Mistä kohtaa haarautuu karvalakkihifissä oviin johdot "subeille" menevistä johdoista? Eipä ollutkaan haaroitettu subin liittimestä, kuten olin ajatellut.. Liian helpoksihan se olisi mennyt. Eli haarautuu jo aiemmin, ehkä jossain oveen menevän läpiviennin tienoilla..?
Tietäisi vaan mistä lähtee vyyhtiä purkamaan jotta saa vahvarilta syötön oviin..
Mistä kohtaa haarautuu karvalakkihifissä oviin johdot "subeille" menevistä johdoista? Eipä ollutkaan haaroitettu subin liittimestä, kuten olin ajatellut.. Liian helpoksihan se olisi mennyt. Eli haarautuu jo aiemmin, ehkä jossain oveen menevän läpiviennin tienoilla..?
Tietäisi vaan mistä lähtee vyyhtiä purkamaan jotta saa vahvarilta syötön oviin..
Viikko sitten tämän juuri itsekin tein. Johdot haarautuu jossain varmasti hankalassa paikassa. En jaksanut itsekään alkaa sitä pistettä etsimään. Helpoiten sai, kun napsautti subbareiden liittimien juuresta piuhat poikki, ja tinasin vahvarilta tulevat subbarijohdot suoraan niihin liittimen johtoihin. Ja tietysti suojasin ja teippasin piiloon ne poikkinaiseksi jääneet, radiolta tulevat johdot.
Etuoviin menevät kajarijohdot löytyi helpoiten sieltä jalkatilasta n.10-20cm ennen ovien läpivientejä. Siitä n. sentinpaksuisesta johtonipusta vähän purkaa teippiä pois, niin saa hyvin vedettyä erilleen ne kajaripiuhat. Vaatii tietysti ensin verhoilujen purkamisen. Plus- ja miinusjohto on kierretty toisiinsa, joten ne on helppo siitä nipusta tunnistaa. Ainakin LCI:ssä etuoviin menevät värit täsmäsivät subbarijohtojen väriin. Vaikka oviin menevät jodot olivat 0.75mm ja subbareille menevät 2.0mm. Sieltä napsautin ne poikki ja tinasin L7:ltä tulevat uudet piuhat oviin meneviin piuhoihin.
Viikko sitten tämän juuri itsekin tein. Johdot haarautuu jossain varmasti hankalassa paikassa. En jaksanut itsekään alkaa sitä pistettä etsimään. Helpoiten sai, kun napsautti subbareiden liittimien juuresta piuhat poikki, ja tinasin vahvarilta tulevat subbarijohdot suoraan niihin liittimen johtoihin. Ja tietysti suojasin ja teippasin piiloon ne poikkinaiseksi jääneet, radiolta tulevat johdot.
Etuoviin menevät kajarijohdot löytyi helpoiten sieltä jalkatilasta n.10-20cm ennen ovien läpivientejä. Siitä n. sentinpaksuisesta johtonipusta vähän purkaa teippiä pois, niin saa hyvin vedettyä erilleen ne kajaripiuhat. Vaatii tietysti ensin verhoilujen purkamisen. Plus- ja miinusjohto on kierretty toisiinsa, joten ne on helppo siitä nipusta tunnistaa. Ainakin LCI:ssä etuoviin menevät värit täsmäsivät subbarijohtojen väriin. Vaikka oviin menevät jodot olivat 0.75mm ja subbareille menevät 2.0mm. Sieltä napsautin ne poikki ja tinasin L7:ltä tulevat uudet piuhat oviin meneviin piuhoihin.
Juuri noiden etuoviin menevien 0.75mm2 johtojen haarautumiskohtaa hain, subit jo juotettuna vahvarille menviin johtoihin ja soittimelta tulevat 2.5mm2 vahvarin hi-inputteihin. Kiitos tiedosta, nyt tietää mistä kohtaa suurinpiirtein sitä johtonippua availee niin ei tarvi ehkä koko matkalta availla.
Mulla on vm 2006 e61 varustettu karvalakkiäänentoistolla. Ajattelin mennä siitä mistä aita on matalin, eli laittaa 8" aktiivisubin johonkin. Onko kukaan viritellyt e61 aktiivisubeja esim takakontin "luukkujen" taakse? Vinkkejä asennuspaikalle tarvitaan. Jalkatilaan en nyt ihan ekana ajatellut ruveta survomaan. Vanhassa e39:ssä oli akun yläpuolella 10" subi, mahtuisikohan tohon uudempaankin... :think
Itse olen tässä pyöritellyt ja käännellyt kaikki kivet pähkäillessäni, että milläköhän tuota kotteron varustelua kannattaisi lähtä parantamaan. Densionin Gateway ja Fisconin vastaava palikka on nuo yleisimmät mitä porukka on näyttänyt laittavan paikkaamaan puuttuvia toistomahdollisuuksia, mutta tuo purkki antaisi kerralla kaikki, mitä oikeastaan tarvii autoon lisätä (kaiutinpäivityksiä lukuunottamatta). Onko kukaan tilannut vielä ko. vehjettä ulkomailta (Schmiedmannilla komian suolasen hintanen näkyy olevan vaikka paljon saakin vastinetta rahalle). Tuossa Dynavin keskustelussa näkyy kaikki kokemukset olevan lähinnä E46-versiosta joten ajattelin kysäistä tänne, josko joku olisi E60 kokeillut.
Vikakoodinlukua Oulun alueella E- ja F-sarjalaisiin
-14 Volvo V60 Plug-in Hybrid
EX -10 E70 X5
EX -12 MB W212 E300 Bluetec Hybrid
EX -13 F25 X3
EX -12 F11 520D
EX -05 E53 X5
EX -06 E61 520D
EX -04 E60 525iA
EX -04 MB C180 KOMPRESSOR
EX -02 E46 316
EX -98 E46 318
Aika kallishan tuo on. Tuossa ei mainita mitään integraatiosta ilmastoinnin säätöihin ja miten CBS näkyy sekä check control viestit. Nuo nyt ainakin tuli ekana mieleen.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Aika kallishan tuo on. Tuossa ei mainita mitään integraatiosta ilmastoinnin säätöihin ja miten CBS näkyy sekä check control viestit. Nuo nyt ainakin tuli ekana mieleen.
Sen mitä ite olen kaivellu netin syövereistä tuon vehkeen toiminnasta ni se asentuu täysin Bmw:n oman järjestelemän rinnalle. 4 sekkaa kun painaa iDrive pylpyrää niin pääsee käsiksi alkuperäiseen valikkoon. Eli ei hukkaa mitään vanhoja toimintoja.
Vikakoodinlukua Oulun alueella E- ja F-sarjalaisiin
-14 Volvo V60 Plug-in Hybrid
EX -10 E70 X5
EX -12 MB W212 E300 Bluetec Hybrid
EX -13 F25 X3
EX -12 F11 520D
EX -05 E53 X5
EX -06 E61 520D
EX -04 E60 525iA
EX -04 MB C180 KOMPRESSOR
EX -02 E46 316
EX -98 E46 318
Tuli laitettua Focalin aktiivisubbari e61 takakonttiin. Kontin pohjalta kun nosti sen ekan lattian ylös, niin altahan paljastui just sopiva rako subille. Illan pimeydessä laitoin virrat kiinni, mutta heräte ja kaiutinsignaalit jäivät vielä odottamaan asennusta.
Kysynkin nyt, että mistä nuo kannattaa ottaa? Akun yläpuolella menee johtonippuja, siellä kulkee keltainen/ruskea ja keltainen/musta, nämä ovat ilmeisesti takakaiuttimien piuhat? Entäs heräte, ideoita?
Auto on pre-LCI vm 2006 huonoimmilla mahdollisilla hifeillä. Toivottavasti nyt vähän edes paranisi, kun tuon saa viriteltyä toimimaan!
Comment