroksilla. 2000 yli mentäessä alkaa vetämään suht normaalisti, tyhjäkäyntiä käy hyvin. Kokeiltu uudella maffilla, kaasuläpän asentotunnistimella sekä uusittu polttoaine tukilta imusarjan alle menevä alipaine letku(kierrokset alkoivat laskemaan alas paremmin) Muutenkin tutkittu mahdollisia ilmavuotoja. Vikakoodit inpalla: 212 vanos mechanisches klemmen ja istalla: 00004D DME: dms digital motor electronics: fault stores sekä KOM instrument cluster fault(tämä taitaa olla mittariston pikseleistä?:think) Mitä kannattaisi alkaa seuraavaksi tutkimaan?

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11150
                            • Oulu

                            Vanoksen tiivisteet pitäs varmaan vaihtaa jos tuota mechanically jammed koodia on.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Enoo
                              Bimmer Rookie
                              • May 2011
                              • 40
                              • Joensuu

                              Ja tosiaan koodit luettu ajojen jälkeen n 8 kertaa ja viimeisimmällä tuli tuo vanos koodi

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1180
                                • lahti

                                Originally posted by Skarpa View Post
                                Tai sitten vetää pienen hitsitäpän öljypumpun mutteriin.
                                Ja uus dampperi.
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎