Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1968
    • Seinäjoki

    Originally posted by OVi View Post
    Foorumin rattimiehillä tuntuu olevan käsitys, että kaikki haluaa autoonsa veturinrenkaat, jäykän alustan ja sporttisen käsiteltävyyden. Sellaisia asioita ei arvosta kovinkaan paljoa, kun ei ole tottunut jäykän päällä istumaan.
    Juu ei, ei osais kyllä kuvitella esimerkiksi just tuota subarua perheen käyttöautoksi. Harraste raaserit erikseen mutta käyttöpelissä menee mukavuus, kulutus/taloudellisuus edellä. En tiedä tuntuuko vain vai onko merkkien välillä vuosien mittaan erot tasoittuneet näin paljon mut itellä on toi 18 mallin e mese maitopurkinhakuautona niin minusta se on hilautunut korimalli kerrallaan kohti vag konsernin tuotetta niinkin fiiliksen kanssa. Kun tosta avaa ja sulkee oven niin fiilis on aivan sama kuin passatissa eli se on semmonen kevyt räppänä eikä likikään sellainen laadukaan auton oloinen "kassakaappi" enää. Myös ohjaus oli samanlainen tunnoton ja kevyt mutta sille löytyi onneksi valikosta säätö. Onneksi sentään vielä sitten ratin takana on mersumainen fiilis mut just noi ovet ja luukut ja sisustan nippeleiden laatu on munmielestä vag konsernin tasolla nykyään. Ja vähän sama minusta on bemarilla havaittavissa että mitä uudempi niin sitä muovisemmalta vaikuttaa sisältä
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • larsen
      Bimmer Rookie
      • Jul 2020
      • 73
      • Tampere

      Katselin Mersun EQE:n myynti-ilmoituksia. Tällainen kuva tuli vastaan.

      Onko tämä saksalaisten käsitys laatuvaikutelmasta nykyään? Olen kuvitellut, että sen pitäisi edes vaikuttaa laadukkaalta. Vai onko joku apinasuodatin ollut kuvanotossa päällä?

      F36 420ix
      Ex. E39

      -- menneiltä vuosilta --
      Porsche Boxster, Mazda MX-5, Cadillac Seville STS, Chrysler Vision, Mitsubishi Eclipse, Pontiac Trans Am, Ford Thunderbird, Subaru XT, Toyota Celica Supra, Ford Capri
      pari mannelavettia ja muita bulkkikulkineita

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1968
        • Seinäjoki

        Originally posted by larsen View Post
        Katselin Mersun EQE:n myynti-ilmoituksia. Tällainen kuva tuli vastaan.

        Onko tämä saksalaisten käsitys laatuvaikutelmasta nykyään? Olen kuvitellut, että sen pitäisi edes vaikuttaa laadukkaalta. Vai onko joku apinasuodatin ollut kuvanotossa päällä?
        Vähä tommonen se on laatuvaikutelma ainakin noissa tuoreemmissa mersuissa. Ikkunan kytkimet tippuu myös kun vaan rumasti tuijottaa kohti. Niin juu ja kun hakee uuden varustellun 100ke sprinterin niin saa reunimmisiin ilmasuuttimiin porata reiät ja asentaa jotain muoviputkea että sivulasit pysyy auki niin ja cooleriin reikä ettei kerää vettä ja hotaise moottoriin kerralla. Laatuun täytyy vain tottua, mutta ne ei ole vikoja ne on ominaisuuksia ja mersuissa ei ole remontteja ne on huoltoja.
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • Kräki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2018
          • 1090
          • Espoo

          Kuskeina kun on tämmöisiä vähän selkä köyryssä ajelevat ingenjöörit,jotka ovat niin raukkoja,ettei pääse kotipihallekkaan ilman tutkia kolaroimatta teslaansa🤣
          Last edited by Kräki; 02-07-2023, 16:34.

          Comment

          • isolohko
            BTCF Member
            • May 2004
            • 902
            • Kymenlaakso

            Originally posted by Kräki View Post
            Kuskeina kun on tämmöisiä vähän selkä köyryssä ajelevat ingenjöörit,jotka ovat niin raukkoja,ettei pääse kotipihallekkaan ilman tutkia kolaroimatta teslaansa🤣
            Tuosta käsittäisi, että tutkat oli, muttei piipannu sillä kertaa?

            e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

            Comment

            • Danukos
              Alueaktiivi
              • Feb 2011
              • 1125
              • pks

              Originally posted by isolohko View Post
              Tuosta käsittäisi, että tutkat oli, muttei piipannu sillä kertaa?
              Joo mut Kräkin pointti tais olla siinä ettei osata ajaa ilman tutkien aktuaalista apua. Ja olen hänen pointtinsa kanssa täysin samaa mieltä
              E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
              Ex - E34
              ///M5 -90 Alpin Weiss II

              Comment

              • isolohko
                BTCF Member
                • May 2004
                • 902
                • Kymenlaakso

                Originally posted by Danukos View Post
                Joo mut Kräkin pointti tais olla siinä ettei osata ajaa ilman tutkien aktuaalista apua. Ja olen hänen pointtinsa kanssa täysin samaa mieltä
                Jep, missasin pointin

                Peruutushan on pala kakkua ilma tutkiakin, jos vaan kamerat on puhtaana. YT:ta tulvii aiheesta "vision parking". mm. model Y:n eteen lapsi kyykkyyn, no eihän vision sitä tietenkään huomaa.

                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                Comment

                • sportpug25
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2013
                  • 377
                  • Helsinki

                  Originally posted by larsen View Post
                  Katselin Mersun EQE:n myynti-ilmoituksia. Tällainen kuva tuli vastaan.

                  Onko tämä saksalaisten käsitys laatuvaikutelmasta nykyään? Olen kuvitellut, että sen pitäisi edes vaikuttaa laadukkaalta. Vai onko joku apinasuodatin ollut kuvanotossa päällä?
                  Tossahan on joku 360 kuvasta irroitettu kuva. Aprillipäivä oli eilen..

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3602
                    • Raisio

                    Originally posted by Danukos View Post
                    Joo mut Kräkin pointti tais olla siinä ettei osata ajaa ilman tutkien aktuaalista apua. Ja olen hänen pointtinsa kanssa täysin samaa mieltä
                    Käsi pystyyn kuka ei ole koskaan saanut edes naarmua autoon, puhumattakaan kolhuista,lommoista tai kolareista, veikkaan että aika vähissä ne mestarit:think
                    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                    Comment

                    • Kräki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2018
                      • 1090
                      • Espoo

                      Originally posted by ritariässä View Post
                      Käsi pystyyn kuka ei ole koskaan saanut edes naarmua autoon, puhumattakaan kolhuista,lommoista tai kolareista, veikkaan että aika vähissä ne mestarit:think
                      On kyllä joskus tullut. Mutta kotipihalla lumikasaan,jonka alla vielä valtava kivi. Kuinka valtava oli vielä lumikasa sen päällä?
                      No kaksimetrinenhän siinä lukikin.

                      Comment

                      • Kanerv4
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 976
                        • Tampere

                        Originally posted by Danukos View Post
                        Joo mut Kräkin pointti tais olla siinä ettei osata ajaa ilman tutkien aktuaalista apua. Ja olen hänen pointtinsa kanssa täysin samaa mieltä

                        En mistään mitään tiedä mutta Tesla ryhmää selatessa tulee oikeasti välillä olo että eikö noilla Ihmisillä ole ollut autoa ikinä? Sen verran puupää kysymyksiä ja ties mitä pohdintoja saako viedä muualle maalaukseen kuin Teslan valtuuttamille korjaamoille ja ties mitä. Tuntuu että ihmiset on säikytelty ja pahasti tuolla ryhmässä kun aina jos tulee maksettavaa omasta töpeksimisestä tai jostain niin automaattinen vastaus on takuuseen tai autoliike maksaa Ja muutenkin jutut on ihan mottipäisiä Renkaiden vaihdosta lähtien. En yhtään ihmettele miksi Teslalla on takuuhuollossa autoja pihat täynnä kun joka irtokivestä mikä osuu helmaan niin naristaan että ei kuulu tämän hintaluokan autoon tämä tai jotain muuta infernaalista. Tai sit mä en vaan käsitä tai en osaa valittaa

                        Comment

                        • OVi
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2016
                          • 514
                          • Oulu

                          Originally posted by joko View Post
                          En tiedä tuntuuko vain vai onko merkkien välillä vuosien mittaan erot tasoittuneet näin paljon mut itellä on toi 18 mallin e mese maitopurkinhakuautona niin minusta se on hilautunut korimalli kerrallaan kohti vag konsernin tuotetta niinkin fiiliksen kanssa. Kun tosta avaa ja sulkee oven niin fiilis on aivan sama kuin passatissa eli se on semmonen kevyt räppänä eikä likikään sellainen laadukaan auton oloinen "kassakaappi" enää. Myös ohjaus oli samanlainen tunnoton ja kevyt mutta sille löytyi onneksi valikosta säätö. Onneksi sentään vielä sitten ratin takana on mersumainen fiilis mut just noi ovet ja luukut ja sisustan nippeleiden laatu on munmielestä vag konsernin tasolla nykyään. Ja vähän sama minusta on bemarilla havaittavissa että mitä uudempi niin sitä muovisemmalta vaikuttaa sisältä
                          Samanlainen fiilis on jäänyt mullekin. Paremmat merkit on huonontuneet ja huonommat parantuneet samaan aikaan. Tietysti paremmilta merkeiltä löytyy kalliimpaa kalustoa, jossa on laadun tunnetta, mutta juurikin E-class / 5 series luokassa on halpuutettu.
                          Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                          Comment

                          • OVi
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2016
                            • 514
                            • Oulu

                            Originally posted by naikou View Post
                            Ei se nyt ihan noinkaan ole, sähköinen voimalinja kun on niin nätisti toimiva että toivoisin enemmän mukavuutta sen kaveriksi, vaikkapa saman tapaista kun joku perus f10 tarjoilee pullakumeilla mutta ei perus sähkis on aina rautajousilla, pintakovaksi säädetty ja alla isot vanteet jäykillä renkailla ja melu sen mukainen, auto siis huokuu sporttisuutta vaikka ajossa huomaa että alustageometria ei ole sinne päinkään
                            Tietysti perus sähkisten hintaluokassa ei voi vaatia rautajousia kummempaa. Jonkin verran kuitenkin noita koeajanut, niin Volkkarin ID3:n alusta tuntui aika kovalta. Siihenkin on periaatteessa tarjolla säädettävä alusta hinnastossa, mutta niitä ei myydä. Harmi vain, kun ID3 olisi ollut just soppelin kokoinen auto meille ykkössähkikseksi. Toinen jäykän oloinen sähkis oli Volvo XC40, mutta Volvon penkki ei passannut rouvalle alkuunkaan, joten sen sai unohtaa joka tapauksessa.

                            Jos miettii mukavaa ihan perus perus sähkistä, niin Rellun Zoe on vahvoilla. Pieni perusauto, kohtuu pieni ajomelu, mukava alusta ja auto menee paimentamatta suoraan tien päällä. Ok, sisustus on tehty valikoiduista muovilaaduista ja ulkonäkö on juurikin sellainen, että se on nätti työntää sinne mistä se on tullutkin.

                            Kaikesta huolimatta ihan positiivinen kokemus ja olisin itse ostanut Rellun tuon Fiat 500e:n sijasta, mutta tähän asiaan mulla ei ollut mitään vaikutusvaltaa. Fiat oli vaan niin ihanan näköinen, että rouva valitsi sen. Sitä en voi kieltää, että rouva on tuossa asiassa oikeassa, sillä Fiat on persoonallinen auto, joka jää Mieleen.
                            Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                            Comment

                            • Kräki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2018
                              • 1090
                              • Espoo

                              Originally posted by Kanerv4 View Post
                              En mistään mitään tiedä mutta Tesla ryhmää selatessa tulee oikeasti välillä olo että eikö noilla Ihmisillä ole ollut autoa ikinä? Sen verran puupää kysymyksiä ja ties mitä pohdintoja saako viedä muualle maalaukseen kuin Teslan valtuuttamille korjaamoille ja ties mitä. Tuntuu että ihmiset on säikytelty ja pahasti tuolla ryhmässä kun aina jos tulee maksettavaa omasta töpeksimisestä tai jostain niin automaattinen vastaus on takuuseen tai autoliike maksaa Ja muutenkin jutut on ihan mottipäisiä Renkaiden vaihdosta lähtien. En yhtään ihmettele miksi Teslalla on takuuhuollossa autoja pihat täynnä kun joka irtokivestä mikä osuu helmaan niin naristaan että ei kuulu tämän hintaluokan autoon tämä tai jotain muuta infernaalista. Tai sit mä en vaan käsitä tai en osaa valittaa
                              Samaa itsekkin naureskellut. Itse kun vein korjaamolle omaa koslaa,niin juuri näitä siellä sisällä. Semmoisia mr.Burnseja 94% ja juurikin auto tarkastettavaksi,kun naapuri oli kuulevinaan jonkun narinan alustasta,niin pitää tulla varmuudenvuoksi tarkistamaan.

                              Comment

                              • anv
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2012
                                • 330
                                • Oulu

                                Originally posted by ritariässä View Post
                                Käsi pystyyn kuka ei ole koskaan saanut edes naarmua autoon, puhumattakaan kolhuista,lommoista tai kolareista, veikkaan että aika vähissä ne mestarit:think

                                Ei naarmuja tai kolhuja koskaan. Yhden ihan rehellisesti muusiksi rekan perään v. 1985

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎