Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 karvalakki hifin päivitys kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nd4spd
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 120
    • Etelä

    Onhan siinä hommaa jos ei ole merkkikohtainen sarja. Lähinnä penkin alla olevat kovaääniset on hankala sovittaa kun korkeutta on vähän. RCA ei ole, ainakaan vanhemmissa, penkin alta joutuu konttiin viemää kaiutintasoisen signaalin. Itselläkin oli tarkoitus vahvistin laittaa, mutta ei jaksanut käydä purkamaan sisustaa piuhoja varten...ainakaan vielä. Kyllähän tuo lisäpotkua kaipailisi...
    Jos penkit ottaa kokonaan irti, ilmeisesti käy herjaamaan bägeistä. Saako tuon Inpalla kuitattua? Vai onko tuossa penkien poistossa jotain muuta vaaramomenttia?
    Last edited by nd4spd; 16-05-2013, 00:21.
    XF Biturbo

    Comment

    • jari85
      Bimmer Rookie
      • Jun 2012
      • 68
      • pirkanmaa/nokia

      Originally posted by nd4spd View Post
      Onhan siinä hommaa jos ei ole merkkikohtainen sarja. Lähinnä penkin alla olevat kovaääniset on hankala sovittaa kun korkeutta on vähän. RCA ei ole, ainakaan vanhemmissa, penkin alta joutuu konttiin viemää kaiutintasoisen signaalin. Itselläkin oli tarkoitus vahvistin laittaa, mutta ei jaksanut käydä purkamaan sisustaa piuhoja varten...ainakaan vielä. Kyllähän tuo lisäpotkua kaipailisi...
      Jos penkit ottaa kokonaan irti, ilmeisesti käy herjaamaan bägeistä. Saako tuon Inpalla kuitattua? Vai onko tuossa penkien poistossa jotain muuta vaaramomenttia?
      Ajattelin sitä ground zeron BMW kittiä laittaa, siinä pitäisi mennä kaikki aikas helposti paikoilleen. Eli rca.n kanssa tulisi ongelmia vai mitenkä? Tuollaisen ground zero paketin saa 399€ eli ei kauhean paha, jos vaan on laadukas?

      Comment

      • nd4spd
        Bimmer Rookie
        • Feb 2004
        • 120
        • Etelä

        Kai nuo merkkikohtaiset pitäisi aika kivuttomasti mennä. RCA lähtöjähän noissa ei ole, joten joutuu ryöstämään sieltä penkin alta olevilta kaiuttimilta vahvistimelle joko high inputtiin tai linjamuuntimen kautta ne RCAt. Penkit olisi hyvä saada kokonaan pois ni olisi tilaa vedellä piuhoja. Kuitenkin joutuu lattiamattoja ja listoja repimään jotta saa piuhat piiloon.
        XF Biturbo

        Comment

        • jari85
          Bimmer Rookie
          • Jun 2012
          • 68
          • pirkanmaa/nokia

          Ilmankos ei halukkaita ole tyrkyllä kamalasti Asennus palvelu maksaa melkein saman kuin toi ground zeron paketti niin ei kamalasti olisi halua maksella, tosin säästyisi vaiva ja työn jälki luultavasti hyvää. Millaisia subeja teillä on e60 kontissa? Tarviiko järeämmän että jotain sisälle kuuluu vai meneekö ihan pienemmälläkin?

          Comment

          • Matson^
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2008
            • 2113
            • Seinäjoki

            Suksiluukuttomassa kuuskympissä ei subista nauti kuin jalankulkijat
            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
            | Nissan Navara TREK-1 |
            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              Ground zeron setistä

              Ite tuommosen väkersin pari vuotta taaksepäin paikalleen ja äänenlaatu on ihan kohtalainen. Ne subit mitkä penkkien alle tulee on aika nälkäsen näköiset ku pitää olla tosi pienet magneetit että mahtuu sinne koteloon. Eikä se ihan ns plug & play juttu ole... Itekkin oikasin sen verran että jätin ovi kaijuttimet soimaan pelkällä soittimen vahvistimella ja subeilta vejin piuhat konttiin ja takas. Penkkejä ei ole pakko ottaa kokonaan pois. Ottaa vaan pultit auki että mahtuu kallistaan kunnolla niin mahtuu kyllä työstään. Hattuhyllylle laitoin dls erillissarjat. Peräkonttiin asensin harman kardonin 5kanavaisen vahvistimen linjamuuntimilla ja 10" cerwin vegan vmax 102 subin joka ei kyllä potkustaan huolimatta tuossa autossa kovin lujaa sisälle soinut. (Ei suksiluukkua).
              Yhtäkaikki, aikaa meni se about 8h suunnittelujen ja syöntien kans mutta kyllähän siinä zeron erkkasarjassa ääni on hieman eri ku pappamallin orkkis kajareissa.
              Loppusanoja sen verran että e60sen ibs ei tykänny kondensaattorista. Auto ei tajunnu mennä lepotilaan jostain syystä. Tähän joku viisaampi osannee enemmän vastata mutta riitti mulla virta sit ilman konkkaaki.
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • Prot
                Newbiemmer
                • Oct 2011
                • 18
                • Turku

                Onko joku foorumilaisista tehnyt tuon stereo => hifi koodimuutoksen e60/e61:een? Itselläni olisi tällaisella muutokselle tarvetta, mutta tieto-taitoa auton koodauksesta ei löydy. Merkkiliikkeestä asiaa tiedustelin, mutta suhtautuivat ajatukseen hieman nihkeästi kun eivät olleet ennen tehneet.

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  Bemaristi -lehden numerossa 1/2013 oli juuri juttua, tosin koodauksen yksityiskohtia ei ollut.

                  Vähimmillään etuoviin tulee lisää diskantit ja Hifi-pääteaste. Kaapelointia joutuu järjestämään hiukan uusiksi jollei halua hankkia täydellistä Hifi-johtosarjaa. Jos haluaa täyden orkkis- Hifi-sarjan niin kaikki kaiutinelementit ovat hiukan erilaiset ja lisäksi subwooferit (omilla pääteasteillaan) menee myös vaihtoon. Tämän jälkeen NCSExpertillä koodataan modulit Hifi-parametreillä ja resetoidaan äänentoistojärjestelmä volume + eject + nuoli taakse -napeilla.

                  Comment

                  • Prot
                    Newbiemmer
                    • Oct 2011
                    • 18
                    • Turku

                    Tuo johdotus yms. alkaa olemaan selvitysten jälkeen aika hyvin tiedossa jo, ainoastaan tuo koodauksen tekeminen on pimennossa. Löysin BMWCoding sivustolta threadin, jossa sitä käsitellään, mutta edelleen tuo vaikuttaa siltä etten ihan ensimmäiseksi uskalla itse kokeilla: http://www.bmwcoding.com/showthread....Stereo-to-Hifi

                    Comment

                    • sirkus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 2195
                      • kaustinen

                      Mulla on kans toi gz upgrate kitti ja muuten ok mut orkkis soittimen tehot loppuu. hommasin nyt tällasen päätteen,



                      + gz 12" subin. Täytyy kesälomilla asennella.
                      Chrysler 300c crd touring 2010
                      Daily driver
                      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                      Man cave on wheels
                      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                      Built not bought
                      V8, only juice&milk come in 2 litres

                      Kawasaki zzr1100 fighter


                      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        Originally posted by MNi View Post
                        Bemaristi -lehden numerossa 1/2013 oli juuri juttua, tosin koodauksen yksityiskohtia ei ollut.
                        En jättänyt niitä kiusallani pois, vaan koska sellaisen lukeminen lehdestä on aika pitkäveteistä
                        Koodaus on itse asiassa hyvin yksinkertainen:
                        - muutetaan varustelistaan (tai itse asiassa lisätään) hifi varusteoptio, numeroa en muista ulkoa
                        - valitaan code car
                        - sammutetaan auto ja pidetään vartin tauko tai siten tuo em resetointi.

                        Eli koodamala eri moduleita (CAUDI, CAPPL jne) systeemi ei mielestäni tullut kuntoon, vaan vaatii tuon auton koodauksen. Eli joku moduli jäi käsin koodaten tekemättä.

                        Sen hifi-kaapelin tekemin ei kovin paha rasti ole, ei sitä kannata pelätä, jos itsekin sen sain laakista onnistumaan.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • Prot
                          Newbiemmer
                          • Oct 2011
                          • 18
                          • Turku

                          Originally posted by jaki View Post
                          En jättänyt niitä kiusallani pois, vaan koska sellaisen lukeminen lehdestä on aika pitkäveteistä
                          Koodaus on itse asiassa hyvin yksinkertainen:
                          - muutetaan varustelistaan (tai itse asiassa lisätään) hifi varusteoptio, numeroa en muista ulkoa
                          - valitaan code car
                          - sammutetaan auto ja pidetään vartin tauko tai siten tuo em resetointi.

                          Eli koodamala eri moduleita (CAUDI, CAPPL jne) systeemi ei mielestäni tullut kuntoon, vaan vaatii tuon auton koodauksen. Eli joku moduli jäi käsin koodaten tekemättä.

                          Sen hifi-kaapelin tekemin ei kovin paha rasti ole, ei sitä kannata pelätä, jos itsekin sen sain laakista onnistumaan.
                          Kiitos Jaki ohjeistuksesta. Jos tuota itse lähtisi koettamaan, niin millaiset riskit hommassa on? Onko mahdollista että joku steppi menee vikaan ja pihassa seisoo pari tonnia romurautaa?

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2978
                            • Uusimaa

                            Originally posted by Prot View Post
                            Kiitos Jaki ohjeistuksesta. Jos tuota itse lähtisi koettamaan, niin millaiset riskit hommassa on? Onko mahdollista että joku steppi menee vikaan ja pihassa seisoo pari tonnia romurautaa?
                            Tuo kaapelihomma ihan oikeasti ei mikään vaikea ole, jos on edes vähän tehnyt sähköhommia. Isompi homma on verhoiluiden purkaminen. Siinä tuli kyllä hiki ja jopa öh, harmistus pari kertaa Kasaan tuli kyllä 100%.
                            Eikä koodaamisessakaan mitään ihmeellistä ole. Jos itse arastelee, vähänkin NCS:ää käyttänyt tekee sen hetkessä.
                            Pidän tuota päivitystä hinta laatusuhteeltaan edelleen erittäin hyvänä.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              Arvelinkin että ehkä jutun kirjoittaja saattaisi ilmottautua. Hieno hands on -juttu lehdessä kaiken kaikkiaan.

                              Comment

                              • Jussbba
                                Newbiemmer
                                • Jul 2013
                                • 16
                                • Satakunta

                                Hattuhyllyn kaiuttimet

                                Moi!

                                Miten saisi helpoiten DLS r4 erillissarjan hattuhyllylle? (E60) Tarviiko jonkun kehikon että sopii? Tarviiko laittaa jakosuodin vai onko diskanteille johdot valmiina?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎