Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton "rakentelulaki" uudistuu, Uhka vai mahdollisuus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sepi79
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 263
    • Nokia

    Originally posted by Remotion View Post
    Jos se on murenemassa niin ota kissa pois ja laita seuraava tilalle ennen seuraavaa katsastusta. Mureneva tai rikkoitunut katti voi aiheuttaa paljon ongelmia koneelle kun pakokaasut eivät pääse enää pois ilman kovaa vastusta ja lämpöä ja hajuongelmia on tiedossa.

    Kannattaa myös ottaa vanhasta katista rahat pois sen sisällä on jalometalleja esim platinaa tai palladiumia.
    Hyvin se tuntuu vielä toimivan ja veikkaan ettei siinä sisäisesti mitään vikaa ole, on vaan ulkokuori aika rapsakan oloinen. Autohan oli ennen mulle tuloa ilmeisesti seissut spetkellä 7 vuotta tallin takana.

    Comment

    • Peksu_M20
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 2122
      • Lahti

      Minkälaista teho määrää on uusilla määräyksillä laitettavissa e30:piin jos alustana on 325 vastaava ilman abs jarruja? Eli jos käyttää 323i vertailumallina niin voiko ylittää 325i tehot?
      Last edited by Peksu_M20; 15-08-2021, 23:07.
      Mahtiala kustom - No connection
      Bmw E21 320A -81 "330i"
      Bmw e30 318is

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3167
        • 47200

        Onko se nyt sitte tuo 20% raja ettei tarvitse ilmottaa edes :think tekis 180hp tasan mutta kukapa noita pieniä virejä tai isompiakaan ilmottelee jos näyttää suht normaalilta ulospäin

        Comment

        • Peksu_M20
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 2122
          • Lahti

          Originally posted by pazq View Post
          Onko se nyt sitte tuo 20% raja ettei tarvitse ilmottaa edes :think tekis 180hp tasan mutta kukapa noita pieniä virejä tai isompiakaan ilmottelee jos näyttää suht normaalilta ulospäin
          Jos tästä yhdestä yrittäisi tehdä ihan rehellisen. Eli kyseessä 316i johon on vaihdettu 325 akselit jarruineen. Leimattu m20b20 moottorille. Nyt autoon on menossa m52b28 tai "m52b20" riippuen määräyksistä. Vertailumallina saa käyttää mitä vaan mutta saanko ylittää 325 mallin vakiotehot lisäämättä abs jarruja? Perjaatteessa 323i malliin saisi laittaa teho/painon suhteen noin 160kw
          Mahtiala kustom - No connection
          Bmw E21 320A -81 "330i"
          Bmw e30 318is

          Comment

          • Bm-w
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2014
            • 300
            • Oulu

            Täällähän tätä on hyvä kysyä kun on aikasemminkin turvakaarien muutoskatastuksesta ollut puhetta.

            Onko mitenkään mahdollista autosta poistaa a-pilareiden airbagit kaarien tieltä että saisi vielä muutoskatsastettua? Lähinnä kun trafin sivuillakin lukee kys. bägin kohdalla "ei pakollinen" Muut bägithän pystyy olemaan ja toimimaan.

            -99 e46 kyseessä.

            Comment

            • _ville
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 244
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Bm-w View Post
              Täällähän tätä on hyvä kysyä kun on aikasemminkin turvakaarien muutoskatastuksesta ollut puhetta.

              Onko mitenkään mahdollista autosta poistaa a-pilareiden airbagit kaarien tieltä että saisi vielä muutoskatsastettua? Lähinnä kun trafin sivuillakin lukee kys. bägin kohdalla "ei pakollinen" Muut bägithän pystyy olemaan ja toimimaan.

              -99 e46 kyseessä.
              Käsittääkseni turvalaitteen poisto vaatii Bemarilta todistuksen. Näitähän ei maahantuoja kirjoita, joten taitaa olla tekemätön paikka.

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                Originally posted by -Tapi View Post
                Jos autoa itsessään käytetään vertailuautona, niin tehonkasvun rajat menevät ilmeisesti näin (suora lainaus):
                3) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 15 kilogrammaa/kW, saa se pie-
                nentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 7 kilogrammaa/kW;

                Eli E39 525i on ilmeisesti 1680 kg ja 141 kw tekee enintään 15 kg/kw jolloin se osuu tähän kategoriaan. Tämä antaa siis viritysmahdollisuuksia noin 235 kw saakka.

                Mutta mitä tarkoittaa seuraava:
                ajoneuvon jarrut, voimansiirto ja akselistot vastaavat mitoitukseltaan vähin-
                tään vertailuajoneuvoa ja lukkiutumaton jarrujärjestelmä vastaa vertailuajo-
                neuvossa vaadittua lukkiutumatonta jarrujärjestelmää;

                Vertailuautona kun on tuo 525i, niin tietenkin tuo vastaavuus on olemassa. Vai pitääkö verrata 530i jarruhin ja akseliston osiin vai jopa kenties 540i mallin vastaaviin? Tässä on iso ero joutuuko katselemaan aihioksi 540:sta simpukkaohjauksineen ja kehtoineen vaiko raidetangollista kutoskoneista mallia joka nyt lojuu pihassa niin laiskana ettei sillä oikein kukaan halua liikkua.
                Tähän tuli tänään katsurilta selkeä kieltävä vastaus: Tuo 525i ’02 on euro4 päästöluokassa jolloin muutokset eivät onnistu. Nämä luokat eivät taida selvitä ihan vaan rekisteriotetta tutkailemalla? Tai ainakin sanoi että vaikka ei olisi otteessa, voi trafin tiedoissa olla vaikkapa tuo euro4.
                ---

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11134
                  • Oulu

                  Eikai noilla euroluokilla ollu uusilla säännöksillä enään merkitystä, vaan vuosiluvulla pelkästään?

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • naikou
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 1763
                    • vihti

                    Se oli muistaakseni -08(vai -09?) asti jälkiahtaminen mahdollista muutoskatsastaa mutta muutosten jälkeen auton päästö ja kulutuslukemat täytyy vastata alkuperäistä muuttamatonta autoa eli orkkis ecun säätelyhommiksi menee että saa OBD päästölapun konttorilla otettua :think itselläni on 222kw e39 otteessa mutta itse autokin on alkupään tuotantoa(euro2)niin ei ollu sen kummoisempi homma katsastaa
                    E39 523i Turbo

                    Comment

                    • Krampus
                      BTCF Member
                      • Nov 2017
                      • 384
                      • Keski-Suomi

                      Ennen Syyskuu 2009 rekisteröidyt niin asiat onnistuu.
                      E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                      F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                      Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        Eli katsastaja(kaan) ei saanut oikeaa käsitystä uusista säännöistä?
                        Minulla kun olisi koko tekniikkapaketti 225-245kw spekseillä valmiina lattialla ja se suorastaan huutaa päästä korvaamaan tuota öljyä vuotavaa 141kw kutoskonetta e39:ssa.
                        ---

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11134
                          • Oulu

                          Originally posted by Krampus View Post
                          Ennen Syyskuu 2009 rekisteröidyt niin asiat onnistuu.
                          Originally posted by naikou View Post
                          Se oli muistaakseni -08(vai -09?) asti jälkiahtaminen mahdollista muutoskatsastaa mutta muutosten jälkeen auton päästö ja kulutuslukemat täytyy vastata alkuperäistä muuttamatonta autoa eli orkkis ecun säätelyhommiksi menee että saa OBD päästölapun konttorilla otettua :think itselläni on 222kw e39 otteessa mutta itse autokin on alkupään tuotantoa(euro2)niin ei ollu sen kummoisempi homma katsastaa
                          Originally posted by -Tapi View Post
                          Eli katsastaja(kaan) ei saanut oikeaa käsitystä uusista säännöistä?
                          Minulla kun olisi koko tekniikkapaketti 225-245kw spekseillä valmiina lattialla ja se suorastaan huutaa päästä korvaamaan tuota öljyä vuotavaa 141kw kutoskonetta e39:ssa.
                          Niin eikai siinä muuta, kuin et sulla pitää mennä se obd2 testistä läpi koska se on sen verran uusi kuin euro4. Pelkkä päästötesti ei riitä.
                          Last edited by Pazi88; 09-09-2021, 13:03.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Niin eikai siinä muuta, kuin et sulla pitää mennä se obd2 testistä läpi koska se on sen verran uusi kuin euro4. Pelkkä päästötesti ei riitä.
                            Jos tuo on ainoa vaatimus niin ei ollenkaan paha homma. Ainakaan tällä paketilla minkä tuohon laittaisin.
                            ---

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3603
                              • Raisio

                              En oo opetellut uusien säännösten rajoja/ehtoja vielä juurikaan, mutta olisko esim e39 M5 ahtamisessa esim ESS kit tai vastaavan kohdalla muuta kuin osat paikalleen ja tehomittauksen kautta konttorille vai tulee joku tehoraja/päästöluokka helposti esteeksi?

                              Tässä tapauksessa kohde 1/2000 valmistettu ja heti perään ensirekisteröity.
                              Last edited by ritariässä; 09-09-2021, 13:45.
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5272
                                • Pirkkala

                                Originally posted by ritariässä View Post
                                En oo opetellut uusien säännösten rajoja/ehtoja vielä juurikaan, mutta olisko esim e39 M5 ahtamisessa esim ESS kit tai vastaavan kohdalla muuta kuin osat paikalleen ja tehomittauksen kautta konttorille vai tulee joku tehoraja/päästöluokka helposti esteeksi?

                                Tässä tapauksessa kohde 1/2000 valmistettu ja heti perään ensirekisteröity.
                                Eiköhän tuo mene suunnilleen mainitsemallasi tavalla.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎