Jos autoa itsessään käytetään vertailuautona, niin tehonkasvun rajat menevät ilmeisesti näin (suora lainaus):
3) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 15 kilogrammaa/kW, saa se pie-
nentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 7 kilogrammaa/kW;
Eli E39 525i on ilmeisesti 1680 kg ja 141 kw tekee enintään 15 kg/kw jolloin se osuu tähän kategoriaan. Tämä antaa siis viritysmahdollisuuksia noin 235 kw saakka.
Mutta mitä tarkoittaa seuraava:
ajoneuvon jarrut, voimansiirto ja akselistot vastaavat mitoitukseltaan vähin-
tään vertailuajoneuvoa ja lukkiutumaton jarrujärjestelmä vastaa vertailuajo-
neuvossa vaadittua lukkiutumatonta jarrujärjestelmää;
Vertailuautona kun on tuo 525i, niin tietenkin tuo vastaavuus on olemassa. Vai pitääkö verrata 530i jarruhin ja akseliston osiin vai jopa kenties 540i mallin vastaaviin? Tässä on iso ero joutuuko katselemaan aihioksi 540:sta simpukkaohjauksineen ja kehtoineen vaiko raidetangollista kutoskoneista mallia joka nyt lojuu pihassa niin laiskana ettei sillä oikein kukaan halua liikkua.
3) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 15 kilogrammaa/kW, saa se pie-
nentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 7 kilogrammaa/kW;
Eli E39 525i on ilmeisesti 1680 kg ja 141 kw tekee enintään 15 kg/kw jolloin se osuu tähän kategoriaan. Tämä antaa siis viritysmahdollisuuksia noin 235 kw saakka.
Mutta mitä tarkoittaa seuraava:
ajoneuvon jarrut, voimansiirto ja akselistot vastaavat mitoitukseltaan vähin-
tään vertailuajoneuvoa ja lukkiutumaton jarrujärjestelmä vastaa vertailuajo-
neuvossa vaadittua lukkiutumatonta jarrujärjestelmää;
Vertailuautona kun on tuo 525i, niin tietenkin tuo vastaavuus on olemassa. Vai pitääkö verrata 530i jarruhin ja akseliston osiin vai jopa kenties 540i mallin vastaaviin? Tässä on iso ero joutuuko katselemaan aihioksi 540:sta simpukkaohjauksineen ja kehtoineen vaiko raidetangollista kutoskoneista mallia joka nyt lojuu pihassa niin laiskana ettei sillä oikein kukaan halua liikkua.
Comment