memebuy23buy

Suuri sähköautokeskustelu osa VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pyroz
    replied
    Salon ABC:lla on uudet tehopömpelit joista irtoaa 150kW jokasesta oli muita lataamassa tai ei. Ja nyt on Kivihovista tulossa Neste johon tulee myös kunnon pömpelit. Se on juuri sen kusitauon verran mitä sitä virtaa sitten tarvitsee lisää tollasella reissulla. En pitäisi itse esteenä. Tai ainakaan nostaisi autonhankinnan budjettia kymmenillä tuhansilla yksinään sen takia. Jokaiselle tietysti se mitä halajaa

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    Kappas joo, tärkeä sana unohtui, eli nimenomaan eestaas. Vähissä on vaihtoehdot kyllä.
    Hmm. Moottoritietä pitkin aika harva nykyään menee eestaas tuota. Taas ”vanhaa tietä” pitkin about kaikki, missä on tyyliin +60kWh akku.

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Niin no on tuossa vissi ero pitääkö päästä yhteen suuntaan vs menopaluu lataamatta. Jos edestakaisin niin wltp range pitää olla +500km. Ja siihen ei iX1 kykene.
    Kappas joo, tärkeä sana unohtui, eli nimenomaan eestaas. Vähissä on vaihtoehdot kyllä.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    Rajoituksina nelihenkinen perhe pitää mahtua kyytiin, rangea sen verran että tarvittaessa pääsee pk-seudulta Turkuun tai Tampereelle ilman latausstoppeja
    Originally posted by Thmas View Post
    Muuten hyvä vaihtoehto, mutta ei taida mennä Turun tai Tampereen reissua lataamatta.
    Niin no on tuossa vissi ero pitääkö päästä yhteen suuntaan vs menopaluu lataamatta. Jos edestakaisin niin wltp range pitää olla +500km. Ja siihen ei iX1 kykene.

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Teslan katsastusaiheesta, jarrut jo puitu, käyttämättömyys. Alusta, voipi olla alamittainen tehoihin nähden. Valot, tätä en ymmärrä, tai no, ehkä,suuntaus.
    Niissä on joku ihme juttu,että valojen suuntaus laskee alas muutamassa kuukaudessa. Eipä oikein tarvitse,kuin nostaa ylemmäs ratin nappuloista.

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    iX1 on neliveto ja on siinä enemmän premiumia kuin Skodassa tai Teslassa. Akku pienehkö mutta niin on kulutuskin.
    Muuten hyvä vaihtoehto, mutta ei taida mennä Turun tai Tampereen reissua lataamatta.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    iX1 on neliveto ja on siinä enemmän premiumia kuin Skodassa tai Teslassa. Akku pienehkö mutta niin on kulutuskin.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    BMW foorumilla voidaan seuraavasta ehdotuksesta sanojaa kivittää, mutta Ariya nelivedolla ja isolla akulla ihan fiksu tuote kokonaisuus huomioiden.

    Leave a comment:


  • Hampsu
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    Mikähän sähköauto työsuhdeautoksi hintaluokassa vapaa autoetu n. 1000 e/kk?

    Rajoituksina nelihenkinen perhe pitää mahtua kyytiin, rangea sen verran että tarvittaessa pääsee pk-seudulta Turkuun tai Tampereelle ilman latausstoppeja, neliveto ja hintaluokkana max 80 000 e.

    Kovasti venasin i5:sta, mutta ei mahtune nelivetona rajoihin. Audi Q8 etron perusmallina mahtuu hyvin, mutta kulutus jäätävä ja range jää ujoksi. Polestar 3 jää kalliiksi, Polestar 4 saattaisi olla mielenkiintoinen. Kahdesta Teslasta on kokemusta, Model Y Performance täyttäisi varmaan kaikki tarpeet mutta kahdesta Teslasta on jo kokemusta entuudestaan, vähän kaipais enemmän Premiumia.

    Kauppias tyrkyttää ajoon i4 M50:sta mutta joku siinä ulkonäössä vähän tökkii.
    Škeida Enyaq? Premiumista ei tietoakaan.

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Mikähän sähköauto työsuhdeautoksi hintaluokassa vapaa autoetu n. 1000 e/kk?

    Rajoituksina nelihenkinen perhe pitää mahtua kyytiin, rangea sen verran että tarvittaessa pääsee pk-seudulta Turkuun tai Tampereelle ilman latausstoppeja, neliveto ja hintaluokkana max 80 000 e.

    Kovasti venasin i5:sta, mutta ei mahtune nelivetona rajoihin. Audi Q8 etron perusmallina mahtuu hyvin, mutta kulutus jäätävä ja range jää ujoksi. Polestar 3 jää kalliiksi, Polestar 4 saattaisi olla mielenkiintoinen. Kahdesta Teslasta on kokemusta, Model Y Performance täyttäisi varmaan kaikki tarpeet mutta kahdesta Teslasta on jo kokemusta entuudestaan, vähän kaipais enemmän Premiumia.

    Kauppias tyrkyttää ajoon i4 M50:sta mutta joku siinä ulkonäössä vähän tökkii.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied


    vm 2019 Corolla Hybrid 2.0 koneella, lämmönvaihtimen hitsaussauma pettää ja alkaa vuotaa jäähdytysnestettä pakoputkeen, 2.500,00€, jos 3v tai 60tkm takuu ohi, valmistajan virhevastuu loppuu ekaan omistajaan (?) ja siitä eteenpäin myyjäliike vastaa, jos vastaa. Uusimmissa 2-litraisissa ei ao. osaa kuulemma enää ole.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Uusissakin on monesti valot suunnattu vähän sinnepäin, nyt kun niissä on pirun tehokkaita led jne. ajovaloja niin vastaantulijoiden kannalta on aika ikävää jos lähivalon suuntaus on edes puoli senttiä väärin

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Teslan katsastusaiheesta, jarrut jo puitu, käyttämättömyys. Alusta, voipi olla alamittainen tehoihin nähden. Valot, tätä en ymmärrä, tai no, ehkä,suuntaus.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    No mikään ihmekään ole jos siellä ässässä on joku mesen E-sarjan tyylinen pyöräntuenta, vagilaiseen sähkölaitteeseen saa uusia vakaajan yhdystankoja jo ekan huollon yhteydessä

    Originally posted by duckland View Post
    Vähän kun se käsijarrun käyttö. Ei siitäkään moottorityyppiä kysellä vaan ne vaan jumittaa käytön puutteesta.
    Joissain sähkömalleissa kun ei ole pysäköintisalpaa voimansiirrossa niin automatiikka hoitaa sen ”käsijarrun” niin että autoa ei voi ikinä jättää ilman että siellä on jarru kiinni, tästä seuraa pieni ongelma talvella kun jarru jäätyy kiinni ja taas saa töihin soittaa että saavun myöhässä
    Last edited by naikou; 25-04-2023, 15:50.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Jarruosat kyllä ovat pitkälti aika universaaleja. Tosin joissain ne tehdään vähän laadukkaammista palasista kuin toisissa. Mutta jos tuo jarrujuttu nähdään ongelmana niin ei kannata ostaa autoa ollenkaan

    Leave a comment:

Working...
X