Originally posted by jaegarmaisteri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by JPN_ View PostOnko ketään osannut tehdä sille putkelle mitään vai onko se vaan kaivettava kuvetta ja ostettava koko laudutin uusiksi?
Jos maailmalta yrittää metsästää käytettyä niin sitten vain tuota uudemman indeksinumeron osaa tilalle.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostJos sille koittaisin jotain tehdä niin korkeintaan tigillä hitsaus uudelleen kasaan. Muuta vaihtoehtoa vanhan elvyttämiseksi ei ole. Ketjussa aikaisemmin on kuvia tuosta mistä se halkeaa.
Jos maailmalta yrittää metsästää käytettyä niin sitten vain tuota uudemman indeksinumeron osaa tilalle.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostOnko tullut mittailtua minkä kokoinen se on? Kyllähän noita palkeita saa/tehdään suomessakin, jos sattuu olemaan joku hyllykoko niin voisi olla halpakin :thinkF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by JPN_ View PostOnko siitä tulppauksesta oikeasti kokemuksia? Mitkä siinä on seuraamukset?
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View Postsaisivat ottaa nämä 2010 vuoden aikana valmistetut vehkeet myös tuohon kampanjaan.
Onko näitä paloja ollut vain tietyn mallisella/sarjanumeroisella EGR:lla/EGR-jäähdyttimellä vai ihan kaikilla? Minulla auto on valmistettu joskus syksyllä 2010 varmaankin (varmistan tähän myöhemmin) ja EGR-jäähdytin oli BMW-logolla oleva Saksaosa mitä foorumistin kanssa katseltiin.
Pystyykö asiaa varmistamaan osanumerolla ettei pirssi/ihmiset palaisi?G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostEn kerinnyt vielä lukea kuin pari sivua ketjusta.
Onko näitä paloja ollut vain tietyn mallisella/sarjanumeroisella EGR:lla/EGR-jäähdyttimellä vai ihan kaikilla? Minulla auto on valmistettu joskus syksyllä 2010 varmaankin (varmistan tähän myöhemmin) ja EGR-jäähdytin oli BMW-logolla oleva Saksaosa mitä foorumistin kanssa katseltiin.
Pystyykö asiaa varmistamaan osanumerolla ettei pirssi/ihmiset palaisi?
Muutama sivu taaksepäin on mainittu kaksi eri numerosarjaa ja jos cooleri on jompikumpi numerosarjojaltaan ja vanhempi indeksi malliltaan niin sitten cooleri tarkistetaan, muuten ei tehdä mitään. Saattaapi olla että kampanja ei koske kun niitä kahta numerosarjaa.
Kliksuttelin vielä hiirellä sen verran takaisinpäin että tuossa on linkki ko. viestiin missä ne on myös mainittu. https://www.btcf.fi/forum/showthread...81#post4086981
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Ruotsalaiset osaavat polttaa autonsa nätisti kun jää vielä purkurillekin osia. Veikkaan että palo lähti moottoritilastaTämä 2016 mallin 520d joka oli varustettu b47 moottorilla jaksoi maallista taivallusta lokakuusta 2016 lähtien noin 35tkm verran. Mahtaakohan tuo alumiini vielä kiihdyttää paloa entisestään? Muistelisin että ainakin joissain alumiiniosissa on mainittu lisänä vielä magnesium. Poikittaistuetkin ovat menneet hiukan jo veltoiksi.
Last edited by fraatti; 26-02-2019, 20:39.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Nyt on autopalopornoa.
Ruotsissa sammutin taitaa olla suositeltu autovaruste, niin olisiko alkusammutuksen ansiosta jäänyt autopurkaamoillekin enemmän haaskaa? Tai sitten autot vaan palavat Ruotsissa noin siististi. Suomessa sen sijaan taidetaan useammin alkusammutusvälineiden puuttuessa jättää roihu kehittymään ja siirtyä penkalle töllistelemään ja kuvaamaan kännykällä muistoja talteen.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTässä kait viimeisimmät käänteet ja se mitä tuosta dokkarista äkkiseltään selviää on se että liikkessä autojen coolerin indeksinumero tarkistetaan ja lisäksi katsotaan löytyykö Checkcontrollista/ajotietokoneesta (whatever) ilmoitusta että lisää jäähdytinnestettä.
Taidetaan tuossa myös todeta että noin 9% coolereista vaihdetaan ja olisiko tuo sitten että 1% imusarjoja vaihdetaan myös.
Jos cooleri 7 823 210 ja indeksi alle 8 tai cooleri 8 517 724 ja indeksi alle 5 niin sitten tuo cooleri tsekataan läpi. Muuten tarkistusta ei tehdä. Nämähän tulivat jo aikaisemminkin ketjussa esille.Originally posted by fraatti View PostKukaan ei kait ole palanut autoon mutta autoja on kyllä palanut. Tässä päivän tunnistustustehtävä, 4 vai 6 koneinen?
Muutama sivu taaksepäin on mainittu kaksi eri numerosarjaa ja jos cooleri on jompikumpi numerosarjojaltaan ja vanhempi indeksi malliltaan niin sitten cooleri tarkistetaan, muuten ei tehdä mitään. Saattaapi olla että kampanja ei koske kun niitä kahta numerosarjaa.
Kliksuttelin vielä hiirellä sen verran takaisinpäin että tuossa on linkki ko. viestiin missä ne on myös mainittu. https://www.btcf.fi/forum/showthread...81#post4086981
Tsekkasin coolerin numerosarjan ja näyttäisi olevan 7 810 751 - 05 eli erilainen kuin riskiryhmän sarjat. Osuiko tulkintani oikeaan?
G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostNyt on autopalopornoa.
Ruotsissa sammutin taitaa olla suositeltu autovaruste, niin olisiko alkusammutuksen ansiosta jäänyt autopurkaamoillekin enemmän haaskaa? Tai sitten autot vaan palavat Ruotsissa noin siististi. Suomessa sen sijaan taidetaan useammin alkusammutusvälineiden puuttuessa jättää roihu kehittymään ja siirtyä penkalle töllistelemään ja kuvaamaan kännykällä muistoja talteen.
BMW började brinna, parkerad
BMW återkallar 35 000 svenska bilar efter bränder
EDIT: määrä on noussut viime vuoden loppupuolen ilmoitetusta 14000 -> 35000 (Expressen:in ilmoittama luku)Last edited by nullzwei; 26-02-2019, 21:59.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostRuotsalaisetkin...Originally posted by Expressen"Mathias Löfgren blev aldrig kontaktad av BMW innan hans bil fattade eld. Han är kritisk till hur märket hanterat situationen:
– Jag har inte hört någonting, det är det som är så störande. Jag har inte fått någon information och tycker att det är väldigt nonchalant. Jag är riktigt irriterad."IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Publicerad 2018-11-05 06:39
Flera populära BMW-modeller omfattas av ett allvarligt fel som kan leda till motorbrand. Och det går snabbt: på bara några minuter är bilen övertänd. Två månader efter återkallelsen har svenska bilägare inte fått några besked. Samtidigt rullar bilarna vidare på vägarna med risk för brand.
Perin merkillistä (mikäli tuo em. pitää paikkansa) kun päämies kirjoitti aiemmin (23.10.2018) näin:
As a whole, the initial technical campaign and the expanded campaign include around 1.6 million vehicles worldwide (production from August 2010 until August 2017). Individual production periods vary per model.
Customer information will be distributed in the sales organization. Customers with vehicles involved in the technical campaign will be contacted.
Comment
-
-
Juu ja näistä EGR:stä minulle sanottiin tarkastuksen yhteydessä, että vaihtoon menee vain jos cooler vuotaa nestettä (KOREANS). Kuvasivat, totesivat että ei vuoda -> ei vaihdeta egrää. Egr venttiilistä sanoivat että vikakoodi löytyy, liikaa auki, mutta ei aiheuta toimenpiteitä nykyään.
BMW rajannut kampanjan osien saatavuuden vuoksi näin.
Comment
-
-
2012/04 520d N47, tarkastettiin EGR normihuollon yhteydessä ja todettiin, että on nokea ulkopuolella ja menee vaihtoon, ehkä se sitten oli sitä vuotoa? 168 tkm ajettu, tiedä sitten mitä nokea siinä oli. Pari viikkoa osien odotusta ja sitten oli vaihto. En katsonut osanumeroita ennen tai jälkeen, Herttoniemen Laakkosella vaihdettiin.
Comment
-
Comment