memebuy23buy

Suuri sähköautokeskustelu osa VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sportpug25
    replied
    Originally posted by larsen View Post
    Katselin Mersun EQE:n myynti-ilmoituksia. Tällainen kuva tuli vastaan.

    Onko tämä saksalaisten käsitys laatuvaikutelmasta nykyään? Olen kuvitellut, että sen pitäisi edes vaikuttaa laadukkaalta. Vai onko joku apinasuodatin ollut kuvanotossa päällä?
    Tossahan on joku 360 kuvasta irroitettu kuva. Aprillipäivä oli eilen..

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by Danukos View Post
    Joo mut Kräkin pointti tais olla siinä ettei osata ajaa ilman tutkien aktuaalista apua. Ja olen hänen pointtinsa kanssa täysin samaa mieltä
    Jep, missasin pointin

    Peruutushan on pala kakkua ilma tutkiakin, jos vaan kamerat on puhtaana. YT:ta tulvii aiheesta "vision parking". mm. model Y:n eteen lapsi kyykkyyn, no eihän vision sitä tietenkään huomaa.

    Leave a comment:


  • Danukos
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Tuosta käsittäisi, että tutkat oli, muttei piipannu sillä kertaa?
    Joo mut Kräkin pointti tais olla siinä ettei osata ajaa ilman tutkien aktuaalista apua. Ja olen hänen pointtinsa kanssa täysin samaa mieltä

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by Kräki View Post
    Kuskeina kun on tämmöisiä vähän selkä köyryssä ajelevat ingenjöörit,jotka ovat niin raukkoja,ettei pääse kotipihallekkaan ilman tutkia kolaroimatta teslaansa🤣
    Tuosta käsittäisi, että tutkat oli, muttei piipannu sillä kertaa?

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    Kuskeina kun on tämmöisiä vähän selkä köyryssä ajelevat ingenjöörit,jotka ovat niin raukkoja,ettei pääse kotipihallekkaan ilman tutkia kolaroimatta teslaansa🤣
    Last edited by Kräki; 02-07-2023, 15:34.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by larsen View Post
    Katselin Mersun EQE:n myynti-ilmoituksia. Tällainen kuva tuli vastaan.

    Onko tämä saksalaisten käsitys laatuvaikutelmasta nykyään? Olen kuvitellut, että sen pitäisi edes vaikuttaa laadukkaalta. Vai onko joku apinasuodatin ollut kuvanotossa päällä?
    Vähä tommonen se on laatuvaikutelma ainakin noissa tuoreemmissa mersuissa. Ikkunan kytkimet tippuu myös kun vaan rumasti tuijottaa kohti. Niin juu ja kun hakee uuden varustellun 100ke sprinterin niin saa reunimmisiin ilmasuuttimiin porata reiät ja asentaa jotain muoviputkea että sivulasit pysyy auki niin ja cooleriin reikä ettei kerää vettä ja hotaise moottoriin kerralla. Laatuun täytyy vain tottua, mutta ne ei ole vikoja ne on ominaisuuksia ja mersuissa ei ole remontteja ne on huoltoja.

    Leave a comment:


  • larsen
    replied
    Katselin Mersun EQE:n myynti-ilmoituksia. Tällainen kuva tuli vastaan.

    Onko tämä saksalaisten käsitys laatuvaikutelmasta nykyään? Olen kuvitellut, että sen pitäisi edes vaikuttaa laadukkaalta. Vai onko joku apinasuodatin ollut kuvanotossa päällä?

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by OVi View Post
    Foorumin rattimiehillä tuntuu olevan käsitys, että kaikki haluaa autoonsa veturinrenkaat, jäykän alustan ja sporttisen käsiteltävyyden. Sellaisia asioita ei arvosta kovinkaan paljoa, kun ei ole tottunut jäykän päällä istumaan.
    Juu ei, ei osais kyllä kuvitella esimerkiksi just tuota subarua perheen käyttöautoksi. Harraste raaserit erikseen mutta käyttöpelissä menee mukavuus, kulutus/taloudellisuus edellä. En tiedä tuntuuko vain vai onko merkkien välillä vuosien mittaan erot tasoittuneet näin paljon mut itellä on toi 18 mallin e mese maitopurkinhakuautona niin minusta se on hilautunut korimalli kerrallaan kohti vag konsernin tuotetta niinkin fiiliksen kanssa. Kun tosta avaa ja sulkee oven niin fiilis on aivan sama kuin passatissa eli se on semmonen kevyt räppänä eikä likikään sellainen laadukaan auton oloinen "kassakaappi" enää. Myös ohjaus oli samanlainen tunnoton ja kevyt mutta sille löytyi onneksi valikosta säätö. Onneksi sentään vielä sitten ratin takana on mersumainen fiilis mut just noi ovet ja luukut ja sisustan nippeleiden laatu on munmielestä vag konsernin tasolla nykyään. Ja vähän sama minusta on bemarilla havaittavissa että mitä uudempi niin sitä muovisemmalta vaikuttaa sisältä

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by OVi View Post
    Foorumin rattimiehillä tuntuu olevan käsitys, että kaikki haluaa autoonsa veturinrenkaat, jäykän alustan ja sporttisen käsiteltävyyden. Sellaisia asioita ei arvosta kovinkaan paljoa, kun ei ole tottunut jäykän päällä istumaan.
    Ei se nyt ihan noinkaan ole, sähköinen voimalinja kun on niin nätisti toimiva että toivoisin enemmän mukavuutta sen kaveriksi, vaikkapa saman tapaista kun joku perus f10 tarjoilee pullakumeilla mutta ei perus sähkis on aina rautajousilla, pintakovaksi säädetty ja alla isot vanteet jäykillä renkailla ja melu sen mukainen, auto siis huokuu sporttisuutta vaikka ajossa huomaa että alustageometria ei ole sinne päinkään

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Eipä Teslalla kannata enää flippailemaan lähteä, edes Saksasta haetuilla.

    Eikös ne ota vaihdossa kaikkia, vaikkakin muu-merkit on 3. osapuolen ostamia. Varmaan tosiaan hyvityshinnassa näkyy. Omia merkkejä olen nähnyt niiden sivuilla muitakin kuin demoja tms.

    Tänään(kin) laturilla jutellessa tuli uutta tuoretta tietoa, "kollega" kertoili non-USS Model 3:seensa saaneen viikolla softapäivityksen, joka soniccien puutteessa käyttää kameroita, sanoi toimivan ihan ok, että piirtää mukiinmenevästi parkkeerattaessa ympäristöä. Siinä oli alkuvuonna kuulemma tilauksen jälkeen tullut vaan tieto, että BTW, sun autoon ei sitten tule USS:iä. Ja mikäs voit, perut tai otat ilman.

    Leave a comment:


  • torx
    replied
    Originally posted by Kräki View Post
    Ei ole enää mitään jonoa huoltoihin. Nyt saa nopeasti,kun avanneet uusia pisteitä ja vantaan huolto skulaa klo 22 asti. Oli tossa viimekesänä vielä vähän ongelmaa. Nyt taas enemmän varaosien saatavuudessa. Yks kimuli ajoi viimekesänä kylkeen,niin sai 1,5kk ajaa törmäilyautolla. Senkin teki hätähuollossa niin,että väänsi pellit silleen,että saa apparin oven aukeamaan.
    Ja n.kk meni,että vastapuoli teki vahinkoilmon. Tesla tilasi rojut kyllä jossainvaiheessa etukäteen,sillä enhän voi muualla korjatakaan kun siellä

    Oorrait. Hyvä että tilanne on kehittynyt

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    Originally posted by torx View Post
    Sitäkin tuossa itse mietin, että jos takuun alainen auto ja tulee mekaaninen tai sähkö vika joka vaatii paikanpäällä huoltoa. Huoltoihin on vissiin pitkät jonot tai ainakin jossain vaiheessa oli. Kun auton vie huoltoon saa 100-150e uber lahjakortin niin ei se oikein omalla kohdalla mieltä lämmitä, kun ei kata sen auton poissaolon menoja.
    Edit: Kun hieman kuitenkin teslaakin miettinyt autoksi, muiden joukossa.
    Ei ole enää mitään jonoa huoltoihin. Nyt saa nopeasti,kun avanneet uusia pisteitä ja vantaan huolto skulaa klo 22 asti. Oli tossa viimekesänä vielä vähän ongelmaa. Nyt taas enemmän varaosien saatavuudessa. Yks kimuli ajoi viimekesänä kylkeen,niin sai 1,5kk ajaa törmäilyautolla. Senkin teki hätähuollossa niin,että väänsi pellit silleen,että saa apparin oven aukeamaan.
    Ja n.kk meni,että vastapuoli teki vahinkoilmon. Tesla tilasi rojut kyllä jossainvaiheessa etukäteen,sillä enhän voi muualla korjatakaan kun siellä
    Last edited by Kräki; 01-04-2023, 14:04.

    Leave a comment:


  • torx
    replied
    Originally posted by GameOver View Post
    Mä en oo Teslan liiketoiminnasta tai sen tausta-ajatuksista oikein muutenkaan kärryillä, mutta muutama juttu siinä pistää mietityttämään kyllä.

    Tavoitteena varmasti on myydä niin paljon uusia autoja, kuin suinkin mahdollista. Mutta siihenkö se jää?
    Joo, Pikalatausasemia toki rakentavat siinä sivussa, mutta vastaavaan osallistuvat muutkin.

    Mutta miten se muu toiminta, joka autojen maahantuontiin ja vähittäismyyntiin liittyy? Tesla tuli markkinoille aikoinaan toitottaen, että autoa ei tarvitse huoltaa, eikä näin ollen ole virallista huolto-ohjelmaa. Onko huolto (mukaanlukien ne rangerit) olemassa pääasiassa takuukorjauksia varten? Takuuajan ulkopuolisia kaiketi korjataan siellä, mutta paljonko?. Huollon kannattavuus kysyisi kuitenkin ennakoitua tulovirtaa. Ja kun valmistaja toimii itse vähittäismyyjänä, niin ei ole jälleenmyyjäporrasta, joka saisi vähän tuloa takuukorjauksista.

    Vauriokorjaus on ulkoistettu ainakin Suomessa. Joten sieltäkin jää iso potti rahaa tulematta (työtunnit. Vaurio-osista sentään saa jotain rahaa.)

    Vaihtoautojahan eivät kaiketi ota itse ollenkaan, vaan ohjaavat muualle. Vanhat demot ja loanerit sentään myyvät itse. Riskinähän tuossa on se, että käytettyjen Teslojen hinnoittelu mukailee Saksan markkinoita, jossa vielä viime vuonna annettiin valtion toimesta 9000€ tuki sähköauton hankintaan (sai muutkin, mutta niiden volyymi on vähäisempää).
    Siihen päälle nämä uusien autojen merkittävät hintaseikkailut, niin tekee omituisia asioita jälleenmyyntiarvolle.
    Siinä, missä monet muut autonvalmistajat suosivat omia merkkejä omiin merkkeihin vaihdettaessa tukien omaa vaihtoautoliiketoimintaa vaikuttaen näin jopa hyvinkin merkittävästi jälleenmyyntiarvon pysyvyyteen ja tasaisuuteen.

    Rahoitus nyt ei kovinkaan monella maahantuonnilla ole muutenkaan omissa käsissä, joten sen tuoma hyöty lienee vähäinen. Toki tuolla volyymilla sekin saattaisi olla yllättävän kannattavaa.

    Eli, Eivät tee vaihtoautokauppaa, eivät vauriokorjauksia, eivät rahoita ja huollon toiminta tukee pääasiassa takuukorjauksia. Uusien autojen hinnat on kai edelleen ”apteekin hintoja” (viikosta riippuen toki). Mutta missä on lopulta se pidemmän aikavälin pihvi?

    Ei ole tarkoitus kritisoida. Tämä on ollut vaan mielessä ja nut se tuli ulos.

    Sitäkin tuossa itse mietin, että jos takuun alainen auto ja tulee mekaaninen tai sähkö vika joka vaatii paikanpäällä huoltoa. Huoltoihin on vissiin pitkät jonot tai ainakin jossain vaiheessa oli. Kun auton vie huoltoon saa 100-150e uber lahjakortin niin ei se oikein omalla kohdalla mieltä lämmitä, kun ei kata sen auton poissaolon menoja.
    Edit: Kun hieman kuitenkin teslaakin miettinyt autoksi, muiden joukossa.
    Last edited by torx; 01-04-2023, 13:45.

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Mä en oo Teslan liiketoiminnasta tai sen tausta-ajatuksista oikein muutenkaan kärryillä, mutta muutama juttu siinä pistää mietityttämään kyllä.

    Tavoitteena varmasti on myydä niin paljon uusia autoja, kuin suinkin mahdollista. Mutta siihenkö se jää?
    Joo, Pikalatausasemia toki rakentavat siinä sivussa, mutta vastaavaan osallistuvat muutkin.

    Mutta miten se muu toiminta, joka autojen maahantuontiin ja vähittäismyyntiin liittyy? Tesla tuli markkinoille aikoinaan toitottaen, että autoa ei tarvitse huoltaa, eikä näin ollen ole virallista huolto-ohjelmaa. Onko huolto (mukaanlukien ne rangerit) olemassa pääasiassa takuukorjauksia varten? Takuuajan ulkopuolisia kaiketi korjataan siellä, mutta paljonko?. Huollon kannattavuus kysyisi kuitenkin ennakoitua tulovirtaa. Ja kun valmistaja toimii itse vähittäismyyjänä, niin ei ole jälleenmyyjäporrasta, joka saisi vähän tuloa takuukorjauksista. Rahan meno on toki näin ainakin suoraviivaisempaa.

    Vauriokorjaus on ulkoistettu ainakin Suomessa. Joten sieltäkin jää iso potti rahaa tulematta (työtunnit. Vaurio-osista sentään saa jotain rahaa.)

    Vaihtoautojahan eivät kaiketi ota itse ollenkaan, vaan ohjaavat muualle. Vanhat demot ja loanerit sentään myyvät itse. Riskinähän tuossa on se, että käytettyjen Teslojen hinnoittelu mukailee Saksan markkinoita, jossa vielä viime vuonna annettiin valtion toimesta 9000€ tuki sähköauton hankintaan (sai muutkin, mutta niiden volyymi on vähäisempää).
    Siihen päälle nämä uusien autojen merkittävät hintaseikkailut, niin tekee omituisia asioita jälleenmyyntiarvolle.
    Siinä, missä monet muut autonvalmistajat suosivat omia merkkejä omiin merkkeihin vaihdettaessa tukien omaa vaihtoautoliiketoimintaa vaikuttaen näin jopa hyvinkin merkittävästi jälleenmyyntiarvon pysyvyyteen ja tasaisuuteen.

    Rahoitus nyt ei kovinkaan monella maahantuonnilla ole muutenkaan omissa käsissä, joten sen tuoma hyöty lienee vähäinen. Toki tuolla volyymilla sekin saattaisi olla yllättävän kannattavaa.

    Eli, Eivät tee vaihtoautokauppaa, eivät vauriokorjauksia, eivät rahoita ja huollon toiminta tukee pääasiassa takuukorjauksia. Uusien autojen hinnat on kai edelleen ”apteekin hintoja” (viikosta riippuen toki). Mutta missä on lopulta se pidemmän aikavälin pihvi?

    Ei ole tarkoitus kritisoida. Tämä on ollut vaan mielessä ja nyt se tuli ulos.
    Last edited by GameOver; 01-04-2023, 13:43.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Sinne meni Teslan qvarttaali-alennukset. Mahtaako muut, paitsi autoetuilijat, ostella juurikaan normaalihinnalla, kun näyttää n. 10% tippuvan neljänneksen viimeisellä kuulla ja kiihtyvän parin viimeisen viikon aikana. Ampuvat kyllä omaan jalkapöytäänsä, jos oikeasti tasaisempaa myyntiä joka kuukaudelle haluavat.

    Leave a comment:

Working...
X