Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 karvalakki hifin päivitys kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freed
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 425
    • Helsinki

    Originally posted by Matson^ View Post
    Ja johtoa 50m auton sisuksiin
    Okei, eli se pois vaihtoehdoista. Mites jos elementit vaihtaa logic mallin versioihin?

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2324
      • Uusimaa

      Tässä on vakava aikomus alkaa keräämään kamoja L7-päivitystä varten. Jaksaisiko joku vastailla muutamaan kysymykseen. Autossa on siis CCC-systeemi isolla näytöllä, mutta karvalakki-hifeillä.

      - Peräkonttiin tulee näköjänsä vihreä kuitu. Miten tämä kuitu liitetään vahvariin? Tarvitseeko jonkun adapterin, jolla se luuppi tehdään vahvarin kautta? Jos tarvitsee, niin löytyykö siihen jokin osanumero?

      - Johtosarja kannattanee varmaan tehdä itse? Näyttävät maksavan eBayssa 150-200 euroa, jos niitä joskus siellä ylipäätään on.

      - Mistä tiedän, mitkä L7-vahvarit sopii/toimii omassa autossani (LCI)? Osanumeroita vahvareille näyttää olevan julmetunmoinen määrä! Voinko ostaa minkä tahansa vahvarin E90/E60 väliltä 2004-2010? Taipuuko niistä mikä tahansa oman CCC-systeemin jatkoksi?

      - Mitä osia tarvitsee tilata takaovien kajariasennusta varten, kun lähtökohtana on karvalakki-hifit.

      - Eikös asennuksessa voi hyödyntää etuovien alkuperäiset elementeille menevät kajarijohdot, jotka voisi napsauttaa poikki sisätilojen puolelta? Ja tinata niihin uudet kajarijohdot? Eli subbareille, takaovien sisälle ja keskikajarille uudet johdot koko matkalta?
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • Matson^
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2113
        • Seinäjoki

        Originally posted by JKK View Post
        Tässä on vakava aikomus alkaa keräämään kamoja L7-päivitystä varten. Jaksaisiko joku vastailla muutamaan kysymykseen. Autossa on siis CCC-systeemi isolla näytöllä, mutta karvalakki-hifeillä.

        - Peräkonttiin tulee näköjänsä vihreä kuitu. Miten tämä kuitu liitetään vahvariin? Tarvitseeko jonkun adapterin, jolla se luuppi tehdään vahvarin kautta? Jos tarvitsee, niin löytyykö siihen jokin osanumero?

        - Johtosarja kannattanee varmaan tehdä itse? Näyttävät maksavan eBayssa 150-200 euroa, jos niitä joskus siellä ylipäätään on.

        - Mistä tiedän, mitkä L7-vahvarit sopii/toimii omassa autossani (LCI)? Osanumeroita vahvareille näyttää olevan julmetunmoinen määrä! Voinko ostaa minkä tahansa vahvarin E90/E60 väliltä 2004-2010? Taipuuko niistä mikä tahansa oman CCC-systeemin jatkoksi?

        - Mitä osia tarvitsee tilata takaovien kajariasennusta varten, kun lähtökohtana on karvalakki-hifit.

        - Eikös asennuksessa voi hyödyntää etuovien alkuperäiset elementeille menevät kajarijohdot, jotka voisi napsauttaa poikki sisätilojen puolelta? Ja tinata niihin uudet kajarijohdot? Eli subbareille, takaovien sisälle ja keskikajarille uudet johdot koko matkalta?
        - Kuitulooppi vain "katkaistaan" ja välille lisätään vahvistin, nuolet liittimissä kertovat kiertosuunnan. Helpoin se on tehdä siinä mustassa "tulitikkuaskissa" mikä siellä pitäisi olla valmiiksi.

        - Johtosarjan tein itse, mutta toisella kertaa voisin kokeilla valmistakin.. selviää kaikilta pinnien ja liittimien ihmettelyiltä ja tilaamisilta.. 50/50 :think

        - Sopivuuksista en osaa sanoa varmaksi, mutta luulisi nyt että kunhan vain on ccc-versiollisesta vehkeestä niin pelaa?

        - Takakajarien asennukseen ei periaatteessa voi hankkia kuin suojaritilät + pinnit ovien liittimiin ja uskallusta
        ... Vois muuten olla paras jos jostain löytäis omalla sisustan värillä pahvit missä on paikat valmiina, lci:n kaiuittimenritilät on niin onnettoman pienet että puukottamiset yms pitää osua just nappiin.. prelci oo ny niin väliä kunhan on joku reikä mistä ääni kuuluu, ja iso verkko peittää virheet

        - Kyllä.
        Last edited by Matson^; 13-11-2013, 19:23.
        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
        | Nissan Navara TREK-1 |
        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

        Comment

        • hkroger
          Bimmer Rookie
          • Sep 2012
          • 104
          • Espoo

          - Sopivuuksista en osaa sanoa varmaksi, mutta luulisi nyt että kunhan vain on ccc-versiollisesta vehkeestä niin pelaa?
          Pystyykö M-ASK soittimeen liittämään tuommosen hifi-vahvarin?
          BMW X5 4.4i E53 vm. 2001

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2324
            • Uusimaa

            Originally posted by Matson^ View Post
            - Kuitulooppi vain "katkaistaan" ja välille lisätään vahvistin, nuolet liittimissä kertovat kiertosuunnan. Helpoin se on tehdä siinä mustassa "tulitikkuaskissa" mikä siellä pitäisi olla valmiiksi.
            Rupesin jo meilaamaan sulle yv:tä, mutta olitkin jo ehtinyt tarttumaan tähän täällä, joten jatketaan asiasta myös sitten täällä Ostin tänään nimittäin jo nimimerkki "M_Power":ilta BSW:n L7 setin, joten se on menoa nyt... Nyt olisi avuntarve todellinen, jotta osaisi valmistella kaiken etukäteen.

            Tuo kuitujuttu vielä kiinnostaa... Eli ymmärrän että se katkaistaan, mutta tarvitsenko jotain tarvikkeita saadakseni sen katkaistun kuidun vietyä vahvariin, ja sieltä takaisin ulos? Eli TÄSSÄ kuvassa osa nr. 6 on kuituliitin, ja sen allla infoa klikkaamalla löytyy lisää numeroita. Tarvitseeko minun tilata kaikki tuon kuutosen alla olevat hilut? Vai yltääkö ne katkaistun kuidun päät sellaisenaan vahvarille?

            Toinen kysymys siten liittyen takaovien piuhojen läpivientiin. Eli ne johdotko ei tuosta vaan sujahda läpi, vaan homma hoidetaan liittimillä? Onko kyseessä jotkin erikoisliittimet, jotka tarvitsee tilata etukäteen?

            Vahvarin +12V taitaakin näkyä yhdessä kuvassa selvästi. Tuohon lienee menee jokin standardiliitin?

            Sitten vielä kysymys subbarista: Miten nuo Rainbowit vertautuu oikeisiin L7-subbareihin? Jos tekisit kaiken uudelleen, ottaisitko edelleen samat subbarit? Vai olisiko tähän muita viisaampia ratkaisuja? Käytetyt L7-subit maksaa n.300€.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • hkroger
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 104
              • Espoo

              Kyselin Jyväskylässä paikallisesta liikkeestä, että mitä tuohon M-ASK radioon ilman hifiä kannattais laittaa ja tämmöstä ehdotettiin:
              - Gladen One 201 BMW 3-tie setti
              - Vahvistin esimerkki: Mosconi One 120.4 DSP
              - Takakajarit samanmerkkiset

              Ehdotettiin myös mukaan Gladen RS 10 suljettuun koteloon vahvistimen kanssa kylkeen, mutta en oo varma haluanko peräkonttiin subbaria enää lisäksi.

              Hintaa oli paikalleen laitettuna vähän toista tonnia.

              Mitä ootte mieltä? Onko tuo hyvä paketti?
              BMW X5 4.4i E53 vm. 2001

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                Orkkis Logic7 asennusjohtosarjalla 1100e.
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by JKK View Post
                  Rupesin jo meilaamaan sulle yv:tä, mutta olitkin jo ehtinyt tarttumaan tähän täällä, joten jatketaan asiasta myös sitten täällä Ostin tänään nimittäin jo nimimerkki "M_Power":ilta BSW:n L7 setin, joten se on menoa nyt... Nyt olisi avuntarve todellinen, jotta osaisi valmistella kaiken etukäteen.

                  Tuo kuitujuttu vielä kiinnostaa... Eli ymmärrän että se katkaistaan, mutta tarvitsenko jotain tarvikkeita saadakseni sen katkaistun kuidun vietyä vahvariin, ja sieltä takaisin ulos? Eli TÄSSÄ kuvassa osa nr. 6 on kuituliitin, ja sen allla infoa klikkaamalla löytyy lisää numeroita. Tarvitseeko minun tilata kaikki tuon kuutosen alla olevat hilut? Vai yltääkö ne katkaistun kuidun päät sellaisenaan vahvarille?

                  Toinen kysymys siten liittyen takaovien piuhojen läpivientiin. Eli ne johdotko ei tuosta vaan sujahda läpi, vaan homma hoidetaan liittimillä? Onko kyseessä jotkin erikoisliittimet, jotka tarvitsee tilata etukäteen?

                  Vahvarin +12V taitaakin näkyä yhdessä kuvassa selvästi. Tuohon lienee menee jokin standardiliitin?

                  Sitten vielä kysymys subbarista: Miten nuo Rainbowit vertautuu oikeisiin L7-subbareihin? Jos tekisit kaiken uudelleen, ottaisitko edelleen samat subbarit? Vai olisiko tähän muita viisaampia ratkaisuja? Käytetyt L7-subit maksaa n.300€.
                  Voi kun vielä muistaisi.. mutta sellainen haisu että et tarvitsisi kuin tuon sun linkin osan "6".. itse taisin tilata noi kaikki mitä kutosen alta löytyy, mutta taisivat jäädä ylimääräisiksi .. ei muista ja kaikki kuitit annoin uudelle omistajalle mukaan :think Ei korkealta putoa, vaikka pitäisi käydä (ja takuulla pitääkin) toiseenkin kertaan marmorilla, tai että parin euron liittimet jää sitten yli.

                  + Tietenkin uusi valokuitukaapeli pitää hommata. Eli kun valokuitu kulkee vaikka navilta pin2-> pin1 cdvaihtajalle pin2->pin1 bluethootmoduulii pin2 ->pin1 naville
                  eli pinni2 -pinni1 laitteelta laitteelle loppuen samaan laitteeseen mistä lähti. Eli nyt irrotat bluetooth moduulin (tai vaihtaja tai mikä tahansa varuste mikä siellä kontissa on) 2.pinnin[nuoli ulos] ja laitat sen vahvarin 1.pinniin [nuoli sisään] ja vahvarin 2.pinnistä viet takaisin sinne tulitukkuaskiin samaan paikkaan mistä irrotit bluetooth moduulin kuidun.
                  Vähän hankala selittää, mutta liittimiin on merkkitty "kulkusuunnat", eli pääasia on että looppi kiertää oikeaan suuntaan, aina jatkuen moduulista toiseen.. selviää sitten kun vähä irrottele niitä kuituja ja pääset hypistelemään uusia liittimiä.

                  Takaoviin voi sulloa johdot "väkisinkin" kunhan vähän avartaa liittimiä, näin tein itse.. mutta jälkeenpäin ajateltuna ei olisi ollut kova homma hankkia sinne oikein oikeat pinnit/liittimet niin oviliitinkin toimisi kuten pitääkin.

                  Joo virran saat vahvarille kuvan mukaisesti 10-napaisesti valkoisesta liittimestä X11011 pinni nelosesta (wds-kytkentäkaavio).

                  Subbari juttuun en osaa ottaa kantaa. Nyt on tullut jo niin paljon kaikkia plug&play ämyreitä, että hankala sanoa mitä enää laittaisin. En ainakaan tuolla hintaa käytettyjä L7 ostaisi. Rainbow ei soinu juuri kuinkaan ilman erillistä vahvistinta, sitten ne toki olivat ihan ok.. ehkä nykyisen individuaalin tasoa tai paremmat.

                  Originally posted by hkroger View Post
                  Ehdotettiin myös mukaan Gladen RS 10 suljettuun koteloon vahvistimen kanssa kylkeen, mutta en oo varma haluanko peräkonttiin subbaria enää lisäksi.
                  Subbari ei kuulu kuuskympin suljetusta konista mihinkään, jos sulla on suksiluukku niin
                  Last edited by Matson^; 14-11-2013, 23:22.
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • Puistis
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2013
                    • 849
                    • 09

                    Originally posted by hkroger View Post
                    Kyselin Jyväskylässä paikallisesta liikkeestä, että mitä tuohon M-ASK radioon ilman hifiä kannattais laittaa ja tämmöstä ehdotettiin:
                    - Gladen One 201 BMW 3-tie setti
                    - Vahvistin esimerkki: Mosconi One 120.4 DSP
                    - Takakajarit samanmerkkiset

                    Ehdotettiin myös mukaan Gladen RS 10 suljettuun koteloon vahvistimen kanssa kylkeen, mutta en oo varma haluanko peräkonttiin subbaria enää lisäksi.

                    Hintaa oli paikalleen laitettuna vähän toista tonnia.

                    Mitä ootte mieltä? Onko tuo hyvä paketti?
                    Kyllä tuolla tulee huomattava parannus vakioihin. Vahvistimessa oleva DSP on erittäin hyödyllinen! Jostain muistan lukeneeni Gladenin olevan yksi parhaimmista plug n play kaiuttimista. Itse en vaivautuisi vaihtamaan takakaiuttimia, mutta kukin tyylillään.

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      Originally posted by hkroger View Post
                      Kyselin Jyväskylässä paikallisesta liikkeestä, että mitä tuohon M-ASK radioon ilman hifiä kannattais laittaa ja tämmöstä ehdotettiin:
                      - Gladen One 201 BMW 3-tie setti
                      - Vahvistin esimerkki: Mosconi One 120.4 DSP
                      - Takakajarit samanmerkkiset
                      Hintaa oli paikalleen laitettuna vähän toista tonnia.
                      Hyvä tietää mitä tuollainen suurin piirtein maksaa. Kun miettii orggsi-tietä, eli lisäämällä diskantit, hifi-päätteen ja koodauksen. Lopputulos todennäköisesti aika tavalla sama, mutta ei se kyllä tonnia tule maksamaan, ei sinne päinkään.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • hkroger
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 104
                        • Espoo

                        Originally posted by jaki View Post
                        Hyvä tietää mitä tuollainen suurin piirtein maksaa. Kun miettii orggsi-tietä, eli lisäämällä diskantit, hifi-päätteen ja koodauksen. Lopputulos todennäköisesti aika tavalla sama, mutta ei se kyllä tonnia tule maksamaan, ei sinne päinkään.
                        Se erohan omassa keississä on, että mulla ei oo subbareita penkin alla, joten pitäis hommata myös ne, jos haluaa tuon paketin rakentaa plus sitten jotain johdotuksia lisäillä.
                        BMW X5 4.4i E53 vm. 2001

                        Comment

                        • Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by hkroger View Post
                          Se erohan omassa keississä on, että mulla ei oo subbareita penkin alla, joten pitäis hommata myös ne, jos haluaa tuon paketin rakentaa plus sitten jotain johdotuksia lisäillä.
                          Sellasta kuuskymppiä ei ookkaan mistä ei "subbareita" löytyisi. Perusversiossa niitäkin vain käskytetään "mankan vahvarilla" kuten muitakin kaiuttimia.
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2324
                            • Uusimaa

                            Originally posted by hkroger View Post
                            Se erohan omassa keississä on, että mulla ei oo subbareita penkin alla, joten pitäis hommata myös ne, jos haluaa tuon paketin rakentaa plus sitten jotain johdotuksia lisäillä.
                            Niin, mä olen juuri alkamassa päivittämään omaa "hinnat-alkaen" karvalakkisettiä, jossa on subbarit penkin alla.

                            Vielä kyssäri kuidusta... Varmaan tarttee ostaa pätkät kuitua sitä vahvaria varten, joten millähän osanumerolla sellaiset löytyy? Se valmis vihreä kuitu ei varmaankaan riitä vahvarille saakka sellaisenaan? En meinaa löytää nimittäin ETKA:sta sellaista. Varmaan aika turha mennä marmorin varaosatiskiltä sellaisia kyselemään...
                            BMW G30 530e X-Drive

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • Matson^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2008
                              • 2113
                              • Seinäjoki

                              Kyllä valokuitua marmorilta saa, osanumeroa en tiedä. Omani sain silloin vaffari kaupan kylkiäisinä, taisi olla jopa Vekkulin itse tekemä kaapeli :think
                              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                              | Nissan Navara TREK-1 |
                              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                              Comment

                              • osviitan
                                Newbiemmer
                                • Mar 2013
                                • 6
                                • Salo

                                Täällä kun tuota nippelitietoa varmastikin löytyy, niin itselleni on herännyt kysymys, että mikähän tuon etuovissa olevan 4" elementin syvyys on ja onko siihen mitään maksimia tiedossa?
                                Itse tuossa keväällä alkamassa aavistuksen rankempi hifistys omaan vm.2010 E61: een ja elementit on nyt enää hankintaa vailla.
                                520D E61 LCI vm.2010

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎