Originally posted by e46touring
View Post
Kaikki aina vain selittää että ilmanvaihto pitää olla kunnosssa ja että se poistaa kosteutta mutta kukaan näin sanova ei oikeasti osaa sanoa että miten se sitä kosteutta poistaa ja toteutuuko se oikeasti kun ei seurata millään mittareilla. Mää oon seurannu ulko ja sisä lämpötiloja ja kosteuksia ny edellisen vuoden ajan aika tarkasti ja ulkona on melkein aina paljon kosteampi ilma sisäilmaan verrattuna niin en ole tarpeettomasti siirtäny kosteutta sisälle kun vain silloin kun itse olen tallissa.
Monella mätänee lämmin talli kun sitä ei lämmitetä. Kovalla pakkasella sinne talliin jää se pakkanen sisälle kun ilma lauhtuu ja sit kun sinne ajetaan lämmin auto niin vesi alkaa valumaan seinistä. Ei niillä kahella satasen reijällä kovin nopeasti lämmöt tasaannu.
Mihin voidaan vielä vaikka simuloida se märkä auto. Mutta: ilmanvaihto, ilmanvaihto, ilmanvaihto. Ja omalla kokemuksella sanon vain sen, että typerintä mitä noin nyt yleensä on tehdä, on venyttää penniä ja sammuttaa / sulkea ilmanvaihtoa, kun "ei sitä nyt mihinkään tarvita".
Comment