Suuri sähköautokeskustelu osa VIII

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naikou
    replied
    Palataan takaisin aikaan kun tuning oli tyyliin pelkkiä korisarjoja sekä äänentoistoa, menohaluja näihin ei enää tarvitse lisätä kun se puoli on kunnossa jo tehtaalta ja tarkoitan siis sitä mite lähtee valoista

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Koskahan nähdään ensimmäinen oikeasti tuunattu i4M50 tällä foorumilla?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Yksi mikä kanssa vaikuttaa on akkukotelon sisällön kuluneisuus, -17 mallin autossa(mikä ei ole bmw) ajoakun soh 85% eli jonkun ajan päästä voi ”long range”-tekstin pyyhkäistä mallinimestä pois. En sano että kaikki vanhemmat ajoakut on noin kuluneita koska nämäkin ovat yksilöitä kuten polttomoottoriautot.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

    Sun parissa viime postauksessa ei ollut mitään järkeä vaan ne olivat skeidaa ja/tai tahallista väärinymmärrystä tunnetun asenteesi tapaan. Asiaan sä et ole kommentoinut juuri koskaan tässä ketjussa, koska kokemusta sähköautoilusta ei ole ja sun selkeät pelot ja muutosvastarinta on kerätty lähinnä Esson baarista. Tämä ei ollut ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta. Millään pyhillä lehmillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa eikä tänne todellakaan pidä mahtua pelkkää asenteellista skeidaa ilman minkäänlaista totuuspohjaa tai kokemusta asiasta.
    Ei ole pelkoja, enkä käy Esson baarissa tms. En oikeastaan muuta positiivista kerrottavaa herran oletuksiin löydä, mukavalta tyypiltä vaikutat jos tarpeeksi erilaisesta vinkkelistä asiaa katsoo, varmastikin.

    Originally posted by ritariässä View Post
    Kyllähän se monen pohojanmaalaisen sosiaalinen elämä menisi ihan pirstaleiksi, ku ei enää tarttis traktoriin ja Passattiin polttoöljyä tankata Shellillä ja mennä Essobaariin käsien pesulle ja kahville.

    Monen isännän pää menee kipiäksi, kun se räjähdysherkän sähkövatkaimen akku, ihan itsestään täyttyisi yöllä navetan joutilaasta voemavirtapistokheesta, minne sitä enää sitten ajelee, perkhele.
    ​Tankkaavat varmaan molemmat farmisäiliöstä ei-kerrota-kellekkään mentaliteetilla. Tosin tuo alue sijaitsee sen verran etelämpänä ja kun on tuo Keski-Pohjanmaakin välissä, niin joku etelän hetelmä varmaan tietää paremmin Tuo paloasia tulllenee tutummaksi tulevaisuudessa, kun käyttömäärä kasvaa ja asenteet sen myötä muuttuvat.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Sama tapahtuu kesäkuumalla, kun vetää esim turkumotaria liikennevirran mukana 135-140km/h lasissa
    Omalla empiirisellä tutkimuksella kesällä kuitenkin pääsisi pidemmälle. Omat ajot yleensä rajoitus + 12% (mittarinopeus).

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Sama tapahtuu kesäkuumalla, kun vetää esim turkumotaria liikennevirran mukana 135-140km/h lasissa

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Myös hyvä katsella testejä joissa ajellaan akut nolliin ja katsoa lähteekö wltp rangesta 10 pinnaa vai 30% ettei tuu huijattu olo ekalla lapinmatkalla.

    Sen verran herkkää toi kulutusten vaihtelu kullä on että melkeinpä joka testissä tulee erilaisia prosenttivähentymiä kulutuksiin.

    https://electrek.co/2025/01/17/the-t...-surprise-you/
    Noin kolmannes rangesta lähtee talvella. Ihan sama mikä merkki tai malli. Sen kun sisäistää niin pärjää hyvin

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Kyllähän se monen pohojanmaalaisen sosiaalinen elämä menisi ihan pirstaleiksi, ku ei enää tarttis traktoriin ja Passattiin polttoöljyä tankata Shellillä ja mennä Essobaariin käsien pesulle ja kahville.

    Monen isännän pää menee kipiäksi, kun se räjähdysherkän sähkövatkaimen akku, ihan itsestään täyttyisi yöllä navetan joutilaasta voemavirtapistokheesta, minne sitä enää sitten ajelee, perkhele.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by Jarger View Post

    Anteeksi, unohdin että sähköautoilu on pyhä lehmä johon ei saa suhtautua varauksella, eikä polttomoottoreja omistavan ihmisen kommentteja kaivata. Onneksi jälkimäisiä saa mollata vapaasti, eikä kenenkään sieluun satu yhtään millään tapaa, tai ainakaan sitä ei lasketa. Ihan rehellisesti, minua tämä lähinnä huvittaa. Suotta palkoa laitat nenään tai ärsyynnyt, mielestäni tänne mahtuu kommentteja joka laidalta. Ei täällä kuitenkaan niin paljoa käyttäjiä ja keskustelijoita ole, että niistä kannattaa mielensä pahoittaa, vaikkei kommentointi edustaisikaan omaa näkökulmaa.

    Henkilökohtaisuudet kuukautisheitoista on mielestäni alatyylisiä ketä tahansa kohtaan, nämä mölinät sen sijaan kannattaa pitää omassa mahassaan, ne ei kenenkään päivää paranna, oli sitten kohde neiti tai ei - foorumin viehättävyyttä uusille käyttäjille ne syövät kyllä. Kaikille ei ole mulkkujen huumoria vaikka BMW alla olisikin.
    Sun parissa viime postauksessa ei ollut mitään järkeä vaan ne olivat skeidaa ja/tai tahallista väärinymmärrystä tunnetun asenteesi tapaan. Asiaan sä et ole kommentoinut juuri koskaan tässä ketjussa, koska kokemusta sähköautoilusta ei ole ja sun selkeät pelot ja muutosvastarinta on kerätty lähinnä Esson baarista. Tämä ei ollut ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta. Millään pyhillä lehmillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa eikä tänne todellakaan pidä mahtua pelkkää asenteellista skeidaa ilman minkäänlaista totuuspohjaa tai kokemusta asiasta.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

    Ihan varmasti vakuutusyhtiöt syövät leipäänsä turhilla maksuilla ihan vaan periaatteesta. Niissä tehdään bisnestä, ei olla periaatteesta mitään vastaan. Kannattaa sun siirtyä hetkeksi muihin ketjuihin, kun näkyy sähköautoilu siihen aikaan kuukaudesta närästävän aika pahasti.
    Anteeksi, unohdin että sähköautoilu on pyhä lehmä johon ei saa suhtautua varauksella, eikä polttomoottoreja omistavan ihmisen kommentteja kaivata. Onneksi jälkimäisiä saa mollata vapaasti, eikä kenenkään sieluun satu yhtään millään tapaa, tai ainakaan sitä ei lasketa. Ihan rehellisesti, minua tämä lähinnä huvittaa. Suotta palkoa laitat nenään tai ärsyynnyt, mielestäni tänne mahtuu kommentteja joka laidalta. Ei täällä kuitenkaan niin paljoa käyttäjiä ja keskustelijoita ole, että niistä kannattaa mielensä pahoittaa, vaikkei kommentointi edustaisikaan omaa näkökulmaa.

    Henkilökohtaisuudet kuukautisheitoista on mielestäni alatyylisiä ketä tahansa kohtaan, nämä mölinät sen sijaan kannattaa pitää omassa mahassaan, ne ei kenenkään päivää paranna, oli sitten kohde neiti tai ei - foorumin viehättävyyttä uusille käyttäjille ne syövät kyllä. Kaikilla ei ole mulkkujen huumoria vaikka BMW alla olisikin.
    Last edited by Jarger; 05-02-2025, 17:40. Reason: e-kirjaimen vaihtaminen a:han.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    On kai tuosta nyt jonkinlainen osa 100 km/h rajoituksella talvellakin, mutta miten iso osa sitten lie. Eikö niistä rekoista mene tehokkaalla sähkärillä heittimällä ohi kun fossiilillakin on aina ohi päästy.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by jani View Post

    Tuon kyllä kova keskinopeus torstaina ajetuksi... Jyväskylä Oulu välillä kulkee sen verran paljon rekkaa että siinä kyllä on tosi vaikea saada edes 80km/h keskinopeutta.... eli jossain kohtaa on menty selkeästi lujaa (ylinopeutta)
    Jyväskylä-oulu väliä voi kyllä hyvällä nopeudella ajaa rekoista huolimatta, mitä nyt pohjoispäässä temmeksen ja haarasillan liikenneympyrän välissä kameroita ja ruuhkautuu.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Myös hyvä katsella testejä joissa ajellaan akut nolliin ja katsoa lähteekö wltp rangesta 10 pinnaa vai 30% ettei tuu huijattu olo ekalla lapinmatkalla.

    Sen verran herkkää toi kulutusten vaihtelu kullä on että melkeinpä joka testissä tulee erilaisia prosenttivähentymiä kulutuksiin.

    The latest 2025 electric vehicle winter driving test results are out, and there are quite a few EV models that...

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by HC91 View Post
    Jos laitettaisiin välillä ne närästykset sivuun ja keskusteltaisiin vaikka tuoreen talvitestin tuloksista: https://fltp.fi/dl/27b7a0

    Aika hintavan puoleista kalustoa kärkikymmenikössä, mutta on siinä joukossa myös Kia EV3. Äkkisiltään laskin että reitin nopeimmin suorituneen autokunnan keskinopeus ilman taukoja olisi ollut karvaa vaille 90km/h - ei kait siihen pääse talviaikaan ko. reitillä kuin ylinopeutta ajamalla?
    Tuon kyllä kova keskinopeus torstaina ajetuksi... Jyväskylä Oulu välillä kulkee sen verran paljon rekkaa että siinä kyllä on tosi vaikea saada edes 80km/h keskinopeutta.... eli jossain kohtaa on menty selkeästi lujaa (ylinopeutta)

    Leave a comment:


  • HC91
    replied
    Jos laitettaisiin välillä ne närästykset sivuun ja keskusteltaisiin vaikka tuoreen talvitestin tuloksista: https://fltp.fi/dl/27b7a0

    Aika hintavan puoleista kalustoa kärkikymmenikössä, mutta on siinä joukossa myös Kia EV3. Äkkisiltään laskin että reitin nopeimmin suorituneen autokunnan keskinopeus ilman taukoja olisi ollut karvaa vaille 90km/h - ei kait siihen pääse talviaikaan ko. reitillä kuin ylinopeutta ajamalla?

    Leave a comment:

Working...
X