Onko kukaan mitannut originaalien L7-subbareiden impedanssia? Jos kokeilisi Earthquaken elementejä, niin niitä olisi tarjolla 2 ja 4 ohmin versiona. Kummatkohan olisi järkevämpää ottaa L7-vahvarin perään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 karvalakki hifin päivitys kysymyksiä
Collapse
X
-
Originally posted by JKK View PostOnko kukaan mitannut originaalien L7-subbareiden impedanssia? Jos kokeilisi Earthquaken elementejä, niin niitä olisi tarjolla 2 ja 4 ohmin versiona. Kummatkohan olisi järkevämpää ottaa L7-vahvarin perään?
eli 4ohmiset pitäisi olla.
Comment
-
-
Originally posted by marsep View PostMikäs olisi helpoin/halvin/fiksuin tapa saada mp3 soimaan. Auto on 2005 vuoden niin ei niitä suostu soittaan. Auto on päivityksessä käynyt eikä auttanut.
Uudempi cd-asema?
Tai sitten Dension Gateway 500. Sen ottaisin nyt, jos tilanne olisi sama. Siinä saa samalla USB-intarfacet sun muut mukana...
Comment
-
-
Originally posted by marsep View PostMikäs olisi helpoin/halvin/fiksuin tapa saada mp3 soimaan. Auto on 2005 vuoden niin ei niitä suostu soittaan. Auto on päivityksessä käynyt eikä auttanut.
Uudempi cd-asema?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostOlin samassa tilanteessa edellisen E61:seni kanssa. Halvin ratkaisu oli asentaa alkuperäinen iPod retrofit kit. Silloin löysin sellaisen eBaysta n.250 euron hintaan. Asennus alkuperäisen CD-vaihtajan tilalle.
Tai sitten Dension Gateway 500. Sen ottaisin nyt, jos tilanne olisi sama. Siinä saa samalla USB-intarfacet sun muut mukana...
Ipodi hommilla en tee mitään, koska Apple
Mutta tuo dension gateway 500 kuulostaa hyvältä. Mahtaako olla arvokas?
Tarviiko nuo vaihtajan tilalle tulevat purkit koodailuja?E61 535d -05 "377/747"
ex. E38 728 -97
Comment
-
-
e60 kaiuttimista
En laiskuuttani jaksanut kelata koko ketjua läpi...
Onko kellään kokemuksia näistä kaiutin seteistä:
http://www.electronic-star.fi/MB-Qua...tin_i43408.htm
ja
http://www.fanaticaudio.com/shop/aut...w-upgrade-kit/
Eli kumpi on parempi vai onko käytännössä kauheaa eroa?
Uuden erillisen vahvistimen perään olen näitä suunnittelemassa.
Löytyi myös erittäin matalat 8" subbarit jotka mahdollisesti saisi penkkien alle vakiopaikoille mutta onko siinä mitään järkeä, taitaa muoviset kotelot käydä ahtaaksi ja kumiseviksi näillä elementeillä:
http://www.electronic-star.fi/Helix-...fer_i45464.htmG30 530e, E61 523ia
ex e60 525da
ex e90 320Si
ex e91 320d
ex e46 330 Ci
ex e46 330D touring
ex e46 323 sedan
ex e36 320 Coupe
Yms lajiin kuulumattomia...
Comment
-
-
Originally posted by huitoja2 View PostEn laiskuuttani jaksanut kelata koko ketjua läpi...
Onko kellään kokemuksia näistä kaiutin seteistä:
http://www.electronic-star.fi/MB-Qua...tin_i43408.htm
ja
http://www.fanaticaudio.com/shop/aut...w-upgrade-kit/
Eli kumpi on parempi vai onko käytännössä kauheaa eroa?
Uuden erillisen vahvistimen perään olen näitä suunnittelemassa.
Löytyi myös erittäin matalat 8" subbarit jotka mahdollisesti saisi penkkien alle vakiopaikoille mutta onko siinä mitään järkeä, taitaa muoviset kotelot käydä ahtaaksi ja kumiseviksi näillä elementeillä:
http://www.electronic-star.fi/Helix-...fer_i45464.htm
Nuo Helixin subbarithan vaikuttaa kiinnostavilta. Googlaamalla löytyi jotain niihin liittyvää, mutta pääosin saksan kielellä. Itsekin olen subbareita hankkimassa, joten nuo täytyy kyllä perusteellisesti tutkia. Kyllähän ne sinne saa menemään pienellä modaamisella ja korokkeilla varmastikin?
Comment
-
-
Originally posted by huitoja2 View Posttaitaa muoviset kotelot käydä ahtaaksi ja kumiseviksi näillä elementeillä:BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostLuulen että kumpi tahansa noista kahdesta sarjasta ajaa asiansa ihan yhtä hyvin. Jos itse päivittäisin pelkästään auton etupäätä, kysyisin suoraan BSW:ltä, paljolla myisivät BSW:n elementit pelkästään etuoviin.
Nuo Helixin subbarithan vaikuttaa kiinnostavilta. Googlaamalla löytyi jotain niihin liittyvää, mutta pääosin saksan kielellä. Itsekin olen subbareita hankkimassa, joten nuo täytyy kyllä perusteellisesti tutkia. Kyllähän ne sinne saa menemään pienellä modaamisella ja korokkeilla varmastikin?
Joten jos saisi esim. noilla Helixin subbareilla ja jollain kohtuullisilla 4" erillissarjoilla pysymään kaiken orkkisnäköisenä ja soimaan kohtuullisesti niin parempi olisi.
Helpolla modauksella nuo subbarit sinne saisi, asennus syvyyshän on vain 58mm eli ei paljon enempää kuin vakiot vievät, korokerenkaalla menee heittämällä jos vain mahtuvat vielä penkin kiskon alle!?
Edelliseen e91:een laitoin 6,5" Rainbow elementit penkkien alle itse tehdyillä korokerenkailla ja soundi oli aivan toista kuin alkuperäisillä kikkareilla (erillisellä vahvistimella tietenkin).G30 530e, E61 523ia
ex e60 525da
ex e90 320Si
ex e91 320d
ex e46 330 Ci
ex e46 330D touring
ex e46 323 sedan
ex e36 320 Coupe
Yms lajiin kuulumattomia...
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostTarkennetaan nyt kuitenkin, että kyseessä ei ole kotelo vaan enemmänkin "pidike". Se itse kotelo on rungossa. Kun sattuu joskus joku purussa oleva E60 kohdalle, pitää huvikseen mitata tuon kotelon tilavuus. Ei ihan pieni taida olla.
Toisaalta kotelo on avoin kynnyskoteloon päin eli hengittää sinne ja tavallaan lisää tilavuutta sieltä eli ei myöskään ole tiivis kunnon suljettuun subbariasennukseen.
Kolmanneksi epäilyttää vähän tuo kotelon räminä / kumina kunnon elementeillä ja vahvistimella soitettuna ellei saa vaimennettua bitumimatolla tms. kunnolla...G30 530e, E61 523ia
ex e60 525da
ex e90 320Si
ex e91 320d
ex e46 330 Ci
ex e46 330D touring
ex e46 323 sedan
ex e36 320 Coupe
Yms lajiin kuulumattomia...
Comment
-
-
Originally posted by huitoja2 View PostEi tullut mittailtua ns. kotelon tilavuutta kun ne oli irti edellisestä e91:stä mutta ei siellä paljon tilavuutta ole kun sinne heitetään 8" elementti magneettipuoli alaspäin vs alkuperäinen ylösalaisin.
Toisaalta kotelo on avoin kynnyskoteloon päin eli hengittää sinne ja tavallaan lisää tilavuutta sieltä eli ei myöskään ole tiivis kunnon suljettuun subbariasennukseen.
Se, kuinka päin sen elementin siihen laittaa, ei tietenkään ole merkitystä. Jos elementti on ehjä, se kyllä liikuttaa ilmaan yhtä paljon kummallekin puolelleen
Sen sijan, jos sitä menee puukottamaan, niin, että elementti ei olekaan enää siinä pinnassa tiiviisti, tilanne toki muuttuu.
Se, onko kynnyskotelo täysin tiivis, ei sekään ole ongelma, koska tuo elementti (siis original) on muistaakseni kartioripustukseltaan suht jäykkä, eli vapaaseen tilaan tarkoitettu, lue hyvin suureen koteloon.
Minulla on yhdeääs autossa subbari rämissyt. Silloin syynä oli kartiolle päässyt pieni kivi. Muuten nuo ei kyllä rämise.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
E6x + linjamuunnin
Mitä linjamuunninta porukat on käyttänyt kun ovat ottaneet signaalia + herätteen lisä-päätteelle?
Ebay:sta tilattu linjamuunnin toimii ja siitä saa myös herätteen päätteelle, mutta antaa vika-ilmoituksen että kuluttaa virtaa liikaa= ei mene sleep tilaan.
Hakusessa linjamuunnin (2ch)josta saisi myös herätteen päätteelle joka ei anna vika-ilmoitusta autossa.
Comment
-
-
Originally posted by Budder View PostMitä linjamuunninta porukat on käyttänyt kun ovat ottaneet signaalia + herätteen lisä-päätteelle?
Ebay:sta tilattu linjamuunnin toimii ja siitä saa myös herätteen päätteelle, mutta antaa vika-ilmoituksen että kuluttaa virtaa liikaa= ei mene sleep tilaan.
Hakusessa linjamuunnin (2ch)josta saisi myös herätteen päätteelle joka ei anna vika-ilmoitusta autossa.
Comment
-
Comment