Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhaska
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 3989
    • Suomi

    Originally posted by E39Fin View Post
    Onko kellään kokemuksia jaguarin xjr tai sitten s-type r omistamisesta? On lievästi sanoen hetken aikaa poltellut, mutta ainakin ruosteen suhteen yhtäkään suomihistoriallista en ehkä uskaltaisi ostaa. Onko näissä jotain isoja sudenkuoppia? :think
    S-type malleista en mene sanomaan mitään, mutta eikös XJR ole alumiinikorilla, ainakin nuo S-typen ikäluokkaa olevat ja vähän uudemmat..? :think

    Ja lisäksi ilmajousilla, kun S-type taas ei ole.

    Molemmat myös itsestä hienoja, mutta onhan nuo 2000-luvun alkupuolen XJ korimallin jagget ajattoman tyylikkäitä vehkeitä.
    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4339
      • Turku

      Tuli sitten haettua mk7.5 golf variant, manuaali koska ajattelin pitää vähän pidempään, niin se ei ainakaan ole niin herkkä oireilemaan kuin DSG. Ja ulkomaan foorumeillakin monet tykkäsi manuaalista ja onhan manuaalilla todella vaivaton ajella. Tässä ainakin huollot tehty ajallaan merkkihuolloissa.
      Moottori 1.5l tsi evo bluemotion, eli tuo osaa tarvittaessa lepuuttaa kahta sylinteriä ja lisäksi joissain tapauksissa ajaessa sammuttaa koko moottorin. Bensankulutuskin varmaan puolet M50B20 kulutuksesta. Tänään ajoin 73 km, josta maantietä 60km ja kulutus oli 5,6l. Olisko se satkua ajaessa kahdella sylkyllä mennyt noin 4l ja 60 ajaessa meni parhaimmillaan 2,5l satkulle.

      Mieltä vähän laski tänään pe 13. Noudettessa keskellä näkökenttää ollut kiveniskemä ja sentin halkeama molempiin suuntiin. Keskiviikon koeajolla en sitä huomannut....oisko joku muu käynyt koeajamassa. No pitää käydä kysymässä korjauksesta.

      Mutta tämän päivän ajojen jälkeen pidin E34 enemmän, toki tässä kaikenlaista tekniikkaa enemmän ja mm turvaominaisuuksia sekä peruutuskamera.

      Saa nähdä löinkö pärsseeni pskaan.

      Webasto vähän huono mun käyttöön kun työmatka 7km suuntaansa, eli talven pakkasilla kun akku ei muutenkaan ota niin hyvin virtaa vastaan, niin voi olla luvassa ikäviä aamuja. Olen ajatellut asennuttaa defan säteilylämmittimen, ylläpitolaturin ja sisätilapistokkeen. Toki webaakin voisi käyttää välillä noiden lisänä. Vai saiskohan nuo defat itse asennettua....

      Pärjääkö etuvetoisella paremmin kitkoilla kuin E34 nastarenkailla?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16501
        • Asikkala

        Originally posted by jani73 View Post
        Tuli sitten haettua mk7.5 golf variant, manuaali koska ajattelin pitää vähän pidempään, niin se ei ainakaan ole niin herkkä oireilemaan kuin DSG. Ja ulkomaan foorumeillakin monet tykkäsi manuaalista ja onhan manuaalilla todella vaivaton ajella. Tässä ainakin huollot tehty ajallaan merkkihuolloissa.
        Moottori 1.5l tsi evo bluemotion, eli tuo osaa tarvittaessa lepuuttaa kahta sylinteriä ja lisäksi joissain tapauksissa ajaessa sammuttaa koko moottorin. Bensankulutuskin varmaan puolet M50B20 kulutuksesta. Tänään ajoin 73 km, josta maantietä 60km ja kulutus oli 5,6l. Olisko se satkua ajaessa kahdella sylkyllä mennyt noin 4l ja 60 ajaessa meni parhaimmillaan 2,5l satkulle.

        Mieltä vähän laski tänään pe 13. Noudettessa keskellä näkökenttää ollut kiveniskemä ja sentin halkeama molempiin suuntiin. Keskiviikon koeajolla en sitä huomannut....oisko joku muu käynyt koeajamassa. No pitää käydä kysymässä korjauksesta.

        Mutta tämän päivän ajojen jälkeen pidin E34 enemmän, toki tässä kaikenlaista tekniikkaa enemmän ja mm turvaominaisuuksia sekä peruutuskamera.

        Saa nähdä löinkö pärsseeni pskaan.

        Webasto vähän huono mun käyttöön kun työmatka 7km suuntaansa, eli talven pakkasilla kun akku ei muutenkaan ota niin hyvin virtaa vastaan, niin voi olla luvassa ikäviä aamuja. Olen ajatellut asennuttaa defan säteilylämmittimen, ylläpitolaturin ja sisätilapistokkeen. Toki webaakin voisi käyttää välillä noiden lisänä. Vai saiskohan nuo defat itse asennettua....

        Pärjääkö etuvetoisella paremmin kitkoilla kuin E34 nastarenkailla?
        "tuo osaa tarvittaessa lepuuttaa kahta sylinteriä ja lisäksi joissain tapauksissa ajaessa sammuttaa koko moottorin" Perseestä.

        Renkaisiin: vagista en tiedä mutta 169 mese kitkoilla menee samalla lailla kun e36 nastoilla ja lukolla.

        Comment

        • kooma
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1022
          • Pikis

          Originally posted by jani73 View Post
          Webasto vähän huono mun käyttöön kun työmatka 7km suuntaansa, eli talven pakkasilla kun akku ei muutenkaan ota niin hyvin virtaa vastaan, niin voi olla luvassa ikäviä aamuja. Olen ajatellut asennuttaa defan säteilylämmittimen, ylläpitolaturin ja sisätilapistokkeen. Toki webaakin voisi käyttää välillä noiden lisänä. Vai saiskohan nuo defat itse asennettua....
          Itse laittaisin ensin vaan sen ylläpitolaturin ja weba puhisemaan surutta. Jos ei se jostain syystä ole toimiva ratkaisu niin sitten laittaa jatkoksi lisää defan palikoita.
          Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3653
            • Raisio

            Originally posted by jani73 View Post
            Tuli sitten haettua mk7.5 golf variant, manuaali koska ajattelin pitää vähän pidempään, niin se ei ainakaan ole niin herkkä oireilemaan kuin DSG. Ja ulkomaan foorumeillakin monet tykkäsi manuaalista ja onhan manuaalilla todella vaivaton ajella. Tässä ainakin huollot tehty ajallaan merkkihuolloissa.
            Moottori 1.5l tsi evo bluemotion, eli tuo osaa tarvittaessa lepuuttaa kahta sylinteriä ja lisäksi joissain tapauksissa ajaessa sammuttaa koko moottorin. Bensankulutuskin varmaan puolet M50B20 kulutuksesta. Tänään ajoin 73 km, josta maantietä 60km ja kulutus oli 5,6l. Olisko se satkua ajaessa kahdella sylkyllä mennyt noin 4l ja 60 ajaessa meni parhaimmillaan 2,5l satkulle.

            Mieltä vähän laski tänään pe 13. Noudettessa keskellä näkökenttää ollut kiveniskemä ja sentin halkeama molempiin suuntiin. Keskiviikon koeajolla en sitä huomannut....oisko joku muu käynyt koeajamassa. No pitää käydä kysymässä korjauksesta.

            Mutta tämän päivän ajojen jälkeen pidin E34 enemmän, toki tässä kaikenlaista tekniikkaa enemmän ja mm turvaominaisuuksia sekä peruutuskamera.

            Saa nähdä löinkö pärsseeni pskaan.

            Webasto vähän huono mun käyttöön kun työmatka 7km suuntaansa, eli talven pakkasilla kun akku ei muutenkaan ota niin hyvin virtaa vastaan, niin voi olla luvassa ikäviä aamuja. Olen ajatellut asennuttaa defan säteilylämmittimen, ylläpitolaturin ja sisätilapistokkeen. Toki webaakin voisi käyttää välillä noiden lisänä. Vai saiskohan nuo defat itse asennettua....

            Pärjääkö etuvetoisella paremmin kitkoilla kuin E34 nastarenkailla?

            Volkkareiden kanssa aina astuu kasaan kakkaa, mutta asiaan.

            Turhaan tuoretta DSG vaihteistoa pelkää, hajoaa jos haluaa ja automaatista saa aina peruskotteroiden kohdalla paremman hyvityksen kuin manuaalivaihteisista.
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4339
              • Turku

              Originally posted by kooma View Post
              Itse laittaisin ensin vaan sen ylläpitolaturin ja weba puhisemaan surutta. Jos ei se jostain syystä ole toimiva ratkaisu niin sitten laittaa jatkoksi lisää defan palikoita.
              Tuo kuulostaa hyvältä idealta, koska niitähän on aina helppo laittaa lisää haaroituksilla. Täytyy tutkia olisko se miten iso operaatio itse asentaa. Toki jos tuon jossain motonetin korjaamolla asennuttaisi vaiks, niin eipä sekään hinnan kiroissa ole. No köyhälle kaikki kallista nimim persaukinen.

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4339
                • Turku

                Originally posted by ritariässä View Post
                Volkkareiden kanssa aina astuu kasaan kakkaa, mutta asiaan.

                Turhaan tuoretta DSG vaihteistoa pelkää, hajoaa jos haluaa ja automaatista saa aina peruskotteroiden kohdalla paremman hyvityksen kuin manuaalivaihteisista.
                Tuo on totta, ja jotkut valmistajat tuskin ees tekee manuaaleja enää. Jostain lehtijutusta luettua. Mutta ajattelin ajaa tällä pidempään jos mahdollista. Arviolta vuonna 1997 ostin E30 316, sitten 2004 ostin E34 ja nyt 17 vuotta myöhemmin tämän, eli tämän mukaan tällä pitäisi ajaa 25 vuotta. LOL.

                Comment

                • Italia
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 246

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Huoleton, kuten Hondat on. Neliveto on hieman onneton mm venerampeissa jos perässä nostettavana painava yhdistelmä ja jyrkkä ramppi. Moottori on luonteeltaan hieno, nöyrä ja vetää tasaiseen. Sisältä muovinen mutta se on makuasia. Ergonomia ihan ok, ei parasta mutta toimeen tulee. Ongelmia ollut dpf tukkeutumiset muistaakseni mutta ei niitä nyt paljon ole kuulunut. Tuttavapiirissä ollut kolme näitä ja jokaisella ajettu huolettomia kilometrejä yli 200tkm, ajoikohan kaverini yli 300tkm perushuolloilla.
                  Kiitos tästä Käyttiksen kanssa ei jaksaisi harrastaa, joten siitä syystä noita(kin) tullut katseltua. Täytyy käydä kokeilemassa miltä moinen tuntuu.

                  Comment

                  • -TPI-
                    Bimmer Rookie
                    • May 2013
                    • 195
                    • JNS

                    Originally posted by jani73 View Post
                    Webasto vähän huono mun käyttöön kun työmatka 7km suuntaansa, eli talven pakkasilla kun akku ei muutenkaan ota niin hyvin virtaa vastaan, niin voi olla luvassa ikäviä aamuja. Olen ajatellut asennuttaa defan säteilylämmittimen, ylläpitolaturin ja sisätilapistokkeen. Toki webaakin voisi käyttää välillä noiden lisänä. Vai saiskohan nuo defat itse asennettua....
                    Tai sitten kiertovesipumpullinen letkulämmitin, esim. TT-Thermo.
                    Last edited by -TPI-; 14-08-2021, 23:41.

                    Comment

                    • -TPI-
                      Bimmer Rookie
                      • May 2013
                      • 195
                      • JNS

                      Originally posted by Italia View Post
                      Kokemuksia CRV Hondasta? Vuosimalli jotain 2007-->. Katselussa 2.2 ctdi moottorilla.
                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Ongelmia ollut dpf tukkeutumiset muistaakseni mutta ei niitä nyt paljon ole kuulunut.
                      On sen verran kallista lystiä noissa toi DPF (ainakin oli vielä muutama vuosi sitten), että voi olla kaikista jo poistettu Käsittääkseni aika uusissa ja vähän ajetussa oli aikanaan jo dpf ongelmia.

                      Diesel CR-V:tä ei ole muutenkaan mitenkään mukava korjailla. Esim ahdin, laturi, moniurahihnakin inhottavan ahtaasti. Kytkin on vähän alimitoitettu, varsinkin jos sattuu jotain perässä vetämään ja tehonlisäystä ei kestä. Perän öljyjen kanssa tarkkana, että niitä on vaihdeltu.

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Originally posted by -TPI- View Post
                        On sen verran kallista lystiä noissa toi DPF (ainakin oli vielä muutama vuosi sitten), että voi olla kaikista jo poistettu Käsittääkseni aika uusissa ja vähän ajetussa oli aikanaan jo dpf ongelmia.
                        Maahantuojahan taisi korvata nämä gw:ä kun osan hinnasta nousi kohua, taisi maksaa 3500-5000€ hiukkaspönttö. Noihin tuttujen autoihin en ole kuullut vaihdetun tai edes ongelmista, johtuisko ajosuoritteesta, maantietä enemmän. Kaupunkiajo ja pätkäajo se tuhoaa hiukkassuodinta eniten, pitäisi aina ajaa lämpimäksi.

                        Comment

                        • Juhaska
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 3989
                          • Suomi

                          Täytyy kyllä sanoa, että tuleva Toyota GR86 vaikuttaa hyvinkin mielenkiintoiselta autolta ja varmaan myös Subarun versiona myös, kun sama auto on kyseessä.

                          Ei ole enää ulkonäöllisesti ihan niin "nuorekkaan" autoilija kunnan näköinen auto.

                          Mutta moottori on iskutilavuudeltaan isompi ja luonnollisesti tehokkaampi.

                          Takaveto, manuaaliaski ja melkolailla 50/50-painojakauma ja bokserimoottorin matala painopiste ja +220hv lähteestä riippuen.

                          Hintahan on varmasti suolainen Suomessa, mutta mukava nähdä, että tuollaisia ajajan autoja tekee vielä jotkut valmistajat. :think
                          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10081
                            • KVLA

                            Ihmettelen vaan,ettei nykyaikaista "urheiluautoa" varusteta tehokkaammalla (turbo)moottorilla. Jerkkua saisi lähtökohtaisesti olla 70-100hv enemmin. Plus reilumpi ahdetun moottorin vääntö.

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Ihmettelen vaan,ettei nykyaikaista "urheiluautoa" varusteta tehokkaammalla (turbo)moottorilla. Jerkkua saisi lähtökohtaisesti olla 70-100hv enemmin. Plus reilumpi ahdetun moottorin vääntö.
                              Ehkä ehkä ei, gt86 liikkuu aika mukavasti 200hv teholla. En osaa driftata ollenkaan mutta tuolla pyörin espoon keskuksen jeesustalon kulmalla olevaa liikenneympyrää minuutin sladissa. Aivan tautisen makea autoa ajaa ja yksi ainoita jonka ottaisin ehdottomasti läppä vaihteistolla. Gt86 hauskuuskerroin on 10 ja pelkokerroin 1. Ja jos nyt voimaa haluaa noihin löytyy valmis bolton remmi sekä turbo settejä joilla saa 280-320hv.

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7455
                                • Oulu

                                Ei kai kovin moni kuitenkaan halua turbolägistä kärsivää moottoria tollaseen aika puhtaasti ajajan autoon. Varmaan myös yksi ajatus on ollut pitää rakenne mahdollisimman yksikertaisena ja edullisena.

                                GR86 ois kyllä kiva päästä joskus sitten testaan kun on Suomessa. GT86 ollu tutulla uudesta, mutta en oo silläkään kai kun kerran ajanut. Eihän se mitenkään tehokkaalta silloin tuntunut, kaasuvaste oli kyllä vähän turhankin terävä omaan makuun.
                                Last edited by Petri.Kekkonen; 19-08-2021, 14:03.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎