Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    Originally posted by makkis View Post
    Itse täysin samaa mieltä, täyskaasu vastapaine ei ole suhteessa muihin.
    Muiden perustella voisi orastavaa tukkeutumista olla tiedossa, mutta täyskaasun perusteella virtaa todella hyvin.


    ?
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Olitte aivan oikeassa, kokeilin uudelleen ja kyllä se täydellä kaasulla nousee 250-270 ja vaihtelee tätä väliä melko tasaisesti.

      Lisäksi tutkin noita eri polttoja, tekee 34km välein tuon polton jossa nostaa 300-350 asteeseen ja vieläkään (300km) ajettu tehnyt sitä 600-700 asteen polttoa.

      Muut aikaisemmat lukemat (mbar) pitivät paikkansa tälläkin mittaus kerralla.
      Tasakaasulla 50mbar 90kmh nopeudella tasamaalla 6vaihteella.

      Comment

      • zorb
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2015
        • 211
        • Lahti

        Eikö tuohon olisi voinut samantien survaista isomman reiän tai suolistaa kokonaan? :think

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4628
          • Tampere

          Originally posted by zorb View Post
          Eikö tuohon olisi voinut samantien survaista isomman reiän tai suolistaa kokonaan? :think
          Kuva on jostain netistä bonganttu, viittasin sillä vain siihen että miksi paine ei nouse kaasulla.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • dolby
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 70
            • Oulu

            Auto 530 xd 2006, ajettu 268 tkm. Viimeisen noin kuukauden aikana on alkanut ihmetyttää DPF poltot, nimittäin niitä tulee kokoajan. Nehän huomaa todella helposti esim. kulutusmittarin ja laatikon käytöksestä.

            Olen välillä seurannut asiaa salavalikon moottorin lämpötilasta, ja silmään on pistänyt se, että lämmöt ei muutu normaalista 89 asteesta mihinkään polton aikana. Esim viime talvena-keväänä nousi 94-95. Tästä päättelin, että tuskinpa nousee pakolämmötkään.

            Asian varmistamiseksi kävin äsken veivaamassa autolla vajaan tunnin Carlysta tilannetta seuraten. Kuten epäilin pakolämmöt polton aikana aivan normaalit noin 200-250 astetta. Soot pysyy 40 g tietämillä kokoajan ja hetkellinen poltto ei tiputa sitä kuin pari grammaa. Tästä syystä renegeration request koko ajan päällä (1).

            Kysymys siis kuuluukin mistä ko. käytös johtuu, ja voiko "kunnon" polttoa pakottaa jotenkin päälle? Näitä polttomodeja taisi olla useampia.

            Nollasin joskus alkukesästä DPF laskurin kun se tuli täyteen ja tästä syystä ash näyttää tällä hetkellä vain 2,11 g. Tällä tuskin on vaikutusta polttokäytökseen, koska tilanne on muuttunut vasta äskettäin.

            Pöntön paineet seuraavat: tyhjäkäynti ~15 mbar, tasakaasulla tasaisella ~45 mbar, täyskaasulla ~350 mbar.

            Auto siis kohtuu rasittava ajettava, kun laatikko venyttää vaihtoja ja soppa tietenkin maistuu.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5270
              • Pirkkala

              Tee huoltopoltto jollakin laitteella tai korjaamolla. Sen jälkeen seuraa tilannetta.
              Lämpötilathan nousevat dpf:ssä ruiskutusajankohtaa ja pituutta muuttamalla joten selvästikään sitä ei tapahdu.
              Tayskaasulla paine on korkeahko.
              J-nesteen lämpötilan pysyminen aloillaan kielii myös että polttoa ei tapahdu. Tosin näkisin että tärkeintä on että lämmöt on riittävät että poltto ylipäätään alkaa.

              Katsele myös livedatasta lämpötilaantureiden näyttämät että ovat järkeviä. Esim jos joku rikki niin polttoa ei tapahdu. Vikakoodia niistä ei välttämättä tule.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • dolby
                Bimmer Rookie
                • Feb 2013
                • 70
                • Oulu

                Foorumille avautumiselle oli välitön vaikutus, nimittäin auto teki eilen ns. kunnon polton. Moottorin lämmöt nousi 94 asteeseen, muuta en päässyt seuraamaan kun ei ollut laitteita mukana.


                Tänä aamuna katsoin mihin oli päästy ja soothia oli jäljellä 32 g. Hetken ajon jälkeen määrä alkoi taas pienentyä, mutta nyt oli kyseessä löysempi poltto, lämmöt normaalina. Saa nähä miten tästä jatkuu soothin suhteen, mennääkö pikkuhiljaa nollaa kohti vai kasvavaan suuntaan. Auto käsittääkseni kuitenkin pyrkii saamaan soothin nollaan? Onko muuten tietoa onko tuo sooth luku ihan todellinen vai joku laskennallinen vain?

                Comment

                • Esjonne
                  Newbiemmer
                  • Dec 2017
                  • 7
                  • Riihimäki

                  dpf poisto

                  525da e61 -08. mites ootte näihin LCI- malleihin tehny ton mekaanisen poiston? ymmärtääkseni vähän hankalemmassa paikassa? pitääkö siis irrottaa kokonaan? reikä vai pönttö auki ja suodatin pois? ootteko kuitenki katin jättäny paikoilleen, ja jos poraa niin meneekö se katistakin läpi? itellä ny 321tkm ajettu ja viimeviikolla ohjelmoitii pönttö pois ni nyt pitäs ottaa jo mekaanisesti. tekeekös joku näitä pelkäästää täälläpäin ja mihi hintaan ne menee?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by Esjonne View Post
                    525da e61 -08. mites ootte näihin LCI- malleihin tehny ton mekaanisen poiston? ymmärtääkseni vähän hankalemmassa paikassa? pitääkö siis irrottaa kokonaan? reikä vai pönttö auki ja suodatin pois? ootteko kuitenki katin jättäny paikoilleen, ja jos poraa niin meneekö se katistakin läpi? itellä ny 321tkm ajettu ja viimeviikolla ohjelmoitii pönttö pois ni nyt pitäs ottaa jo mekaanisesti. tekeekös joku näitä pelkäästää täälläpäin ja mihi hintaan ne menee?
                    Jätä se katti paikalleen tai alkaa haista kun mannelavetti. Pönttö auki ja DPF pois, hitsaten kasaan ja asennus.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Järppä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1108
                      • Stadi, ladon takana.

                      Löytyiskö täältä tieto tähän. En oo kiireiltäni kerinnyt Carlystä katsomaan onko Carlyssä uuden dpf:n kuittaus mutta

                      Saako 004D4A koodin pois valittamasta kuittaamalla autolle että on uusi DPF?

                      Rupes herjaa DPF:stä kikotin ihan kunnolla, 452A ja 4D4A

                      Polttoa ei varmaan tarvii tehdä kun polttelee kyllä ja carlyn mukaan avg. 350 km välein. Soottia oli 20 g ja ashia 64 g
                      Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                      Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                      Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                      If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                      Top Gear review

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by Järppä View Post
                        Löytyiskö täältä tieto tähän. En oo kiireiltäni kerinnyt Carlystä katsomaan onko Carlyssä uuden dpf:n kuittaus mutta

                        Saako 004D4A koodin pois valittamasta kuittaamalla autolle että on uusi DPF?

                        Rupes herjaa DPF:stä kikotin ihan kunnolla, 452A ja 4D4A

                        Polttoa ei varmaan tarvii tehdä kun polttelee kyllä ja carlyn mukaan avg. 350 km välein. Soottia oli 20 g ja ashia 64 g
                        Kyllä pääsee eroon kun kuittaa vaihdetuksi.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Järppä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1108
                          • Stadi, ladon takana.

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Kyllä pääsee eroon kun kuittaa vaihdetuksi.
                          Kiitos
                          Löytyiskö koodaria aiheelle Helsinki, Vantaa tienoilta?
                          Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                          Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                          Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                          If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                          Top Gear review

                          Comment

                          • Esjonne
                            Newbiemmer
                            • Dec 2017
                            • 7
                            • Riihimäki

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Jätä se katti paikalleen tai alkaa haista kun mannelavetti. Pönttö auki ja DPF pois, hitsaten kasaan ja asennus.

                            näin se varmaa pitää tehä, löytyykö jostai jonkunnäkösiä ohjeita mitä pitää irrottaa jne. en oo ite löytäny. nimenomaan tähä lci, ymmärtääkseni vaikeemmassa paikassa? löyty englanniks..
                            Last edited by Esjonne; 19-11-2018, 00:31.

                            Comment

                            • Beemer man
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 560
                              • Imatra

                              Nyt syttyi vikavalo ja varoitus particle filter.. syttyi kun polttoaine valo paloi. Voiko se johtaa että vikavalo syttyy?
                              Nyt tankki täynnäkin sytyttää sen kun auto lämpenee 85-90°
                              Autona e61lci 520d. Kilometrejä 262tkm.
                              Nyt kun se ilmoitus on niin jättääkö vikakoodin ettei poltto lähde enää päälle?
                              Mitäs se yleisesti on kustantanut kun on poistattanut järjestelmän käytöstä ja tyhjennyttänyt dbf:än.
                              Harley-davidson sportster -09
                              Yamaha R1 -02
                              e61 520d lci
                              micra

                              Exät
                              e24 635csi
                              e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
                              e34 520, 540, 535
                              e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
                              e46 316, 323
                              e39 523,520x2

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5270
                                • Pirkkala

                                Originally posted by Beemer man View Post
                                Nyt syttyi vikavalo ja varoitus particle filter.. syttyi kun polttoaine valo paloi. Voiko se johtaa että vikavalo syttyy?
                                Nyt tankki täynnäkin sytyttää sen kun auto lämpenee 85-90°
                                Autona e61lci 520d. Kilometrejä 262tkm.
                                Nyt kun se ilmoitus on niin jättääkö vikakoodin ettei poltto lähde enää päälle?
                                Mitäs se yleisesti on kustantanut kun on poistattanut järjestelmän käytöstä ja tyhjennyttänyt dbf:än.



                                Tankin valolla/tyhjyydellä ei ole yhtään mitään tekemistä dpf polton kanssa.


                                Kilometreistä päätellen autollesi tulisi kertoa sopivalla laitteella että dpf on vaihdettu. jos kaikki on kuten pitää, ajelet dpf:llä vielä kymmeniä tuhansia
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎