Originally posted by OVi
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Juu ei, ei osais kyllä kuvitella esimerkiksi just tuota subarua perheen käyttöautoksi. Harraste raaserit erikseen mutta käyttöpelissä menee mukavuus, kulutus/taloudellisuus edellä. En tiedä tuntuuko vain vai onko merkkien välillä vuosien mittaan erot tasoittuneet näin paljon mut itellä on toi 18 mallin e mese maitopurkinhakuautona niin minusta se on hilautunut korimalli kerrallaan kohti vag konsernin tuotetta niinkin fiiliksen kanssa. Kun tosta avaa ja sulkee oven niin fiilis on aivan sama kuin passatissa eli se on semmonen kevyt räppänä eikä likikään sellainen laadukaan auton oloinen "kassakaappi" enää. Myös ohjaus oli samanlainen tunnoton ja kevyt mutta sille löytyi onneksi valikosta säätö. Onneksi sentään vielä sitten ratin takana on mersumainen fiilis mut just noi ovet ja luukut ja sisustan nippeleiden laatu on munmielestä vag konsernin tasolla nykyään. Ja vähän sama minusta on bemarilla havaittavissa että mitä uudempi niin sitä muovisemmalta vaikuttaa sisältäF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
-
F36 420ix
Ex. E39
-- menneiltä vuosilta --
Porsche Boxster, Mazda MX-5, Cadillac Seville STS, Chrysler Vision, Mitsubishi Eclipse, Pontiac Trans Am, Ford Thunderbird, Subaru XT, Toyota Celica Supra, Ford Capri
pari mannelavettia ja muita bulkkikulkineita
Comment
-
Vähä tommonen se on laatuvaikutelma ainakin noissa tuoreemmissa mersuissa. Ikkunan kytkimet tippuu myös kun vaan rumasti tuijottaa kohti. Niin juu ja kun hakee uuden varustellun 100ke sprinterin niin saa reunimmisiin ilmasuuttimiin porata reiät ja asentaa jotain muoviputkea että sivulasit pysyy auki niin ja cooleriin reikä ettei kerää vettä ja hotaise moottoriin kerralla. Laatuun täytyy vain tottua, mutta ne ei ole vikoja ne on ominaisuuksia ja mersuissa ei ole remontteja ne on huoltoja.Originally posted by larsen View PostF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Tuosta käsittäisi, että tutkat oli, muttei piipannu sillä kertaa?Originally posted by Kräki View PostKuskeina kun on tämmöisiä vähän selkä köyryssä ajelevat ingenjöörit,jotka ovat niin raukkoja,ettei pääse kotipihallekkaan ilman tutkia kolaroimatta teslaansa🤣
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
Joo mut Kräkin pointti tais olla siinä ettei osata ajaa ilman tutkien aktuaalista apua. Ja olen hänen pointtinsa kanssa täysin samaa mieltäOriginally posted by isolohko View PostTuosta käsittäisi, että tutkat oli, muttei piipannu sillä kertaa?
Comment
-
Jep, missasin pointinOriginally posted by Danukos View PostJoo mut Kräkin pointti tais olla siinä ettei osata ajaa ilman tutkien aktuaalista apua. Ja olen hänen pointtinsa kanssa täysin samaa mieltä
Peruutushan on pala kakkua ilma tutkiakin, jos vaan kamerat on puhtaana. YT:ta tulvii aiheesta "vision parking". mm. model Y:n eteen lapsi kyykkyyn, no eihän vision sitä tietenkään huomaa.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
Tossahan on joku 360 kuvasta irroitettu kuva. Aprillipäivä oli eilen..Originally posted by larsen View Post
Comment
-
Käsi pystyyn kuka ei ole koskaan saanut edes naarmua autoon, puhumattakaan kolhuista,lommoista tai kolareista, veikkaan että aika vähissä ne mestarit:thinkOriginally posted by Danukos View PostJoo mut Kräkin pointti tais olla siinä ettei osata ajaa ilman tutkien aktuaalista apua. Ja olen hänen pointtinsa kanssa täysin samaa mieltä
Comment
-
On kyllä joskus tullut. Mutta kotipihalla lumikasaan,jonka alla vielä valtava kivi. Kuinka valtava oli vielä lumikasa sen päällä?Originally posted by ritariässä View PostKäsi pystyyn kuka ei ole koskaan saanut edes naarmua autoon, puhumattakaan kolhuista,lommoista tai kolareista, veikkaan että aika vähissä ne mestarit:think
No kaksimetrinenhän siinä lukikin.
Comment
-
Originally posted by Danukos View PostJoo mut Kräkin pointti tais olla siinä ettei osata ajaa ilman tutkien aktuaalista apua. Ja olen hänen pointtinsa kanssa täysin samaa mieltä
En mistään mitään tiedä mutta Tesla ryhmää selatessa tulee oikeasti välillä olo että eikö noilla Ihmisillä ole ollut autoa ikinä? Sen verran puupää kysymyksiä ja ties mitä pohdintoja saako viedä muualle maalaukseen kuin Teslan valtuuttamille korjaamoille ja ties mitä. Tuntuu että ihmiset on säikytelty ja pahasti tuolla ryhmässä kun aina jos tulee maksettavaa omasta töpeksimisestä tai jostain niin automaattinen vastaus on takuuseen tai autoliike maksaa
Ja muutenkin jutut on ihan mottipäisiä Renkaiden vaihdosta lähtien. En yhtään ihmettele miksi Teslalla on takuuhuollossa autoja pihat täynnä kun joka irtokivestä mikä osuu helmaan niin naristaan että ei kuulu tämän hintaluokan autoon tämä tai jotain muuta infernaalista. Tai sit mä en vaan käsitä tai en osaa valittaa
Comment
-
Samanlainen fiilis on jäänyt mullekin. Paremmat merkit on huonontuneet ja huonommat parantuneet samaan aikaan. Tietysti paremmilta merkeiltä löytyy kalliimpaa kalustoa, jossa on laadun tunnetta, mutta juurikin E-class / 5 series luokassa on halpuutettu.Originally posted by joko View PostEn tiedä tuntuuko vain vai onko merkkien välillä vuosien mittaan erot tasoittuneet näin paljon mut itellä on toi 18 mallin e mese maitopurkinhakuautona niin minusta se on hilautunut korimalli kerrallaan kohti vag konsernin tuotetta niinkin fiiliksen kanssa. Kun tosta avaa ja sulkee oven niin fiilis on aivan sama kuin passatissa eli se on semmonen kevyt räppänä eikä likikään sellainen laadukaan auton oloinen "kassakaappi" enää. Myös ohjaus oli samanlainen tunnoton ja kevyt mutta sille löytyi onneksi valikosta säätö. Onneksi sentään vielä sitten ratin takana on mersumainen fiilis mut just noi ovet ja luukut ja sisustan nippeleiden laatu on munmielestä vag konsernin tasolla nykyään. Ja vähän sama minusta on bemarilla havaittavissa että mitä uudempi niin sitä muovisemmalta vaikuttaa sisältäPemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
Tietysti perus sähkisten hintaluokassa ei voi vaatia rautajousia kummempaa. Jonkin verran kuitenkin noita koeajanut, niin Volkkarin ID3:n alusta tuntui aika kovalta. Siihenkin on periaatteessa tarjolla säädettävä alusta hinnastossa, mutta niitä ei myydä. Harmi vain, kun ID3 olisi ollut just soppelin kokoinen auto meille ykkössähkikseksi. Toinen jäykän oloinen sähkis oli Volvo XC40, mutta Volvon penkki ei passannut rouvalle alkuunkaan, joten sen sai unohtaa joka tapauksessa.Originally posted by naikou View PostEi se nyt ihan noinkaan ole, sähköinen voimalinja kun on niin nätisti toimiva että toivoisin enemmän mukavuutta sen kaveriksi, vaikkapa saman tapaista kun joku perus f10 tarjoilee pullakumeilla mutta ei
perus sähkis on aina rautajousilla, pintakovaksi säädetty ja alla isot vanteet jäykillä renkailla ja melu sen mukainen, auto siis huokuu sporttisuutta vaikka ajossa huomaa että alustageometria ei ole sinne päinkään
Jos miettii mukavaa ihan perus perus sähkistä, niin Rellun Zoe on vahvoilla. Pieni perusauto, kohtuu pieni ajomelu, mukava alusta ja auto menee paimentamatta suoraan tien päällä. Ok, sisustus on tehty valikoiduista muovilaaduista ja ulkonäkö on juurikin sellainen, että se on nätti työntää sinne mistä se on tullutkin.
Kaikesta huolimatta ihan positiivinen kokemus ja olisin itse ostanut Rellun tuon Fiat 500e:n sijasta, mutta tähän asiaan mulla ei ollut mitään vaikutusvaltaa. Fiat oli vaan niin ihanan näköinen, että rouva valitsi sen. Sitä en voi kieltää, että rouva on tuossa asiassa oikeassa, sillä Fiat on persoonallinen auto, joka jää Mieleen.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
Samaa itsekkin naureskellut. Itse kun vein korjaamolle omaa koslaa,niin juuri näitä siellä sisällä. Semmoisia mr.Burnseja 94% ja juurikin auto tarkastettavaksi,kun naapuri oli kuulevinaan jonkun narinan alustasta,niin pitää tulla varmuudenvuoksi tarkistamaan.Originally posted by Kanerv4 View PostEn mistään mitään tiedä mutta Tesla ryhmää selatessa tulee oikeasti välillä olo että eikö noilla Ihmisillä ole ollut autoa ikinä? Sen verran puupää kysymyksiä ja ties mitä pohdintoja saako viedä muualle maalaukseen kuin Teslan valtuuttamille korjaamoille ja ties mitä. Tuntuu että ihmiset on säikytelty ja pahasti tuolla ryhmässä kun aina jos tulee maksettavaa omasta töpeksimisestä tai jostain niin automaattinen vastaus on takuuseen tai autoliike maksaa
Ja muutenkin jutut on ihan mottipäisiä Renkaiden vaihdosta lähtien. En yhtään ihmettele miksi Teslalla on takuuhuollossa autoja pihat täynnä kun joka irtokivestä mikä osuu helmaan niin naristaan että ei kuulu tämän hintaluokan autoon tämä tai jotain muuta infernaalista. Tai sit mä en vaan käsitä tai en osaa valittaa
Comment
-
Comment