memebuy23buy

Pysäyttikö poliisi, saitko sakot? III

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Eli koittivat siis kepillä jäätä osuuko... tosin onhan tuo todennäköisin vaihtoehto tietty.
    Mitä jos emäntäkin olisi sanonut että en ajanut ja taloudessa olisi muita perheenjäseniä joilla on ajo-oikeus? Jatkuisiko arvonta eli olisko kutsu tullut silti ja kenelle seuraavaksi?
    Kunhan mietin juttua teoriassa.:think
    En tiedä varmaksi mutta tuskin sen emännänkään on poliisilaitokselle ilmoittauduttava jollei epäillä rikoksesta, ja kyseessähän on rike :think
    Varsinkaan jos ei ole nimiä rekotteessa. Tuskin on mitään perustetta siis.

Ylinopeus ja liikennerikkomus muuttuu rikokseksi ilmeisesti vasta kun ylittää ”törkeän” rajamuodon.

T:nimimerkillä rikollinen
    Last edited by BMW525Xda; 22-10-2021, 16:00.

Leave a comment:

• Tommix
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Ei. Minä olin sekä omistaja että haltija.
    Eli koittivat siis kepillä jäätä osuuko... tosin onhan tuo todennäköisin vaihtoehto tietty.
    Mitä jos emäntäkin olisi sanonut että en ajanut ja taloudessa olisi muita perheenjäseniä joilla on ajo-oikeus? Jatkuisiko arvonta eli olisko kutsu tullut silti ja kenelle seuraavaksi?
    Kunhan mietin juttua teoriassa.:think

Leave a comment:

• BFI18
    replied
    Ei pysäyttänyt minua, mutta jonkun muun.
    Turun alueella pyörii vielä (näin loppusyksystäkin) vihreä Kawa/musta ajopuku.
    Olkaapa tarkkoina, ei osunut onneksi omalle kohdalle..

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Oliko emäntä haltiajana autossa?
    Ei. Minä olin sekä omistaja että haltija.

Leave a comment:

• Tommix
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Sain kameratolpasta plitikan ja lähetin maililla kiiston, etten ole ajanut autoa. Sen jälkeen muijalle soiteltiin aivan oikein, että tules näyttämään naamasi laitoksella ja hakemaan sakkosi. Eli riippuu tapauksesta ja muija ei millään tavalla ole ns vanha tuttu laitoksella.
    Oliko emäntä haltiajana autossa?

Leave a comment:

• melperri
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Ei tule menemään pitkään niin myös poliisi tulee ottamaan käyttöön lakipykälän ”ajoneuvon omistajan tulee tietää omistamansa ajoneuvon käyttäjä sekä ajo-oikeuden voimassaolo”- pykälää.

Siinä on ihan turha rimpuilla kenenkään vastaan jos ei autoa ole ilmoitettu varastetuksi, olet laiminlyönyt velvollisuutesi tarkistaa em tiedot ja antanut ajoneuvon tuntemattomalle henkilölle, mahdollisesti juopolle, ajo-oikeudettomalle ja alaikäiselle.

Viittaan suoraan parkkipate vastaan rimpuilijat
    Oikeus päätynyt parkkipaten hyväksi.

Eipä tuo tietämispykälä kumoa mitenkään tuota läheisen kriminalisoimissuojaa. Auton omistaja tietää kyllä , mutta ei ole velvollinen ilmiantamaan.

Mitä Pateen tulee , ovat tainneet hävitä yhtä usein kuin voittaneet , eli jokainen tapaus ratkaistaan erikseen. Omalla kohdallani Pate on viime aikoina uskonut puhetta , eikä ole edes lähtenyt uhkailemaan millään kiistämisen jälkeen.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Näin se ymmärtääkseni menee perheenjäsenien kohdalla. Mutta mitä sanoa laitoksella kun katsotaan poliisin kanssa kuvaa ja kysymys tulee että kuka ajaa? Jos vetoaa ettei tarvii perheestä kannella ja kuvassa on naisen kasvot niin meneekö sakko seuraavaksi automaattisesti vaimolle? Vai riittääkö vaan että sanoo ettei kommentoi? Mitäs sen jälkeen tapahtuu? Selväähän on se ettei tuossa on turha sanoa ettei tiedä kuskia, koska tuskin kukaan tuntematon autoani ajaa minun tietämättäni. Tietysti jos auto on myynnissä niin voi sanoa ettei muista kuka oli koeajolla.
    Sain kameratolpasta plitikan ja lähetin maililla kiiston, etten ole ajanut autoa. Sen jälkeen muijalle soiteltiin aivan oikein, että tules näyttämään naamasi laitoksella ja hakemaan sakkosi. Eli riippuu tapauksesta ja muija ei millään tavalla ole ns vanha tuttu laitoksella.

Leave a comment:

• Haatainen
    replied
    Näin se ymmärtääkseni menee perheenjäsenien kohdalla. Mutta mitä sanoa laitoksella kun katsotaan poliisin kanssa kuvaa ja kysymys tulee että kuka ajaa? Jos vetoaa ettei tarvii perheestä kannella ja kuvassa on naisen kasvot niin meneekö sakko seuraavaksi automaattisesti vaimolle? Vai riittääkö vaan että sanoo ettei kommentoi? Mitäs sen jälkeen tapahtuu? Selväähän on se ettei tuossa on turha sanoa ettei tiedä kuskia, koska tuskin kukaan tuntematon autoani ajaa minun tietämättäni. Tietysti jos auto on myynnissä niin voi sanoa ettei muista kuka oli koeajolla.
    Kahdesti olen käynyt laitoksella toteamassa, että vedoten läheisten kriminointisuojaan en aio kertoa, kuka autoa ajaa. Kummallakin kerralla asia on jäänyt siihen.

Leave a comment:

• Kal.ju
    replied
    Tuskin kukaan tuntematon autoani ajaa minun tietämättäni.
    Paitsi jos saa yksityisen pysäköintivirhemaksun.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Ei tule menemään pitkään niin myös poliisi tulee ottamaan käyttöön lakipykälän ”ajoneuvon omistajan tulee tietää omistamansa ajoneuvon käyttäjä sekä ajo-oikeuden voimassaolo”- pykälää.

Siinä on ihan turha rimpuilla kenenkään vastaan jos ei autoa ole ilmoitettu varastetuksi, olet laiminlyönyt velvollisuutesi tarkistaa em tiedot ja antanut ajoneuvon tuntemattomalle henkilölle, mahdollisesti juopolle, ajo-oikeudettomalle ja alaikäiselle.

Viittaan suoraan parkkipate vastaan rimpuilijat
    Oikeus päätynyt parkkipaten hyväksi.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    "En kommentoi" tai "En kerro". Siinä se.

Tuolla ajatuksella kannattaa siis auto pitää aina showroomissa (myynnissä)

Leave a comment:

• Tommix
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Eikös se laissa ollut että perheenjäsentä ei tarvitse käräyttää? :think

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Oikeusperiaatteisiin kuuluu itse- ja läheisen kriminointisuoja.

Leave a comment:

• |foder|
    replied
    Eikös se laissa ollut että perheenjäsentä ei tarvitse käräyttää? :think

Leave a comment:

• melperri
    replied
    Tuli taas firman autolla räpsähdys poliisin pakusta työmaarajoituksen ( 30kmh) kohdalla. Olin merkinnyt itseni auton haltijaksi ja nyt tuli sitten lappu kotiin. Kuvassa oli poikani ajamassa. Taustapeili peitti osan kasvoista , mutta kuvasta näki kylllä , että ajaja on aivan eri ikäluokkaa. Kiistin ajavani , mutta en ilmiantanut kuljettajaa. Nyt tuli pollisilta ilmoitus , että oikeiasuvaatimus on hyväksytty , koska olen saattanut todennäköiseksi , etten ole syyllistynyt liikennerikkomukseen.

Saa nähdä , rupeavatko tutkimaan , vai jääkö asia sikseen. En ainakaan vielä saanut kutsua kuultavaksi. Jos tulee kutsu , taidan vastata vaan kovien poikien tapaan , että "en kommnentoi"

Leave a comment:

Working...
X