Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lybby
    replied
    Vieläkö noita dpf:iä joku putsailee pk-seudulla? Suosituksia?

    iDriven mukaan kohtapuolin pitäisi viedä dpf:n takia huoltoon, mutta ei ilmeisesti kannata sitä alkaa kuitenkaan vaihtamaan?

    Auto tuntuu polttelevan ihan normaalisti tasaisin väliajoin eikä perstuntumalta tuntuisi, että se olisi vielä ihan tukossa. Saatan kyllä olla täysin väärässäkin.

    Pirssinä 525d -05

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Eibole faceliftissä enää dpf cbs. Info koodi tulee filtteristä dde:lle n.200tkm paikkeilla.

    Leave a comment:


  • izzuL
    replied
    Kuuluuko iDriven valikossa olla kohta jossa ilmoitetaan jolloin DPF suodatin tulisi vaihtaa ?
    Omassa 530 xd -08 ei ole mitään kohtaa service valikossa joka viittaisi tuohon DPF:ään.

    Tulivaan mieleen että poistuuko kyseinen kohta valikosta jos DPF ohjelmoitu pois käytöstä esim pöntön tyhjennyksen yhteydessä? :think

    Leave a comment:


  • 327 2*t+ic
    replied
    Olisikos jollekin jäänyt nurkkiin tukkeentunutta/tyhjättyä DPF purkkia LCI e61 520d M47

    Voisin ostaa tuollaisen jos sopivasti saa.

    Leave a comment:


  • Neutrone
    replied
    Originally posted by zorb View Post
    Eikö vastapaine ennen hiukkassuodatinta kerro enemmän sen tukkoisuudesta?
    Originally posted by Supra^ View Post
    Nyt on tainnut mennä puurot ja vellit sekaisin. Mitä sillä pakoputken paineella tekisi, en keksi muuta kuin että näkee ettei kukaan ole laittanut tennispalloa putkenpäähän?
    Totta, eli nimenomaan oli puurot ja vellit sekasin. Jatkakaa

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Neutrone View Post
    Hyvältä näyttäs tosiaan JOS tuo olisi hiukkassuodattimen jälkeinen paine. Kuvassa lukee "before particulate filter".
    Nyt on tainnut mennä puurot ja vellit sekaisin. Mitä sillä pakoputken paineella tekisi, en keksi muuta kuin että näkee ettei kukaan ole laittanut tennispalloa putkenpäähän?

    Leave a comment:


  • zorb
    replied
    Originally posted by Neutrone View Post
    Hyvältä näyttäs tosiaan JOS tuo olisi hiukkassuodattimen jälkeinen paine. Kuvassa lukee "before particulate filter".
    Eikö vastapaine ennen hiukkassuodatinta kerro enemmän sen tukkoisuudesta?

    Leave a comment:


  • Neutrone
    replied
    Originally posted by zorb View Post

    Miltä nuo kuvan arvot vaikuttavat DPF:n suhteen?
    Poltot ainakin tuntuvan onnistuvan, kuten pitääkin.
    Hyvältä näyttäs tosiaan JOS tuo olisi hiukkassuodattimen jälkeinen paine. Kuvassa lukee "before particulate filter".

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by zorb View Post


    Miltä nuo kuvan arvot vaikuttavat DPF:n suhteen?
    Poltot ainakin tuntuvan onnistuvan, kuten pitääkin.

    Onko tuo tuhkan määrä paljon vai vähän?
    Ja paljonko vastapaineiden pitäisi suunnilleen olla?
    Vastapaine mitattu ajossa 80 km/h tasaisella nopeudella.
    Tyhjäkäynnillä vastaava arvo 1030-1040 hPa paikkeilla.
    tuhka-arvot ym. ovat laskennallisia, eivät oikeastaan paljoa kunnosta kerro. Jos poltot toteutuu ja nuo pakopaineet ovat absoluuttista painetta eli 30-40mbar vastapainetta tuossa nopeudessa niin kaikki on kunnossa.

    Leave a comment:


  • zorb
    replied


    Miltä nuo kuvan arvot vaikuttavat DPF:n suhteen?
    Poltot ainakin tuntuvan onnistuvan, kuten pitääkin.

    Onko tuo tuhkan määrä paljon vai vähän?
    Ja paljonko vastapaineiden pitäisi suunnilleen olla?
    Vastapaine mitattu ajossa 80 km/h tasaisella nopeudella.
    Tyhjäkäynnillä vastaava arvo 1030-1040 hPa paikkeilla.

    Leave a comment:


  • asdf1
    replied
    Eikös se trafi uhkaillut alkavansa tarkastaan näitä poistoja tänä vuonna, että viittiköhän sitä enään?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Idriven kilometrimäärä on täysin laskennallinen ja ei ole tekemisissä todellisuuden kanssa. Koodit kannattaa luetuttaa ja DPF:n vastapaine, siten tietää tarkemmin pöntön tilanteen. Tuon mallisessa DPF on kökösti toteutettu, joten äkkiseltään valmistautuisin pieneen poisto-operaatioon... Mistäpäin olet?

    Leave a comment:


  • asdf1
    replied
    Kysytäänpä täällä kun eka dpf:n omava diiseli alla. Pari kertaa käyny näin kun poltto on alkanut niin vedot on tosiaan loppunu. Jos lyö kaasun pohjaan, niin auto vaihtaa pienemmälle ja kiihtyy kyllä suuriinkin nopeuksiin, mutta erittäin maltillisesti ja matalilla kierroksilla. Auto on e61 530dA -05.

    Ongelma tulee siinä vaikka poltot loppuu niin vedot pysyy kadoksissa. Oudon hommasta tekee se jos auton pysäyttää ja käynnistää uudestaan niin taas mennään niin perkeleesti niinkun mitään ei ois ollukkaan. Ekalla kertaa tämä meinas aiheuttaa pienen vaaratilanteen, kun lähin rekkaa ohittaan ja auto ei kulkenutkaan mihinkään.

    Pajalle en autoa saa vielä pariin viikkoon, valitettavasti. iDrive näyttää että dpf:n vaihtoon ois 150tkm, mutta epäilen paikkaansapitävyyttä.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Markush80 View Post
    Kiitoksia vastauksista!
    Ei huvittaisi turhaan vaihtaa kallista suodatinta. Täytyy kokeilla löytää joku jolla sopivat laitteet ja kokeilla pakkopolttoa.

    Kajaanista päin kysellään ja saa ottaa yhteyttä jos pystyy auttamaan korvausta vastaan. T:markus 044-2021820
    Ota yhteyttä nimim tuikku Kajaanissa.
    Sieltä löytyy monenlainen lääke dpf ongelmiin

    Leave a comment:


  • Markush80
    replied
    Kiitoksia vastauksista!
    Ei huvittaisi turhaan vaihtaa kallista suodatinta. Täytyy kokeilla löytää joku jolla sopivat laitteet ja kokeilla pakkopolttoa.

    Kajaanista päin kysellään ja saa ottaa yhteyttä jos pystyy auttamaan korvausta vastaan. T:markus 044-2021820

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎