Noniin kiitoksia vastanneille! Etten turhaan veisi kellekkään koodien lukuun ja pakkopoltettavaksi, uskaltaako autolla lähteä ajamaan ja voiko tossa tilassa saada tarvittavia lämpöjä että näkisi termareiden toiminnan? Jostain luin että tukkeutuneella suodattimella ajo voi hajottaa turbon
toisaalta eihän nuo termarit niin paljoa maksa ettei niitä voisi vaihtaa vaikkei rikki olisikaan jos kerran ovat rikkoutumisherkkiä.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
Onko kokemusta minkä verran?Originally posted by Bablo81 View PostKannattaa ostaa alkuperäiset termarit ainoastaan niin kestää!
muutaman n. 100kpl kokemuksella sanoisin seuraavaa M47/ M57 diesel koneiden termareista
Termarit kestää VALMISTAJASTA riippumatta 2h --2kk ja TODELLA harvoissa tapauksissa 2 vuotta ja jopa ylikin.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
DPF-cleanereita on monenlaisia ja kaikkien toiminta ei perustu vain lämpötilan nostoon. Toki pönttöjä ja kattiyhdistelmiäkin on monenlaisia, joten cleanereiden erilaisille ominaisuuksillekin on tarvetta.Originally posted by VolvoTDi View PostDpf cleanerit jättäisin pois, koska nostaa lämpötilan niin korkeaksi, että sulaa lambdat, lämpötila-anturit ja suuttimet.
Naftaleenia sisältävissä cleanereissa suuremman lämmöntuotannon ja syttymisviiveen ansiosta pakokaasun lämpötila saadaan nostettua korkeammalle kuin tavallista dieselpolttoainetta käyttämällä DPF-polton aikana.
Joidenkin cleanerituotteiden toiminta perustuu naftaleenin ohella myös nokihiukkasten tuhkaantumisessa tarvittavan palamisprosessin lämpötilan alentamiseen, jolloin polttotapahtuma voisi tapahtua "täydellisemmin" auton moottoriohjaimen säätelemänä. Tällaisista lisäaineista esim. ceriumoksidi tuo uutta katalyyttiä hiukkassuodatinta edeltävään hapetuskatalysaattoriin, mikä suurentaa typpidioksidin määrää suodatinyksikössä ja vastaavasti vähentää hapen osuutta polttotapahtumassa, jolloin nokihiukkasten palamisprosessi tuhkaksi on mahdollista alhaisemmassa lämpötilassa kuin runsaammaan happimäärän läsnäollessa. Joissakin DPF-clenanereissa puhdistusteho taas perustuu polttoaineen setaaniluvun kasvattamiseen esim. 2-etyyliheksyylinitraatin avulla, jolloin pakokaasun typpioksidipitoisuus kasvaa sen muuttuessa typpidioksidiksi hapetuskatalysaattorissa, mikä tehostaa nokihiukkasten palamista edellä kuvatulla tavalla.
Täten polttotapahtuma on näiden DPF-cleanereiden avulla mahdollista saada hieman "perusteellisemmaksi", mikä voi helpottaa tukkeentuneen hiukkassuodattimen puhdistumista/avautumista. Hankalammissa tapauksissa tukkeutunutta suodatinta ei kuitenkaan ole mahdollista saada avattua cleanereillakaan.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
En tiedä mitä tököttiä on tankkiin laitettu, mutta sen tiedän, että jotain dpf cleaner- tyyppistä, kaikissa näissä tapauksissa. Kaikki ei tosin ollut bemareita vaan myös Hondaa, Mazdaa, VAG:ia. Tökötit oli laitettu merkkiliikkeessä. Hondan tapauksessa korvasivat 2kpl uusia suuttimia, koska valmistaja kieltää lisäaineiden käytön. Mazdassa vaihtui sulanut lambda uuteen asiakkaan kustannuksella, kuten kaikissa muissakin asiakas maksoi itse. Yhteistä kaikille näille oli, että pönttö kun tyhjättiin niin löytyi sitä oranssista tuhkaa vaikka nämä autot ovat lisäaineettomalla järjestelmällä eli normaalisti kaikki on pelkkää mustaa paskaa.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Ihme että noin korkeat arvot on tullut, vaikka pönttö onkin tyhjätty. Oma 525d meni ilman pönttöä (korvausputki) leimasta viime lauantaina, ja savutusarvo 0,02.Originally posted by Mica View PostJokohan täällä/jossain on puitu tätä?
Bmw:ltä on kuulemma tullut uusia ohjeita katsastuksiin, jossa tiukennetaan savurajoja. Isäukolle tuli hylsy päästöistä 745d:stä, jossa dpf on poistettu. 0.9 oli mitattu arvo ja uutena rajana 0.5 entisen 3:n sijaan.
Tyyppikilvessä on kuulemma joku numero kertomassa tämän uuden raja-arvon.F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
Joo, aika korkeat oli. Joku tehoboksi siinä oli paikallaan, se niitä varmaan nosti. Nyt se on poistettu ja muutenkin paikkoja rassattu. Uusintanäytöllä päästöt kelpasivat, arvo taisi olla 0.28Originally posted by Vinki View PostIhme että noin korkeat arvot on tullut, vaikka pönttö onkin tyhjätty. Oma 525d meni ilman pönttöä (korvausputki) leimasta viime lauantaina, ja savutusarvo 0,02.e36 M3 -97 "katukilpuri"
e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448
Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140
Comment
-
Saapa nähdä kuin harmaita hiuksia päästömittaukset tuottaa tällä uudella mittaustavalla..itellä viime vuonna -99vm e39 530d k-arvo pakokaasuissa 2.73 ja sallittu 3.0.nyt ku nuo päästöt tiukentunu niin ei mitään mahdollisuutta saada leimaa😁 tyyppikilvessä luku 2.0 ja jos se tuon mukaan mitataan niin paljo pitää arvojen tippuaE60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
Miedompi softa katsastukseenOriginally posted by lurkki3 View PostSaapa nähdä kuin harmaita hiuksia päästömittaukset tuottaa tällä uudella mittaustavalla..itellä viime vuonna -99vm e39 530d k-arvo pakokaasuissa 2.73 ja sallittu 3.0.nyt ku nuo päästöt tiukentunu niin ei mitään mahdollisuutta saada leimaa tyyppikilvessä luku 2.0 ja jos se tuon mukaan mitataan niin paljo pitää arvojen tippua
F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Olikohan mulla viime katsastuksessa savuarvo 0,08 :thinkOriginally posted by lurkki3 View PostSaapa nähdä kuin harmaita hiuksia päästömittaukset tuottaa tällä uudella mittaustavalla..itellä viime vuonna -99vm e39 530d k-arvo pakokaasuissa 2.73 ja sallittu 3.0.nyt ku nuo päästöt tiukentunu niin ei mitään mahdollisuutta saada leimaa😁 tyyppikilvessä luku 2.0 ja jos se tuon mukaan mitataan niin paljo pitää arvojen tippua
Vakio e39 530d
Comment
-
Menee kyllä säätämiseksi jos joka vuosi pitää käydä ajaan uus softa purkkiin katsastusta varten.uutta hybrid ahdinta ootellaan ja cp3 r90 pumppuki paikallaan vanhassa m57:ssa...turhaa kai tässä enää lisä tehoja hakee ku mee kohta mikään päästöjen takia läpi😁 kaippa se vaan pitää yrittää jonku toisen auton päästölapulla saada leima tästälähtienOriginally posted by veku View PostMiedompi softa katsastukseen
E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
Ei kyllä ole mikään ongelma saada sallittua lukua lapulle jos suuttimet on ok ja softa järkevästi tehty paikallaankuormituksen alueelta. Yleensä kun niihin alueisiin ei tarvitse kartoissa millään tavalla koskea vaikka ottaisi miljoona jyyttöniä ulos. Sitten jos on vedetty vapaavaihteen vääntöpyynti jostain syystä tappiin ja lambdakartat laitettu kauttaaltaan rikkaalle, niin näkisin että saattaa tulla ongelmia.Originally posted by lurkki3 View PostMenee kyllä säätämiseksi jos joka vuosi pitää käydä ajaan uus softa purkkiin katsastusta varten.uutta hybrid ahdinta ootellaan ja cp3 r90 pumppuki paikallaan vanhassa m57:ssa...turhaa kai tässä enää lisä tehoja hakee ku mee kohta mikään päästöjen takia läpi kaippa se vaan pitää yrittää jonku toisen auton päästölapulla saada leima tästälähtien
Oliko sulla nyt 35d-suuttimet myös tuossa? Jossain oli juttua että M57 vs M57N on suuttimissa eri ruiskutuskulma (ja erimuotoinen kuppi männässä) jolloin ei tietenkään osu kaikki tavara kuppiin eikä pala puhtaasti/kunnolla vaikka mitä tekisi. Tämä ei siis ole faktaa/pätemistä, vaan kysymys johon olisi kiva saada jostain/joltain faktapohjainen vastaus.
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
Comment