Kävin la kaverin mukana ajamassa vähän käytettyä Golf VI TDI 4motion. Alla oli 17" contin kitkat. Pidin autosta yllättävän paljon, kaikki vaan toimii ja mitään merkittäviä puutteita en havainnut poislukien penkkiä joka ei tarjonnut hyvää tukea ristiselälle, reisille eikä takaraivolle. Diiseli raksuttaa mutta sille ei mahda mitään. Ajoasennon sai säätöjen puolesta hyväksi ja 190cm varrella mahtuu hyvin puikkoihin. Varustelu suomiautoksi hyvä joka näkyy hintapyynnissä (35k€). Suruttoman kaasunkäytön aikaansaama kulutus oli ajotietokoneen mukaan 5,9l.
Auton tehot riitti kyllä minulle, mutta eihän tuo mikään raketti ole, 1-sarjan diiseli-xdrivessä menoa on ihan eri tahtiin.
Saksasta saisi hyvin varusteltuja alle 30tkm ajettuja 20k€ pintaan+verot ja kun oikeasti uusia korimalli on just esitelty niin hinnat noilla viimeisillä käytetyilllä lienevät laskusuunnassa. Pitää tutkia onko noihin saanut parempia penkkejä, ainakin ristiseläntuki lienee ollut ruksittavissa.
Jos tarvitsisin uudempaa näppärän kokoista autoa niin voisi tämä olla vaihtoehto, jollakin selittämättömällä tavalla tästä tulee kokonaisuutena parempi fiilis kuin monista kilpailijoista. Ehkä tässä kavi niin että kun ennakko-odotukset eivät olleet korkealla niin Golf pääsi vähän yllättämään:think
Edit 1:Nähtävästi en vaan löytänyt ajossa "Ristiseläntuensäätö etuistuimissa ja etumatkustajan istuimen korkeudensäätö, Comfort- ja Highline sekä GTI ja GTD vakio."
Edit 2:Tuen säätö on perinteinen mekaaninen selkänojassa, etsin sähköistä nelikenttää alempaa, luulisi että "huippumallissa" olisi sähköinen säätö, mutta ei....eikä tuohon liene ollut parempia penkkejä tarjolla, toisin kuin uuteen VII-golfiin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vähän olen miettynyt e90/91 xDrive LCI:tä e39:n seuraajaksi jos en aja nykyisellä 2016 saakka .
Jos päätyisi diiseliin niin mietityttää neloskoneiden ketjuongelmat ja kutoskoneiden termariongelmat. Onko LCI:n automaatti 8-lovinen? Mitä must-varusteita 3-sarjaan on saanut, e60 ja comfort-penkkejä ei taida saada millään, mikä on seuraavaksi paras vaihtoehto?
Onko kenelläkään linkata kuvia/listaa voll-versiosta?
Leave a comment:
-
-
Silloin tällöin ajelen entisellä e39:lläni. Edelleen jaksaa ihmetyttää auton mukavuus ja hiljaisuus. Kyllä e39 on ollut uutena kova pala premium markkinoilla. totesin juuri, että Alpina D10 on todella kovassa hinnassa edelleen saksassa. Halvin 8950€ ja eikös halvimmat ole paskoja... Kyllä mieleni silloin tällöin halajaa koliysiä.
Leave a comment:
-
-
Minä valitsin E39-korimallin lähes täysin fiilispohjalta ja siksi koska se omaan silmään näyttää tosi hienolta sisältä ja päältä. Moottorille en asettanut ostohetkellä kovia vaatimuksia, mutta hyvä 530i vähillä kilometreillä tuli vastaan, niin siinä se sitten oli. Sitä ennen bemareista tuli ajettua vain 330Ci:tä, mikä oli myöskin hieno. Lähellä oli myös, että olisin ostanut audin tai vw:n. Vasta jälkeenpäin on tullut tajuttua, kuinka hyvä auto E39 on ihan muutenkin. Lähes kaikki tyyppiviat ym. on tullut käytyä läpi ja rahaakin on palanut, vaikka suurimman osan hommista oon ite tehnyt. Enpä taida koskaan edes laittaa pois. Jätän vaikka harrasteautoksi. f10 on kyllä hyvän näköinen auto, mutta alkaa olemaan monet uudet autot niin isoja, ettei niitä saa minnekään parkkiin. E39:kään mikään pieni auto ole ainakaan kaupunkikäytössä.Last edited by Bomb5; 11-02-2013, 17:14.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostE39 M5 on kyllä auto, mistä on vaikea parantaa.
E60 530iA kattavalla varustelutasolla ei oikein tunnu nyt miltään tuon ämmän jälkeen.
Kyllä minä tosta uudesta enempi tykkään arkiajossa entä mitä tykkäsin M5:sta.
Tero
Leave a comment:
-
-
E39 M5 on kyllä auto, mistä on vaikea parantaa.
E60 530iA kattavalla varustelutasolla ei oikein tunnu nyt miltään tuon ämmän jälkeen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostNo niin, joku sentään pystyy E39:stä luopumaan.
Minulla taas spektrianalyysit ovat alkaneet vahvistamaan sitä, että minulle ei ikinä tule dieseliä. Sen normaalin traktori-äänen lisäksi niissä kaikissa näyttää olevan läsnä melkoisen voimakas matalataajuinen ääni, tyhjäkäynnillä 22-25Hz. Tuo lienee se ilmiö jonka takia minun E39 tuntui oudon rauhalliselta F10 dieselien koeajon jälkeen. Tuota ääntä kun ei välttämättä kuule vaan enemmänkin aistii. Asia ei tietenkään matka-ajossa haittaa, mutta taajama-/kaupunkiajossa kylläkin.
Täytyy käydä F30 328 jossain koeajamassa, sitä ei vaan taida Jyväskylässä olla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Eemeli View PostJoo, mutta kun ei löytynyt mitään vastaavaa uudempaa järkevään hintaan, ostin jotain sellaista, joka ei edes yritä olla yhtä hyvä, laadukas, hiljainen tai mukava. Ainoa tapa päästä tuosta "E39 on kuningas" kierteestä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostNo niin, joku sentään pystyy E39:stä luopumaan.
Sinänsä E39:stä ei ole vielä luovuttu, mutta myyntiinhän se joutaa kunhan pari pikkuvikaa on korjattu. Ehkä se henkinen tuska ja ahdistus iskee vasta silloin...hehe.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laxa View PostTyönantajan kanssa pitkään käytyjen palkkaneuvottelujen saattelemana oma E39 jälkeinen elämä jatkuu F30 320dA xDriven kanssa keväämmällä. Kyseinen kottero lähti perjantaina tilaukseen. Tuleva näyttää oliko valinta mieleinen. Koeajokokemukset viimeisen puolen vuoden ajalta ovat vahvistaneet päätöksen tekoa.
Minulla taas spektrianalyysit ovat alkaneet vahvistamaan sitä, että minulle ei ikinä tule dieseliä. Sen normaalin traktori-äänen lisäksi niissä kaikissa näyttää olevan läsnä melkoisen voimakas matalataajuinen ääni, tyhjäkäynnillä 22-25Hz. Tuo lienee se ilmiö jonka takia minun E39 tuntui oudon rauhalliselta F10 dieselien koeajon jälkeen. Tuota ääntä kun ei välttämättä kuule vaan enemmänkin aistii. Asia ei tietenkään matka-ajossa haittaa, mutta taajama-/kaupunkiajossa kylläkin.
Täytyy käydä F30 328 jossain koeajamassa, sitä ei vaan taida Jyväskylässä olla?
Leave a comment:
-
-
Työnantajan kanssa pitkään käytyjen palkkaneuvottelujen saattelemana oma E39 jälkeinen elämä jatkuu F30 320dA xDriven kanssa keväämmällä. Kyseinen kottero lähti perjantaina tilaukseen. Tuleva näyttää oliko valinta mieleinen. Koeajokokemukset viimeisen puolen vuoden ajalta ovat vahvistaneet päätöksen tekoa.
Leave a comment:
-
-
Mietin kanssa tuota W/S211 koliysin tilalle, mutta koska olen köyhä ja pelkään ilmajousia, ostin s203:n. Eli C-sarjalaisen vastaavan ikäisen.
On muuten tämä pikku-mesekin E39:ä painavampi, ja yllättävän samankaltainen ajettava. Meluisampi & pienempi toki, eikä ihan samaa laatuvaikutelmaa...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by öpel View PostEn osaa kuvitella muuta kuin saksalaisen auton. Audi on poissa laskuista. Miten olisi Mersu? Edellinen Eemeli W211? Ainakin ruostesuojaus on parantunut huomattavasti ja muutenkin olen saanut käsityksen että huomattavaa kehitystä joka suhteessa verrattuna edelliseen "väyryseen". Ei yhtä nätti kuin E39, mutta katseen kestävä. Sisusta arvokkaamman oloinen kuin E60. On saatavilla pitkä lista eri moottoreita bensana ja dieselinä. Takavetona ja nelikkona. Ajettavuus ei ihan niin sporttinen kuin E60, enemmänkin mukavuuspainotteinen.
Mersun laatu minulle täysi mysteeri. Jotkut sanoo että laatu on pudonnut, mutta taas noussut. W210 on ainakin haukuttu, mutta paljon niitä on liikenteessä ja mittarissa melkein miljoona.
Mutta oon mä pitänyt sitä ihan varteenotettavana vaihtoehtona nykyiselle E39:lle. Niitä saa vähän tuoreempana kuin e39:ä ja ulkonäkö on mun mielestä reilusti tuoreempi.
Leave a comment:
-
-
Mun mielestä E60 LCI:n sisusta on kyllä viihtyisämpi ja laadukkaamman tuntuinen kuin W211, makuasioita toki.
Leave a comment:
-
-
Kävin ajamassa yhtä E39 540iA:ta ja olihan se vakuuttava peli. Vähillä kilometreillä ja kunnossa ollessaan edelleen aivan uskomattoman mukavat kyydit. Kiihtyykin hieman mukavammin kuin 523i. Laatuvaikutelma on täysi kymppi, sisusta on kuin keisarin palatsi (vaaleaa nahkaa).
Melkein se menee niin, että E39:n jälkeen tulee seuraava E39. Valitettavasti kaikki hyvä loppuu aikanaan ja tulee se päivä ettei ole enää vähänajettuja E39:jä jäljellä. Omani vielä toimii ilman mitään valittamista, mutta aina tulee leikittyä mielessä, että minkä auton ostaisin jos nyt heti pitäisi valita.
Jotenkaan en lämpene E90:lle enkä E60:lle. Molempien ulkonäössä on parantamista ja sisusta ristiriitainen. 3-sarja tuntuu kaiken lisäksi E39:n jälkeen vaatimattomalle ja pienelle. F30 ja F10 ovat toista maata. Jos talous antaisi myötä noin uuden ja kalliin auton ostoon, niin ostaisin heti. Toistaiseksi pitää pysyä vanhemmissa.
En osaa kuvitella muuta kuin saksalaisen auton. Audi on poissa laskuista. Miten olisi Mersu? Edellinen Eemeli W211? Ainakin ruostesuojaus on parantunut huomattavasti ja muutenkin olen saanut käsityksen että huomattavaa kehitystä joka suhteessa verrattuna edelliseen "väyryseen". Ei yhtä nätti kuin E39, mutta katseen kestävä. Sisusta arvokkaamman oloinen kuin E60. On saatavilla pitkä lista eri moottoreita bensana ja dieselinä. Takavetona ja nelikkona. Ajettavuus ei ihan niin sporttinen kuin E60, enemmänkin mukavuuspainotteinen.
Mersun laatu minulle täysi mysteeri. Jotkut sanoo että laatu on pudonnut, mutta taas noussut. W210 on ainakin haukuttu, mutta paljon niitä on liikenteessä ja mittarissa melkein miljoona.
Leave a comment:
-
Leave a comment: