Suuri sähköautokeskustelu osa VIII

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naikou
    replied
    Ei ihan auennut äskeinen kunnolla, nettiautosta kyllä löytää ”ei nelivetoisia” sähkökikottimia laidasta laitaan.

    Tuo oli mulle uutta että voi jäädä tasaisellekin kiinni

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Joo mun moka kun luulin että täällä ei mallikohtaisissa topiceissa voi keskustella muistakin kun vain bmw:stä, pahoittelut.
    Toki täällä keskustellaan muistakin merkeistä. Autofoorumilla vaan voisi olettaa olevan tiedossa, että ei ole olemassa tuotetta nimeltään "ei-nelivetoinen sähköauto" vaan nimenomaan eri valmistajien tuotteet eroavat huomattavasti toisistaan.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Joo mun moka kun luulin että täällä ei mallikohtaisissa topiceissa voi keskustella muistakin kun vain bmw:stä, pahoittelut.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    okemukset oli 2020-luvun huonoimmin etenevästä takavetoautosta eli MEB-alustaisesta VAG-tuotteesta Tommonen MEB jää jumiin tasaisellekkin alustalle...
    Juu. Takaveto enyaq ei noussut montuista kun oli seissyt pidempään ja renkaiden kohdalla oli 5 cm jäiset montut, ei vaikka miten sitä yritti niiauttaa... Ihan surkea eikä alkupään autoissa saa luistonestoa pois päältä...

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Sehän oli hyvä kommentoida BMW-palstalla takavedon huonoa etenemistä, ja kokemukset oli 2020-luvun huonoimmin etenevästä takavetoautosta eli MEB-alustaisesta VAG-tuotteesta Tommonen MEB jää jumiin tasaisellekkin alustalle...

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Tarkoitinkin etenemiskykyä, kun valtavan massan saa ensin vahtiin niin silloin ei enää pahemmin ongelmaa. Liikkeellelähdöt pahoissa paikoissa kun ei ole pitoa voi välillä olla hankalaa, tietenkin kokenut vajaavetoisen kuljettaja välttää pysähtymästä paikkoihin joissa on todennäköistä jäädä jumiin mutta yleisillä teillä liikenteessä on sellaisia paikkoja useita joissa joutuu pysähtymään pahaan paikkaan koska edessä on esim. valo-ohjattu risteys. Lustonrajoittimella varustetulla tasauspyörästöllä nämä olisivat yhtä hyviä lähtemään paikaltaan liukkaalla kuin vanhat romut joissa sellainen on, joihinkin sähkiksiin on saatavilla sellainen mutta jälkiasenteinen joten ei hajua miten ajonvakauden hallintajärjestelmä sekoaa asennuksen jälkeen.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Ehkä se syy on sitten renkaissa tosiaan ei tarvi kummoinen ylämäki olla niin siihen meinaa jäädä varsinkin jos jostain syystä joutuu pysähtymään, varmaan eniten sähköautokilometrejä taittunut itsellä vw konsernin ”meb-platform” tuotteilla. Yhtäkään sähkökäyttöistä bmw:tä en ole edes koskenut vielä ainakaan.

    edit: tesla model 3:sella onnistuu kyllä luisuttelutkin ja ei painokaan ole lähelläkään kahta tonnia…mutta se on tesla
    Niin kyllä jäiseen ylämäkeen onnistuu kiinnikin jäämään jos oikein yrittää - tietenkin. Mutta tuo uho että huonompi kuin 80-luvun takavedot oli niin kaukana totuudesta, että pakko huutaa peli poikki. Paskoilla renkailla toki on paska ajaa oli päällä mikä auto tahansa...

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Ehkä se syy on sitten renkaissa tosiaan ei tarvi kummoinen ylämäki olla niin siihen meinaa jäädä varsinkin jos jostain syystä joutuu pysähtymään, varmaan eniten sähköautokilometrejä taittunut itsellä vw konsernin ”meb-platform” tuotteilla. Yhtäkään sähkökäyttöistä bmw:tä en ole edes koskenut vielä ainakaan.

    edit: tesla model 3:sella onnistuu kyllä luisuttelutkin ja ei painokaan ole lähelläkään kahta tonnia…mutta se on tesla
    Last edited by naikou; 24-01-2025, 13:03.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    Nyt en tiedä millä olet ajanut. Ainakin takavetoinen iX3 on parempi talviauto kuin yksikään muu alla ollut takaveto.

    ....Kun ei mukaan lasketa mitään jääradalla huvitteluja tietenkään. Näillä ei pääse kylkimyyryä kunnolla.
    Sama täällä iX3 takavetoisena ja loistava pito talvikeleissä. Työajot ajan VW ID:Buzz:illa takavetoinen sekin eikä mitään ongelmia talvella, molemmissa nastat alla.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    Nyt en tiedä millä olet ajanut. Ainakin takavetoinen iX3 on parempi talviauto kuin yksikään muu alla ollut takaveto.

    ....Kun ei mukaan lasketa mitään jääradalla huvitteluja tietenkään. Näillä ei pääse kylkimyyryä kunnolla.
    Jääradalla ei ole tullut kokeiltua mutta kyllä tuolla M50lla on ihan mukava luisussa ajella ja on luonteeltaan vähän turhankin yliohjaava.
    Last edited by makebm5; 24-01-2025, 12:55.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Kevyen auton jälkeen vähän lattea fiilis kun vaihtaa sähköautoon varsinkin talvella, ei nuo mitään ajajan autoja ole ja ilman nelivetoa etenemiskyky liukkaalla vieläkin huonompi mitä 80-luvun takavetoisella bensaromulla.


    Toki teknologia jamuut mukavuudet kuten esilämmitys sitten vetää puoleensa arkikäytössä.
    Nyt en tiedä millä olet ajanut. Ainakin takavetoinen iX3 on parempi talviauto kuin yksikään muu alla ollut takaveto.

    ....Kun ei mukaan lasketa mitään jääradalla huvitteluja tietenkään. Näillä ei pääse kylkimyyryä kunnolla.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Kevyen auton jälkeen vähän lattea fiilis kun vaihtaa sähköautoon varsinkin talvella, ei nuo mitään ajajan autoja ole ja ilman nelivetoa etenemiskyky liukkaalla vieläkin huonompi mitä 80-luvun takavetoisella bensaromulla.


    Toki teknologia jamuut mukavuudet kuten esilämmitys sitten vetää puoleensa arkikäytössä.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Todellisuudessa suuri osa ajelee sähköautolla ilman ideologiaan perustuvaa ajattelua ihan vain voimalinjan ylivoimaisuuden ja edullisten käyttökulujen takia verrattuna polttomoottoreihin.
    Aika lailla näin. Näistä syistä itse olen haaveillut sähköautosta jo useamman vuoden, mutten ole pystynyt perustelemaan hankintaa nykyisillä kilometreillä ja koska F11 toimii hyvin ja on loistava auto minulle, vaikkei vuosikilometrit tuekaan dieseliä.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Todellisuudessa suuri osa ajelee sähköautolla ilman ideologiaan perustuvaa ajattelua ihan vain voimalinjan ylivoimaisuuden ja edullisten käyttökulujen takia verrattuna polttomoottoreihin.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Sähköautojen myynti tippui joulukuussa Saksassa heti 40% kun veroetu poistettiin. Fakta on se että lähes kukaan ei halua vapaaehtoisesti vapaassa kilpailutilanteessa sähköautoa, ellei sitä pakoteta sekä antamalla epäreilusti keppiä oikeille autoille ja porkkanaa sähköauton ostajalle. Tämä siitä huolimatta että Saksan isoissa kaupungeissa estetty autoilu muilla kuin ”vähäpäästöisillä”. Jos noista vielä luovuttaisiin niin sähköautojen myynti sakkaisi kokonaan, jäljelle jäis 5-10% ilmastouskovaisia Greta Thunberg jengiä ja loput siirtyis takas bensa tai diesel käyttöisiin oitis.

    Niin joo ja Californiassa paloi maailman isoin akkurakennus. Sellainen olkiluodon kokoinen hässäkkä täynnä teslan akkuja meni savuna ilmaan. Noh ilmastoteko tietenkin, eka louhitaan orjatyöllä afrikasta ja raskailla diesel koneilla, sitten rahtilaivoilla valtamerien yli ja sitten savuna ilmaan. Fiksua.

    Leave a comment:

Working...
X