Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duckland
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 418

    Ja nythän puhuttiin kai siitä 2-4 litraa kuluttavasta komposiittiautosta joka olisi korvannut nämä tylsät id3 paskat sun muut. Allekirjoitan täysin että aina kun ajan pitäisi hymyilyttää oli se sitten 40 tie ja työmatkaa. Ne on minusta silti eri asia kun suuren massan autot joita ei oikeasti autot niin kiinnosta. Ehkä tässäkin kun yleisellä tasolla asioita katsoo on hyvä poistaa harrastajalasit päästä.

    Pakko takertua kun sanotaan että olen karsinut pakolliset ajot. Siis miksi karsia. Ei kyllä tunnu kirjottajalla kalusto herättävän edes omaa hymyä kun näin on asiat. Sori.
    Last edited by duckland; 28-03-2023, 14:06.

    Comment

    • Samu81
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 146
      • Espoo

      Originally posted by duckland View Post
      Unohdat skenaariossa sen että kuka haluaisi 2-4 litraa kuluttavan auton joka kiihtyy 12 sekkaa ja näyttää toyota priukselta. Nyt vaihtoehtona on auto jonka rinnalla tuollainen näyttäisi muinaisjäännökseltä. Jo joku id3 kiihtyy paremmin kun vielä hetki sitten nopeahkoksi luokitellut muinaisjäännökset. Joo ei niitä ole tehty sinne mutkatielle vaan jokapäiväiseen käyttöön ja kyllä sitä tehoa tarvitaan jokapäiväisessä käytössä. Toisaalta jos maailma olisi mennyt noin voisi näillä kesäisin käyttöön otettavilla romuilla vielä päteä. Nythän ne näyttää lähinnä naurettavilta tientukoilta. Mutta aina on ne pari aurinkoista päivää kun ne voi kaivaa esiin ja käydä ajamassa letkassa ja jutella autoharrastuksesta. Pidetään ne silti erillään siitä auton oikeasta käyttötarpeesta.

      Polttomoottori on niin aikansa elänyt tuote että kiitos teslalle että sekotitti pakan ja saatiin autoilu nykyaikaan. Ei ääni ole tehon mittari. Meidät on vaan kasvatettu tällaiseen että huutaminen olisi tehokkaampi tapa ilmaista mielipide ja kovempi ääni on mukamas autossa merkki jostakin. Onneksi huutamisen ihminen on ymmärtänyt jo että viestintä välineenä se on huono. Suurin osa on ymmärtänyt myös että auton ei tarvitse kertoa suorituskyvystä huutamalla.
      Olennainen ero on siinä, että toisia autoja ajetaan ja toisten kyydissä istuu se poolopaitainen, pullonpohjalasinen, Saharaakin kuivempi insinööri heppi märkänä kun saa kyykytellä dinoautoja pieruäppejä painellen. Elämän suurinta sisältöä on istua latausasemilla ja seurailla TeslaBjörnin uusimpia videoita. Näin, koska kotona marmattaa vaihdevuosiaan lähestyvä akka, jonka kanssa yhdessä olemisen ainoa syy on se, ettei fleksailukorttitalon seinät kaadu.

      Tuotteena Tesla on verrattavissa keskikertaiseen, Motonetin MTX-sarjan työkaluun jossa on vain keksitty miten saadaan räikkäavain kääntymään ees-taas entistä tehokkaammin. Kaikki muu siinä on sutta ja sekundaa, sellaista B-luokan laatua johon on totuttu jossain korealaisissa autoissa.

      Last edited by Samu81; 29-03-2023, 08:21.
      i8 '14

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3105

        Originally posted by Samu81 View Post
        Olennainen ero on siinä, että toisia autoja ajetaan ja toisten kyydissä istuu se poolopaitainen, pullonpohjalasinen, Saharaakin kuivempi insinööri heppi märkänä kun saa kyykytellä dinoautoja pieruäppejä painellen. Elämän suurinta sisältöä on istua latausasemilla ja seurailla TeslaBjörnin uusimpia videoita. Näin, koska kotona marmattaa vaihdevuosiaan lähestyvä akka, jonka kanssa yhdessä olemisen ainoa syy on se, ettei fleksailukorttitalon seinät kaadu.

        Tuotteena Tesla on verrattavissa keskikertaiseen, Motonetin MTX-sarjan työkaluun jossa on vain keksitty miten saadaan räikkäavain kääntymään ees-taas entistä tehokkaammin. Kaikki muu siinä on sutta ja sekundaa, sellaista B-luokan laatua johon on totuttu jossain korealaisissa autoissa.

        Hyvää ja viihdyttävää settiä . Lisäisin tuohon sen lihapiiraan syönnin Lidlin parkissa
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • jaskap
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 528
          • Finland Rovaniemi

          Originally posted by Samu81 View Post
          Olennainen ero on siinä, että toisia autoja ajetaan ja toisten kyydissä istuu se poolopaitainen, pullonpohjalasinen, Saharaakin kuivempi insinööri heppi märkänä kun saa kyykytellä dinoautoja pieruäppejä painellen. Elämän suurinta sisältöä on istua latausasemilla ja seurailla TeslaBjörnin uusimpia videoita. Näin, koska kotona marmattaa vaihdevuosiaan lähestyvä akka, jonka kanssa yhdessä olemisen ainoa syy on se, ettei fleksailukorttitalon seinät kaadu.

          Tuotteena Tesla on verrattavissa keskikertaiseen, Motonetin MTX-sarjan työkaluun jossa on vain keksitty miten saadaan räikkäavain kääntymään ees-taas entistä tehokkaammin. Kaikki muu siinä on sutta ja sekundaa, sellaista B-luokan laatua johon on totuttu jossain korealaisissa autoissa.

          Kyllä oma kokemus Korealaisista autoista on jotain muuta, kuin B- luokkaa. Oli jo 30 vuotta sitten. Samaa ei voi sanoa BMW: n kaikista moottorityypeistä, ehkä paremminkin Ö- luokkaa.

          Pesukoneen moottori on varalla, jos joskus on pakko lähteä sähköistämään omia kiesejä.
          e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
          e32 750 iA -88 DoubleSex.
          Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

          Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
          e32 735 1/18
          e34 M5 1/18
          e24 635 Csi 1/18
          e9 3.0 CSi 1/18
          e31 850 Csi

          Comment

          • PNM2
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2015
            • 1116
            • Espoo

            Otetaas taas hupiukkojen jälkeen enemmän asiaa akunkestosta, jota siihen erikoistunut jenkkifirma on tutkinut. Vopite olla, että täällä akku kuluu lämpötilavaihteluissa hieman nopeammin mutta en kovin huolissani ole.

            i4 M50
            ex: G30 530e xDrive M-Sport
            ex: F11 525d xDrive
            ex: F11 520d
            ex: E91 318i

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1400
              • Kuopio

              Nonni. Alla nyt se 5tkm sähköautoilua Jaggen I-pacella.
              Käytössä ihan tolppatöspeli josta luvalla 8A ja luvatta sit vähä enemmän. Ja töissä voi kanssa töpselöidä.

              Joten ladattu pikana vain 2 krt reissuissa. Hyvin on pärjännyt. Pikalataus kylmällä akulla Juukan aakkosilla ei kovin nopeaa ollut, 100kw laturista sai aluksi 27kw joka kiihtyi 25min aikana 35kw akun lämmetessä. Noilla pääsi jo Kolilta kotiin onneksi.

              Sähkö voimalinjana lyömätön. I-Pace autona kuin mikroauto, tarkka ja kiihtyy kivasti. Raskas ohjaus pitkillä legeillä. Alusta pintakova pienissä vauhdeissa, pompottaa takapäätä vaikka ilma-alusta. Kilinöitä ja kolinoita enemmän kuin 5srj ja muutenkin rengasäänet tulee läpi herkemmin.
              Tuon korimallin kun saisi bemariin sähkölle niin olisin jo jonossa. I4 liian matala mun mielestä näille nykyisille teille..
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • Kräki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2018
                • 1090
                • Espoo

                Originally posted by Samu81 View Post
                Olennainen ero on siinä, että toisia autoja ajetaan ja toisten kyydissä istuu se poolopaitainen, pullonpohjalasinen, Saharaakin kuivempi insinööri heppi märkänä kun saa kyykytellä dinoautoja pieruäppejä painellen. Elämän suurinta sisältöä on istua latausasemilla ja seurailla TeslaBjörnin uusimpia videoita. Näin, koska kotona marmattaa vaihdevuosiaan lähestyvä akka, jonka kanssa yhdessä olemisen ainoa syy on se, ettei fleksailukorttitalon seinät kaadu.

                Tuotteena Tesla on verrattavissa keskikertaiseen, Motonetin MTX-sarjan työkaluun jossa on vain keksitty miten saadaan räikkäavain kääntymään ees-taas entistä tehokkaammin. Kaikki muu siinä on sutta ja sekundaa, sellaista B-luokan laatua johon on totuttu jossain korealaisissa autoissa.

                Haha🤣🤣 ilmeisesti jääny vähän liian monta kertaa valoissa inssinnöörispedelle,kun noin kaivelee.
                No onhan se noloa,että 35kg kukkakeppi muuttuu auton myötä paremmaksi rattimieheksi😅

                Comment

                • isolohko
                  BTCF Member
                  • May 2004
                  • 902
                  • Kymenlaakso

                  Samu81 jos pystyy tuollaista läppää heittämään elämän muiltakin alueilta, ulkomuistista ja livenä, kenties englanniksikin, niin ei muuta kuin ismoleikoilemaan! Hyvää läppää!

                  e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1842
                    • Karjaa

                    Originally posted by Ceeray View Post
                    I-Pace autona kuin mikroauto, tarkka ja kiihtyy kivasti.
                    Mun on kyllä rehellisesti aika vaikea uskoa että reilusti päälle kaksi tonnia painava hirvitorni on ”autona kuin mikroauto”, se on jo fysiikan lakien vastaistakin, niitä eivät sentään Jaguarin inssitkään ole vielä pystyneet kumoamaan. Jotain E46:sta sopivasti tehdasvakiosta kiristettynä voi vielä suht hyvällä omallatunnolla luonnehtia mikroautomaiseksi, mutta ei kyllä tuommoista möhkälettä, vaikka se kuinka kiihtyisikin. Mikroautomaisuus ainakin omasta mielestäni edellyttäisi vähintäänkin sitä että autossa istutaan suht lähellä tietä ja että ohjaus olisi jotenkin sellainen että ratin kääntämisellä on suora mekaaninen, korkeintaan kevyesti hydraulisesti tehostettu yhteys renkaiden kääntymiseen. Molemmat toteutuvat vähän huonosti modernissa SUVissa..
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • Kräki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2018
                      • 1090
                      • Espoo

                      Originally posted by Ceeray View Post
                      Nonni. Alla nyt se 5tkm sähköautoilua Jaggen I-pacella.
                      Käytössä ihan tolppatöspeli josta luvalla 8A ja luvatta sit vähä enemmän. Ja töissä voi kanssa töpselöidä.

                      Joten ladattu pikana vain 2 krt reissuissa. Hyvin on pärjännyt. Pikalataus kylmällä akulla Juukan aakkosilla ei kovin nopeaa ollut, 100kw laturista sai aluksi 27kw joka kiihtyi 25min aikana 35kw akun lämmetessä. Noilla pääsi jo Kolilta kotiin onneksi.

                      Sähkö voimalinjana lyömätön. I-Pace autona kuin mikroauto, tarkka ja kiihtyy kivasti. Raskas ohjaus pitkillä legeillä. Alusta pintakova pienissä vauhdeissa, pompottaa takapäätä vaikka ilma-alusta. Kilinöitä ja kolinoita enemmän kuin 5srj ja muutenkin rengasäänet tulee läpi herkemmin.
                      Tuon korimallin kun saisi bemariin sähkölle niin olisin jo jonossa. I4 liian matala mun mielestä näille nykyisille teille..
                      Kävitkö koittamassa i4:sta? Se oli kyllä niiiin suuri pettymys,kun olla ja voi. Kiihtyvyys 1,2tsi polon luokkaa,alusta vakio kolmosen,siihen paritonnia painoa,niin saa kyllä joka mutkaan hiljentää. ”Kardaanitunneli”? Miksi. Ei frunkkia.
                      Totaalisen kesken jäänyt kötöstys

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1400
                        • Kuopio

                        Vähemmän tämä kallistelee kuin e46..
                        Ipace on tarkka ajettava, massasta riippumatta. Sen huomaa vasta jarruttaessa liukkaalla.

                        Kävin i4 M50 kyydissä, kyllä tuo liikahti.. lähinnä ikävä BMW toteutuksia softassa ja iDriveä.
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • GameOver
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3027
                          • Sjundeå

                          Originally posted by PNM2 View Post
                          Otetaas taas hupiukkojen jälkeen enemmän asiaa akunkestosta, jota siihen erikoistunut jenkkifirma on tutkinut. Vopite olla, että täällä akku kuluu lämpötilavaihteluissa hieman nopeammin mutta en kovin huolissani ole.

                          https://www.is.fi/autot/art-2000009484772.html
                          Norjassa vastaavaa tutkittiin viime vuosikymmenen puolella ja totesivat, että kuumissa olosuhteissa akustot rapautuvat herkemmin. Esimerkiksi tyyliin USA:n eteläosissa ja etelä-Euroopassa.

                          Pohjoismaissa on keskimäärin melkoisen lauhaa. Pakkanen heikentää tietysti kapasiteettia silloin, kun on kylmä. Mutta pitkäaikaista akun rapautumista ei silloin havaittu.

                          Sinänsä hyvä, että tuossakin jutussa oli kiinnitetty huomiota siihen, ettei monelle niin rakas vertaus puhelinten tai käsityökalujen akustoihin ole millään tavalla järkevää.
                          -22 Lexus ES300h
                          -23 Nissan Leaf

                          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1762
                            • vihti

                            Originally posted by Wespa View Post
                            Mun on kyllä rehellisesti aika vaikea uskoa että reilusti päälle kaksi tonnia painava hirvitorni on ”autona kuin mikroauto”, se on jo fysiikan lakien vastaistakin, niitä eivät sentään Jaguarin inssitkään ole vielä pystyneet kumoamaan. Jotain E46:sta sopivasti tehdasvakiosta kiristettynä voi vielä suht hyvällä omallatunnolla luonnehtia mikroautomaiseksi, mutta ei kyllä tuommoista möhkälettä, vaikka se kuinka kiihtyisikin. Mikroautomaisuus ainakin omasta mielestäni edellyttäisi vähintäänkin sitä että autossa istutaan suht lähellä tietä ja että ohjaus olisi jotenkin sellainen että ratin kääntämisellä on suora mekaaninen, korkeintaan kevyesti hydraulisesti tehostettu yhteys renkaiden kääntymiseen. Molemmat toteutuvat vähän huonosti modernissa SUVissa..
                            Saattaahan siinä olla vähän mikroauton tapaista tuntumaa kun akkupaketti auton alin kohta ja keskellä + pintakova jousitus. Tieliikenneajossa viimeistään liukkaalla kelillä mutkissa sitten huomaa kuinka auto painaakin jonkun verran liikaa ja ei mene liikenneympyrät yhtä nätisti kun pienellä etuveto hatchbacilla
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • PNM2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2015
                              • 1116
                              • Espoo

                              Originally posted by isolohko View Post
                              Samu81 jos pystyy tuollaista läppää heittämään elämän muiltakin alueilta, ulkomuistista ja livenä, kenties englanniksikin, niin ei muuta kuin ismoleikoilemaan! Hyvää läppää!
                              Siinähän voi vaikka näistä "ajamiseen tarkoitettujen" harrasteautojen myymisestä ja siitä aiheutuvasta vaivasta ja jopa väkivallanuhasta alkaa satuilemaan seuraavaksi.
                              i4 M50
                              ex: G30 530e xDrive M-Sport
                              ex: F11 525d xDrive
                              ex: F11 520d
                              ex: E91 318i

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                Originally posted by Ceeray View Post
                                Sähkö voimalinjana lyömätön. I-Pace autona kuin mikroauto, tarkka ja kiihtyy kivasti. Raskas ohjaus pitkillä legeillä. Alusta pintakova pienissä vauhdeissa, pompottaa takapäätä vaikka ilma-alusta. Kilinöitä ja kolinoita enemmän kuin 5srj ja muutenkin rengasäänet tulee läpi herkemmin.
                                Tuon korimallin kun saisi bemariin sähkölle niin olisin jo jonossa. I4 liian matala mun mielestä näille nykyisille teille..
                                Oletko koeajanut iX3:sta? Sen luulisi sopivan hyvin käteen G31 jälkeen. Toki jos neliveto on pakollinen varuste niin se siitä puuttuu. Takavedoksi on kuitenkin nastoilla erittäin hyvä etenemiskyky ja ajo-ominaisuudet talvella. LCI malli niin on myös akun esilämmitys, joten lataa talvellakin yhtä hyvin kuin kesällä.

                                Itsellä kohta vuosi ja 38tkm takana, erittäin tyytyväinen olen ollut autoon kaikin puolin. Mieluummin tällä lähtee liikenteeseen kuin tuolla "harraste" E39:llä. Eikä tämä omaan makuun ole mitenkään tylsä vaikkakin käyttöautona toimii.
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎