Apua vikakoodien lukuun ja polton pakkokäynnistämiseen pk-seudulla?
Syttyi itsellänikin toi DPF häiriövalo ja syttyy joka kerta kymmenen minuutin ajon jälkeen.
Olisiko jollain osaamista, kiinnostusta ja laitteita tutustua e60 530da -08 LCI:in.
Olisi hienoa jos voisi kertoa mahdollisesti mikä estää polton käynnistymisen ja yrittää saada sitä päälle. Korvausta vastaan tietenkin.
Lämmöt katsoin piilovalikosta ja ne seilasi 83-88 asteen välissä kaupungissa ja maantiellä, olettaakseni ihan suht terveellä alueella.
Pesu voisi kiinnostaa jos muut häiriöt on ensin suljettu pois ja yritetty saada polttopäälle.
Siis pk-seudulla majailen.
Kiitokset jo kommentteista.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
Mielenkiinoinen uutinen tuo.
Wikin mukaan hiukkaset menee näin:
Euro 4 (tammikuu 2003 alkaen) 0,025 [PM]
Euro 5 (syyskuu 2009 alkaen) 0,005 [PM]
Euro 6 (syyskuu 2014 alkaen) 0,005 [PM]
Noilla uusilla lienee vaikeeta päästä raja-arvoihin (jos oikeasti pystyvät luotettavasti mittaamaan, minen tarkemmin tiedä).
Minua kiinnostaa mikä tilanne on Euro 4 moteilla ilman DPF, koska oma on tällainen tapaus.
Tässä joku vastaus katsastustapahtumaan vajaa 2 vuotta sitten tuulilasin sivuilla:
Leave a comment:
-
-
Mitähän mahtaa olla nämä Trafin tulossa olevat keinot DPF poistojen valvontaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by uoto78 View PostVihdoin viimein sain aikaiseksi aloittaa tuon varapöntön kanssa. Kuten kuvista näkee niin halutessaan filtterin saa ehjänä pöntöstä pois mahdollista tulevaa tarvetta tai puhdistusta varten. Toki tässä tapauksessa joutuu pöntön alaosaan tekemään sauman mikä myös näkyy koneen altapäin katsottaessa.
Kaipa tuossa olisi mahdollista jopa lyhentää tuota filtteriä paremman hengityksen toivossa mutta mikä sitten olisi oikea suhde jotta ohjausjärjestelmä vielä hyväksyisi vastapaineet?
Meinaan tehä saman projektin vaikkei ole mitään vikaa, mut turhat härpäkkeet pois.
Elikkä jos hakkaa suodattimen pois niin menee pienemmällä luukulla tehä
Vast ikään tein Sprintteriin saman homman ku oli sekasin ku seinäkello...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tomide View PostEipä auttanut termaerien vaihto. Edelleen huutaa hiukkassuodatinta.. mitäköhän sit kannattais lähteä kokeilemaan? :think
Kokeilin termarien vaihdon jälkeen ajaa vähän matkaa, jos puhdituis tuo suodatin, mutta noin 20km ajon jälkeen pomppas taas näytöllee tuo varoitus suodattimesta. Onko siinä olemassa jotain rajaa tukkoisuudessa, jonka jälkeen auto ei enää itse polta suodatinta?
Leave a comment:
-
-
Eipä auttanut termaerien vaihto. Edelleen huutaa hiukkassuodatinta.. mitäköhän sit kannattais lähteä kokeilemaan? :think
Kokeilin termarien vaihdon jälkeen ajaa vähän matkaa, jos puhdituis tuo suodatin, mutta noin 20km ajon jälkeen pomppas taas näytöllee tuo varoitus suodattimesta. Onko siinä olemassa jotain rajaa tukkoisuudessa, jonka jälkeen auto ei enää itse polta suodatinta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tomide View PostMolemmat termarit vaihdettu. Nyt lämmöt 90 kieppeillä. Tuosta järjestelmän ilmauksesta vielä kysyisin. Mistä tiedän, että kaikki ilma on saatu pois? Koneen ollessa lämmin, alavesiletku on kylmänä. kuuluisiko sen lämmetä laisinkaan? Mitään ihmeellistä ilmausta en suorittanut. Kun oli hilppeet takas kasassa, täytin vain paisarin.(kone kylmänä). Hetken se nestettä imi, mutta esim koneen lämpiämisen jälkeen ei nestettä enää imenyt. Hytistäkin saa vaikka saunan, eli lämmintä puskee!
Se että alavesiletku on kylmä kertoo että jäähdytin toimii.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by humala View PostTermarit välittömästi vaihtoon..Last edited by Tomide; 24-10-2015, 01:27.
Leave a comment:
-
-
Autona E60 525D 07. Mittarissa 196tkm.
Bemari alkanu huutamaan hiukkassuodattimesta. Käytin pajalla, ei saanut pakkopolttoa suodattimelle suoritettua. Epäili että hehkujen vikakoodi estää polton->hehkut vaihtoon. Taas yritettiin pakkopoltoa, ei onnistu. DPF anturi näytti omituisia lukemia->Anturi vaihtoon. Pienen väännönjälkeen pakkopoltto onnistui, jolloin (enmuista yskiköitä) saatin lukemaksi 40.(siis ilmeisesti suodattimen kuormitus).
Siinä sitten hypittiin ilosta, kunnes päivän ajon jälkeen alkoi taas herjaamaan suodatinta. Kavoin salavalikosta auton lämmöt esiin. Ajelin n. 30km+ matkan 3000rpm. Lämmöt pyörivät siin 70 kieppeillä, muttei kuitenkaan noussut edes 70 asti.
Mitäköhän tässä alkais sitten kokeilemaan? Tästä eteenpäin mennään mahdollisimman paljon kotikonstein, sen verran lompakko oheni pajalla. Olisiko mahdollisesti kyseessä termari, sillä monessa paikssa internetin ihmeellisessä maailmassa puhutaan, että auto tarvitseee vähintään 75 lämmöt jotta DPF regenerointi lähtee käytiin? Kiitos. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by *makke* View PostEipä ainakaan N47 valittele asiasta, useampi tkm ajettu täysin tyhjällä pöntöllä. Ilman softausta.
Leave a comment:
-
-
Eipä ainakaan N47 valittele asiasta, useampi tkm ajettu täysin tyhjällä pöntöllä. Ilman softausta.
Leave a comment:
-
-
Vihdoin viimein sain aikaiseksi aloittaa tuon varapöntön kanssa. Kuten kuvista näkee niin halutessaan filtterin saa ehjänä pöntöstä pois mahdollista tulevaa tarvetta tai puhdistusta varten. Toki tässä tapauksessa joutuu pöntön alaosaan tekemään sauman mikä myös näkyy koneen altapäin katsottaessa.
Kaipa tuossa olisi mahdollista jopa lyhentää tuota filtteriä paremman hengityksen toivossa mutta mikä sitten olisi oikea suhde jotta ohjausjärjestelmä vielä hyväksyisi vastapaineet?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostKyllä se polttelee tuolla moottorilla alemmilla lämpötiloilla kuin 76. Ja kun poltto on saatu päälle niin lämmöt nousee aivan varmasti tuon yli.
Leave a comment:
-
Leave a comment: